Jump to content

Palstalaisten muut projektit?


Recommended Posts

1 hour ago, Pedalpusher said:

Kyllä aika väärillä jäljillä ollaan jos sitä pitää moittia, että ihmiset harrastaa liikuntaa.

 

Eikö se tuhoa kaikkea ja kaikkia kaikista eniten, kun kansa lihoaa ja mätänee sohvaan.

Sehän tässä se pointti just olikin että toisen liikunta vie mukavuuden toiselta. Itseäni ainakin vituttaa kävellä kuraisilla poluilla missä pyörät vetäneet polun vituralleen tai vaihtoehtoisesti joutuu pelkäämään koska joku tulee metsässä neljääkymppiä vastaan.

Link to comment

Itse ajelen polttomoottorilla luvallisilla enskareiteillä. Aina sillointällöin ollaan väännössä yhden aatesuunnan kanssa joka on sitä mieltä että metsä ja eläimet tuhoutuvat tämän seurauksena. Metsässä menee polku ja sateen jälkeen kun renkaanjäljet huuhtoutuneet ei tiedä onko siellä kävelty vai ajettu.

katsellut sitten ohimemmen metsään tehtyä fresbeegolf- rataa. Siinäpä vasta metsäpohjaa kuluttava laji. 50m leveydeltä radoilla kaikki aluslasvillisuus hävinnyt ja juuret paljaana. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, minulla ei mitään fresbeegolffia vastaan, mutta pointtina että saa sen metsän jalkaisinkin täysin v*tuiksi.

  • Like 1
Link to comment

Näiden kanssa tämä kesä mennyt, tyttären pyörä ny ei kuvassa ole, mutta kolme meitä pöristelee pitkin metsäteitä ja metsiä. Parempaa puuhaa en kyllä keksi kuntoilumielessä ku tämä ja kamppailulajit yhdistettynä. Jos jotakuta harmittaa että pikkusen polulla pyörän jälkiä, niin voin sanoo että ei oo pakko kulkea mun mailla :)  Toki tässä lähistöllä on useampia isompiakin enskareittejä, luvallisia ja niistä pidetään huolta. Sinne ei taasen oo asiaa jalkaisin...

20221023_171107_sanitized.jpg

  • Like 1
Link to comment
3 hours ago, ovaaliheppu said:

Näiden kanssa tämä kesä mennyt, tyttären pyörä ny ei kuvassa ole, mutta kolme meitä pöristelee pitkin metsäteitä ja metsiä. Parempaa puuhaa en kyllä keksi kuntoilumielessä ku tämä ja kamppailulajit yhdistettynä. Jos jotakuta harmittaa että pikkusen polulla pyörän jälkiä, niin voin sanoo että ei oo pakko kulkea mun mailla :)  Toki tässä lähistöllä on useampia isompiakin enskareittejä, luvallisia ja niistä pidetään huolta. Sinne ei taasen oo asiaa jalkaisin...

 

Mikäs siinä jos omassa metsässä ajelee, itse pärisyttenen traktorilla ja on siellä metsäkonekkin pariin otteeseen pyörinyt lähivuosina.  Ja luvalliset reitit on just niitä missä kuuluukin mennä ja mihin kävelijöillä ei ole mitään asiaa varsinkin jos on ajot käynnissä.

 

20 hours ago, peruskallio said:

Itse ajelen polttomoottorilla luvallisilla enskareiteillä. Aina sillointällöin ollaan väännössä yhden aatesuunnan kanssa joka on sitä mieltä että metsä ja eläimet tuhoutuvat tämän seurauksena. Metsässä menee polku ja sateen jälkeen kun renkaanjäljet huuhtoutuneet ei tiedä onko siellä kävelty vai ajettu.

katsellut sitten ohimemmen metsään tehtyä fresbeegolf- rataa. Siinäpä vasta metsäpohjaa kuluttava laji. 50m leveydeltä radoilla kaikki aluslasvillisuus hävinnyt ja juuret paljaana. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, minulla ei mitään fresbeegolffia vastaan, mutta pointtina että saa sen metsän jalkaisinkin täysin v*tuiksi.

Ja tässä toiminnassa ei ole mitään nokankoputtamista että luvallisilla reiteillä ajaa. Olen myös samaa mieltä että kiekkobaanat kyllä kuluttaa metsää hitokseen ja tuohoaa puustoa, mutta yleensä jos tälläiselle baanalle menet niin tiedät mitä odottaa. Ja jos nyt vertaat jalkaisin kulkemista enskalla ajamiseen niin vähän kyllä hakoteillä olet. Voidaan nyt vaikka näin syksykeleillä tehdä diili että sä tulet mun nurmikolle kääntymään jalkaisin ja mä tulen sun nurmikolle kääntymään enskalla ;)

Link to comment
19 hours ago, preA356 said:

Muistakaa tämän aikakauden teema, suvaitsevaisuus

Esimerkkinä vesijäähdytys ja tämä palsta😄

 

3 hours ago, Tanhis said:

Ja jos nyt vertaat jalkaisin kulkemista enskalla ajamiseen niin vähän kyllä hakoteillä olet.

en verrannut, niinkuin viestini lopussa lukee oli esimerkki siitä, että sen metsän saa pahaan kuntoon ihan jalkaisin, kunhan vaan kulkijoita on tarpeeksi. 
 

se miksi yleensäkään osallistuin vääntöön jossa ei ole lopputulosta on että olen harkinnyt myydä kotarin ja siirtyä sähköfillariin helppouden takia. Jos tuolla asenteet vaan on tätä luokkaa niin ei jaksaisi joka kolmas kerta toisen ihmisen ajellessa nähtyään jäädä huutamaan pää punaisena siitä saako siellä polulla ajaa vai ei.

