Matti-Pekka Posted February 7, 2023 Share Posted February 7, 2023 5 hours ago, wp said: Pari Weber DCO 50 SP:tä sai huoltosarjat ultraäänipesurin kautta. Oliko ultrassa lämpöä lähemmäs 60 astetta tai hapokasta pesulientä, kun nosti hieman piitä pintaan (tummu) ? Pienellä oksaalihappo/vesiseoksella jälkipesu saattaa poistaa piitä ja vaalentaa tulosta. Tänään itse pesin Ultralla tuollainen 65 vuotta vanhan mopon koneen ja jälki on ultralla kyllä tosi hienoa. 1 Quote Link to comment
wp Posted February 7, 2023 Share Posted February 7, 2023 56 minutes ago, Matti-Pekka said: Oliko ultrassa lämpöä lähemmäs 60 astetta tai hapokasta pesulientä, kun nosti hieman piitä pintaan (tummu) ? Pienellä oksaalihappo/vesiseoksella jälkipesu saattaa poistaa piitä ja vaalentaa tulosta. Tänään itse pesin Ultralla tuollainen 65 vuotta vanhan mopon koneen ja jälki on ultralla kyllä tosi hienoa. Pineline tehopesu, noin 3% liuos ja 50°C. Kaasuttimet olivat valultaan hieman tummat jo ennen pesua, väri ei kauheasti muuttunut. Jos olisi halunnut vaaleamman pinnan olisi voinut soodapuhaltaa ensin tai sitten tuo oksaalihappo. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted February 8, 2023 Share Posted February 8, 2023 12 hours ago, wp said: Pineline tehopesu, noin 3% liuos ja 50°C. Kaasuttimet olivat valultaan hieman tummat jo ennen pesua, väri ei kauheasti muuttunut. Jos olisi halunnut vaaleamman pinnan olisi voinut soodapuhaltaa ensin tai sitten tuo oksaalihappo. Oletko kokeillut K27 pesutiivistettä? (myy mm. fixus liikkeet Atoy kai tukkurina) edullinen ja erittäin hyvin soveltuu juuri ultraan. Tätä olen viimeiset 5..7 vuotta käyttänyt. Quote Link to comment
wp Posted February 8, 2023 Share Posted February 8, 2023 2 hours ago, Matti-Pekka said: Oletko kokeillut K27 pesutiivistettä? (myy mm. fixus liikkeet Atoy kai tukkurina) edullinen ja erittäin hyvin soveltuu juuri ultraan. Tätä olen viimeiset 5..7 vuotta käyttänyt. Pitääpä koukata seuraavan kerran Fixus- liikkeen ohi kurvatessa Quote Link to comment
PZQ Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Cosworttiin oem Ford motorsport grA nokat, ahdin ja venakoppaan fiksaus 7 Quote Link to comment
wp Posted February 11, 2023 Share Posted February 11, 2023 On 12/20/2022 at 6:55 PM, wp said: Viha-rakkaussuhde Volvon punakylkisiin... Kansihuolto ja päivitys, uusi nokka-akseli ja paininkupit sovitettavana. Tähän tuli mittaan koneistettavat lash capit jotka öljykarkaisin välysten säädön jälkeen. Imukanava päivittyi samalla hieman isommaksi. Tämä päivitys saavutti eilen väliaikapisteen, ensimmäinen käynti dynossa seoksen ja sytytysennakoiden tarkistuksessa antoi 247.9 hv teholapun sekä kehitysideoita. 3 Quote Link to comment
mite^ Posted February 12, 2023 Share Posted February 12, 2023 On 2/8/2023 at 11:20 AM, wp said: Pitääpä koukata seuraavan kerran Fixus- liikkeen ohi kurvatessa En tiedä oliko vanhan työpaikan kiinalainen ultrakone aivan paska vai missä mätti. Tuli koitettua k27, wurth kammiopesuaine yms ja ei oikein mun mielestä millään lähteny mikään puhtaaksi. 🤣 Quote Link to comment
wp Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 8 hours ago, mite^ said: En tiedä oliko vanhan työpaikan kiinalainen ultrakone aivan paska vai missä mätti. Tuli koitettua k27, wurth kammiopesuaine yms ja ei oikein mun mielestä millään lähteny mikään puhtaaksi. 🤣 Olen törmännyt pariin kiinalaiseen uä-pesuriin joissa värähtelijä on irronnut kokonaan tai osittain tankista Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 (edited) 11 hours ago, mite^ said: En tiedä oliko vanhan työpaikan kiinalainen ultrakone aivan paska vai missä mätti. Tuli koitettua k27, wurth kammiopesuaine yms ja ei oikein mun mielestä millään lähteny mikään puhtaaksi. 🤣 Taitaa olla pesurissa vikaa...onko se koskaan pessyt hyvin?? Mulla tuli tuohon (Ruotsin setelipainosta ostin) omaan vika, siis lopetti vinkumasta, ja pohjanmaalta löyty kaveri joka sen korjas..ei edes maksanut pahasti. On nyt toiminut muuten hyvin n. 7 vuotta. Mulla likaiset karstaiset kannet /lohkot vaatii aikaa n. 1,,2 tuntia ja lämpöa 50..60 astetta , riippuen materiaalista niin rautaan voi laittaa enempikin lämpöö. Edited February 13, 2023 by Matti-Pekka Quote Link to comment
