Jump to content

Vw harrastuksen lopettaminen? Miksi?


Recommended Posts

Posted

Toisinaan törmää palstalla että myydään osat tms. harrastuksen lopettamisen takia. Tekisi mieli vääntää galluppi asiasta että miksi olet lopettanut harrastuksen :)

 

-Onko nurmikko ollut vihreämpää aidan toisella puolella?

 

-Onko kyseinen henkilö yleensäkin "parantunut" ja alkanut harrastaa jotain muuta, mistä syystä?

 

-Onko kyllästytty volkkariin ja sen oikkuihin ja vaihdettu johonkin tavallisempaan automerkkiin?

 

 

Jep jep :D

Posted

Eiks tää ole vähän väärä paikka kysellä vw harrastamisen lopettamisesta. Mutta esim oikea paikka kysyä että miksi lopetit ford harrastuksen.

Posted

Kuullut juttuja tyyliin:

- ei vaan aika riitä, koska X

- ei ole sopivia tiloja

- ei riitä rahat

- tuli joku ylläri (kone leipo kiinni, katsastuksessa neliön reikä pohjassa tms) ja loppu innostus

- emäntä sanonut että joko hän tai autot (lähtee)

- keksin paremman harrastuksen josta saan enemmän huvia irti (esim alkaa panemaan olutta)

 

Jne jne. Mutta yleisesti varmaan kyse että ei ole enää sitä "kipinää".

Posted

No nyt kun asiaa tulta kantilta puhutaan niin itse ostin oman ghian harrastuksen lopettamisen takia.

- Auto oli ollut projektina vuodesta '82 ja ei vain ollut enää kiinnostusta.

  • Like 1
Posted

Täytyy todeta että nyt kun ei ole ensimmäistäkään volkkaria, niin on aika kepeä olo!

Saattaa olla että on harrastuksessa ns. välivuosi, mutta minkäänlaista kipinää ilmajäähyyn ei ole.

Silläsilmällä katsellut toista merkkiä, saas nähdä suostuuko omistaja myymään....

Posted

Kieltämättä välillä kun harrastamisesta tulee enemmän stressiä ku töistä niin pitää miettiä onko mitään järkeä !

 

Itekkin kun koittaa kesäksi saada juniksen alustaltaan, maalaukseltaan yms. tehtyä yhdessä talvessa ja bonusprojektina vielä asuntovaunun täydellinen läpikäynti sisältä ja päältä niin välillä tuntuu että ois se elämä helppoa ilman harrastusta.. :)

Siinä välillä pitäisi töissäkin käydä ja perhe-elämää ylläpitää niin kalenteri on aika täynnä.

 

Niin se vain kuitenkin parin päivän huilin jälkeen taas haluttaa harrastamaan ja onhan se mukava ku kesä koittaa ja pääsee taas tien päälle..

Posted

Henkilökohtaisesti seuraavat asiat puolsivat harrastuksen lopettamista/pitkää taukoa:

 

- Projektin kasvaminen liian isoksi. Hommat valmistuu melko hitaasti, jos ainoastaan viikonloppuna nakertelee projektia kasaan muutaman tunnin.

- Projektin kasvamisen myötä myös budjetti kasvoi liian isoksi. Tontilla seisova raato oli vienyt kaikki säästöt ym. muut extra pennoset ja vielä olisi pitänyt upottaa käyttöauton verran rahaa, että olisi ollut edes lähelläkään omaa haavetta.

- Muut harrastukset. Vapaa-aika ei riitä kaikkeen, joten jostain on karsittava

 

Kyllä silti haaveissa on, että joskus tulevaisuudessa omistan vielä ilmajäähdytteisen VW-merkkisen harrasteauton.

Posted

Oma yritys. Töistä tulee elämäntapa, joten eipä paljoa ole jääny aikaa harrastella mitään.

