Jump to content
Sign in to follow this  
Urbantoy

Vetarin suojakumit palloon

Recommended Posts

mulla omat vaihtamatta vaikka kovaa uhonnut ne vaihtaa.. mutta eipä ole järkeä vaihtaa ku välitetty 091nen oottaa tallin ovella paikalleen ujutusta, katotaan sitten mitkä laitetaan..

Tuo nykyinen lodju huutaa jo nii hyvin että skellen retkellä oli tulla kuuluvaurio ku Helppo Elämää repeatilla ja laatikko jatkuvalla nelosella huusi ku heikkopää, molemmat huusi.. 

Ei tarviinut neidon kanssa jutella, kysy vaan että mikä vittu tässä on ku meteli taas tämmöstä.. Sanoin että vetarinkumit vuotaa, läpi meni

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Olihan mulla hyllyyn jäänyt yksi kumi tästä samasta erästä mitä nyt on bussin allakin ja siinä näkyi valmistajan "leima" = Classic Line.

 

1997816692_IMG_02722.thumb.jpeg.7f5449849e27da536591179e3483e14f.jpeg

Share this post


Link to post

Osaako joku sanoa paljonko on vetarin halkaisija ohuemmassa ja paksummassa päässä?

 

Rohmussa Earlyn IRS ja toinen kumi vaihdon tarpeessa. Jos halkasijat ois sopivat niin laittasin Motonetin liimattavan suojakumen kun käyttiksessä sellainen on testimielessä toiminut ja laadukkaan tuntuinen kumiltaan.

Share this post


Link to post
15 minutes ago, Kemin Karavaanari said:

Screenshot_20200404-142927_Samsung Internet.jpg

Tuskin toimii tässä tapauksessa. Osta uusi laipallinen, sama kuin tölkissä. Tai tölkin käytetty originaali. Minullakin on noita käytettyjä tölkeistä jääneitä muutamia ja käytän niitä tarvittaessa sitten. 

Share this post


Link to post

110mm nivel ja akseli 27mm. Nämä siis otettu tölkin osista. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
3 hours ago, Kemin Karavaanari said:

Screenshot_20200404-142927_Samsung Internet.jpg

 

Elä nyt tommi noihin sekaannu.. teet vaan itelles lisähommia.. 

Share this post


Link to post

Varmaan kohta liki  15v ollut suojakumien kanssa tämä ongelma.  Maasturin turha inttää tietoa ja kehua omia paremmaksi jos ei ole kertoa todisteiden kera faktaa.

Share this post


Link to post

Motonetistä näyttää löytyvän Portun mitoilla tuota liimattavaa. 

 

Käyttiksessä on testimielessä toiminut ainakin 30 tkm joten voisi kokeilla. Laitoin suojaksi kun kumi oli rikki jottei nivel menisi sököksi.

 

Ilmoittelen jos tätä päädyn kokeilemaan kun itseä ei todellakaan kiinnosta vaihtaa suojakumeja vuoden-kahden välein.

Screenshot_20200404-200300_Samsung Internet.jpg

Share this post


Link to post

Kyllä siihen vaan joutuu tottuun, kumit on jo kesässä paskana ja uusia pitäs vaihtaa.. uudet on tilamaatta.. meinaan ajaa nuo laakeritkin loppuun jos en innostu enempää remppaamaan.. 

Turhaa hommaa se on kummiskin kuhan ei tien päälle jätä sitten ku koronarotta ajan jälkeen ajellaan.. ei napostele yhtään rempata niitä ku laatikkoleikki 091sen kanssa edessä..

tälle kesälle lodju ei vaihdu eikä kone.. mennään vanhoilla roijuilla jos ajetaan yleensä..

Share this post


Link to post

Kannattaako noiden kaa hirveesti puljailla jos uutta vetaria kaikkine hilppeineen saa alle sataseen? Toki säästö se on pienikin säästö ...

Share this post


Link to post
Posted (edited)
1 hour ago, tolvana said:

Kannattaako noiden kaa hirveesti puljailla jos uutta vetaria kaikkine hilppeineen saa alle sataseen? Toki säästö se on pienikin säästö ...

 

Ei kannata.. vituttaa vaan yhtenään niiden kanssa sählätä ku niin paljon paskaa myydään.. 

Nyt en vaihda vasta ku on pakko eli ku lopulisesti leviää tai katsuri käskee vaihtaan

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post

Täytyi käydä kurkkaamassa... tässä Empin vetoakselit, kumit näemmä kestäneet jo yli 5 vuotta

 

 

 

suojakumi1.jpg

suojakumi2.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
On 9/21/2019 at 8:21 PM, KimmoH said:

Olihan mulla hyllyyn jäänyt yksi kumi tästä samasta erästä mitä nyt on bussin allakin ja siinä näkyi valmistajan "leima" = Classic Line.

 

Ei Classic Line ole valmistaja, vaan JP Group, tai joku heidän alihankkijoistaan.

