Hebster52 Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 (edited) Jotain pientä... Kikkoja miten noi saa kotikonstein irti? Pitäs saada irti ja vaihdettu uusiin. Edited December 3, 2016 by Hebster52 Quote
Hebster52 Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Pitänee tutkia tuo linkki ei toiminu kännykässä ainakaan... :) Quote
NO H2O Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Pähkinänkuoressa tuossa videossa jyrsitään pohja pois nivelestä, kopsautetaan sisukset pihalle ja lämmön kanssa irroitetaan se nivelen kooli varresta... Olikos tämä Raussin video? Quote
P_Valtonen Posted December 4, 2016 Posted December 4, 2016 (edited) Olikos tämä Raussin video? Jeps. Tuossa lisää Raussia https://www.youtube.com/channel/UCNvxR758y5s7CalNppYo3tQ Edited December 4, 2016 by P_Valtonen Quote
mite^ Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 Konekantaan yksi masiina lisää, tai oikeastaan kolme ja sen myötä uutta järjestystä. Quote
wp Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 Konekantaan yksi masiina lisää, tai oikeastaan kolme ja sen myötä uutta järjestystä. Italialainen tasopintojen oikaisu/hiomakone ? 1 Quote
hpa Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 Itse tilasin pallovivelen asennukseen käsikäyttöisen puristimen, teoriassa lähtee pallukka myös pois sillä. Quote
wp Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 (edited) Se juurikin. Kone vaatii kiinteän asennuksen ja on vaakittava molempiin suuntiin mahdollisimman tarkoin, mieluiten betonijalustaan / lattiaan värinöiden estämiseksi. Raskas työstöpää pyörii sen verran nopeasti että huonosti kiinnitettynä värinät heikentävät leikkuujälkeä ainakin lastuavaa työstöä käyttäessä. Leikkuu/hiontanestettä kannattaa syöttää reilusti ja roiskesuojien olisi syytä olla riittävän korkeat. Tekee siistiä jälkeä kun em. asiat ovat kunnossa, tasojen suoruus riippuu sitten koneen pylvään ja laakeroinnin välyksistä. Tekee koveraa ja kalttoa pintaa jos välykset suuret, ei ole yleensä ongelma kuin MLS- tiivisteiden kanssa. Edited December 7, 2016 by wp 1 Quote
mite^ Posted December 7, 2016 Posted December 7, 2016 Tänään kävim biltemasta hakemassa ankkuripultteja. Jalustassa 4kpl kiinnitysreikiä ja lisää voi aina porata. Molempiin suuntiin olikin tarkoitus vaaittaa. Mahtaako tavan vatupassin tarkkuus riittää vai tarvitaanko jotain hipotyökaluja? Quote
wp Posted December 8, 2016 Posted December 8, 2016 Tänään kävim biltemasta hakemassa ankkuripultteja. Jalustassa 4kpl kiinnitysreikiä ja lisää voi aina porata. Molempiin suuntiin olikin tarkoitus vaaittaa. Mahtaako tavan vatupassin tarkkuus riittää vai tarvitaanko jotain hipotyökaluja? Hyväksi todettu, runko koneistettua alumiinia ja toimitetaan tehtaan "sarjanumerolla" https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/empire-em70-24-60-cm-vesivaaka. Quote
wp Posted December 16, 2016 Posted December 16, 2016 Käänteinen facelift työn alla.... Palstalta hankitut makaavalamppuiset kuitulokarit teurastettu, lampunkuupat poistettu tarpeettomana. Reikiä varten laminoitu paikkatarpeita autovahalla liukastetun melamiinilevyn päällä, lopputuotoksesta nätti leikata saksilla soikeat laput "silmän" reikiin. Makaavalamppuisen ja pystärin lokarien ristisiitos kipenen tuskaa tuottava, lokasuojien kaarevuuserojan takia umpioiden kohdat istutettava nille paikoille mihin ne mukavimmin tuntuvat istuvan. Julkisivun puolen sauma koverrettu, kerros mattoa sekä hartsia taputeltu uraan ja jäljelle jäävät rosot kitataan yli lasikuitukitillä. 5 Quote
Zamppa Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Joskus 16 vuotta sitten tehty hyvin, ei tarvinnut hitsata juuri mitään. Jarrut uusin kokonaan ja eteen laitin levyt ja 4" kavennetun akselin. Laatikkoon uudet tiivisteet ja tulpat etupalaan. Vanhan mallin laatikko ja osa tulpista puuttunut varmaan pitkään. Takapäästä pohjasta kuorin ämpärillisen öljy ja hiekan muodostamaa moskaa. Irtoperä tehty. Heitin takapään pellit roikkumaan muutamalla pultilla että näkee miten passaa. Kone puuttuu niin perä pystyssä. Tänä talvena vaan tekniikka kuntoon ja ensi vuonna purku ja maalaus niin ei tuu stressi ja pääsee keväällä ajamaan. Takavalot pudotin Doodahin mittojen mukaan. Tosi lähellä puskuria mutta kai ne oikeassa paikassa on? 3 Quote
