beetles Posted July 24, 2016 Share Posted July 24, 2016 (edited) Mitä nyt pitäisi tehdä? Nostaa vai laskea tukivartta? Jotain muuta, mitä? Millä noi latat saisi kikkailtua oikeanlaiseen nippuun? Edited July 24, 2016 by beetles Quote Link to comment
x-pj Posted July 24, 2016 Share Posted July 24, 2016 Mitä nyt pitäisi tehdä? Nostaa vai laskea tukivartta? Jotain muuta, mitä? Millä noi latat saisi kikkailtua oikeanlaiseen nippuun? Tiukalla nippusiteellä, joka sitten työntyy akseliputken sisään ja jäädä sinne. Quote Link to comment
beetles Posted July 24, 2016 Share Posted July 24, 2016 Kiitos nopeasta vastauksesta. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Osaisikohan joku kertoa minne menee moottoritilan diagnostiikkaboksilta lähtevät johdot? Yhtyykö ne jossain palkin sisällä muihin johtoihin, vai meneekö etten saakka vai minne. Tarkoituksena poistaa tuo rasia konetilasta ja aattelin että saisiko johdot vedettyä jompaankumpaan suuntaan läpi. Sent from my iPhone using Tapatalk Eikös nämä mene pääasiassa konehuoneen puolella olevien johtojen kanssa samaan liittimeen. Eli liitin pois ja seuraat johtoa ja napsaset poikki toisesta päästä jos et pääse seuraamaan niin liimallinen kutistesukka päälle ja jätät paikkaansa. 1 Quote Link to comment
mllks Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Onko kellään kokemusta 271919031B mallisen bensamittarin avaamisesta? Lähteekö lasi ja sen ympärillä oleva krominvärinen kehys vaan vetämällä irti vai onko siihen joku hienompi tekniikka olemassa (takana olevat ruuvit toki poistettu ensin)? Pitäis saada tutkittua, että missä vika on kun jännitteet näyttävät tulevan mittarille ihan oikein, mutta viisari ei värähdäkään. Ja toki jos jollain sattuu olemaan samankaltaisista oireista kokemusta, valotapa hieman mistä oireet voisivat johtua. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 (edited) Bensamittarien kanssa tarkista aina ensin että mittari saa maata kun suurinosa kaikista bensamittari ongelmista johtuu maaviasta. Tarkistuslista. -Mittaa anturin ohmit (vaihtuuko ylä ja ala-asennon välillä) -Maa kontakti tankin ja anturin välillä. -Maa kontakti tankin ja korin välillä -Maa kontakti mittarin kiinnitysjalkojen ja mittarin välillä -Maa kontakti mittarin jalkojen ja korin välillä. -Saako mittari jännitteen. Ja mitä itse mittariin tulee niin luultavasti kromi irtoaa reunoista kampeamalla mittarin rungon puolelta. Tai ainakin näin on ne mittarit mitä itse olen purkanut auennut. Eli melkolailla mahdotonta purkaa niin ettei jotain vauriota jäisi näkyviin mutta aika hyvin jää kumminkin piiloon mittarin ja kojelaudan väliin. Ja mitä mittarin räpläämiseen tulee niin olen melkolailla varma siittä että mittarin sisällä ei ole sellaisia vikoja mitkä helposti pystyisi ilman kellosepän työkaluja ratkaisemaan. Edited July 25, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Jorrma Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Osaisikohan joku kertoa minne menee moottoritilan diagnostiikkaboksilta lähtevät johdot? Yhtyykö ne jossain palkin sisällä muihin johtoihin, vai meneekö etten saakka vai minne. Tarkoituksena poistaa tuo rasia konetilasta ja aattelin että saisiko johdot vedettyä jompaankumpaan suuntaan läpi. Sent from my iPhone using Tapatalk Eikös tuossa nipussa ole myös jännite akulta sinne konehuoneen pistokkeeseen vai muistanko väärin? Eli nalli napsahtaa jos sivarilla vetää ilman että akkukaapeli irti. Quote Link to comment
PZQ Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Nyt kun on uus lohko matkalla nii kysyisinkin että mitkäs pinnapultit kannattaa laittaa 84x92 kompoon? Nuita pulttejahan on vaikka minkälaisia joten oliskos kokemusperäistä infoa jaella? Vanhat ehjät hyvät orkkikset paremmat kuin pussillinen uusia, mukaan lukien prikat & mutskut. -Pete- Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 2, 2016 Share Posted August 2, 2016 Mistä löytyy type 4 jän, manuaalilaatikkoon tiivareita? Tarkoitus olis vaihtaa öljyt ja samalla ottaa pohjalta irti ja putsata.... Quote Link to comment
