Tanhis Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Eli olen nyt ainankin omastamielestäni jonkun verran perillä siittä mitä junakeulan korjauspellit koneet laatikot yms muut osat ja maalaukset tulevat maksamaan ja myös metsä yms löytöjen hinnatkin ovat jotenkin mielessä. Eli kun yllä olevia alkaa ynnäämään yhteen niin vähän alkaa ihmetyttämään että millaisiksi valmiiden junisten hinnat ovat nousseet. Eli tämä ei ole mikään junisten hinnan polku keskustelu vain keskustelua siittä että mikä tekee juniksesta yksilönä kalliin tai halvan. Eli kertopaaka omaa käsitystänne että mikä valmiissa juniksessa maksaa. Esim itse en näe juuri mitään arvoa suorasta pellistä hitsautuilla tavaratilan lattioilla. Tai vaihtoehtoisesti neliöprofiilista hitsatuilla poikittaisrunkopalkeilla yms vastaavilla korjauksilla. Quote
metake Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Eli kertopaaka omaa käsitystänne että mikä valmiissa juniksessa maksaa. Se että niitä on vähemmän kuin halukkaita ostajia :) Quote
ARTO Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 En ole junismiehiä, enkä myöskään ymmärrä mikä noissa hienoiksi laitetuissa maksaa jos puhutaan esim USAn hintatasosta. Ilmeisesti maailmassa on löysää rahaa ja joidenkin mielestyä ko automalli on hip ja hinnat on mitä on. Ilmeisesti ajoon tarkoitetut/rakennetut hiukka inhimillisemmällä hinnoittelulla ja suomihinnat vielä sellaisia joilla jobbaaminen ulkomaille kannattaa:) Siinä valossa suomihinnat ok. Quote
Guest Jussinbussi Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Ite voin sanoa sen että jos esim Sonderbussi tehdään täysin uusiksi kaikkia hiton nippeleitä ja tiivisteitä myöden niin siinä palaa rahaa aika raikkaasti. Em. automallin peltityöt ja maalaus ym ovat aika haastavia kun vertaa vaikka kuplaan tai umppari pallikseen. Mulla taisi olla yhteensä 2 ikkunanpokaa mitä ei korjattu.. Ja vaikka toi mun auto nyt on melkoinen rytäys kun vertaa näihin moniin muihin näkyvillä oleviin projekteihin niin en minä sitä ilmaiseksi myisi vaikka siinä on mm. vääränlaiset pitkittäispalkit eikä edes pohjan tuplapeltejä, hui kauheeta.. Enemmän mua ihmetyttää nää nykyiset sika madallukset ja siitä johtuvat rajut korimuutokset, varsinkin jos kori muuten on hyvässä orkkiskuosissa. Mutta kukin tyylillään ja tehköön mitä lystää. Ja se on ihan varma että nämä autot eivät koskaan halpene. Pikemminkin päinvastoin. Jos esim. Sonderia haluaa, se kannattaa ostaa nyt. Quote
Tanhis Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Mutta nut puhutaankin ilmiöstä missä puhkotusta pakkelilla kasatusta umpparista pyydetään sonderin hintoja. Ja vanerita ja kakkosnelosista kasattu laatikko auton takaosassa minkä päällä on homeinen vaahtomuovin pala = westfalia sisusta, ainakin hintansa puolesta. Ja ymmärrettävää tietty tuo että kysyntä/tarjonta määrää hintaa mutta kohta mennään jo jopa maailman hintojen yli kotimaassakin. Jos ei oteta huomioon sitä mikä niistä maailman autoista tekee oikeasti kalliita. edit muutama puhelin typotus korjattu Quote
SePi Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Ennen vanha auto myytiin Mobilistissa tai paikallislehdessä ja hinnat pysyi kohtuudessa kun verrattiin johonkin transittiin tai bedforttiin. Sitten tuli keltainen pörssi ja hinnat vähän nousivat kun Lapualla tai Tampereellakin nähtiin Juupajoella myytäväksi tullut bussi. Mutta kun interniet tuli, niin ruvettiin pyytämään ja saamaankin mitä vaan kun ostajia ilmestyi sata kertaisesti. Varsinkin jos osattiin lukea englantia, saksaa tai ruotsia. Ihan sama ilmiö splitti kuplillakin. eBay on kusettajineen nostanu nossi tai vastaavakuntoisten osahinnat pilviin ja ihme kyllä tavara silti liikkuu Quote