mite^ Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 12 hours ago, Matti-Pekka said: Taitaa olla pesurissa vikaa...onko se koskaan pessyt hyvin?? Mulla tuli tuohon (Ruotsin setelipainosta ostin) omaan vika, siis lopetti vinkumasta, ja pohjanmaalta löyty kaveri joka sen korjas..ei edes maksanut pahasti. On nyt toiminut muuten hyvin n. 7 vuotta. Mulla likaiset karstaiset kannet /lohkot vaatii aikaa n. 1,,2 tuntia ja lämpöa 50..60 astetta , riippuen materiaalista niin rautaan voi laittaa enempikin lämpöö. Luulen myös pesurissa olevan vika. Viimetiedon mukaan sitten kyllä meni paskaksi koko laite. Quote Link to comment
PZQ Posted February 20, 2023 Share Posted February 20, 2023 (edited) RS500 race kattiin V-Band liitokset että saa katsastusten väliseksi yöksi laittaa arvo osa jemmaan, ja tilalle rosvolle arvoton "lankarulla" Edited February 22, 2023 by PZQ 5 2 Quote Link to comment
wp Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 Huoltotyökalut KTM:n etuteleskoopeille. Vielä olisi 60mm pötkö köykämiiniä liukustefojen asennustyökalua varten. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted March 29, 2023 Share Posted March 29, 2023 Pitäs askarrella moiset kanssa, kuskannu toistaseks Niinimäelle kun se tuossa 10km päässä puuhaa Quote Link to comment
KimmoH Posted March 31, 2023 Share Posted March 31, 2023 Baja projekti on odotellut puhallukseen/maalaukseen pääsyä eli lämpöisempiä kelejä joten sillä aikaa on ehtinyt hitsailemaan ruostevapaata Caddy projektia 😀 Helmat kuntoon ennenkuin kehtaa alkaa pintaan väriä laskemaan. 3 Quote Link to comment
sudenkolo Posted April 2, 2023 Share Posted April 2, 2023 Yks kupla lähtee taas mutta seuraava tulee ens kuussa varmaankin :D 4 Quote Link to comment
Lasse Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 Osta mersu sanottiin, on hyvä ajaa ja huoleton sanottiin Quote Link to comment
mikko k Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Huolettomuus tais päteä vain niihin miljoonan ajettuihin nokivasaroihin -80-luvulta? 2 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Omasta vitosta hain myös eilen vikalistan konttorilta, ihan sai sivua kääntää. Quote Link to comment
Lasse Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 On 5/5/2023 at 7:02 AM, Pedalpusher said: Omasta vitosta hain myös eilen vikalistan konttorilta, ihan sai sivua kääntää. No viime keväänä pääsin vähällä: käsijalkajarru piti säätää, takajouset poikki molemmat ja vasen alapallo väljä. Mittarissa tuolloin oli 114 000 km. Että laadulla on merkki. Quote Link to comment
Juniori Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 En osaa mesen henkilöautojen laatua kommentoida mutta raskaalla puolella se kulta-aika loppui 2000 luvun alkuun ja siitä nykypäivään jyrkkä alamäki rakennus ja komponenttilaadussa. Quote Link to comment
