Jump to content

Vetarin suojakumit palloon


Recommended Posts

Posted

mulla omat vaihtamatta vaikka kovaa uhonnut ne vaihtaa.. mutta eipä ole järkeä vaihtaa ku välitetty 091nen oottaa tallin ovella paikalleen ujutusta, katotaan sitten mitkä laitetaan..

Tuo nykyinen lodju huutaa jo nii hyvin että skellen retkellä oli tulla kuuluvaurio ku Helppo Elämää repeatilla ja laatikko jatkuvalla nelosella huusi ku heikkopää, molemmat huusi.. 

Ei tarviinut neidon kanssa jutella, kysy vaan että mikä vittu tässä on ku meteli taas tämmöstä.. Sanoin että vetarinkumit vuotaa, läpi meni

  • Haha 1
  • 6 months later...
Posted

Osaako joku sanoa paljonko on vetarin halkaisija ohuemmassa ja paksummassa päässä?

 

Rohmussa Earlyn IRS ja toinen kumi vaihdon tarpeessa. Jos halkasijat ois sopivat niin laittasin Motonetin liimattavan suojakumen kun käyttiksessä sellainen on testimielessä toiminut ja laadukkaan tuntuinen kumiltaan.

Posted
15 minutes ago, Kemin Karavaanari said:

Screenshot_20200404-142927_Samsung Internet.jpg

Tuskin toimii tässä tapauksessa. Osta uusi laipallinen, sama kuin tölkissä. Tai tölkin käytetty originaali. Minullakin on noita käytettyjä tölkeistä jääneitä muutamia ja käytän niitä tarvittaessa sitten. 

Posted

Varmaan kohta liki  15v ollut suojakumien kanssa tämä ongelma.  Maasturin turha inttää tietoa ja kehua omia paremmaksi jos ei ole kertoa todisteiden kera faktaa.

Posted

Motonetistä näyttää löytyvän Portun mitoilla tuota liimattavaa. 

 

Käyttiksessä on testimielessä toiminut ainakin 30 tkm joten voisi kokeilla. Laitoin suojaksi kun kumi oli rikki jottei nivel menisi sököksi.

 

Ilmoittelen jos tätä päädyn kokeilemaan kun itseä ei todellakaan kiinnosta vaihtaa suojakumeja vuoden-kahden välein.

Screenshot_20200404-200300_Samsung Internet.jpg

Posted

Kyllä siihen vaan joutuu tottuun, kumit on jo kesässä paskana ja uusia pitäs vaihtaa.. uudet on tilamaatta.. meinaan ajaa nuo laakeritkin loppuun jos en innostu enempää remppaamaan.. 

Turhaa hommaa se on kummiskin kuhan ei tien päälle jätä sitten ku koronarotta ajan jälkeen ajellaan.. ei napostele yhtään rempata niitä ku laatikkoleikki 091sen kanssa edessä..

tälle kesälle lodju ei vaihdu eikä kone.. mennään vanhoilla roijuilla jos ajetaan yleensä..

Posted

Kannattaako noiden kaa hirveesti puljailla jos uutta vetaria kaikkine hilppeineen saa alle sataseen? Toki säästö se on pienikin säästö ...

Posted (edited)
1 hour ago, tolvana said:

Kannattaako noiden kaa hirveesti puljailla jos uutta vetaria kaikkine hilppeineen saa alle sataseen? Toki säästö se on pienikin säästö ...

 

Ei kannata.. vituttaa vaan yhtenään niiden kanssa sählätä ku niin paljon paskaa myydään.. 

Nyt en vaihda vasta ku on pakko eli ku lopulisesti leviää tai katsuri käskee vaihtaan

Edited by Urbantoy
Posted
On 9/21/2019 at 8:21 PM, KimmoH said:

Olihan mulla hyllyyn jäänyt yksi kumi tästä samasta erästä mitä nyt on bussin allakin ja siinä näkyi valmistajan "leima" = Classic Line.

 

Ei Classic Line ole valmistaja, vaan JP Group, tai joku heidän alihankkijoistaan.

Posted
16 hours ago, tolvana said:

Kannattaako noiden kaa hirveesti puljailla jos uutta vetaria kaikkine hilppeineen saa alle sataseen? Toki säästö se on pienikin säästö ...

 

Jos keväthuoltona vaihtaa molemmat vetarit vaikka parin vuoden välein niin kyllä silloin on mielestäni aika hakoteillä laadun suhteen ja kyseistä paskaa ei pitäisi vain hyväksyä.

Posted
6 hours ago, Tanhis said:

 

Jos keväthuoltona vaihtaa molemmat vetarit vaikka parin vuoden välein niin kyllä silloin on mielestäni aika hakoteillä laadun suhteen ja kyseistä paskaa ei pitäisi vain hyväksyä.

Paskoja kaikki reprokumiosat on parinkymmenen vuoden takaisiin verrattuna ja eu on syypää mut muutamaan autoon laitellut noita AC kaupan vetareita tässä vuosien aikana ja mun mielestä kertaakaan ei oo näiden autojen omistajilta tullut kommenttia että taas ne on paskana eli kyllä nuo tuntuis useamman vuoden kestävän.