Tosin taas toiseen suuntaan kans, tässä kaverin kanssa autokorjaamo perustettiin tuossa ennen vuodenvaihdetta, niin on hieman paremmat tilat rassailla jos joskus töitten jälkeen vielä jaksaa... Jotain koneenosia yms tullut jo tilailtua, vielä kun kerkeäisi niputtamaan :)

Posted

Monille suureksi pettymykseksi en ole harrastusta kokonaan lopettanut. Joko ikääntymisestä tai muista syistä johtuen harrastamiseen on tullut vuosien varrella kummallisia viiveitä. Esim. itsensä saaminen talliin kestää entisen tunnin sijasta nykyään kuukauden tai kaksi.

 

Ilmeisesti pitkäjänteisyyskin on alkanut repsottaa; ennen tallilta ei tultu pois ennen kuin sieltä tultiin hakemaan, nyt yleensä huomaa olevansa paluumatkalla jo tunnin tallipönötyksen jälkeen.

 

Pettymyksen sietokyky on kadonnut täysin. Ennen kun kampuran stefa alkoi vuotaa se vaihdettiin samana iltana, nyt siihen stefan vaihtoon mennyt kohta 2 ja puoli vuotta. Ja tätä vauhtia menee vielä toinen mokoma.

 

Mukavuuden halu on lisääntynyt: kaljan juonti kotisohvalla on mukavampaa (säröäänistä huolimatta) kuin huojuvan rengaspinon päällä tallissa.

 

Harmaantuminen etenee: harmaa touran herättää vähemmän huomiota kuin sininen kupla. Sääliä touranilla saa selkeästi enemmän kuin sillä kuplalla ja se on ihan ymmärrettävää kun katsoo millasta porukkaa touraneissa yleensä istuu.

 

Rahavirtojen ohjautuminen: Ennen ohjasin itse rahavirtojani harrastuksiini, nyt rahavirtojen ohjaus on ulkoistunut pankille, vaimolle ja lapsille. Aika harvoin ohjaus kohdistuu tätä nykyä harrastuksiini. Muiden harrastuksiin sitäkin paremmin.

 

Kysymys kai kuuluukin, miksi en ole jo lopettanut vw-harrastusta?

  • Like 1
Posted

Lasselta hyvä selostus.

Itseä ei oikee nappaa, ku ois nii isoa remppaa edessä molemmissa ilmajäähyissä ja talli täynnä kaikkea muuta roinaa.

Ajetaaan sit diäselillä ja viihdytään.

  • 2 weeks later...
Guest Toheltaja
Posted

perheenlisäys, talon täysremontti ja matkatyö on rauhoittanut viimeset 3-4 vuotta aika kummasti, muiden autoja on tässä välissä rassattu enemmän ku omia, ja muut on tehny mun autoja siinä samalla :D

Posted

Lassen kans samoilla linjoilla, lisäksi jotku v...n maasturit vieny lopunki ajan..

  • 2 weeks later...
Posted

Aikansa kutakin. Viime aikoina 20m kävely talliin on vaikuttanut paljon pidemmältä, kuin 10km juoksu tai 15km hiihto pääsemättä mihinkään.

  • 4 weeks later...
Guest speedy
Posted

Lopettaminen ei käy mielessä.Mielelläni aloittaisin jo pikkuhiljaa.

Posted
Lopettaminen ei käy mielessä.

 

Ei se koskaan lopu. Taukoja voi olla, pitkiäkin, vuosia. Aina se sieltä tulee, nousee pintaan, ennemmin tai myöhemmin, ilmajäähdytteinen sydän. Enää, vuosikymmenten jälkeen, ei ole niin kiire, kunhan katellaan, niin että on hyvä olla. Kerran ilmajäähy all-out, aina niin.

Posted

Ensin oli 1302S, sitten oli 9 hengen pallobussi. Pallo meni myyntiin tilojen puutteen vuoksi kohta 8 vuotta sitten, eikä niitä tiloja ole vieläkään..

Oma piha on jo sentään, toivottavasti pihalla joskus ilmajäähykin, ehkä sille jopa tallikin, siihen asti vaan selataan myynti - ilmoituksia.

  • 1 month later...
Posted

Tähän juttuun sellasta että tulipa pidettyä talvella muutaman kuukauden totaalitauko volkkareista, mukaanlukien myös nettipalstojen lukemisen. En tiedä johtuko siitä mutta kummasti alko taas keväällä maistumaan harrastaminen entisellä innolla.

