HSuomi Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 (edited) Joskus aikoinaan oli lista johon joku käyttäjä (ehkä jyrie?) keräsi suomalaisten ilma VW:den vartti aikoja. Mistään en moista listaa löydä enää. Onko kelään tallessa? Edited January 25, 2018 by HSuomi Link to comment
JM Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Tätäkö tarkoitit? http://members.tripod.com/vw_cup/ajat.htm Link to comment
HSuomi Posted January 25, 2018 Author Share Posted January 25, 2018 Juuri tuo! Harmi ettei ole erityisen ajantasainen. Link to comment
-AP- Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Tuo on mun tekemä lista '90-luvun alkuvuosina Volkkari-lehteen. Joku sitä myöhemmin päivitti netissä, mutta tuo ei taida olla viimeisin versio? Link to comment
Maasturi Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 (edited) Millaiseen aikaan saisi kellon pysähtymään Jokamiesluokan VW Kuplalla ...... ja sliksirenkailla ? Edited January 25, 2018 by Maasturi Link to comment
-Alex- Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Ketä kiinnostaa... tuskin alle 14 sek, varsinkaan jos on jokkisääntöjen painoissa. Siitä voi kattoa tavoitteita roskapönttökuskit: http://cal-look.no/lounge/index.php?action=topracers&year=2015 Link to comment
HSuomi Posted January 26, 2018 Author Share Posted January 26, 2018 Ei tuota cal lookin listaa pääse näkemään rekisteröitymättömät. Luulisi kai jokkisauton menevän slikseillä 13sek? Eikö niissä saa olla nykyään vähän isommat moottoritkin? Link to comment
-Alex- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Ei tuota cal lookin listaa pääse näkemään rekisteröitymättömät. Luulisi kai jokkisauton menevän slikseillä 13sek? Eikö niissä saa olla nykyään vähän isommat moottoritkin? Tuossa todennäköisesti 2017 sääntökirja, aika pienet moottorit sallitaan : https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/jokkis.pdf Link to comment
Guest Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Millaiseen aikaan saisi kellon pysähtymään Jokamiesluokan VW Kuplalla ...... ja sliksirenkailla ? Miten mulla on sellainen muistikuva, että jonkun suomalaisen VW- osakauppiaan piti joitain vuosia sitten käydä jokkiskuplalla kokeilemassa. Tuliko siitä mitään? Link to comment
x-pj Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 aika pienet moottorit sallitaan : ??? "Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket ovat vapaat. Iskunpituus on vapaa." Link to comment
mikan Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Autoissa saa käyttää autonvalmistajan siihen malliin sarjatuotannossa asennettua moottoria. Kaikki saman merkin sylinterimäärältään saman lukuiset 2 venttiiliä/sylinteri olevat moottorit luetaan samaksi moottoriksi. Automallit joissa on alun perin ollut enemmän kuin kaksi venttiiliä/sylinteri, täytyy moottorin olla merkkimalliin kuuluva. Muutoin noudatetaan vierasmoottorisääntöjä. Wankel moottorin kerroin on 1.8. Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket ovat vapaat. Iskunpituus on vapaa. Imu/pakosarja on vapaa. Vesijäähdytysjärjestelmä on vapaa ja vesijäähdytteisen moottorin poraus vesikanaviin ja sen jälkeinen märkäputkitus on sallittu. Ilmajäähdytteisissä moottoreissa lisäjäähdytys ulkopuolisella vesiruiskutuksella on kielletty. Kaikenlainen ahtaminen on kielletty. Taka- ja keskimoottoristen autojen moottoreiden enimmäistilavuus on 1650cm3, paitsi käytettäessä VW:n alun perin takamoottorisissa ilmajäähdytteistä sen omaa moottoria. Näissä säännöissä olevien