Guest Järilä Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Mikä olis vakioon -70 vuoden 1300 Kuplaan paras ilmansuodatin? Vakiosuodatinhan tuohon on vartavasten tehty, mutta mulla on sellasta ongelmaa että kaasariin pääsee öljyä vakiosuodattimen takia. Vai auttaako asiaan vain nykyisen suodattimen putsaus? Jos näin, niin miten sen saa parhaiten putsattua? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Öljyä kaasariin menee todennäköisesti huohotuksesta jos huohotinletkut ovat paikallaan kiinnitettynä putsariin. Se on ihan normaalia. Jos taas öljyä menee niin paljon että se ihan savuttaa, putsarissa on silloin liikaa öljyä (olettaen että se on öljykylpy-putsari). Se kannattaa avata ja putsata pohjalta mahdolliset liejut pois, voi sen huuhdellakin ja uutta tavallista moottoriöljyä putsarin pohjalle rajaviivaan asti. Joka tapauksessa se vakioputsari on varmasti paras. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Polttoöljykylpyyn noita vakiosuotimia on laitettu putsaantumaan. Niin siis öljykylpy. Ja aikausein noihin lorahtaa liikaa öljyä. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Vanhat ehjät hyvät orkkikset paremmat kuin pussillinen uusia, mukaan lukien prikat & mutskut. -Pete- Eihän niistä päällepäin pysty sanomaan onko ne hyviä vai ei ja paskaa ison kasan ostaneena en enää käytettyä osta. Mistäs saa 8.1mm paksuja sylinterin korokerenkaita? Sellaisia jotka olis yhtä paksuja (ilmeisesti aina ei oo?) Vai onko nuokin teetettävä? Quote Link to comment
metake Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Mistäs saa 8.1mm paksuja sylinterin korokerenkaita? Onko sulla "normikorkuiset" sylinteriputket joita meinaat korottaa tuon 8 mm? Oma kokemukseni ja mielipiteeni on että noin paljon levitetty kone on yhtä helve**iä, sylinteripellit ei sovi, puhallinkoppa ei sovi, moottorin etu- ja takapelti ei sovi, normaalit kärmekset ei sovi vaan pitää siirtyä merged sarjoihin, ja kone osuu konehuoneen pelteihin. Lyhemmillä männillä tai kiertokangilla saisi tehtyä vakiolevyisen moottorin. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Onko sulla "normikorkuiset" sylinteriputket joita meinaat korottaa tuon 8 mm? Oma kokemukseni ja mielipiteeni on että noin paljon levitetty kone on yhtä helve**iä, sylinteripellit ei sovi, puhallinkoppa ei sovi, moottorin etu- ja takapelti ei sovi, normaalit kärmekset ei sovi vaan pitää siirtyä merged sarjoihin, ja kone osuu konehuoneen pelteihin. Lyhemmillä männillä tai kiertokangilla saisi tehtyä vakiolevyisen moottorin. joo normit putket ja ne matalammat männät. Silti tulee mäntä 6.6mm yli putken. Se on tiedossa että tää on yhtä helvettiä, mikäänhän tässä projektissa ei ole onnistunut. Ihan sama onko uutta vai vanhaa osaa ei ne paikalleen käy tuunaamatta. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 riittääkö vakiomittaset pinnapultit jos joutuu laittamaan 8mm koroke renkulat? Quote Link to comment
SirHelmersson Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 (edited) Ei nyt itsellä ole tähän hätään mahdollisuutta päästä tarkistamaan, joten kysytään täältä: Mitkä polttimot kuuluvat kuplan mittariston varoitusvaloihin? (öljynpaine/laturi) Auto on -72 1300. Edit. Ongelma ratkennut, pääsin tutkimaan autoa ja kyseessä oli kosketushäiriö, ei siis tarvetta uudelle polttimolle. Edited August 16, 2016 by SirHelmersson Quote Link to comment
