Jussi Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Siis onko tossa maikkarin lätkälähetyksessä jonku muunkin mielestä vikaa, mitä? Perkele ku ite oon just manannu et sokeeksi kai tässä on yhtäkkiä tullu. Juu, kyllä se maikkarin kiekkolähetys on ainakin minun putkesta kaapelin kautta katsottuna suttua. Tämä tuli todettua jo vuosi sitten, kun kisat siirtyivät maikkarille ja tuskin johtuu pelkästään vanhenevista silmistä. Ei ole mielikuvaa singnaalin tasosta noin yleisellä tasolla, mutta epäilisin kyllä että tasot on ajettu tarkoituksella alas maksukanavien myynnin edistämiseksi. Quote Link to comment
Rebel Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Ahistaa toi jääkiakosta hössötys ja koko jääkiakko! Tyhmintä ikinä! Pitäs laissa kieltää!!!!! Quote Link to comment
Anpu Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Rupee menee hermo näihin vehkeisiin, kone nakuttaa niin ettei voi ajaessa muuta ajatella saati sitten nautiskella, pölärit lentää mettää vuoronperään vasemmalta ja oikeelta ja arvaa löytyykö, pakosarja vuotaa kupareista huolimatta (ei vissiin tykänny serpentiinistä puhaltimessa). Ihanko näitä vehkeitä ei olisi muutenkin tarpeeksi näpit rasvassa rassattavaksi ,,,perkele. Quote Link to comment
Jallu Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Siis onko tossa maikkarin lätkälähetyksessä jonku muunkin mielestä vikaa, mitä? Perkele ku ite oon just manannu et sokeeksi kai tässä on yhtäkkiä tullu. Juu, kyllä se maikkarin kiekkolähetys on ainakin minun putkesta kaapelin kautta katsottuna suttua. Tämä tuli todettua jo vuosi sitten, kun kisat siirtyivät maikkarille ja tuskin johtuu pelkästään vanhenevista silmistä. Ei ole mielikuvaa singnaalin tasosta noin yleisellä tasolla, mutta epäilisin kyllä että tasot on ajettu tarkoituksella alas maksukanavien myynnin edistämiseksi. Kaikki urheilut menee pilalle mitkä siirtyy Yleltä Mtv lle.... Niin ralli kuin tuo kiakkokin...pelkkiä mainoksia Mulkkuaavat koko ajan kanavapaketteja että pitäis koko ajan vaihtaa ja maksaa lisää.. Onneksi sentään voi juoda kaliaa.. Quote Link to comment
Viltsu Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Rupesin vaihtamaan pakun vaihdevivustoon sitä ennen vaihdelaatikkoa olevaa osaa. Suomenkielistä nimeä en tiedä, mut englanniksi shifter coupler. Olen jo aikaisemmin kahtonut, että ihan laukeamis pisteessä se osa. Siinä ku sain vanhan irroitettua niin totuus valkeni. Edestä tuleva tanko oli ihan mutkalla. Ja sen takia uudet osat ei mennyt millään paikoilleen. Ainakin sentin taipunut se tanko :( Ei kait se auta ku huomenna kone ja vaihdelaatikko irti, että saa sen tangon suoristettavaksi :@ Quote Link to comment
Tanhis Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Rupesin vaihtamaan pakun vaihdevivustoon sitä ennen vaihdelaatikkoa olevaa osaa. Suomenkielistä nimeä en tiedä, mut englanniksi shifter coupler. Olen jo aikaisemmin kahtonut, että ihan laukeamis pisteessä se osa. Siinä ku sain vanhan irroitettua niin totuus valkeni. Edestä tuleva tanko oli ihan mutkalla. Ja sen takia uudet osat ei mennyt millään paikoilleen. Ainakin sentin taipunut se tanko :( Ei kait se auta ku huomenna kone ja vaihdelaatikko irti, että saa sen tangon suoristettavaksi :@ Tanko tulee edestä ulos eli ei tartte konetta repiä irti. Tai näin ainakin juniksessa et tuskin se pallikseen on muuttunut. Quote Link to comment