kari kittilä Posted December 21, 2016 Posted December 21, 2016 (edited) ? Edited December 27, 2016 by kari kittilä Quote
kari kittilä Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 (edited) ?? Edited December 27, 2016 by kari kittilä 1 Quote
JaniM Posted December 23, 2016 Posted December 23, 2016 Muiden talleissa tapahtuu ja siirtyy omaan talliin, josko alkais täällä kans tapahtuun. Tuosta kuitenkin tulee kannet wääntökoneeseen. Tiedä koska sit valmistuu.. Kiitokset taas Mikolle liimailuista. 5 Quote
kari kittilä Posted December 23, 2016 Posted December 23, 2016 (edited) ??? Edited December 27, 2016 by kari kittilä Quote
kari kittilä Posted December 26, 2016 Posted December 26, 2016 (edited) ???? Edited December 27, 2016 by kari kittilä Quote
Kemin Karavaanari Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Tänään sitten purin toisenpuolen takatukivarren, jousituksen ja jarrut sekä öljyvermeet ja konehuone tyhjäksi. Pitää melkein käydä vakoilemassa vielä tuota "irtoperää" jos vaimonkin kulkineeseen tulisi joskus askarreltua. Quote
tolvana Posted December 27, 2016 Posted December 27, 2016 Eikös tästä autosta oo jo topicci projektiosiossa??? Eikös sinne voi kuvia laitella? 2 Quote
hpa Posted December 29, 2016 Posted December 29, 2016 (edited) Ohjauksen ihmettelyä, oli keskitys siirtynyt.Nyt tarkoitus ruuvailla kulkusuunta aluksi suoraan. Vasemmaan raidetangon päistä piti kierteitä lyhentää.Ohjausvaihde on joku passende alle modelle. Edited January 2, 2017 by hpa Quote
Hanuri Posted January 5, 2017 Posted January 5, 2017 Välillä tällasta pientä projektia..... :) 13 Quote
jarkki86 Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 (edited) Samaa minäkin katoin että nelipulttiset mutta eipä nuo taida olla missään kiinni. takana vieläpä fordin vanne. Edited January 6, 2017 by jarkki86 Quote
Hanuri Posted January 6, 2017 Posted January 6, 2017 Joo vanteet on fordista lainattu kun tossa ei oo laatikkoa/akselihilppeitä kiinni. Näyttäis siltä, että edessä on mielenkiintoinen hitsausurakka. :) 2 Quote
68teevee Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Tuli haettua sikkipyöräntekoon terästankoa , että saisin sorvattua niistä tarvitsemani rullan. Samalla reissulla poikkesin bauhauksessa ja silmiini osui mitoiltaan juuri samanlainen kuin piti tehdä. Vene tarvikehyllystä löytyi reelinki jalka oikean kokoisella sisäreiällä ja jopa lukitus ruuveilla. Vähän sorvilla viistettä reunaan ja sillä valmis. :) 3 Quote
Janne Välilä Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Sprintit löyty palstalta & kumit väännetty tänään paikoilleen. Pakollinen ulkoilutus tehty lumisateessa. 12 Quote
Mäki Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Välillä tällasta pientä projektia..... :) Nyt on eksynyt palstalle oikein rahamiehiä, kun on 356 cab työn alla 1 Quote
arkka Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Sprintit löyty palstalta & kumit väännetty tänään paikoilleen. Pakollinen ulkoilutus tehty lumisateessa. Kyllähän näyttää sprintit hyvältä kolkissa. Historian tuntijat, missävaiheessa 60-lukua on sprintit lanseerattu, ajattelin vaan museokatsastusta? Quote
Luki Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Kyllähän näyttää sprintit hyvältä kolkissa. Historian tuntijat, missävaiheessa 60-lukua on sprintit lanseerattu, ajattelin vaan museokatsastusta? EMPIn marraskuun ´66 kataloogissa näyttää ainakin olevan isoviitonen, ja ainakin vuoden 1970 luettelossa on nelipulttinen tarjolla. http://www.oldspeed.net/images_catalogue_empi_66/imgpages/image001.html http://www.oldspeed.net/catalogue_empi.htm 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.