 

Tosiasia vaan on että tuoteväärennöksiä tai muutenvaan pokemonpaskaa on maailma täynnä nykyään.   Bensa-ja jarruletkuissa, pallonivelten ja vetarien suojakumeissa sekä sähköjohdoissa ja yleensä kaikessa missä on jonkinlaista elastisuutta on melkein sattumankauppaa sattuuko käteen saamaan hyvää vaiko huonoa tavaraa.  Reklamaatioasiat hoituu useimmiten mukavammin kun sekä ostaja että myyjä puhuu samaa kieltä.  

Posted

En ehtinyt Motonetistä näitä ostamaan mutta totesin alustaa leimalle nostaessa että tuo Motonetin kumi ei käviskään kun isompaan päähän ei mahdu klemmari pyörimään eli oltava laipalla pultattava malli. 

Posted
1 hour ago, Kemin Karavaanari said:

En ehtinyt Motonetistä näitä ostamaan mutta totesin alustaa leimalle nostaessa että tuo Motonetin kumi ei käviskään kun isompaan päähän ei mahdu klemmari pyörimään eli oltava laipalla pultattava malli. 

Aivan, tätä yritin sanoa. Ei ole oikotietä onneen, laipallinen ostoskoriin. 

Tuskin ois pysynytkään nivelen päällä. 

  • 1 month later...
Posted

Minä oon laiskuuttani tölkissä käyttänyt ulompiin niveliin noita liimattavia, ja synkro siis kyseessä. Hyvin on kestänyt rapia 30tkm. Tällä ajellaan todellakin autoa säästämättä pitkin mettiä, että siihen nähen ihan hyvät. 

  • 3 weeks later...
Posted
On 9/15/2019 at 9:02 PM, KimmoH said:

Ei näissä mun mielestä lukenut mitään valmistajaa, AC:lta aikoinaan tilasin https://aircooled.fi/tuote/864/vetoakselin-suojakumi-irs-t24-68

 

Syyskuussa 2016 olen arkistojen perusteella nämä paikoilleen laittanut. Saattais jopa mennä vielä ens kesänkin, jos sormet ristissä ajelee 😄

 

Eilen konetta pois nypätessä tsekkasin suojakumitilanteen. Kaikki neljä menevät syksyllä vaihtoon eli neljä vuotta näyttäisi kestäneen. Ei nuo vielä revenneet ole mutta sen verran on murtumien alkuja että syytä vaihtaa.

Posted
17 hours ago, arvuuttaja said:

Suunnilleen viisikymmentä vuotta vanhoja vetareita hyllyssä ja kumitkin vielä täysin ehjiä..

Eiköhän se ole selvää että jossainvaiheessa jokin säännös on kieltänyt tai rajoittanut oleellisesti jonkun kumin säilöntään oleellisesti vaikuttavan aineen käytön valmistuksessa. Tai vaihtoehto B kyseinen aine on korvattu jollain halvemmalla.

Posted

Tässä voi olla kyse siitäkin että rasvat ovat oleellisesti muuttuneet... Kaikki kumi/muovilaadut ja voiteluaineet ei kai tule toimeen keskenään.

Minulla CRC:n vetonivelrasvaa ja tosiaan nuo Empin vetoakselien mukana tulleet kumit, nämä näyttävät kestävän.

Posted

Luulisi että kumi hajoaisi sisältä päin jos rasvasta olisi kiinni ? Ihan notkeat nuo mun suojakumit edelleen on mutta lähes joka haitarin väli alkanut ulkoapäin murtumaan.

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Tämmöstä shaipaa sen viirusilmä tekee ku riisivelleissä kumiseoksia suunnittelee.. ne ei taitanu osata kumin reseptiä vielä kopioida.. 

 

IMG_20200711_140736.jpg

Edited by Urbantoy
Posted (edited)

Vasemmalla totistettavasti viuiusilmän tekele Topran merkiltään, oikealla Löbrö.. jo nuuskimalla huomaa kumin eron.. tunnustelemalla vielä paremmin.. kaikkien tuntema tinasolttu on aitoa tavaritsiä, ei vinkuintiaanit sitä osaa koppasta, tai varmaa voivat yrittää mutta viduralleen se kyllä menee..

 

Topranit jätetään hyllyyn hätävaraks, katotaan miten Löbrön kaa leikki kestää.. 

 

IMG_20200711_141651.jpg

Edited by Urbantoy
  • Like 1
  • 1 year later...
Posted

Mikäs on tän hetkinen tilanne? Mitkä kumit nyt kannattaa hankkia... Mieluiten kerralla hyvät, jos mahdollista. Ei jaksais joka kevät jumpata... 

Posted
21 minutes ago, saka said:

Mikäs on tän hetkinen tilanne? Mitkä kumit nyt kannattaa hankkia... Mieluiten kerralla hyvät, jos mahdollista. Ei jaksais joka kevät jumpata... 