non-hippy Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Rupesin vaihtamaan pakun vaihdevivustoon sitä ennen vaihdelaatikkoa olevaa osaa. Suomenkielistä nimeä en tiedä, mut englanniksi shifter coupler. Olen jo aikaisemmin kahtonut, että ihan laukeamis pisteessä se osa. Siinä ku sain vanhan irroitettua niin totuus valkeni. Edestä tuleva tanko oli ihan mutkalla. Ja sen takia uudet osat ei mennyt millään paikoilleen. Ainakin sentin taipunut se tanko :( Ei kait se auta ku huomenna kone ja vaihdelaatikko irti, että saa sen tangon suoristettavaksi :@ Tanko tulee edestä ulos eli ei tartte konetta repiä irti. Tai näin ainakin juniksessa et tuskin se pallikseen on muuttunut. Oletko aivan varma tästä? Itse yritin juniksessa etukautta ja ei onnistunut. Ei ainakaan etuakselisto paikoillaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Rupesin vaihtamaan pakun vaihdevivustoon sitä ennen vaihdelaatikkoa olevaa osaa. Suomenkielistä nimeä en tiedä, mut englanniksi shifter coupler. Olen jo aikaisemmin kahtonut, että ihan laukeamis pisteessä se osa. Siinä ku sain vanhan irroitettua niin totuus valkeni. Edestä tuleva tanko oli ihan mutkalla. Ja sen takia uudet osat ei mennyt millään paikoilleen. Ainakin sentin taipunut se tanko :( Ei kait se auta ku huomenna kone ja vaihdelaatikko irti, että saa sen tangon suoristettavaksi :@ Tanko tulee edestä ulos eli ei tartte konetta repiä irti. Tai näin ainakin juniksessa et tuskin se pallikseen on muuttunut. Oletko aivan varma tästä? Itse yritin juniksessa etukautta ja ei onnistunut. Ei ainakaan etuakselisto paikoillaan. Nyt kun asiaa muistelen niin juu taisi olla akseli irti eli ehkä kumminkin on helpompi irroittaa se kone vaihdelaatikko paketti. Quote Link to comment
Viltsu Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Tanko tulee edestä ulos eli ei tartte konetta repiä irti. Tai näin ainakin juniksessa et tuskin se pallikseen on muuttunut. En usko, että se etukautta pääsee tulemaan ulos. Ei tullut kyllä kokeiltuakaan. Mutta ei siinä mitään. Lauantaina nykäsin koneen ja laatikon ulos. Nyt on kaikki puslat vaihdettu :) Pikkasen vielä vaan jäi ongelmia. En saanut kytkintä säädettyä jostain kumman syystä kohdilleen, tai sit on joku muu ongelma. On meinaan todella vaikea lähteä autolla liikkeelle, aivan ku kytkin luistaisi :( Aika huvittava homma oli ku sain koneen irti. Painelaakeria pitävät jouset oli kopan pohjalla :O En tiedä oliko lauennut perjantaina ku auton kurvasin parkkiin, vai olisiko painelaakeri voinut pysyä paikoillaan ajossa ilman jousia? :D Quote Link to comment
Rebel Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Käytin kuplan lohkon koneistuksessa. ainoa asia mitä tehtiin oli lohkon päittäisen koneistus ensimmäiseen alikokoon eli 21mm. hakiessani lohkoa sanottiin hinnaks 99e! no sain tingattua hinnaks76,50e. ja ahdistus alkoi.... no sit rupesin mittaileen sitä lohkon laippaväliä niin se olikin mitassa 20.90mm ja laakerihan oli sinne väljä. tämä kyseinen koneistamo oli HÄMEEN DIESEL hämeenlinnassa!!!!! Kiertäkää hyvät ihmiset temä pulju kaukaa! Quote Link to comment
ARTO Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Käytin kuplan lohkon koneistuksessa. ainoa asia mitä tehtiin oli lohkon päittäisen koneistus ensimmäiseen alikokoon eli 21mm.hakiessani lohkoa sanottiin hinnaks 99e! no sain tingattua hinnaks76,50e. ja ahdistus alkoi.... no sit rupesin mittaileen sitä lohkon laippaväliä niin se olikin mitassa 20.90mm ja laakerihan oli sinne väljä. tämä kyseinen koneistamo oli HÄMEEN DIESEL hämeenlinnassa!!!!! Kiertäkää hyvät ihmiset temä pulju kaukaa! Kait nyt vähintäänkin pyydät rahat takaisin epäonnistuneesta koneistuksesta. Kovempi tinkaaja vaatinee pilatun lohkon tilalle toista jne... Quote Link to comment
Rebel Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Joo ei tää asia tähän jää!!! Quote Link to comment
Tanhis Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Valot jääny ghiassa kolme päivää sitten päälle. Punakantinen 6v optima kuollut. Yön yli akku laturissa ja kuolluthan se oli no uusi akku hakuun 135€. Olisko herätys vinkkejä jos tuosta saisi vaikka vara-akun. Quote Link to comment