Ketsa Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Tietyllä tapaa ajateltuna osat ovat halpoja silloin kun niitä on tarpeeseen saatavissa... Ainakin itsellä on useammin tarve huutaa poliisia apuun ryöstön uhriksi joutuneena merkkiliikkeen varaosatiskillä käyttöautoon osia kysellessä, kuin harrastepelin osia ebaystä katsellessa... Quote
HSuomi Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Mä en edes oo perillä noista hinnoista mutta luulis että moni laittaa junan myyntiin 8k€ ylihinnalla koska todellista tarvetta luopumiselle ei ole, mutta jos joku sattuis maksamaan. Jos jollain on verikoirat kintereillä ja kaikki muu on jo myyty ni junankin varmaan vois saada halvalla. Quote
NordBling Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Tietyllä tapaa ajateltuna osat ovat halpoja silloin kun niitä on tarpeeseen saatavissa...Ainakin itsellä on useammin tarve huutaa poliisia apuun ryöstön uhriksi joutuneena merkkiliikkeen varaosatiskillä käyttöautoon osia kysellessä, kuin harrastepelin osia ebaystä katsellessa... Rellun käsijarruvaijerisysteemi 837€.... tiedä todellakin mistä puhut. Quote
Guest Jussinbussi Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Täytyy kyllä kompata Tanhista siinä että näistä tosi paskoistakin ihmiset maksaa aivan HULLUJA summia. Viime kesältä oli yksi tapaus jossa yksi erittäin paska puhkottu junis vaihtoi Suomessa omistajaa n. 10 ke hintaan. No tämä keksintö lähti sitten pois maasta, ja hyvällä voitolla vielä.. Tässä oli mm. ratsupaikkaa pintapelleissä ym. maukasta. Että ei muuta kun mettäraatoja haalimaan ja niitä kusilaiduttamaan ja vähintään 15 ke myyntiin. Rahantuloa ei voi estää.. Quote
PZQ Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Täytyy kyllä kompata Tanhista siinä että näistä tosi paskoistakin ihmiset maksaa aivan HULLUJA summia. Olen kanssanne samaa mieltä, koska itse ostin 2009 silloin omasta mielestä kohtuu hintaan: 2600€ alustaltaan "timantti" kuntoisen umpparin paskan.. Pohja oli pitkälti korjattu Tanhiksen mainitsemalla tavalla, joten omat vapaat 2009-2011 tullut vietettyä juniksen alla. Hinta omalle työlle ja osille ?? Koneeseen mennyt tähän mennessä n. 5000 € (ei ole vielä edes valmis) Alustaan säätölatat, iskarit, irs tukivarret etc n. 700€ Jarrut 2000€ Vanteet / renkaat 17" n. 1000 € Eli tähän mennessä omaa pääomaa kiinni, osat ja auton ostohinta yht n.11300€.. Vielä pitäisi jostain raapia kapitaalia seuraavasti: Vaihdelaatikko lukollinen ja välitetty n. 1000-2000€ Jos rahaa riittää niin: Maalaukseen pohjineen mitä se nyt maksaakaan...1000-3000€ Sisustaan penkit, matot, etc, kaikki puuttuu...Jäisköhän ne kaikki alle 1000€?? :) Joten hinta menee heittämällä 15K€ hujakoille. Kuinkahan tällaisenkin juniksen hinnan kenellekkään perustelisi, jos joskus olisi tarve myydä? Sehän nyt on vaan 65 mallinen umppari :) Helpoimmalla olis päässy jos olis ostanut 15-20K€ valmiin, itse en ole ajanut tällä vielä metriäkään... Mutta tämähän on vain harrastus..vaikka se välillä vähän kyrsii :) -Pete- 1 Quote