  • 1 month later...
Guest Kokkis
Posted

Piti sanomani, että kun projekti tulee siihen pisteeseen, että sitä voi pitää lopullisesti valmiina, on aika myydä autot pois ja suunnistaa kohti uusia seikkailuja. Mikään yllätys ei tosin ollut, että nykyisen harrasteen nosteen tuottaa ilmajäädytteinen 2,4-litrainen isolohko.

Guest Mika Raussi
Posted

Pitkä projekti kai vieny mehut aika hyvin. Ja sit kun vielä pakkoraossa on täyntyny tehä semmosta, mitä pitäs parsia nyt jälkikäteen, eli tehhä kaikki uudestaan. Suomeksi ei hirveesti innosta vituiks tehty paska.

 

Muutakin tekemistä tässä on ilmaantunu. Kesät menny viime vuosina pihaa siivotessa ja remontoidessa. Tullu ostettua kaikkee minikaivuria harrasteeksi yms. Alkaa se vissiin kuitenkin pihan tonkiminen kyllästyttämään kun pien lenkki 911 turbolla herätti innon taas kuunnella bokserin pörinä ja haistella öljyä. Tästä tää taas lähtee. Ja ilman mitään kiirettä

Posted

Kyllähän se niin on että aikansa kutakin jaksaa. Pakko tehdä välillä jotain ihan muuta kuin rassata ruosteisia ilmajäähy-volkkareita. Esim. vaikka ruosteisia vesijäähyjä. Niissä kun tarkenee sateellakin ajella, ja yleensä voi keskustella autossa olijoiden kanssa suuremmissakin nopeuksissa.

 

Itellä on tullut ähky ilmajäähyistä, skene alkaa olemaan aikalailla nähty ainakin omalta osalta. Nyt täytyy vaan sulatella ja odotella sitä uutta tulemista.

  • 2 weeks later...
Posted

Tätä volkkariharrastuksen dilemmaa on tullut mietittyä vuosi vuodelta enemmän. Saken kanssa olen samoilla linjoilla että tuntuu että skene on nähty. Enkä ole aivan eri mieltä siinäkään, että ilmajäähy ei ole välttämättä se kaikkein mukavin tapa matkustaa (joskin mukavaa on monenlaista).

 

Tuohon skenen loppuun koluamiseen liittyy omalla kohdalla se, että hommasta on tullut mielestäni vähän liian tiukkapipoista. Volkkarin pitäisi olla joko NOS -osilla kuorrutettu, orkkisvärinen madallettu resto, tai sitten tarmakkiin pudotettu patina. Pelkkä värinvaihto ei-alkuperäiseen riittää monen mielestä tekemään autosta ns. ähtärin, muista modifikaatioista (madallusta ja virittämistä lukuunottamatta) puhumattakaan. Ei se että kauheasti kiinnostaisi mitä mieltä muut ovat, mutta kun vasaralla ja hiekkapuhalluksella 'patinoidun' VW:n harrastaja mummovainaan koko irtaimisto kattotelineellä ja ruosteinen pölynimuri lokasuojaan pultattuna voi tänä päivänä tuomita asiallisesti oman maun mukaan rakennellun auton täysin 'vääränä', niin jotakin on ehkä pielessä. Hieman kärjistäen.

 

Tietenkin tuo kehitys Tekniikan Maailman Suomi-lookereista poispäin on luonnollista kun autoista on vanhentuessaan tullut arvokkaampia, mutta silti. Ei mitään ns. patina-autoja vastaan, hyvä kun kalustoa säilyy ilman kalliita täysentisöintejä ja hauskaa piisaa. Vielä 1990-luvulla harrastamisessa oli kuitenkin enemmän tilaa luovuudelle ja autoja rakenneltiin oman maun mukaan. Esimerkiksi Ari Huhtan näyttelyvolkkareissa oli omana aikanaan sitä jotakin joka sytytti ja piti yllä kiinnostusta harrastamiseen, samoin kuin Anders Nilssonin kastenista rakennetussa pick-upissa on nykyisin. Milloinkahan joku type 1 tai type 3 puolella Suomessa väsää 1990-luvun "dare-to-be-different" -hengessä sellaista joka saa kipinän syttymään uudelleen?