ARTO Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Peruslaturilla vai ylläpitolaturilla kokeilit? Jos ei ylläpitolaturia käytettävissä, vanha jobbarikonsti herätellä puoliksi kuolleet akut antamalla virtaa laturilla ja samalla räpsytellä isompia virtalähteitä päälle ja pois. Joskus riittää minuutti, joskus tarvitaa varttitunti räpyttelyä. Viisarillisesta laturista sitten näkee jos ja kun akku herää ja alkaa ottamaan ampeereita vastaan. Quote Link to comment
jmatto Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Juuri noin, 6v napoihin niin herää jos herää. Suurin osa uusista latureista ei lataa jos akku on tyhjä. Tuon voi testata volttimittarilla, kun laturi on kiinni, napajännitteen pitää nousta - ellei nouse niin laturi ei tunnista akkua. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Joo tämäkin tuntuu ratkenneet. Tosiaan kun laturi (ei ylläpito) oli kiinni näytti että latasi 2A mutta aamulla just ja just jaksoi muutaman kiekan kierrättää konetta. No tosiaan kiukustuneena kävin sit hakemassa uuden akun ja ennen kuin vaihdon ajattelin että lyödään nyt apuvirralla käyntiin ja yritetään ladata ajamalla niin se näytti toimivan eka 10min ajelun jälkeen lähti jo kivasti käymään vaikka vähän huonosti tuntuikin pyörivä toisen 20 min ajon jälkeen olikin jo kuin mitään ei koskaan olisi akulle tapahtunut. BTW haluisko joku ostaa 21.9.2009 hankitun kerran syväpuretun tai uuden 6v red top optiman. Edit: Ei kannata tarjouksia enää tehdä uusi akku meni kaupaksi. Quote Link to comment
Simon Templar Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Volsun väritys ei onnistu sitten millään. Kaks maali kerrosta jo mennyt vituiks ja kolme lakka kerrosta. Jokohan kohta veis maalarille... Se on ihme juttu kun maalaa, niin sellanen paikka joka ei näy tai on muuten vaikea maalata, niin siihen tulee paras pinta ja näkyviin kohtiin ihan hirveä appelsiini. Quote Link to comment
JaniM Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Ei muuta kuin lisää valoa ja maalia pintaan. Valoa vasten kattoo kun ruiskii. Kun kiiltää tasasesti, niin sit sopivasti maalia. Quote Link to comment
Guest Wicu Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 En tiedä voiko tätä enää ahistukseksi sanoa... Viime kesänä konttiin tärähti uus kone ja kesä meni taistellessa että sais käyntiin... enpä saanut. Nyt tuossa pariviikkoa sitten täräytin uuden jakajan kiinni ja johan hörähti ja tyhjäkäynnillä säksätti ihan mukavasti. Aattelin että tänään kun alkoi kesälomakin että jos sitä virittelis kaasupolkimen ja vaijerin kondikseen ja jumppailis jarrut auki että pääsis leimalle viemään niin eiköhän kone nalkannut kiinni. Tyhjä käynti ihan jees kaasu puoleen väliin hetki siinä ja palautus niin jymähti jumiin, nyt fiilis aivan sanoin kuvaamaton vitutus (juuri eilen pääsin sanomasta emännälle että kerrankin tulossa kivat ylityörahat että varmaan taas jotain hajoaa ettei vahingossakaan pääsis rahoista muuten nauttimaan niin tottakai tuo toosa otti ja kilkkas...) Quote Link to comment
Sakke Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Ahistaa, vesijäähyharrastajat on pihimpiä kuin ilmajäähyharrastajat. Quote Link to comment
UltraVW Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Asiasta vielä eli kumpi on parempi valinta 6 voltin kuplaan, punainen vai keltainen optima? Perusteluja? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Punainen, perustelu mulla on sellanen omassa autossa niin sen täytyy olla hyvä. Kävin eilen katsastamassa Type3 fastbackin '68 autom/efi no se on seissyt muutaman vuoden ja siinä on käsittääkseni koko auton elinkaaren verran ollut ongelmia ruiskun kanssa. No nyt se kumminkin toimi jotenkuten että sain sen konttorille ja pieni välys ylä pallossa meinasi kaataa katsastuksen mutta meni rajatapauksena vielä läpi leimasta. No ei siinä mitään hieno juttu että meni läpi mutta pienen koeajoreissun jälkeen ei laskenut ahistus kun kone lämpeni ihan hitosti. Eli ei muutakuin ruiskun ja sytkän kimppuun säätöhommiin ja se vähän ahistaa. Pitää varmaan asentaan lambda johonkin väliin. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 "Katsastushuollon" yhteydessä löyty takarummusta öljyllä kyllästetyt jarrukengät. Viime talvena laitoin uudet tiivisteet ja stefat.. Uutta jarruosaa tilaukseen ja leimataan sitten syksymmällä kun takaraja tulee vastaan. Quote Link to comment