SePi Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Tossa on yks hyvä syy haluttavuudelle. Moni tosiostaja/maksaja haluaa palata edes auton osalta vapaamieliseen nuoruuteen, jolloin tukka liehui ja partakin näytti hyvältä. Nää VW:t on aika seksikkäitä verrattuna vaikkapa tällaiseen: ja jos sä laittaisit 15 - 20 tonnia tohon thamesiin, sua pidettäis oikeesti hulluna brittiautofanaatikkona Quote
Guest VenaCavaInferior Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Nyt menee vähän ot, mut: Miks britit ei valmista tietokoneita? No kun ne ei oo keksineet miten ne saa vuotamaan öljyä. Quote
Marko Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 No Juniksien hintataso on varmasti oikea koska tavara vaihtaa omistajaa. Mun mielestä ihan turha spekuloida onko ne kalliita vai halpoja jos tavara liikkuu. Se jos ei itellä paukut riitä ostamaan hyvää Junista on tuskin myyjän vika, hintataso tippuu varmasti jos tavaraa on tarjolla tai se on hinnoiteltu väärin eikä käy kaupaksi. Kaupankäynti on loppupeleissä aika yksinkertaista kun ostaja ja myyjä on samaa mieltä niin tavara vaihtaa omistajaa. Quote
Kemin Karavaanari Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Toiset haluaa ostaa halvalla ja tehdä kaiken ite. Toisilla on rahanpaskaa ja joillakin peukalo keskellä kämmentä niin ostavat valmiin kalliilla. Itse kun Junista katselin ostomielellä Suomesta 2009 ja 2010 vuonna niin ei niitä montaa myynnissä ollut eli varmaan osaltaan nostaa hintoja tämäkin seikka. Nykyinen Junikseni oli myynnissä Nettiautossa noin parin tunnin verran ennenkuin ehdin varaamaan itselleni. Kysyntää oli kuulemma tämänkin jälkeen vaikkakin oli rumasti puhkottu umppari kotitekoisella retkeilysisustalla. Kuitenkin hyvä kuntoinen ja kohtalaisen hintainen. Omasta mielestäni 10-15KE maksavat laitokset pitää olla jo oikeasti hyviä. Quote
Tanhis Posted February 17, 2012 Author Posted February 17, 2012 Omasta mielestäni 10-15KE maksavat laitokset pitää olla jo oikeasti hyviä. Niin no tästä päästään taas siihen miksi rupesin kyselemään asiasta esim itse olen valmis maksamaan pikku projektista (tyyliin ensi kesäksi ajoon) 4000-5000€. Mutta esim mulle tarjottiin 60luvun lopun doppelia missa on sanomista vähän ympäriinsä 10k€ hintaan. Itse en ole autoa nähnyt muutakuin kuvissa ja kuullut pitkät kuvaukset autosta mutta mielestäni jos on ympäriinsä sanomista 60-lopun autossa niin se ei ole kymppitonnin auto. Quote
Lasse Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Vaikka kyl noi 10 keurin pyynnit läpilahoista volkkareista pistää epäilemään kaikenlaista. Musta kympillä saa ajokuntoista kivaa laitetta allensa. Quote
Guest Jussinbussi Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 On niitä myynnissä järkihintaankin. Huutonetissä oli (oliko kesää syksyä 2011 ei muista) harmaa -66 kasteni missä oli takanurkissa ikkunat, muuten ummessa hintaan 6300e. Auto oli kuvissa oikein ryhdikäs ja yritin oikein soittaakin myyjälle tuloksetta. Kuinka sattuikaan tämä auto tuli Lopella vastaan ja pääsin tutkimaan laitosta. Auto oli erittäin hyvä, vanha museoato jossa hyvin pitkälti alkuperäinen maalipinta ja kori todella hyvä ja alkuperäinen. Ajettu joku vähän toista mittarillista ja kaikki nippelit paikoillaan, lämmitykset + muut toimi kuin tehtaalta lähtiessään. Olisi kelvannu mullekkin.. Quote