 

Aina voi tietenkin sanoa että miksi et tee itse, mutta ei se väkisin onnistu. Monta kertaa (viimeksi eilen) on myös tullut susitettua toisen harrastajan normista poikkeavat ideat. Tuntuu että kanssaharrastaja on nykyisin pahempi ajatuspoliisi kuin katsastusmies. Kuitenkin sille jolla lamppu on syttynyt pitäisi antaa tilaa. Saapa nähdä miten tämä ongelma omalla kohdalla ratkeaa, vaihtelua kaipaan ja merkkiuskollisuudesta olen jo luopumassa.

Posted
mutta kun vasaralla ja hiekkapuhalluksella 'patinoidun' VW:n harrastaja mummovainaan koko irtaimisto kattotelineellä ja ruosteinen pölynimuri lokasuojaan pultattuna voi tänä päivänä tuomita asiallisesti oman maun mukaan rakennellun auton täysin 'vääränä', niin jotakin on ehkä pielessä.

 

Aika hyvin sanottu!

Guest oskuk
Posted

..niin tai ajatelkaa, jos joku vielä kehtaa käyttää vanhaa volkkariaan ihan normaalina vanhana autona. Sisälläkin ihan kamaa -rojua, ei siis tyylikoristeita. Örk! ;-)

Posted

Ihmetyttää kitinä siitä, että nykyään ei saa tehdä sitä mitä ja sellaista kun itse haluaa. Edelleen (ihan niin kuin 80- ja 90-luvuillakin) omassa tallissa voi omaksi iloksi tehdä ihan mitä huvittaa. Se mikä on muuttunut, on muiden mielipiteiden saamisen helppous nykyaikana, kun voi laittaa keskustelupalstalle nettiin omat tekemiset muiden arvioitaviksi. Omasta mielestäni se on positiivinen parannus, koska tiedon ja vinkkien saanti on sen seurauksena parantunut merkittävästi. Osaa sitten seuraavalla kerralla tehdä paremmin :-)

 

Jos on niin tollo, että haluaa tekemisensä näytille nettiin, mutta ei halua kuulla muiden mielipiteitä/arvosteluja, niin sitten tilanne on kyllä voi-voi ja kannattaa keksiä toinen harrastus...

  • Like 2
Guest oskuk
Posted

Totta, kun on globaalit yhteydet voi tehdä kenestäkään välittämättä kuten kaikki muutkin maailmalla -ja voi sanoa suomalaistolloille että näin me erilaiset maailmalla kaikki tehdään!

Posted

"Ihmetyttää kitinä siitä, että nykyään ei saa tehdä sitä mitä ja sellaista kun itse haluaa. Edelleen (ihan niin kuin 80- ja 90-luvuillakin) omassa tallissa voi omaksi iloksi tehdä ihan mitä huvittaa. Se mikä on muuttunut, on muiden mielipiteiden saamisen helppous nykyaikana..."

 

Saa sitä toki vieläkin tehdä autostaan omanlaisensa, mutta tosiaan tuo "mielipiteiden saamisen helppous" etenkin nuoremmilta Volksworld ja Airmighty -oppineilta on todella helppoa... Kyse ei siis ole niinkään siitä mitä saa tai mitä ei saa tehdä, vaan suhtautumisesta normista poikkeaviin eli vähänkään omaperäisempiin rakennelmiin. Moni haluaa kuitenkin ajaa volkkarin joskus myös tallista ulos ilman että vapusta alkaen saa kuulla auton olevan ähtäri.

