Jump to content

Mitä ostit tänään?


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

IMG_6662.jpg?img=medium
Purkamolle oli saapunut palanut 1200A ja siitä kävin poimimassa vähän tavaraa talteen.
Vanteet oli säilyneet lähes virheettöminä, pahiten palaneesta oli kromi korkannut sisäpuolelta pieneltä alueelta, täytyy sinne laittaa maalia, ettei lähde hapettumaan pahasti. Kun nyljettiin Kontiot päältä pois, tuli pyöräytettyä tasapainotuskoneessa ja suorat oli.

Puskuritkin olis olleet muuten virheettömät, mutta ilmeisesti brankkari oli koittanut vääntää nokkapeltiä auki puskuria vasten, joten etupuskuriin oli tullut lommo. Mutta eiköhän harrastajakaveri niistä itselleen vielä hyvät tee.

Link to comment

Kolkin.

Taas.....kolkki_06.png.6f8df2d980a5250dbd09cfd2a87a7139.png

 

Takarengas edelleen jumissa. Muut aukes. Avantilla o hyvä kiskoo ruosteromuu trailerilta.kolkki_13.png.fb2cf0965a3d2732967238123363dff3.png

 

Kuulemma ajettu talliin 1994. Jotkut harrastajat taitaa olla nuorempia. En kokeillu käyntiin.kolkki_10.png.39e689781eba2f74fc00688dfb1d502c.png

 

Takarenkaassa pintaa hyvin, Voi tarkistaa kulumisen ajaessa.

 

Kolkki_09.png.510f6ddd3216f5ad9ea931c4a41080d3.png

 

Kojelauta yllättäen halki, mutta wunderbaum roikkuu sentää huippustereoissa.

kolkki_07.png.815d16933343aa0c6c854a68f2ff8927.png

mätää

kolkki_08.png.7a984aa71c39d103806657b36dbeb0ce.png

mätää

kolkki_07.png.815d16933343aa0c6c854a68f2ff8927.png

lisää mätää

 

Ei taida oma aika riittää. Haluaisko joku tälläsen 69:n?

kolkki_04.png

kolkki_11.png

kolkki_12.png

kolkki_14.png

  • Haha 1
Link to comment

Ennenkuin ryhdyn tekemään tyhmyyksiä voi joku jolla enemmän aikaa tarjota tästä sopivan summan ja saa itselleen pimeneviin iltoihin askaretta.

Tätä ei ole pakko hävittää, mutta mielellään tää sais tulla takas kadulle, eikä lusikoiksi ikeaan.

Kuvia saa lisää. Tutkimuksia jatketaan, että mitä kaikkee tähän tarttee tehdä.

Jos kolkki kiinnostaa, ota yhteyttä.kolkki_02.png.c3e404760ef5f961f8ae93f689b0bfc0.png

 

-Kurre

Link to comment

Toistaseks hieman sumuisen varjon takana se fakta mistä, vai onko yhdistelmä eri laitteiden osia. Etelämpänä asuvat herrasmiehet, jotka enemmän pelannu 40-50 luvun laitteiden kanssa uumoili, että avokuplasta vois olla lipat, mutta minkä vuotisesta, toi vasemman puolen kiinnikeosuus lipassa on pidempi ku 53-> avoissa olleet, samaten peilin varsi ei oo nivelletty, niinkun ovaaleissa on, splitissä se on kiinteä ja vain vasemmalla on aurinkolippa. Fordista voi peiliosa olla myös, muissa saksalaisissa on ollu hyvin vastaavia mutta en samanlaista vielä oo löytäny googlella. Anyway, mukava lisuke jompaankumpaan early ovaaliin

 

Tämä oletetusti early ovaalin malli:

10291104.jpg.f4fbb239b171ab1926ba1efd93adbb5f.jpg

 

 

Pointsit sille joka löytää 100% tiedon mistä tää on :D

Edited by ovaaliheppu
Link to comment
5 minutes ago, Tutkija said:

...ei sit hirveästi kestä voimaa

 

no mistäs sitä voimaa ny sinne joutuis.
Ei vaan oikeen löydy perää, joka olis harva ja pyöris väärinpäin vähällä metelillä.

Tavoitteena saada hieman lisää matkavauhtia ilman että kone huutaa 5400 rpm.

Link to comment
3 hours ago, ovaaliheppu said:

Toistaseks hieman sumuisen varjon takana se fakta mistä, vai onko yhdistelmä eri laitteiden osia. Etelämpänä asuvat herrasmiehet, jotka enemmän pelannu 40-50 luvun laitteiden kanssa uumoili, että avokuplasta vois olla lipat, mutta minkä vuotisesta, toi vasemman puolen kiinnikeosuus lipassa on pidempi ku 53-> avoissa olleet, samaten peilin varsi ei oo nivelletty, niinkun ovaaleissa on, splitissä se on kiinteä ja vain vasemmalla on aurinkolippa. Fordista voi peiliosa olla myös, muissa saksalaisissa on ollu hyvin vastaavia mutta en samanlaista vielä oo löytäny googlella. Anyway, mukava lisuke jompaankumpaan early ovaaliin

 

Tämä oletetusti early ovaalin malli:

10291104.jpg.f4fbb239b171ab1926ba1efd93adbb5f.jpg

 

 

Pointsit sille joka löytää 100% tiedon mistä tää on :D

 

Link to comment
9 hours ago, mikko k said:

Ihan mielenkiinnosta kysyn että paljonko tuo mahtaa kestää?

Taitaa Mikko tietää paremmin kuin minä😄 mutta sen verran omakohtaista kokemusta että vakiovetarit ja tasauspyörästön rattaat hajoaa ennen tuota.

 

lienee vaikutusta myös mitä perän ympärillä, jos pääsee vaihteiston posket erkanemaan toisistaan menee hampaat varmasti jossain kohtaa yli.

 

 

Link to comment
10 hours ago, peruskallio said:

Taitaa Mikko tietää paremmin kuin minä😄 mutta sen verran omakohtaista kokemusta että vakiovetarit ja tasauspyörästön rattaat hajoaa ennen tuota.

 

lienee vaikutusta myös mitä perän ympärillä, jos pääsee vaihteiston posket erkanemaan toisistaan menee hampaat varmasti jossain kohtaa yli.

 

 

No joo. Tuon uustuotanto-osan kesto lähinnä oli mielessä. Tehtaan peräruuvi tuntuu kestävän ainakin n. 300hv/320Nm. Mutta totta on myös se että millaiset vaihteiston kuoret ja perän posket ja/tai muut vahvistukset laatikosta löytyy. Pehmeät / heikot osat päästää pinjonin ja kehän hammaskosketuksen pieleen ja särkyminen lienee vain ajan kysymys.

 

Mulla on kisa-autossa spooli joten tasauspyörästön pikkurattaita ei tarvi särkeä. Ja vakiot vetoakselit ei ihan kauheita tehoja kestä.

 

Peräruuvin kestoon vaikuttaa myös se että moottori/vaihteistopaketti pitää olla kunnolla kiinni että ei pääse hyppimään. ”Kottikärryn” aisatkin notkuu ja lisätuenta on tarpeellinen. Ja vielä pitäisi olla kunnolliset iskarit ettei pyörätkään pääse hyppimään. Siinä sitä reseptiä että voi suditella.. 😁

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...