Guest mikkoman80 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 On niitä myynnissä järkihintaankin. Huutonetissä oli (oliko kesää syksyä 2011 ei muista) harmaa -66 kasteni missä oli takanurkissa ikkunat, muuten ummessa hintaan 6300e. Auto oli kuvissa oikein ryhdikäs ja yritin oikein soittaakin myyjälle tuloksetta. Kuinka sattuikaan tämä auto tuli Lopella vastaan ja pääsin tutkimaan laitosta. Auto oli erittäin hyvä, vanha museoato jossa hyvin pitkälti alkuperäinen maalipinta ja kori todella hyvä ja alkuperäinen. Ajettu joku vähän toista mittarillista ja kaikki nippelit paikoillaan, lämmitykset + muut toimi kuin tehtaalta lähtiessään. Olisi kelvannu mullekkin.. Syksyllä se oli kun olisin halunnu ostaa kyseisen auton mut ei vaan kertakaikkiaan kerinny, niin sitte tuli haettua Sepolta Doppeli... Quote
Jooo Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Yks Junis itsellä tallissa,ja samaa mieltä Markon kanssa, markkina määrittelee hinnan ja muusta on ihan turha jeesustella. Ja se että miten niitä räpelletään tai tontitellaan niin taitaa olla jokaisen oma asia. Kun omani säkitettiin, niin minun silmissä sen arvo nousi, muiden mielipiteestä en ole ikinä niin välittänytkään. Hyvänä esimerkkinä vois pitää sen Pietarsaarelaisen jantterin rakentamia juniksia (olikohan se edes pietarsaaresta), niitän ei ole rakenneltu orkkis teema mielessä vaan oman mielen mukaan, älyttömän hienoja. Onko niiden arvo noussut vai laskenut? Minun silmissä noussut Hauska aihe. -Pasi Ps. Mistään karmanista tai kuplasta en maksaisi 3000€ enempää, kun ei ole vielä tullut vastaan sellaista mistä sen vois maksaa. Kaikki ollut rumia orginaaleja tai ei mun mieleen rakenneltuja. Ja kuplia on kaikilla... Quote
JaniM Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Kyllä kaikki on kiinni siitä mitä kukin arvostaa ja hinta sen mukaan. Itseä ei esimerkiksi pallokeulat kiinnosta, paaliin vaan kaikki. Omankin juniksen läpi parsineena, niin taatusti hinta nousee. Romusta romu hinta ja tehdystä sit enemmän. Mut eipä näitä ole rakenneltu myyntiin. Myöskin tehnyt sellaisen kuin on itse halunnut ja teen jatkossakin. Ei tuollaset massapussihousuvehkeet oikein jaksa innostaa. Kyllä rakenneltu on aina rakenneltu ja komeitakin yleensä kun tehty kunnolla. Varsinkin nuo Jeppestadin junikset. Notsistakaan ei ole tulossa orggista lähellekään. Kuten monesti sanottu, niin makuasioista on turha kiistellä ja sääli on sairautta. Tuntuuhan toki jos 15 tonnia pitäis laittaa laitettuun sönderiin kerralla. Toisilla on rahaa ja toisilla vähän enemmän. Jos ei ole rahaa, niin silloin se pitää rakentaa vähitellen. Ja saa sit sellaisen kuin sattuu tulemaan :) Mutta niinhän se on kysynnän ja tarjonnan laissa. Ihmetyttää tuo että ilmaiseksi pitäis saada ja sit kumminkaan itse ei halua sit myydä ilmaiseksi mitään. Mutta ei muuta kuin rakentelemaan vaan uusia suuntia. Ja jos oikein ahdistaa niin pitäiskö vaihtaa harrastusta vaikka postimerkkeilyyn :)) Quote