WESTY Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Millä lukitaan/varmistetaan kaasuttimen läpän ruuvien pysyminen akselissaan? Siis jos lukitetta niin mitä lukitetta, vakionahan ei kai ole käytetty mitään. Kaasutin 34 pestynä ja putsattuna. T.PETE. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 17, 2016 Share Posted August 17, 2016 Mulla kaasarin läpän ruuvit oli lukittu tehtaalla lyömällä pistepuikolla ruuvin keskelle ja näin varmisin ne vielä itsekkin ja kaveriksi vielä locktiten perus kierrelukite 243. Quote Link to comment
mllks Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Onko juniksen kuskin ovenkahvan lukkopesä mahdollista siirtää uuteen kahvaan, jotta säästyis uusilta avaimilta? Alkuperäsestä kahvasta on katkennut se osa jossa jousi on kiinni rungossa ja haluais ehjän kahvan. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Eikös se nyt ihan kohtuu vaivalla ole purettavissa. Quote Link to comment
Guest Järilä Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Mitä paikkaa tarvis alkaa säätää tai putsata kun Kupla meinaa sammua kun painaa kaasun pohjaan. Quote Link to comment
peruskallio Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Jos nopeahkolla kaasunpainamisella rötää niin kiihdytyspumppua. Katsoo kaasarin kurkusta sisään ja vääntää kaasun auki niin pitää näkyä suihkaus bensaa. Quote Link to comment
Guest Järilä Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Se toimii niin kuin pitääkin. Kaikki muutkin näyttää silmämääräisesti pelittävän. Hmm... Quote Link to comment
jazi Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Perusjutut kunnossa: venttilivälykset, kärjet/kosketuskulma, pyörijä, tulpat, tulpanjohdot, ennakko, yms.? Mulla oli vastaava probleema ja kaikki näytti olevan ok, mutta olikin kaasarin "takaisku"kuula jumissa välillä. Päästi siis kiihdytyspumpulta bensat takaisin kohokammioon. Quote Link to comment
Mikko S Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 Tarjosin eilen tota mun uutta 64:sta leimalle ja setä oli sitä mieltä että olkatapissa on väljää. Toisella puolen napa pääsikin liikkumaan tapissa ylös/alas, eli mun mielestä sieltä puuttuu jotain shimmejä tai vastaavaa eikä itse tappi ole välttämättä väljä? Saako tuon shimmattua pystysuunnassa kuntoon vanhalla tapilla jos prässi löytyy? Jos pitää tehdä isompi remppa ja uusia tapit yms, niin kävi mielessä laittaa samantien droppiolat alle. Mahtaako vaan mahtua rengas pyörimään normileveällä akselilla ja esim 4.5" ET20 vanteella? Vai mikä resepti olisi paras jos haluaa suunnilleen laillisen ja toimivan madalletun keulan olkatappiseen? Kai sinne voisi samantien tunkea kavennetun säätöakselinkin, mutta saako esim tuolla paruzzin versiolla nostettua tarpeeksi ylös droppien kanssa katsastukseen? Quote Link to comment
Hanttapuli Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 Milläs ruuvataan type 4 -koneen jäähypellit? CU on konetyyppi ja se on menossa tölkkiin. Talttapääruuvit taitaa olla standardi, mutta voisko käyttää kuuskoloja? Ja eikö nämä ole ihan normi rautakauppatavaraa? Quote Link to comment
Aku Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Potilas on 6-volttinen Kupla vm. -66. Valot päällä ajettaessa valokytkimen metalliosat kuumuvat sen verran, että polttavat sormia. On kuulemma "normaalia", mutta mikä sen aiheuttaa? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Huonot kontaktit ja ei ole normaalia. Helppo korjata yhdellä 6V releellä. Quote Link to comment
Mikko S Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Tarjosin eilen tota mun uutta 64:sta leimalle ja setä oli sitä mieltä että olkatapissa on väljää. Toisella puolen napa pääsikin liikkumaan tapissa ylös/alas, eli mun mielestä sieltä puuttuu jotain shimmejä tai vastaavaa eikä itse tappi ole välttämättä väljä? Saako tuon shimmattua pystysuunnassa kuntoon vanhalla tapilla jos prässi löytyy? Tää korjattiin lauantaina, sorvista pullahti 0.7mm korkeampi "thrust washer" ja takas kasaan. Vanhat olkatapin helat yms oli vielä ihan kunnossa, ilmeisesti uusittu jossain välissä. Quote Link to comment