Guest Jari82 Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Joskus olen kuullut että akun voisi elvyttää antamalla shokki hoitoa niin että laittaa toisesta akusta navat ristiin. Eli plussa miinukseen ja miinus plussaan. Näin näpäytetään, ei jätetä pidemmäksi aikaa. Tosin en voi tätä suositella kun ei ole varmuutta toimiiko ja mitkä on seuraukset. Aikoinaan kun tuli autohifien parissa pelattua niin keltaista optimaa suosittiin akkuna koska kesti paremmin syvä purkausta. Ettei ollut akku pilalla kun luukuttu akun tyhjäksi parkissa. Punainen optima sitten parempi käynnistys akkuna. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Joskus olen kuullut että akun voisi elvyttää antamalla shokki hoitoa niin että laittaa toisesta akusta navat ristiin. Eli plussa miinukseen ja miinus plussaan. Näin näpäytetään, ei jätetä pidemmäksi aikaa. Tosin en voi tätä suositella kun ei ole varmuutta toimiiko ja mitkä on seuraukset.Aikoinaan kun tuli autohifien parissa pelattua niin keltaista optimaa suosittiin akkuna koska kesti paremmin syvä purkausta. Ettei ollut akku pilalla kun luukuttu akun tyhjäksi parkissa. Punainen optima sitten parempi käynnistys akkuna. Näin sain yhden portterin ison akun elvytettyä ottamaan akkulaturista virtaa vastaan, että ei se ihan huuhaata voi olla mutta. Tietty en nyt menisi uusilla akuilla ja ohkasilla kaapeleilla näin pelaamaan. Quote Link to comment
Timo Varis Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Hyytelö akkuja suositellaan lataamaan ylläpito laturilla (normi laturi kuulemma kuivattaa akkua?) näin akkuliikkestä neuvottiin. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Hyytelö akkuja suositellaan lataamaan ylläpito laturilla (normi laturi kuulemma kuivattaa akkua?) näin akkuliikkestä neuvottiin. Kauppasiko samalla myös laturia. Eli mun käsityksen mukaan ylilataaminen ja korkea latausjännite tappaa geeliakun. Ei niinkään se että millaisella laturilla ladataan. Siksi varmaan suositteli ylläpito laturia kun niissä on yleensä fiksummat ylilataus suojat. Quote Link to comment
pko Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Nyt pikkasen ahistaa,tuli kevytmoottoripyörä kevyenliikenteenväylältä 65:sen keulaan tossa iltapäivällä.Väylää ei ole merkattu edes mopoja varten,niin oli kyllä aikamoinen yllätys tämä.No,onneksi ei kaverille käynyt mitään pahempaa,vaikka kaikki ainekset oli kyllä valmiina.Soitin poliisit paikalle ja asia etenee ehkä jossain vaiheessa päätökseensä.Kuplasta meni rekkarikilpi solmuun/puskuri ja etuluukku lommolle,kuin myös kahva vääntyi.Poliisiki kysyi,mikä vuosimalli ja sanoi,joo tiedän että varmaan vituttaa.Ajattelin että oliskohan ollut joku vanhan kaluston harrastaja.No,elämä jatkuu. Quote Link to comment
Lmm Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Joskus olen kuullut että akun voisi elvyttää antamalla shokki hoitoa niin että laittaa toisesta akusta navat ristiin. Eli plussa miinukseen ja miinus plussaan. Näin näpäytetään, ei jätetä pidemmäksi aikaa. Tosin en voi tätä suositella kun ei ole varmuutta toimiiko ja mitkä on seuraukset.Aikoinaan kun tuli autohifien parissa pelattua niin keltaista optimaa suosittiin akkuna koska kesti paremmin syvä purkausta. Ettei ollut akku pilalla kun luukuttu akun tyhjäksi parkissa. Punainen optima sitten parempi käynnistys akkuna. Olen nähnyt kerran kun vanha työkaverini herätteli pyöräkoneen akkua puikkohitsillä. Se ainakin alkoi ottaa virtaa vastaan, mutta en myöskään suosittelisi sitä Quote Link to comment
Guest Harri126 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Ahistaa. Jäi KG:n katsastaminen yhden päivän varaan. Huomenna täytyy saada leima, että pääsee käymään Salossa lauantaina. Ja muutenkin voi vielä ajella. Quote Link to comment