vilkku Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Rahalla saa ja hevosellä pääsee! Köyhälle on kaikki kallista! Nämä olen joutunut toteamaan ainakin omalla kohdalla useasti. Täällä on myös keskusteltu, että harrastus maksaa, eikä harrastuksen kustannuksia kannata laskea, muuten harrastaminen loppuu. Se on totta, että hinnat ovat nouseet, mutta niin ovat nouseet muutkin asiat, kuten polttoaineenkin hinnat. Tosin junikset alkaa käymään harvinaiseksi ja silloin hinnan määrittelee kysynnän ja tarjonnnan laki se on yksi kapitalistisen talouden pääperiaatteita! Aikanaan kuplia oli kaikki nurkat täynnä eikä ne paljoa maksaneet, kun vei pois. Sama oli pappatuntureissa ja Zetoreissa ei sellaisesta kukaan mitään halunnut maksaa, nyt molemmat on harvinaisempia. ja jos sellaisen haluaa, niin rahalla kuitenkin vielä saa. Olispa ollut viisas silloin aikanaan ja kerännyt varastoon, vaikka omalla tuurilla ne olis myyty heti pois kun olis saanut satasen voittoa:( Kyllä määkin tykkäisin harrastaa lentämistä, rahat vaan ei riitä sellaiseen. Joten joutuu tyytymään halvenpaan harrastukseen. Jos rahat ei riitä volkkarin kanssa touhuamiseen, niin virkkaus tai pitsinnypläys on halvempia harrastuksia. Nyt pitäis vaan miettiä mitä kannattais hamstrata varastoon, jonka arvo tulevaisuudessa nousee? Olis sitten perikunnalla jotain myytävää, riideltävää tai ihmeteltävää..... Quote
Guest Jussinbussi Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Tarkoittiko Jani massapussihousu autolla sitä että siinä on massaa (alustasuojaa) vai sitä että niitä on siis massoittain eli paljon. Mikäli jälkimmäistä niin ollaan pahasti metsässä. Alkaa olemaan orkkis junikset aika harvassa. Eipä sillä, ei ole kyllä munkaan juttu tuo orkkis junis. Kupla menee mutta bussi ei. Quote
JaniM Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Juurikin paljon tarkoitin ja lähinnä yleisesti ottaen wanhempia Volkkareita. Oliks se kuuluisa pre '67 :) Juniksia ei tosiaan ole liikaa. Ihan orggista tosiaan vähemmän, siinä Jussi oot oikeassa. Onko edes muuten kuinka monta aitoja pussihousujuniksia? Quote
mikan Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Kukas pitikään yllä junis-rekisteriä? Kuinka monta junista siellä on tällä hetkellä ja montako on museorekisterissä? t. Mika Quote
Tanhis Posted February 20, 2012 Author Posted February 20, 2012 mikan said: Kukas pitikään yllä junis-rekisteriä? Kuinka monta junista siellä on tällä hetkellä ja montako on museorekisterissä? t. Mika http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5647-junakeulatilasto/ Quote
Guest Jussinbussi Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Lopella on yksi MR -66:n kleinbussi. Eikä varmasti missään tilastoissa. Quote
mikan Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Tanhis said: mikan said: Kukas pitikään yllä junis-rekisteriä? Kuinka monta junista siellä on tällä hetkellä ja montako on museorekisterissä? t. Mika http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5647-junakeulatilasto/ En löytänyt tietoa mr-junisten määrästä? Muutenhan tuolla oli 151 junista. t. Mika Quote
Ketsa Posted February 20, 2012 Posted February 20, 2012 Sitten pitäisi vielä tietää, että montako noista museoreisterijuniksista on oikeasti alkuperäiskuntoisia ja sellaisia joihin remontit on tehty niin, että parsimiset ei näy? Veikkaan, että vähissä on sellaiset yksilöt. Itsekkin pidän enemmän rakentetelusta ja pitkältikin juuri tuosta JaniM:n mainitsemasta syystä, eli itte tein ja tälläinen sattui tulemaan... Oikeaan entisöintiin ei käsien taidot ja hermot valitettavasti riitä. Quote
Tanhis Posted February 21, 2012 Author Posted February 21, 2012 En siis rupea ristiin naulitsemaan ketään siittä että on rakentanut junakeulansa metritavarasta ja suorasta pellistä. Mutta homman nimi on se että näin tehneiden pitäisi ymmärtää että sellaisesta ei voi pyytää samaa hintaa kuin oikeanlaisista pelleistä rakennetusta siis jos sellaisen haluaa myydä. Tietty ei ole mitään väliä että millainen se on jos se on omassa käytössä. Quote