 

Jotenkin tuntuu että volkkareita ei enää 'arvostella' sen mukaan osoittaako rakennelma hyvää tai huonoa makua, vaan ulkomaisten julkaisujen restoja ja patinoita käytetään absoluuttista totuutta edustavina mittapuina. Samalla kun tuomitaan korin väriin maalatut vanteet ähtärinä, syytetään museomiestä pienipäisyydestä. Lyön vetoa että kun suhtautuminen 1990-luvun rakennelmiin USA:ssa ja Briteissä vielä lämpenee, trendipellet ostavat tälläkin palstalla Rossi-valoja ja neonratteja.

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Paksu-Tolpan kommentteihin ei mitään lisättävää.

 

Sen verran täytyy toki omia tekemisiään mainostaa että kahden työssäkäyvän aikuisen ja parin koulu-ikää lähestyvän tenavan perheessä tulee ilmaantuva aika ja raha kanavoitua ihan muihin kohteisiin.

 

Oma pirssi on ollut hallussa kohta 20 vuotta, niistä ekat vuodet opiskelijapojun käyttöautona. Seuraavat noin kymmenen vuotta aivan unohduksissa ja osan aikaa muiden käyttöautona. Viime vuodet on taas ollut jollain lailla harrastekohteena, ollen kuitenkin enempi vähempi unohduksissa.

En määkään käsitä miksei omasta kuplasta voisi tänä päivänä tehdä kuituspoilereilla oman maun mukaista tai sitten kopioida kaikkia TM-lookerin kikkoja miten pystyy? Omalle itselle tuota autoani minä pidän tallissa ja rakentelen mitä rakentelen. Takasivulasit tuli teinivuosina tummenettua kalvoilla, eikä maksa vaivaa alkaa irroittelemaan sen takia että juuri nyt näyttää ähtäriltä. Puskurit on edellinen omistaja poistanut ja reiät tukkinut. Paremmalta näyttäisi auto puskureilla mutta olkoon irti, ei jaksa. Samoin tuli ite vaihdettua uus tuulilasi callook tiivarilla, kun tuohon aikaan maksoi originaalityylinen listoineen ihan hitosti liikaa omaan budjettiin.

 

Tietoa ja vastauksia askarruttaviin kysymyksiin on nyt nettiaikaan tosi helpolla tarjolla, ennen vanhaan oli tiedonlähteenä vaan vanhemmat jokkisäijät joista jotkut antoivat kölvien katsella touhujaan ja viitsivät moniin tyhmiin kysymyksiin vastailla. Kiitos siitä!

 

Yhdistysorientoitunut Volsuharraste- ym. toiminta taas tuntuu olevan lähinnä sitä samaa kuin ompeluseurat ja kyläyhdistyksetkin tarjoavat eli lähinnä omien ja paikalla olevien kavereiden touhujen ja hankkeiden kehumista ja paikalle osumattomien touhuista paskan jauhantaa. Tällainen kuva ainakin kirkkaana välittyy omaan tajuntaan kun on joihinkin tapahtumiin paikalle osunut.

Guest Mika Raussi
Posted

Ei oo kyllä omalle kohalle paljoo osunu ylimäärästä arvostelua. Mie teen oman auton ihan just silleen kun sillä hetkellä itestä tuntuu. Jos joku haluaa kutsua vaikka ähtäriks, niin siitä vaan sitten.

 

Noin muuten muodit tulee ja menee. Jos vedät päällesi 90-luvun alkupuolen neon värisen tuulipuvun ja lähet kylille, niin kyllä saattaa joku vähän asvostella. Sama juttu jos saman värisellä karvalla päällystää autosta kojelaudan tai hattuhyllyn. Mut sit taas nää tulee vähän takasinkin. Mie oon ainakin räikeen oranssia nähny nuorison paidoissa ja takeissa viimeoikoina. Eikä oo ollu huomiovaateita

Guest Toheltaja
Posted

alkaa olemaan takki tyhjä autojen parissa, jos moottoripyöriä välillä koittais. Jos nekään ei sytytä ni alan vaikka tanhuamaan tai vesijumppaamaan...

  • 1 year later...
Posted

Nyt on rakennuslupa vetämässä.

Oma talli,MMMmmmmm.. Pääsen kotiuttamaan Junikseni joka on ollut minulla kohta ainakin 9 vuotta "heitteillä".  