rajoitusten jälkeen on moottori muilta osin vapaa (kuten männät, kiertokanget, kampiakseli, nokka-akseli) Sylinterikannen (-kansien) tulee olla sarjavalmisteisesta autosta. Sylinterikanteen aineen lisääminen on imu ja/tai pakokanavaan, tulpanreikään, kannen palotilaan tai vesikanaviin on (Kitillä, hitsaamalla ja/tai putkittamalla) sallittu. Lisäksi sylinterikannen vaurioiden korjaaminen hitsaamalla ja/tai kittaamalla on sallittu koko sylinterikanteen. Öljynkanavien hitsaaminen, siirtäminen sekä öljynjäähdyttäminen erillisissä lauhduttimissa on sallittu. VW ilmajäähdytteisten tuotantomoottorien kannet ovat vapaat. Moottorinlohkon vaihtaminen kilpailun aikana on kielletty. Link to comment
ARTO Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Onks kukaan koeponnistanut pykäliä vaihtamalla kampikammion kilpailun aikana? Link to comment
-Alex- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 ??? "Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket ovat vapaat. Iskunpituus on vapaa." Ei tarttunu mun silmään heti. Tuon löysin eka, max moottorin koko vs min paino: 1050 cm3 550 kg 1250 cm3 600 kg 1450 cm3 650 kg 1650 cm3 710 kg 1680 cm3 710 kg 1850 cm3 760 kg 2050 cm3 790 kg 2250 cm3 870 kg 2500 cm3 970 kg 3000 cm3 1070 kg yli 3000 cm3 1170 kg Link to comment
Marko Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Kyllähän tolla 1070kg rajalla saa jo paukkua aika kivasti mutta millä hinnalla. Veikkaan että niitä on jokkiskalustossa melko vähän Link to comment
Maasturi Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Tuossa todennäköisesti 2017 sääntökirja, aika pienet moottorit sallitaan : https://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/jokkis.pdf Todennäköisesti Alex ei ole perillä JM luokan VW Kuplien moottorisäännöistä "pätkääkään". Link to comment
-AP- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Joskus Kaanaassa aikoinaan käväisi radalla KRC-Kupla, jota paikalliset kohisivat kovan luokan peliksi. Pari lähtöä se taisi kokeilla, jäi monille katuautoillekin, pakkasivat pelin trailerille ja läksivät pois kesken kaiken. Välitykset ja loppunopeudet tietty rata-autolla on sovitettu eri tasolle kuin suoraan ajettaessa. Link to comment
-Alex- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 (edited) Todennäköisesti Alex ei ole perillä JM luokan VW Kuplien moottorisäännöistä "pätkääkään". Rehellisesti ei sanottuna kiinnosta roskapönttöautojen säännöt paskanvertaa :D :D Siihen asti tämä on uhoilevaa p*skanjauhantaa, kunnes joku sääntömukainen jokkisauto käy varttimailin ajamassa ja skannaa tänne aikalapun Edited January 26, 2018 by -Alex- 1 Link to comment
-Alex- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Tässä 2015 vuoden listan ns. katuautoista. 1776cc ja 1914cc menee aikaa kovaa joillain.. Erikseen cal-lookissa "top gun" ja ahdetut ;) Link to comment
mikan Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 1776:lla alle 11 sekunnin. Tuon täytyy laulaa kovaa ja korkeelta! t. Mika 1 Link to comment
-Alex- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 (edited) Taitaa olla Peter Shattockin auto? Tuossa JPM 1776cc koneessa jotain 250hv ja vaihteistona 6-speed sekventaali. Paino lienee alle 700kg. Ei ihme jos kulkee :) Takajousituskin aika asiallinen toteutus, kaukana roskapönttöautoista ;) Edited January 26, 2018 by -Alex- Link to comment
ARTO Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Niin, eikös toi oo viritellyt konetta aikalailla ruotsin JPM pajalla joten ei ihme että naukuu korkealta. Link to comment