Guest kili Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Jokunen sana minultakin: Ensikisi Sonderit on ihan oma juttunsa ( pelkkä ruoto helposti 10 000 dollaria ja ylikin), jos kunnollisia niin hinnat aina yli 100000 dollariin.. Jotkut yritää sitten näiden hintoihin verrata omiaan. Maailmalla muitten junisten hinta riippuu kunnosta, bussit ja westyt kalliimpia, oma havainto hoin 25 000 dollariin. Pakut ja avolavat kymppiin asti. Vaihtelu näyttää olevan aika suurta ja mihin hintaan kaupat syntyy on ihan eri juttu. Tuolta voi hakea hintatietoa ameriikoista (ei siellä ainakaan ruodoista paljon makseta) http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=5 mutta niikuin joku jo sanoi hinta on se minkä ostaja suostuu maksamaan tai myyjä myymään, markkinat pelaa siten Quote
PZQ Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 Tanhis said: En siis rupea ristiin naulitsemaan ketään siittä että on rakentanut junakeulansa metritavarasta ja suorasta pellistä. Mutta homman nimi on se että näin tehneiden pitäisi ymmärtää että sellaisesta ei voi pyytää samaa hintaa kuin oikeanlaisista pelleistä rakennetusta siis jos sellaisen haluaa myydä. Tietty ei ole mitään väliä että millainen se on jos se on omassa käytössä. Onko kaukomailla tehty korjaus pelti ns. oikeanlaisista pelleistä rakennettu? Ja onko esim tämä metri tavarasta tehty mielestäsi näin arvoton? http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8274-kasten-67-maalia-vähän-joka-puolella/ Itse olen nähnyt livenä ko-projektin ja voin sanoa että omassa silmissä huomattavasti arvokkaampi, kuin moni "oikeanlaisista pelleistä" tehty. 90 luvun myynti palstoilla esim.mobilistissa jaettiin juniksia ilmaiseksi, mutta ne junat on tainnu jo mennä... Joka tapauksessa kenen syy osto tilanteessa, kun toisella puolen pöytää liian matalat taskut:) Joten kättä syvemmälle kohta ei saa edes rahalla. Nou hart vwiilings dudes -Pete- Quote
Kaitsu Posted February 21, 2012 Posted February 21, 2012 PZQ said: Onko kaukomailla tehty korjaus pelti ns. oikeanlaisista pelleistä rakennettu? Ja onko esim tämä metri tavarasta tehty mielestäsi näin arvoton? Itse olen nähnyt livenä ko-projektin ja voin sanoa että omassa silmissä huomattavasti arvokkaampi, kuin moni "oikeanlaisista pelleistä" tehty. Virtasen pakulle ehdottomasti suomalaisesta käsityöstä vähintään kolme tonnia lisää pyyntihinnan päälle! Ja iso kiitos siitä, että moni muukin projekti on mennyt eteenpäin pelleillä, jotka oikeasti sopivat paikoilleen. Mutta ehkäpä tuossa ajettiin takaa sitä, että hitsataan tavaratilan lattia suoralla pellillä tasaiseksi ja unohdetaan alkuperäiset pokkaukset liitoskohdista jne. Tossa omassa projektissa esim. helmapelti oli tehty kymmenestä parin sentin levyisestä siivusta, jotka oli hitsattu päällekäin, jotta oltiin saatu kaareva muoto aikaan.. No suomalaista käsityötähän se oli sekin, mutta lisät jää saamatta ainakin täältä.. Kaitsu Quote