  • 1 month later...
Guest Forsbacka
Posted

Tässä jo n:nnettä kuukautta vaiheilen, että lyönkö hanskat tiskiin ja myyn kuplan ja kaikki rojut projektina pois.

Se tavallinen tarina. Projekti levisi vähän turhan isoksi. Ei meinaa virtaa riittää kintaissa.

Kaikki peltihommat alkaisi olla suunnilleen tehtynä, mutta kasaamisessa olisi vielä puuhaa.

Nyt sitten tuntuu, että kiinnostus on kaikkialla muualla, kuin kuplassa ja tallille meno tuntuu, kuin olisi töihin menossa.

Lisäksi, että Helsingissä vuokratallit on helvetin kalliita. Sille rahalle olis muutakin käyttöä. Eikä siihen vuokratallissa roikkumiselle oikein ole mitään muutosta näköpiirissä.

Jos saisi punnerrettua kikkareen ajoon, niin se saattaisi helpottaa tilannetta ja palauttaa mielenkiintoa.

Posted (edited)

Tässä jo n:nnettä kuukautta vaiheilen, että lyönkö hanskat tiskiin ja myyn kuplan ja kaikki rojut projektina pois.

Se tavallinen tarina. Projekti levisi vähän turhan isoksi. Ei meinaa virtaa riittää kintaissa.

Kaikki peltihommat alkaisi olla suunnilleen tehtynä, mutta kasaamisessa olisi vielä puuhaa.

Nyt sitten tuntuu, että kiinnostus on kaikkialla muualla, kuin kuplassa ja tallille meno tuntuu, kuin olisi töihin menossa.

Lisäksi, että Helsingissä vuokratallit on helvetin kalliita. Sille rahalle olis muutakin käyttöä. Eikä siihen vuokratallissa roikkumiselle oikein ole mitään muutosta näköpiirissä.

Jos saisi punnerrettua kikkareen ajoon, niin se saattaisi helpottaa tilannetta ja palauttaa mielenkiintoa.

 

 

Kyllä voin allekirjoittaa tuntemukset. Vielä vaan kuitenkin rimpuillaan mukana ja katsotaan mitä rotiskosta tulee. Itellä tökkii juurikin peltihommat, aikun olisikin auto jos maalissa ja kasaus alkaisi niin hymyssä suin tekisin.

Budjettia ei oikein enää kehtaa edes miettiä kun alkaa kokonaisarvio olemaan 2-3 kertaa käyttöauton arvo. Vielä ei kylläkään ole uponnut kun 1 kerran käyttöauton arvo että vielä voisi lopettaa suht pienillä menetyksillä, mutta katsotaan nyt mitä saadaan aikaan vaikka voi olla että tänä kesänä ei ajeta.

Edited by Henkar
Posted

Kyllä se into sieltä joskus vielä tulee.

...sanoo setä, jolla oma talli ja romut koskemattomina ties miten monta vuotta

Posted

Kyllä voin allekirjoittaa tuntemukset. Vielä vaan kuitenkin rimpuillaan mukana ja katsotaan mitä rotiskosta tulee. Itellä tökkii juurikin peltihommat, aikun olisikin auto jos maalissa ja kasaus alkaisi niin hymyssä suin tekisin.

Budjettia ei oikein enää kehtaa edes miettiä kun alkaa kokonaisarvio olemaan 2-3 kertaa käyttöauton arvo. Vielä ei kylläkään ole uponnut kun 1 kerran käyttöauton arvo että vielä voisi lopettaa suht pienillä menetyksillä, mutta katsotaan nyt mitä saadaan aikaan vaikka voi olla että tänä kesänä ei ajeta.

 

Minä neuvosin muitakin alkamaan alustasta ja koneesta. Kun ne tulee tehtyä, niin takaraivossa pysyy paremmin ajatus että nyt on vaan pakko tehdä koppa valmiiksi jotta pääsee maistelemaan tekeleitään.