Varmaan löbröt, mut takavetotölkin orkkiksetkin erinomaisia. Itellä gsp alla ja toistaiseksi ihan hyvä, toki kilsojakin vain muutama tuhat. Voi olla et seuraavaksi menee tölkin käytetyt orkkikset.

Posted (edited)

En ole itse kokeillut kun kumit ovat ehjät mutta tää vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta: VW Tiguanin kumit sopivat suoraan

 

Edit: kuvat kopioitu thesambasta. Toi VW VAG-2Q0498202 suojakumi ilmeisesti käytössä varsin monessa uudemmassa autossa, A4 audissa jne. Luulisi kestävän paremmin kuin kiinalainen.

 

20211109-172222.jpg

 

Image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.

Edited by Anssi
  • 2 months later...
Posted (edited)

Tuolla 2019 vuonna kirjoitetussa vastauksessa taisin kehuskella että kumeilla oli silloin vedetty neljä kesää. Viikko sitten heitetty reissu oli sitten viimeinen pisara ja toiselta puolen kumi retkahti kokonaan eli 6 kesää taisi näillä sitten mennä. Kolme muuta kumia oli viittä vaille palasina myös.  Keväällä näitä vielä tuijottelin ja arvelin että kyllä ne vielä yhden kesän kestää.

 

image.thumb.jpeg.4eff5951f6c0632ec976544a53474df9.jpeg

 

Hyllyssä oli jemmassa setti Topranin kumeja joten ne sai nyt mennä molemmin puolin paikoilleen. Topraneja taidettiin tässä ketjussa aiemmin haukkua mutta nämä haisi ja tuntui ihan kunnon kumille. Toisin kuin jotkut nimettömät mitä mulla oli kanssa hyllyssä. Katsotaan kauanko kestävät. 

 

image.thumb.jpeg.0da838e0d6be9862b14f86873a176716.jpeg

 

image.thumb.jpeg.e02eae17d4a34f164d5c9735f9aa912a.jpeg

Edited by KimmoH
Posted

Tähän kumikeskusteluun voisin lisätä uusimman kokemani pohjanoteerauksen. Etutukivarsi käyttikseen Meyle HD, syksyllä paikalle ja viimeviikolla todettiin että suojakumi paskana ja sen takia myös nivel välyksellinen.

Posted

Vaimon kohta 20 vuotta vanhasta nelivetomersusta meni viime talvena ensimmäinen suojakumi rikki. Sekin siksi, että jarruletkun pidike oli irronnut ja letku hangannut kumia. Jotain on muuttunut suojakumien valmistuksessa.

Posted
13 hours ago, Tanhis said:

Tähän kumikeskusteluun voisin lisätä uusimman kokemani pohjanoteerauksen. Etutukivarsi käyttikseen Meyle HD, syksyllä paikalle ja viimeviikolla todettiin että suojakumi paskana ja sen takia myös nivel välyksellinen.

Kokemuksesta voin sanoa et kaikki missä lukee Meyle on täysin laadutonta tavaraa... 2v 2kk vanhan Meylen iskunvaimentimen "kromipinta" niin syöpynyt et varren tiiviste petti kun raskaampi lasti kyydissä ja meni syvemmälle kuin yleensä... 

Posted

Löbron kumit meni juuri eilen itselläni paikalleen. Onko kellään noiden kestävyydestä kokemuksia?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
2 hours ago, metake said:

Löbron kumit meni juuri eilen itselläni paikalleen. Onko kellään noiden kestävyydestä kokemuksia?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Kohta kaks vuotistarkastus Löbroille kuhan kerkeen kaivaan Maitovalaan talviunilta.. sitten saat arvion ku vaihdan Konin punaset alle kulmiiin niin samalla tsekkaan ne.. 

Posted
9 hours ago, Tutkija said:

Kokemuksesta voin sanoa et kaikki missä lukee Meyle on täysin laadutonta tavaraa... 2v 2kk vanhan Meylen iskunvaimentimen "kromipinta" niin syöpynyt et varren tiiviste petti kun raskaampi lasti kyydissä ja meni syvemmälle kuin yleensä... 

Samaa mieltä Meylen ”laadusta” - palliksen raidetangot vaihdoin katsastusta varten ja vuoden päästä katsastaja totesi, että nämä nivelten suojakumit on kaikki sökönä…ja autolla ei vuoden aikana ajettu kuin muutama kymmenen km…

Posted
On 6/21/2022 at 7:09 AM, Luki said:

Samaa mieltä Meylen ”laadusta” - palliksen raidetangot vaihdoin katsastusta varten ja vuoden päästä katsastaja totesi, että nämä nivelten suojakumit on kaikki sökönä…ja autolla ei vuoden aikana ajettu kuin muutama kymmenen km…

Niih ja unohdin mainita tuos aikaisemmin et ne iskunvaimentimet oli Meylen HD tavaraa joissa 2v takuu kun oli vaihdettu parina.. Yllätys et katosivat myynnistä reilun kahden vuoden jälkeen kokonaan,oiskohan tullut reklamaatioita paljon...?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...