Share this post


Link to post
16 hours ago, tolvana said:

Kannattaako noiden kaa hirveesti puljailla jos uutta vetaria kaikkine hilppeineen saa alle sataseen? Toki säästö se on pienikin säästö ...

 

Jos keväthuoltona vaihtaa molemmat vetarit vaikka parin vuoden välein niin kyllä silloin on mielestäni aika hakoteillä laadun suhteen ja kyseistä paskaa ei pitäisi vain hyväksyä.

Share this post


Link to post
6 hours ago, Tanhis said:

 

Jos keväthuoltona vaihtaa molemmat vetarit vaikka parin vuoden välein niin kyllä silloin on mielestäni aika hakoteillä laadun suhteen ja kyseistä paskaa ei pitäisi vain hyväksyä.

Paskoja kaikki reprokumiosat on parinkymmenen vuoden takaisiin verrattuna ja eu on syypää mut muutamaan autoon laitellut noita AC kaupan vetareita tässä vuosien aikana ja mun mielestä kertaakaan ei oo näiden autojen omistajilta tullut kommenttia että taas ne on paskana eli kyllä nuo tuntuis useamman vuoden kestävän.

 

Tosiasia vaan on että tuoteväärennöksiä tai muutenvaan pokemonpaskaa on maailma täynnä nykyään.   Bensa-ja jarruletkuissa, pallonivelten ja vetarien suojakumeissa sekä sähköjohdoissa ja yleensä kaikessa missä on jonkinlaista elastisuutta on melkein sattumankauppaa sattuuko käteen saamaan hyvää vaiko huonoa tavaraa.  Reklamaatioasiat hoituu useimmiten mukavammin kun sekä ostaja että myyjä puhuu samaa kieltä.  

Share this post


Link to post

En ehtinyt Motonetistä näitä ostamaan mutta totesin alustaa leimalle nostaessa että tuo Motonetin kumi ei käviskään kun isompaan päähän ei mahdu klemmari pyörimään eli oltava laipalla pultattava malli. 

Share this post


Link to post
1 hour ago, Kemin Karavaanari said:

En ehtinyt Motonetistä näitä ostamaan mutta totesin alustaa leimalle nostaessa että tuo Motonetin kumi ei käviskään kun isompaan päähän ei mahdu klemmari pyörimään eli oltava laipalla pultattava malli. 

Aivan, tätä yritin sanoa. Ei ole oikotietä onneen, laipallinen ostoskoriin. 

Tuskin ois pysynytkään nivelen päällä. 

Share this post


Link to post

Minä oon laiskuuttani tölkissä käyttänyt ulompiin niveliin noita liimattavia, ja synkro siis kyseessä. Hyvin on kestänyt rapia 30tkm. Tällä ajellaan todellakin autoa säästämättä pitkin mettiä, että siihen nähen ihan hyvät. 

Share this post


Link to post
On 9/15/2019 at 9:02 PM, KimmoH said:

Ei näissä mun mielestä lukenut mitään valmistajaa, AC:lta aikoinaan tilasin https://aircooled.fi/tuote/864/vetoakselin-suojakumi-irs-t24-68

 

Syyskuussa 2016 olen arkistojen perusteella nämä paikoilleen laittanut. Saattais jopa mennä vielä ens kesänkin, jos sormet ristissä ajelee 😄

 

Eilen konetta pois nypätessä tsekkasin suojakumitilanteen. Kaikki neljä menevät syksyllä vaihtoon eli neljä vuotta näyttäisi kestäneen. Ei nuo vielä revenneet ole mutta sen verran on murtumien alkuja että syytä vaihtaa.

Share this post


Link to post

Suunnilleen viisikymmentä vuotta vanhoja vetareita hyllyssä ja kumitkin vielä täysin ehjiä..

Share this post


Link to post
17 hours ago, arvuuttaja said:

Suunnilleen viisikymmentä vuotta vanhoja vetareita hyllyssä ja kumitkin vielä täysin ehjiä..

Eiköhän se ole selvää että jossainvaiheessa jokin säännös on kieltänyt tai rajoittanut oleellisesti jonkun kumin säilöntään oleellisesti vaikuttavan aineen käytön valmistuksessa. Tai vaihtoehto B kyseinen aine on korvattu jollain halvemmalla.

Share this post


Link to post

Tässä voi olla kyse siitäkin että rasvat ovat oleellisesti muuttuneet... Kaikki kumi/muovilaadut ja voiteluaineet ei kai tule toimeen keskenään.

Minulla CRC:n vetonivelrasvaa ja tosiaan nuo Empin vetoakselien mukana tulleet kumit, nämä näyttävät kestävän.

Share this post


Link to post

Luulisi että kumi hajoaisi sisältä päin jos rasvasta olisi kiinni ? Ihan notkeat nuo mun suojakumit edelleen on mutta lähes joka haitarin väli alkanut ulkoapäin murtumaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...