Varmaan monia on ärsyttänykin mun jatkuva täällä roikkuminen ja mitättömien kikkareiden päivitys projektiosastolle, mutta kun tuolla tallilla ei ole radiosuomea kummempaa juttuseuraa ja neuvojaa niin virtuaalikommunikointi on auttanu ainakin mua. Olis muuten hienoa lukea lisää projektikertomuksia laidasta laitaan ja kuulla varsinkin niistä opettavaisista hetkistä ja nokkelista sovellutuksista kun kaikki ei menekään bolt on. Kenties itse on piakkoin saman ongelman edessä

Posted

Tämä on kiintoisa aihe. Olin itsekin muutama vuosi sitten siinä tilanteessa, että rupesi tuntumaan siltä, että kaikenlaista, osittain pakkotahtista, volkkaripuuhaa oli liikaa. Pohdiskelin tilannetta aika perusteellisesti, koska olin (ja olen edelleen) sitä mieltä, että ilmajäähyt volkkarit ovat hyvä harrastus. Päätin karsia pois kaiken, joka ei ollut omasta mielestäni harrastukseni keskiössä. Jätin jäljelle hyvissä tapahtumissa, joista monet ovat ulkomailla, käymisen harraste-VW:eillä. Ja Waunujen pitämisen laillisessa, ajokelpoisessa kunnossa. Kun ei vaadi harraste-VW:eiltään täydellisyyttä, niin ei siihen niin kauheasti aikaa ja rahaa mene. Ja niin on harrastaminen maistunut sen jälkeen... tänäkin kesänä tehdään melkein kolmen viikon kierros VW-tapahtumiin Englannissa, Ranskassa ja Ruotsissa.

 

Niille joille tämä harrastus on alkanut maistumaan huonommalta, annan kyllä samantapaisen neuvon. Palata harrastuksensa 'juurille', niihin asioihin joiden takia alunperin lähti tähän mukaan. Ja koettaa välttää juttuja jotka tuntuvat pakkotahtisilta pakollisuuksilta.

  • Like 3
Posted (edited)

Minä neuvosin muitakin alkamaan alustasta ja koneesta. Kun ne tulee tehtyä, niin takaraivossa pysyy paremmin ajatus että nyt on vaan pakko tehdä koppa valmiiksi jotta pääsee maistelemaan tekeleitään.

Varmaan monia on ärsyttänykin mun jatkuva täällä roikkuminen ja mitättömien kikkareiden päivitys projektiosastolle, mutta kun tuolla tallilla ei ole radiosuomea kummempaa juttuseuraa ja neuvojaa niin virtuaalikommunikointi on auttanu ainakin mua. Olis muuten hienoa lukea lisää projektikertomuksia laidasta laitaan ja kuulla varsinkin niistä opettavaisista hetkistä ja nokkelista sovellutuksista kun kaikki ei menekään bolt on. Kenties itse on piakkoin saman ongelman edessä

 

Meillä alkuun oli luulo että auton alusta olisi hyvä ja no konehan onkin mielestäni hyvässä kunnossa (ei savuta ja jaksaa vetää). Näillä oletuksilla projektin piti olla että hitsaa parit paikkaa, hioo, kittaa ja maalauttaa. No nyt 6 kuukauden jälkeen ei olla vielä edes saatu hitsattua kaikkea kun jatkuvasti tuntui löytyvän lisää ja vielä olisi ainenkin 100 vaihetta (ei siis hitsausta) edessä joista osa vielä täysin arvoituksia kuinka edes saisi toteutettua :D Kovasti uskon kuitenkin että kunhan hitsailut on tehtynä ja auto kopissa maalattavana voisi intoa alkaa taas löytymään ja hommat etenemään vauhdilla ainenkin aina seuraavaan ongelmaan asti, mutta sitä en tiedä riittääkö silti aika ajokaudessa.

 

Niin ja itse sanoisin vinkkinä kun alkaa ruostehommiin että puhaltakaa hiekalla tai soodalla ensin kaikki riskipaikat. Me säästimme emmekä puhaltaneet ja kyllä syö hermoja kun 3-4 kertaa luulee että alkaa olemaan valmista niin sitten löytyykin lisää ruostetta tai ohueksi muhinutta peltiä.

Edited by Henkar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...