Paadre Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Vasemmassa takanavassa ilmeni liikaa välyksiä, purettiin koko hässäkkä ja todettiin että väärinhän se on kasattu. Nyt onkin taas riemu ylimmillään kun tosta vetarin tumpista ei meinaa saada sitä vikaa holkkia irti. Ei siinä muuten mitään mutta kun laakerikooli on laitettu sen taakse. Taas tuli pääsiäinen... Järki loppuu, työkalut loppuu ja Folkke on aivan loppu. Quote Link to comment
Guest Jutta Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Röllissä on käynyt kutsumattomia vieraita! Enkä tarkoita vain ampiaisia jotka ovat pesineet jonnekin etuluukun hoodeille (en jäänyt kattomaan tarkemmin kun yks tökkäs). Hanskalokero pengottu ja tyhjennetty lattialle, päävirtakytkimen avain rikottu ja virtalukkoa sorvattu ruuvarilla. Onneks siinä ei ollut ees akkua. Kiltisti se starttas vaikka virtalukko on hieman rujon näköinen. Quote Link to comment
Kurre Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 30 vuotta uskollisesti satunnaiskäyttöä kestänyt hitsikone meni rikki. Langansyöttö koneisto murtui. Nyt vois joku vinkata, että mikäs olis sopiva tälläselle omakotiasujalle, joka silloin tällöin jopa innostuu hitsaamaan. MIG / TIG / puikko / joku muu mikä? Quote Link to comment
tolvana Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Vanhan korjaus ois paras. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Reissubussillekin melkein kävi samalla tavalla kuin Jutan waunulle. Kun oltiin päivä huvipuistossa, niin kaksi lukkopesää oli väännetty hajalle, kuitenkin pääsemättä sisälle pallokeulaan. Että aika hyviä lukkoja VW:ssä - sylinterit saa rikki, muttei ovet aukea. Taidan järjestää siten, että ainoa ovi, jonka saa avaimella auki, on kuskin ovi, johon lisälukko. Quote Link to comment
Sakke Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Alkaa olemaan tiimat täynnä autonromuja. Katotaan mitkä paalataan ja mitkä myydään. Quote Link to comment
Guest Protege Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Juniksen kori on hitsattu ja pohjatyöt melkein finaalissa, onneksi. Alustaa ei vain pääse jatkamaan, olkatappien puslia odotettu jo kaksi kuukautta, eikä niitä näy vieläkään.. Quote Link to comment
JaakkoS Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Ootko kysenlly KK:sta ? saattais olla ihan hyllytavarana. Juniksen kori on hitsattu ja pohjatyöt melkein finaalissa, onneksi.Alustaa ei vain pääse jatkamaan, olkatappien puslia odotettu jo kaksi kuukautta, eikä niitä näy vieläkään.. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Nyt ahistaa, tilasin split partsilta klassic fab:in apukuskin puoleisen lämpökanavan. Tänään kävin noutaas sen postista ja oli sitte ihan erinäköine ku kuskin puoli, jonka tilasin aikasemmin keväällä. Ilmeisesti tuli sit split window:n lämpökanava :-( Quote Link to comment
boxer Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Punainen, perustelu mulla on sellanen omassa autossa niin sen täytyy olla hyvä. Kävin eilen katsastamassa Type3 fastbackin '68 autom/efi no se on seissyt muutaman vuoden ja siinä on käsittääkseni koko auton elinkaaren verran ollut ongelmia ruiskun kanssa. No nyt se kumminkin toimi jotenkuten että sain sen konttorille ja pieni välys ylä pallossa meinasi kaataa katsastuksen mutta meni rajatapauksena vielä läpi leimasta. No ei siinä mitään hieno juttu että meni läpi mutta pienen koeajoreissun jälkeen ei laskenut ahistus kun kone lämpeni ihan hitosti. Eli ei muutakuin ruiskun ja sytkän kimppuun säätöhommiin ja se vähän ahistaa. Pitää varmaan asentaan lambda johonkin väliin. Täältä löytyisi ylimääräisenä fmi 1.4. Pitkällä piuhalla... Käytetty 2krt. Juu on bocshin anturilla, ja lämmitettäväkin tämä 1.4 on... Porissa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.