HSuomi Posted January 26, 2018 Author Share Posted January 26, 2018 En kyllä nää mitään syytä miksi ei menisi jokkis kupla jopa alle 13sek. Jos auto painaa sen 790kg, tehoa tommosesta 2050ccm motista varmaan luulis lähtevän akselilta se lähes 200 niillä ykskurkkusillakin ja sitte vielä 2,5 laatikko. Ainakin kisoissa ne näyttää kimpoavan perkeleen hyvin viivalta, puhumattakaan jos on liimarata+slicksit kuten tässä ehdotetussa skenaariossa. Uskon että ei mene alle 13sek sitten kun joku käy näyttämässä että ei vaan mene vaikka olis SM-kisa auto :D Link to comment
-AP- Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Miten paljon tarvitaan kierroksia koneesta kolmosvaihteella 160-170 nopeudessa (13 s loppunopeus?) ? Link to comment
Meto Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 (edited) Mulla otti ex pystäri nelosella noin 6700 rpm 13s/169 km/h. Nelonen oli vakiota tiheämpi 1,04 .. Tuntus että jokkisautossa vois loppua välitykset kesken, hyvinhän ne kyllä kiihtyy. Edited January 26, 2018 by Meto Link to comment
Roope Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 (edited) Nopealla netti surffauksella sain nämä ajat kerättyä 2013-2017 Tästä listasta varmasti puuttuu paljon kuskeja ja ajat otettu netistä tuloksista jotka löytyi helposti joiden oikeutta en sen enempää tarkistanut. 1. Jyrki laune 8.88 3.4T 2015 2. Jussi Nurmi 10.25 Na 2014 3. Juhani Jyränkö 10.3? Na 2015 4. Tomi seppälä 10.87 Na 2013 5. Kotten 10.91 Na 2015 6. Roope Eerola 10.93 1.6T 2015 7. Tero Salo 11.0 Na 2017 8. Mikko Koivisto 11.137 Na 2017 pori 9. Miettinen/Lummi 11.294 Na 2013 10. Aulis Kela 11.78 Na 2015 11. Anders heideman 12.32 Na 2015 12. Matti Hirvi 12.41 Na 2013 13. Marko Puikkonen 12.55 Na 2016 14. Matti Karronen 12.68 Na 2015 15. Tomi asikainen 12.73 Na 2013 16. Hannu Suomi 12.83 Na 2013 17. Pauli Kulmala 12.87 Na 2016 18. Kai Nordbling 12.87 Na 2015 Edited January 26, 2018 by Roope Link to comment
HSuomi Posted January 26, 2018 Author Share Posted January 26, 2018 Miten paljon tarvitaan kierroksia koneesta kolmosvaihteella 160-170 nopeudessa (13 s loppunopeus?) ? Olisi kiva tietää. Mulla ei ollu koskaan kiekkamittaria ni en osaa sanoa. Rajotin oli 8500 mutta tuskin niin pitkälle kiärsi. 12,717s / 159,79kmh kolmosella. Nelosta ei kannattanu vaihtaa ku ajat laski ni nostin vaan sitte rajottimen niin ylös että ei ota vastaan ja ajoin kolmosella maaliin. Slicksit on toki korkeammat ku normi renkaat ni kai se vähän jelppaa. Eli ei pitäisi jäädä ainakaan lootasta kiinni 13s alitus. Link to comment
mikko k Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Nopealla netti surffauksella sain nämä ajat kerättyä 2013-2017 Tästä listasta varmasti puuttuu paljon kuskeja ja ajat otettu netistä tuloksista jotka löytyi helposti joiden oikeutta en sen enempää tarkistanut. 1. Jyrki laune 8.88 3.4T 2015 2. Jussi Nurmi 10.25 Na 2014 3. Juhani Jyränkö 10.3? Na 2015 4. Tomi seppälä 10.87 Na 2013 5. Kotten 10.91 Na 2015 6. Roope Eerola 10.93 1.6T 2015 7. Tero Salo 11.0 Na 2017 8. Aulis Kela 11.78 Na 2015 9. Anders heideman 12.32 Na 2015 10. Matti Hirvi 12.41 Na 2013 11. Marko Puikkonen 12.55 Na 2016 12. Matti Karronen 12.68 Na 2015 13. Tomi asikainen 12.73 Na 2013 14. Hannu Suomi 12.83 Na 2013 15. Pauli Kulmala 12.87 Na 2016 16. Kai Nordbling 12.87 Na 2015 Kiilaan tohon Teron kantaan sijalle 8, eli: Mikko Koivisto 11,137 / 191,9 kmh Na 29.7.2017, Pori Link to comment