mikan Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 6 hours ago, Lasse said: No viime keväänä pääsin vähällä: käsijalkajarru piti säätää, takajouset poikki molemmat ja vasen alapallo väljä. Mittarissa tuolloin oli 114 000 km. Että laadulla on merkki. Mulla on 10 vuotta vanhassa mersussa nyt reilu 300 tkm mittarissa. Vielä ei ole tarvinnut vaihtaa kuin vesipumppu ja dieselsuodattimen jalka. Sen vaihtaminen olikin varsinainen pura ja kokoa operaatio. Osa on hyvin näkyvillä, mutta ilman massiivista muiden osien purkamista sitä ei saa vaihdettua. Mottina OM651. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 (edited) 420tkm huolto -99 Multivaniin. Kaikki korin alapuoliset kamppeet puhallettu ja pulveroitu, nivelet, puslat, laakerit, iskarit, jarrupalat, männät, letkut, putket, vaijerit, jouset, yms uutta. Kytkin, työsylinteri, vauhtis, nivelet, stefat. Koneeseen jakopää, nostajat, stefat, ilmastoinnin kompura, laturi, kuivain, kennot, akut. Eberin läpikäynti jää syksyyn, paikalle meni nyt U-putki. Viikon päästä kaikki muu valmista, sitten korin maalauksen kimppuun Edited May 8, 2023 by ovaaliheppu 8 Quote Link to comment
Lasse Posted May 9, 2023 Share Posted May 9, 2023 On 5/7/2023 at 4:01 PM, mikan said: Mulla on 10 vuotta vanhassa mersussa nyt reilu 300 tkm mittarissa. Vielä ei ole tarvinnut vaihtaa kuin vesipumppu ja dieselsuodattimen jalka. Sen vaihtaminen olikin varsinainen pura ja kokoa operaatio. Osa on hyvin näkyvillä, mutta ilman massiivista muiden osien purkamista sitä ei saa vaihdettua. Mottina OM651. Mulla on sitten varmaan om666 tos vitussa. Kerran vaan on jääty tielle, syyskuun loppupuolella 40 km Sundvallista Norjan suuntaan klo 3 yöllä. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 15, 2023 Share Posted May 15, 2023 Joskohan sitä tämä väliprojekti saataisiin maaleihin vielä toukokuun aikana. 1 Quote Link to comment
preA356 Posted May 16, 2023 Share Posted May 16, 2023 Opettelin palstalla otsikon muuttamisen osto/myynti-ilmoitukseen 😁 1 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted June 15, 2023 Share Posted June 15, 2023 Väliprojekti sai värin pintaansa. Mattapunainen 👌 Lavalle vielä raptorit ja sitten kasaamaan. Eiköhän tällä viimeistään elokuussa juniori työntele koulumatkat. 5 Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 27, 2023 Share Posted July 27, 2023 Pallokeulan etujousilattoja uusiokäytössä. Keksin valmistaa kokeeksi täysisparraukseen kelpaavat tylpät sapelit. 3 Quote Link to comment
KimmoH Posted August 14, 2023 Share Posted August 14, 2023 Jos sitä tämänkin väliprojektin saisi kuluvalla viikolla leimattua. Alkaa olla pikkupuutteista huolimatta valmis jälkikasvun kovaan käyttöön. Takapuskuri/koukku on jo ainakin teoriassa kiikarissa ja pitäisi vielä jostain löytää mattamustat kylkilistat. Jos jollain on tiedossa kylkiin sopivaa metritavarakumilistaa liimalla varustettuna, niin vinkkejä otetaan vastaan. 7 Quote Link to comment
Simon Templar Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 Vihdoin värit pinnassa ja sisäpuolen levytys hyvällä mallilla. Ei varmaan tänä vuonna enää ehdi leimalle. 8 Quote Link to comment
Airaksa Posted September 15, 2023 Share Posted September 15, 2023 Ilmajäähyt alkaa olla valmiita. Jotain pitää olla roplaamista. Kokeillaan kuplan seuraajaa seuraavaksi. Helmat vaihtoon ja perusteellinen huolto. 2 Quote Link to comment
Masa Posted September 16, 2023 Share Posted September 16, 2023 VW Serviceman tarranjakelu hommissa. Offseason kaudella juomatarjoilijan hommissa varmaan =) 1 Quote Link to comment
PZQ Posted October 6, 2023 Share Posted October 6, 2023 Meillä päin nämä puretaan kaikki 😁 Eiku kaikki lähti siitä kun.....Ostin sopivan ison Holsetin ja se ei mahdu tonne rintapellin väliin, mutta samallahan sinne sujauttaa koneen vaikka "Volvosta" 1 Quote Link to comment
wp Posted October 28, 2023 Share Posted October 28, 2023 Kierrätystä, KTM:n raudat ja laukut Yamahaan 1 Quote Link to comment
tobbe` Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Taas ois piikkipyörät vaihdettu rollaattoriin ja kolmas talvi tällä mikroautolla voi alkaa. 4 Quote Link to comment
Recommended Posts