Jump to content

Missä 1/4mi suomi VW lista?


Recommended Posts

Millaiseen aikaan saisi kellon pysähtymään Jokamiesluokan VW Kuplalla ......  ja sliksirenkailla ?

Miten mulla on sellainen muistikuva, että jonkun suomalaisen VW- osakauppiaan piti joitain vuosia sitten käydä jokkiskuplalla kokeilemassa. Tuliko siitä mitään?

Link to comment

Autoissa saa käyttää autonvalmistajan siihen malliin sarjatuotannossa asennettua moottoria.

Kaikki saman merkin sylinterimäärältään saman lukuiset 2 venttiiliä/sylinteri olevat moottorit luetaan samaksi moottoriksi.

Automallit joissa on alun perin ollut enemmän kuin kaksi venttiiliä/sylinteri, täytyy moottorin olla merkkimalliin kuuluva.

Muutoin noudatetaan vierasmoottorisääntöjä. Wankel moottorin kerroin on 1.8.

Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket ovat vapaat. Iskunpituus on vapaa. Imu/pakosarja on vapaa.

Vesijäähdytysjärjestelmä on vapaa ja vesijäähdytteisen moottorin poraus vesikanaviin ja sen jälkeinen

märkäputkitus on sallittu.

Ilmajäähdytteisissä moottoreissa lisäjäähdytys ulkopuolisella vesiruiskutuksella on kielletty.

Kaikenlainen ahtaminen on kielletty.

Taka- ja keskimoottoristen autojen moottoreiden enimmäistilavuus on 1650cm3, paitsi käytettäessä VW:n

alun perin takamoottorisissa ilmajäähdytteistä sen omaa moottoria.

Näissä säännöissä olevien rajoitusten jälkeen on moottori muilta osin vapaa (kuten männät, kiertokanget, kampiakseli,

nokka-akseli) Sylinterikannen (-kansien) tulee olla sarjavalmisteisesta autosta.

Sylinterikanteen aineen lisääminen on imu ja/tai pakokanavaan, tulpanreikään, kannen palotilaan tai

vesikanaviin on (Kitillä, hitsaamalla ja/tai putkittamalla) sallittu. Lisäksi sylinterikannen vaurioiden korjaaminen

hitsaamalla ja/tai kittaamalla on sallittu koko sylinterikanteen.

Öljynkanavien hitsaaminen, siirtäminen sekä öljynjäähdyttäminen erillisissä lauhduttimissa on sallittu.

VW ilmajäähdytteisten tuotantomoottorien kannet ovat vapaat.

Moottorinlohkon vaihtaminen kilpailun aikana on kielletty.

Link to comment

???

"Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket ovat vapaat. Iskunpituus on vapaa."

Ei tarttunu mun silmään heti.

 

Tuon löysin eka, max moottorin koko vs min paino:

1050 cm3

550 kg

 

1250 cm3

600 kg

 

1450 cm3

650 kg

 

1650 cm3

710 kg

 

1680 cm3

710 kg

 

1850 cm3

760 kg

 

2050 cm3

790 kg

 

2250 cm3

870 kg

 

2500 cm3

970 kg

 

3000 cm3

1070 kg

 

yli 3000 cm3

1170 kg

Link to comment

Joskus Kaanaassa aikoinaan käväisi radalla KRC-Kupla, jota paikalliset kohisivat kovan luokan peliksi. Pari lähtöä se taisi kokeilla, jäi monille katuautoillekin, pakkasivat pelin trailerille ja läksivät pois kesken kaiken. Välitykset ja loppunopeudet tietty rata-autolla on sovitettu eri tasolle kuin suoraan ajettaessa.

Link to comment

​Todennäköisesti Alex ei ole perillä JM luokan VW Kuplien moottorisäännöistä "pätkääkään". 

Rehellisesti ei sanottuna kiinnosta roskapönttöautojen säännöt paskanvertaa :D :D

 

 

Siihen asti tämä on uhoilevaa p*skanjauhantaa, kunnes joku sääntömukainen jokkisauto käy varttimailin ajamassa ja skannaa tänne aikalapun

Edited by -Alex-
  • Like 1
Link to comment

Taitaa olla Peter Shattockin auto?  Tuossa JPM 1776cc koneessa jotain 250hv ja vaihteistona 6-speed sekventaali. Paino lienee alle 700kg. Ei ihme jos kulkee :)

 

Takajousituskin aika asiallinen toteutus, kaukana roskapönttöautoista ;)
 

Peter%20Shattock%207.jpg

 

Peter%20Shattock%205.jpg

 

Peter%20Shattock%20CAD.jpg

Peter%20Shattock%202.jpg

 

Peter%20Shattock%208.jpg

Edited by -Alex-
Link to comment

En kyllä nää mitään syytä miksi ei menisi jokkis kupla jopa alle 13sek.

Jos auto painaa sen 790kg, tehoa tommosesta 2050ccm motista varmaan luulis lähtevän akselilta se lähes 200 niillä ykskurkkusillakin ja sitte vielä 2,5 laatikko. Ainakin kisoissa ne näyttää kimpoavan perkeleen hyvin viivalta, puhumattakaan jos on liimarata+slicksit kuten tässä ehdotetussa skenaariossa.