wp Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Nopealla netti surffauksella sain nämä ajat kerättyä 2013-2017 Tästä listasta varmasti puuttuu paljon kuskeja ja ajat otettu netistä tuloksista jotka löytyi helposti joiden oikeutta en sen enempää tarkistanut. 1. Jyrki laune 8.88 3.4T 2015 2. Jussi Nurmi 10.25 Na 2014 3. Juhani Jyränkö 10.3? Na 2015 4. Tomi seppälä 10.87 Na 2013 5. Kotten 10.91 Na 2015 6. Roope Eerola 10.93 1.6T 2015 7. Tero Salo 11.0 Na 2017 8. Aulis Kela 11.78 Na 2015 9. Anders heideman 12.32 Na 2015 10. Matti Hirvi 12.41 Na 2013 11. Marko Puikkonen 12.55 Na 2016 12. Matti Karronen 12.68 Na 2015 13. Tomi asikainen 12.73 Na 2013 14. Hannu Suomi 12.83 Na 2013 15. Pauli Kulmala 12.87 Na 2016 16. Kai Nordbling 12.87 Na 2015 Miettinen/Lummi 11.78x Na, 1997? Miettinen/Lummi 11.294 Na, 2013 Link to comment
Roope Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Oiskohan tämä parempi? joku tietokone viisaampi varmaan osaisi tehdä ihan oikennäköisen listauksen tms? Link to comment
Pepe Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Jos Roope haluaa ruveta tuollaista listaa ylläpitämään niin tehdään sille oma "nostettu" topikki johonkin alueelle. YV:llä lisätiedot :) Link to comment
wp Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Jos en väärin muista niin listalta puuttuisi Vatjan Arton 11.3 ? ja Mäntyharjun Timpan 11.6 ellei parempi ? Link to comment
PZQ Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Jukka Aalto T2 Alastaro 2015 12,64@163 1 Link to comment
HSuomi Posted January 26, 2018 Author Share Posted January 26, 2018 Pieni aikaparannus tuohon listaan ittelle Hannu Suomi 12,717 159,79 BSD2013 Räyskälä Link to comment
arvuuttaja Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 ajoin kolmosella maaliin. Mutta millä niistä, mikäli vakio rattaista oli kyse (1.32, 1.26, 1.21).ja mikä oli murikka.? Link to comment
HSuomi Posted January 27, 2018 Author Share Posted January 27, 2018 Sitä en muista tai edes tiedä. Link to comment
Guest Salmi Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Vuonna 2010 alastarolla 12.314 179km/h. Tais mennä kiikalassa 12.4 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/index.php?app=core&module=global§ion=reputation&do=add_rating&app_rate=forums&type=pid&type_id=120127&rating=1&secure_key=89e4e03acc7c70b790b7ba7edcb26711&post_return=120127 Link to comment
Guest Salmi Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Vuonna 2010 alastarolla 12.314 179km/h. Tais mennä kiikalassa 12.4 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/index.php?app=core&module=global§ion=reputation&do=add_rating&app_rate=forums&type=pid&type_id=120127&rating=1&secure_key=89e4e03acc7c70b790b7ba7edcb26711&post_return=120127 jostais syystä tuo linkki ei toiminu. Piti laittaa projekti osiosta: R.I.P. zwitter -52 Link to comment
levari Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 (edited) Olis kyllä hienoa kun joku pitäis tätä listaa ajantasalla.Loparit ja paikka olis kans mielenkiintoista nähdä.Tuo oma paras oli 11.002@193 2332cc Porissa 2017.Aulis Kela ajoi Alastarossa viime syksynä 11.42@183.Tero Edited January 27, 2018 by levari Link to comment
Urbantoy Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Ei näy Maasturia listalla vaikka sinisillä venajousilla sinne pitäs mahtua.. 1 Link to comment
ARTO Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Kyl suomi hullua moottoriurheilukansaa, pieneen väkilukuumme mahtuu paljon nopeita volkkareita. Toivottavasti jatkossa lisääkin. Link to comment
Recommended Posts