Guest Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Mikähän se voisi olla tuollaisen sopiva hinta, mikäli tulisi tarve myydä. Katsastettuna ja ajokunnossa kuten videosta käy ilmi. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Mikähän se voisi olla tuollaisen sopiva hinta, mikäli tulisi tarve myydä. Katsastettuna ja ajokunnossa kuten videosta käy ilmi. Jos 59 €? Varmasti tuosta ihan kivan hinnan sais. Mutta turha miettiä hintaa jos ei aio myydä. Tai sitten laittaa huutokaupan ilman pohjahintaa ja hintavarausta. Siitähän se hinta sitten selviää jos se hinta on joka kiinnostaa. Kyllä muut pitää huolen ettei kukaan sitä liian halvalla saa. Quote
Guest Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Sillä minä tähän säikeeseen tartuin, kun yksi kaveri on ostelemassa junista eikä myyjä osaa sanoa hintaa, vaikka auto on kyllä myytävänä. Se on kuulemma huonommmassa kunnossa kuin tuo videolla näkyvä, mutta silti tarjouksen tekeminen on aika vaikeaa. Itse en maksaisi videon autosta kymppitonnia, mutta taas 5 tonnia houkuttelisi jo nopeisiin kauppoihin, mikäli junista olisin hommaamassa. Tarjoaminen on tosi vaikeaa ja yleensäkin olisi mukava jos myyjä osaisi hinnoitella tuotteensa. Sinänsä jännää tämä hinnoittelu asia muutenkin, kun esimerkiksi kymppitonnilla on aika paljon kaikenlaisia harrasteautoja tarjolla. Quote
Tanhis Posted February 28, 2012 Author Posted February 28, 2012 Sillä minä tähän säikeeseen tartuin, kun yksi kaveri on ostelemassa junista eikä myyjä osaa sanoa hintaa, vaikka auto on kyllä myytävänä. Se on kuulemma huonommmassa kunnossa kuin tuo videolla näkyvä, mutta silti tarjouksen tekeminen on aika vaikeaa. Itse en maksaisi videon autosta kymppitonnia, mutta taas 5 tonnia houkuttelisi jo nopeisiin kauppoihin, mikäli junista olisin hommaamassa. Tarjoaminen on tosi vaikeaa ja yleensäkin olisi mukava jos myyjä osaisi hinnoitella tuotteensa. Sinänsä jännää tämä hinnoittelu asia muutenkin, kun esimerkiksi kymppitonnilla on aika paljon kaikenlaisia harrasteautoja tarjolla. En tuota nyt aikakaan yli viiden tonnin rupeisi hinnoittelemaan. Mutta hinta riippuu hyvin paljon siittä että mitä autolle on tehty ja mitä olisi tehtävä esim videosta voisin melkovarmasti sanoa että helmassa on reikiä kun maalin poistaa pinnasta ja jos helmassa on reikiä niin on varmaankin muuallakin. Sitten ajokuntokaan ei kerro paljoa voihan se käydä ja kukkua ja olla katsastettukkin mutta miten kyseinen kunto on saavutettu vaikuttaa paljon. Quote
Guest Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Kyllä sieltä katsastuksessa ainakin yksi reikä löytyi, onhan se maalattu ja korjattu joskus -70 luvulla kun pääsi kaatumaan. Reikäkin löytyi jo yli kymmenen vuotta sitten eikä se vieläkään vaikuttanut katsastukseen edes korjauskehoituksen verran. Siinä olet kyllä aivan oikeassa ettei ajokunto ja katsastus vielä kerro auton kunnosta muutakuin sen että sillä voi ajella muiden mukana liikenteessä ja käydä vaikka tapahtumissa. Ikävä kyllä kiiltävät ja suoratkaan kyljet eivät kerro kuinka lopputulokseen on päästy. Quote
NO H2O Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Mitä suositumpi tai vanhempi auto on kyseessä sen enemmän kaikenlaisia lieveilmiöitä kaupanteossa esiintyy... Oma juniskuume lientyi aika tehokkaasti kun aikani markkinoita seurasin. Btw... Onkohan palstalaisia se joka sen Pieksämäen sonderin osti? Quote
Pepe Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Btw... Onkohan palstalaisia se joka sen Pieksämäen sonderin osti? Jaa joskus 2,5-3 vuotta sitten? Vai joku tuoreempi kauppa? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.