Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Saahan nähdä miten paljon savuaa, jos ylipäätään tuo lähtee edes käyntiin :)

Eihän siinä mitään kun jaksetaan tehdä ja yrittää. Jotkut kun ei edes sitä jaksa kun pitäisi olla kaikki bolt-oon meiningillä.

 

Iso peukku teille!

  • Like 2
Link to comment

Eilen Kiikalassa lennellyt remmi on enään hupaisa muisto..

 

Tänään kotona naputtanut kaulin yhdistettynä 6 richterin krapulaan, sai pään sisälläni luovuuden & toiminnan aivan miälettömään lentoon :)

 

Ja tietysti dyykkasin roskiksesta vain alkuperäisiä vag osia !

post-725-0-62961800-1464534182_thumb.jpg

 

post-725-0-67400500-1464534229_thumb.jpg

 

post-725-0-27774700-1464534317_thumb.jpg

 

-Pete-

  • Like 3
Link to comment

Kummin se ny meni jos vaihdettu renkaan etulaakeri rupee ahdistaan käännettäessä,

onko kiristetty liian tiukkaan vai onko liian löysällä?

 

Tuntuu ettei löydy millään sopivaa kireyttä. On ohjeita haettu ja luettu...

Link to comment

Kummin se ny meni jos vaihdettu renkaan etulaakeri rupee ahdistaan käännettäessä,

onko kiristetty liian tiukkaan vai onko liian löysällä?

 

Tuntuu ettei löydy millään sopivaa kireyttä. On ohjeita haettu ja luettu...

Ei pitäisi olla vaikutusta, laakerin olen kiristänyt siten että rengas vielä pyörii kevyesti. Jäykistyykö ohjaus vaiko rengas, laahaako jarrut, onko laakeripesä väljä rummussa/levyssä jonka johdosta jarrut laahaa kääntäessä.
Link to comment

Ei pitäisi olla vaikutusta, laakerin olen kiristänyt siten että rengas vielä pyörii kevyesti. Jäykistyykö ohjaus vaiko rengas, laahaako jarrut, onko laakeripesä väljä rummussa/levyssä jonka johdosta jarrut laahaa kääntäessä.

 

Ookoo, pitänee katella ekana jarrut jahka kerkee. Tänään otettiin eka savut omasta rempatusta koneesta säätöpenkissä,

meni niinku ennenvwanhaan katsastuksessa jarrut.

12,2 mitalla tasan mentiin kaikissa sylintereissä. Ainut mikä hiertää niin saattaapi joutaa vaihtoon tuo virranjakaja,

alipaine nyt kiinni mutta pitänee keskipako vaihtaa? Kokeillaan ensin jasitte...

Link to comment

425ff5fdad0481470067c5286fbfa5a0.jpg

Tänään saanu vaihteiston irrotustakin hieman eteenpäin. Josko ehtis kaiken irrotella valmiiks, niin jäis enää askin ulosveto huomiselle.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment

Tänään otin talliin potilaaksi 9v6kk vanhan, VAG konsernin tuoteperheeseen kuuluvan kulkuneuvon...

Aj.340tkm maantieajoa ja naisen hellässä käytössä, esimerkillisesti huollettu ja siisti..

 

Alan ymmärtää miksi hc harrastaja veli kutsuu näitä vesivessoiksi, ne on paskasta tehty :)

 

 

Samaa vetoakseliksi kutsuttua komponenttiä löytyy varaosanumeron mukaan:

Polo, A3, Fabio, Octavia , Golf, Leon jne nimisistä vessoista.

Tässä on 9v6kk sitten tehtaan portista ulos tullut, kumiseen luonnonsuoleen pakattu paska kikkare :)

 

 

post-725-0-01328900-1465674854_thumb.jpgpost-725-0-36399500-1465674871_thumb.jpgpost-725-0-31701700-1465674973_thumb.jpg

 

-Pete-

  • Like 9
Link to comment

Tapahtuu tapahtuu ku ei oo pakkasta.

Huomenna katsurin puheille, tänään illasta maalattu ovi paikoilleen ja auton pesu.

Aamutuimaan ovipahvi vielä paikalleen ja konttorille kokeileen.

 

Sitte romuöljyt vaihtoon ja kovaa ajoa...

  • Like 1
Link to comment

Tosin tää kuuluis kyllä päässä tapahtuu otsikon alle , mutta..Nyt jo moneen kertaan päätettyäni rojektini tulevan värisävyn,60-luvun alun orkis sävyn ....sitten näin tyttäreni glitter flake kynät pöydällä.... hmmm.. Vielä tarvii näköjään hieman funtsia väriä :) .

post-2953-0-27312700-1465928629_thumb.jpg

Edited by 68teevee
Link to comment

Mie tein muuten ihan just vastaavaan mutta vähän lyhyempään (=kuorma-auton paineilmasäiliö) lattiapuolen telineen vanhasta vauhtipyörästä jonka sai sitten passattua sopivasti korkeammalle paineasetelman pulteilla :) Se tuli meillä tallin puolelle kun kompura on eri huoneessa ja kompuran säiliöltä melko pitkä veto (~20m) niin sai lisää kapasiteettia ja tasaisemman paineen. Ehkä se kosteutta ja lämpöäkin poistaa.

Link to comment

Mulla oli ennen sellainen ongelma että atlas copcon tupla vedenerottaja ei saanut juurikaan mitään sisuksiinsa kun kompurasta tuleva ilma oli niin kuumaa. Mutta kun laittoi pytyn väliin niin johan alkoi vettä kertymään erottimen pohjalle.

  • Like 1
Link to comment

Säätöä..säätöä. Vi### kun tän sais pelaa niinku haluaa...On tää työmaa!!

Katoin ekaks että ootko sä ottanu mun viisysin työn alle, kun on niin saman tapaiset autot ja tunnelmat. No parin viikon päästä toivottavasti Jyväskylästä löytyy apu

  • Like 1
Link to comment

Ainahan ne jarrut tarvitsee hieman huomiota, kun vanhukset seisahtaa hieman pidemmäksi aikaa.....Hantin puolen jarrut käyty läpi, edessä levyt ruosteessa, lähti aika iisisti puhtaaksi hienolla paperilla ja paloille riitti pyyhkäsy paperilla pinnat puhtaaksi ja tappien putsaus.

 

Takana kenkien ja rummun putsaus,sylinterissä ei vuotoja, mutta säätöruuvit aivan jumissa, mutta saatiin nekin lopulta auki ja purettua.

post-2419-0-69349100-1467787370_thumb.jpg

post-2419-0-86111200-1467787423_thumb.jpg

Edited by sleepercooler
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...