 

Uskon että ei mene alle 13sek sitten kun joku käy näyttämässä että ei vaan mene vaikka olis SM-kisa auto :D

Link to comment

Mulla otti ex pystäri nelosella noin 6700 rpm 13s/169 km/h. Nelonen oli vakiota tiheämpi 1,04 ..

Tuntus että jokkisautossa vois loppua välitykset kesken, hyvinhän ne kyllä kiihtyy.

Edited by Meto
Link to comment

Nopealla netti surffauksella sain nämä ajat kerättyä 2013-2017

 

Tästä listasta varmasti puuttuu paljon kuskeja ja ajat otettu netistä tuloksista jotka löytyi helposti joiden oikeutta en sen enempää tarkistanut.

 

1.   Jyrki laune                       8.88    3.4T      2015

2.   Jussi Nurmi                     10.25   Na        2014

3.   Juhani Jyränkö                10.3?   Na        2015

4.   Tomi seppälä                   10.87   Na        2013

5.   Kotten                              10.91   Na        2015

6.   Roope Eerola                  10.93    1.6T     2015

7.   Tero Salo                         11.0      Na        2017

8.   Mikko Koivisto                 11.137  Na        2017 pori 

9.   Miettinen/Lummi              11.294  Na        2013

10.  Aulis Kela                       11.78    Na        2015

11.  Anders heideman           12.32    Na        2015

12. Matti Hirvi                        12.41    Na        2013

13. Marko Puikkonen            12.55    Na        2016

14. Matti Karronen                12.68    Na        2015

15. Tomi asikainen                12.73    Na        2013

16. Hannu Suomi                  12.83    Na       2013

17. Pauli Kulmala                  12.87    Na       2016

18. Kai Nordbling                   12.87    Na      2015

Edited by Roope
Link to comment

Miten paljon tarvitaan kierroksia koneesta kolmosvaihteella 160-170 nopeudessa (13 s loppunopeus?)  ?

Olisi kiva tietää. Mulla ei ollu koskaan kiekkamittaria ni en osaa sanoa. Rajotin oli 8500 mutta tuskin niin pitkälle kiärsi. 12,717s / 159,79kmh kolmosella. Nelosta ei kannattanu vaihtaa ku ajat laski ni nostin vaan sitte rajottimen niin ylös että ei ota vastaan ja ajoin kolmosella maaliin. Slicksit on toki korkeammat ku normi renkaat ni kai se vähän jelppaa. Eli ei pitäisi jäädä ainakaan lootasta kiinni 13s alitus.

Link to comment

Nopealla netti surffauksella sain nämä ajat kerättyä 2013-2017

 

Tästä listasta varmasti puuttuu paljon kuskeja ja ajat otettu netistä tuloksista jotka löytyi helposti joiden oikeutta en sen enempää tarkistanut.

 

1.   Jyrki laune                       8.88    3.4T      2015

2.   Jussi Nurmi                     10.25   Na        2014

3.   Juhani Jyränkö                10.3?   Na        2015

4.   Tomi seppälä                   10.87   Na        2013

5.   Kotten                              10.91   Na        2015

6.   Roope Eerola                  10.93    1.6T     2015

7.   Tero Salo                         11.0      Na        2017

8.   Aulis Kela                        11.78    Na        2015

9.   Anders heideman            12.32    Na        2015

10. Matti Hirvi                        12.41    Na        2013

11. Marko Puikkonen             12.55    Na        2016

12. Matti Karronen                 12.68    Na        2015

13. Tomi asikainen                 12.73    Na        2013

14. Hannu Suomi                   12.83    Na       2013

15. Pauli Kulmala                   12.87    Na       2016

16. Kai Nordbling                    12.87    Na      2015

Kiilaan tohon Teron kantaan sijalle 8, eli:

 

Mikko Koivisto 11,137 / 191,9 kmh Na 29.7.2017, Pori

Link to comment

Nopealla netti surffauksella sain nämä ajat kerättyä 2013-2017

 

Tästä listasta varmasti puuttuu paljon kuskeja ja ajat otettu netistä tuloksista jotka löytyi helposti joiden oikeutta en sen enempää tarkistanut.

 

1.   Jyrki laune                       8.88    3.4T      2015

2.   Jussi Nurmi                     10.25   Na        2014

3.   Juhani Jyränkö                10.3?   Na        2015

4.   Tomi seppälä                   10.87   Na        2013

5.   Kotten                              10.91   Na        2015

6.   Roope Eerola                  10.93    1.6T     2015

7.   Tero Salo                         11.0      Na        2017

8.   Aulis Kela                        11.78    Na        2015

9.   Anders heideman            12.32    Na        2015

10. Matti Hirvi                        12.41    Na        2013

11. Marko Puikkonen             12.55    Na        2016

12. Matti Karronen                 12.68    Na        2015

13. Tomi asikainen                 12.73    Na        2013

14. Hannu Suomi                   12.83    Na       2013

15. Pauli Kulmala                   12.87    Na       2016

16. Kai Nordbling                    12.87    Na      2015

 

Miettinen/Lummi 11.78x Na, 1997?

Miettinen/Lummi 11.294 Na, 2013

Link to comment

Olis kyllä hienoa kun joku pitäis tätä listaa ajantasalla.
Loparit ja paikka olis kans mielenkiintoista nähdä.
Tuo oma paras oli 11.002@193 2332cc Porissa 2017.
Aulis Kela ajoi Alastarossa viime syksynä 11.42@183.

Tero

Edited by levari
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...