mllks Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 (edited) Kysymys junakeulan ('62) pyyhkijöiden alkup. akseleista: Kuuluuko korin läpitulevan osan kierteellinen osuus pyöriä itse akselin ympärillä vai onko se kiinteä? Itselläni ne eivät pyöri, joka aiheuttaa pyyhkijöiden liikkuessa kiinnitysmutterin pyörimisen ja niin ikään löystymisen. Edited September 23, 2016 by mllks Quote Link to comment
PZQ Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Kysymys junakeulan ('62) pyyhkijöiden alkup. akseleista: Kuuluuko korin läpitulevan osan kierteellinen osuus pyöriä itse akselin ympärillä vai onko se kiinteä? Itselläni ne eivät pyöri, joka aiheuttaa pyyhkijöiden liikkuessa kiinnitysmutterin pyörimisen ja niin ikään löystymisen. Kierteellinen osuus pitää olla yhtä puuta korin kanssa Eli akseli jämähtänyt jumppaseen kierteelliseen osuuteen.. Quote Link to comment
mllks Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Kierteellinen osuus pitää olla yhtä puuta korin kanssa Eli akseli jämähtänyt jumppaseen kierteelliseen osuuteen.. Noniin. Näin vähän järkeilinkin. Pitääpä antaa niille vähän crc- & öljykylpyä jos vaikka irtoaisivat. Kiitti nopeesta vastauksesta! Quote Link to comment
Anpu Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 Crc ja vasaralla naputtelua. Quote Link to comment
PZQ Posted September 23, 2016 Share Posted September 23, 2016 (edited) Mä piruutaan koklasin tällä kaiman kikalla pyyhkijöiden viipottimiin ja tulee nopeasti hyvä ---> https://www.youtube.com/watch?v=udb1TlEZFIQ Edited September 23, 2016 by PZQ 1 Quote Link to comment
Amatööri Posted October 10, 2016 Share Posted October 10, 2016 Mikähän kuplaa vaivaa? Käynnistäessä ja kylmänä savuttaa niin reilusti, että ei tuolla kehtaa ajella. Puristuspaine- ja ohivuotomittarin tulokset on joka pytyn kohdalla identtiset. Puristuspaineet joka pytyssä n. 10 bar. Ja kyseessä siis vakio 1300 vm.1974. Quote Link to comment
sleepercooler Posted October 28, 2016 Share Posted October 28, 2016 Rupesi type 4 variantin lataus valo vilahtelee välillä, tietääkö joku kertoa, käykö esim. T1 sen hiilet laturiin? Vai mistä etsitään uusia. Quote Link to comment
Aku Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 (edited) Potilas on -56 ovaali, johon on vaihdettu -65 laatikko. Myyjä oli yrittänyt laittaa siihen 1300 konetta paikalleen ja kertoi, että se ei ollut onnistunut lämmönvaihtimien takia (syynä korkeusero?). Minulla on suunnitelmissa laittaa tuohon uudempi 1600 kone, jossa on paikallaan normaalit lämmönvaihtimet. Laatikkoa pitää avartaa hieman ja asentaa lämmönvaihtimen päähän 50/60mm haitarit, mutta meneekö tuo yhdistelmä muuten heittämällä paikalleen ovaaliin? Minulle on kerrottu että pitäisi mahtua, mutta tarvitaanko lisäksi jotain jumppaa? Vai unohdanko lämmityksen ja laitan suosiolla J-putket? Åke jo soittikin ja kehoitti tarkistamaan vaihdelaatikon nokkakappaleen, jonka pitäisi olla juniksen. Kuplan nokkakappaleella tekee juuri edellä kuvatun ongelman. Edited November 7, 2016 by Aku Quote Link to comment
Guest wi69e Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 Onkohan ketaan vaihtanut heilurivarsilla olevan pyorantuennan tuohon tukivarsilla olevaan malliin? en ole varma onko tuo tukivarrellinen malli vanhemman vai uudemman mallinen mutta kuvia kun olen katsonut niin sen nayttais pystyvan toteuttamaan ihan ok tuohon heilurivartiseen versioon. Ja mitakohan katsastus siihen sanoo? kuplallahan molemmat versiot ovat niin tarviiko edes muutoskatsastaa... tarkoitus paasta tuosta vaihdeaskista eroon ja heilurivarsien kanssa ei oikein onnistu. Quote Link to comment
Guest Tmpa Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Tuossa tuommoinen lovi... Haittaako? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.