Edited by peruskallio
Link to comment
51 minutes ago, peruskallio said:

Esimerkkinä vesijäähdytys ja tämä palsta😄

 

en verrannut, niinkuin viestini lopussa lukee oli esimerkki siitä, että sen metsän saa pahaan kuntoon ihan jalkaisin, kunhan vaan kulkijoita on tarpeeksi. 
 

se miksi yleensäkään osallistuin vääntöön jossa ei ole lopputulosta on että olen harkinnyt myydä kotarin ja siirtyä sähköfillariin helppouden takia. Jos tuolla asenteet vaan on tätä luokkaa niin ei jaksaisi joka kolmas kerta toisen ihmisen ajellessa nähtyään jäädä huutamaan pää punaisena siitä saako siellä polulla ajaa vai ei.

Noni riita poikki ja ajellaan ja kävellään lain pykälien mukaan kukin tavallaan.

 

Ettei nyt kovin kauas aiheesta niin tälläinen pikku rojekti tuli tehtyä pakon sanelemana.

 

20220611_180145.thumb.jpg.d2e28a039acecdf5041613f138fc781b.jpg

 

20220918_180258.thumb.jpg.85136e56670592ddfbb294117041daa3.jpg

 

Päälisin puolin ok näköinen nurkka meni alimmaista hirttä lukuunottamatta täysin uusiksi kun oli vähän päässyt muhimaan. 

Link to comment
8 hours ago, Tanhis said:

Noni riita poikki ja ajellaan ja kävellään lain pykälien mukaan kukin tavallaan.

 

Ettei nyt kovin kauas aiheesta niin tälläinen pikku rojekti tuli tehtyä pakon sanelemana.

 

20220611_180145.thumb.jpg.d2e28a039acecdf5041613f138fc781b.jpg

 

20220918_180258.thumb.jpg.85136e56670592ddfbb294117041daa3.jpg

 

Päälisin puolin ok näköinen nurkka meni alimmaista hirttä lukuunottamatta täysin uusiksi kun oli vähän päässyt muhimaan. 

 

Onko tuossa hulppean näköisessä puuceessä vesivessa?

Link to comment
15 minutes ago, Tuomo Lehmikangas said:

Honda QR näyttää hienolta. Mulla oli tuommonen noin 36 vuotta sitten...

 Joo ostin 5v sitten kun pojanpoika synty ja on hienossa orkkis kunnossa, jopa renkaat alkuperäiset vm-91

Tänä kesänä aloitettiin treenaamaan, ja jos hänellä innostusta riittää niin riittää kyllä Hondiakin 50cc-500cc

Link to comment
  • 2 weeks later...
On 11/7/2022 at 10:31 AM, Pedalpusher said:

Kyllä aika väärillä jäljillä ollaan jos sitä pitää moittia, että ihmiset harrastaa liikuntaa.

 

Eikö se tuhoa kaikkea ja kaikkia kaikista eniten, kun kansa lihoaa ja mätänee sohvaan.

Täytyy tähän kyllä todeta että pisimmät ja oikeastaan ainoat kunnon sairauslomat mulle on aiheuttanut nimenomaan liikunta. Sohvalla makoilu ei ole aiheuttanut tarvetta saikulle.

Link to comment
4 hours ago, abbe said:

Viritelty Home Assistant pyörimään sähkökaapin nurkkaan. Alustana vanha Raspberry Pi 3B joka lojunut puolenkymmentä vuotta lipastonlaatikossa toimettomana. Ajatuksena vähän optimoida sähkönkäyttöä ja valaistuksen ohjausta.

Kummasti löytyy halukkuutta nykyään ohjailuun.

 

https://www.proshop.fi/Smart-Home-Aelykoti/Shelly-Pro-4PM/3027899

 

Kaveri rakensi tälläisen pohjalle oman systeeminsä itse taasen en ole vielä vaivautunut kun ei ole mitään energiavaraajaa tms. minkä kanssa ohjauksesta saisi selkeän hyödyn.

 

Kaverilla hommaa ohjaa oma koneensa mikä haistelee pörssisähkön hintaa ja sitten katkoo asetettujen arvojen mukaan tiettyjä piirejä pois kuten lämminvesivaraajaa ja osaa lämmityksestä.

 

Jos tuo tietokoneosuus arvelluttaa niin pörssisähköohjausta myydään myös ulkoisena palveluna wlan ohjattuna olisko ollut ~5€/kk

  • Like 2
Link to comment
4 hours ago, abbe said:

Viritelty Home Assistant pyörimään sähkökaapin nurkkaan. Alustana vanha Raspberry Pi 3B joka lojunut puolenkymmentä vuotta lipastonlaatikossa toimettomana. Ajatuksena vähän optimoida sähkönkäyttöä ja valaistuksen ohjausta.

 

Mulla on nyt koekäytössä itserakennettu ohjaus lämpimän veden tuotantoon. Lämmitintä ohjaa "tyhmä" esp3266 joka käy muutaman minuutin välein hakemassa nettipalvelimelta tiedon pitääkö nyt olla päällä vai ei. Nettipalvelimessa on itse tekemäni php-ohjelma joka laskee päälläolon pörssisähkön hinnan perusteella. Kotona ei siis ole mitään varsinaista atk-konetta päällä.

  • Like 2
Link to comment
8 minutes ago, Tanhis said:

Kummasti löytyy halukkuutta nykyään ohjailuun.

 

https://www.proshop.fi/Smart-Home-Aelykoti/Shelly-Pro-4PM/3027899

 

Kaveri rakensi tälläisen pohjalle oman systeeminsä itse taasen en ole vielä vaivautunut kun ei ole mitään energiavaraajaa tms. minkä kanssa ohjauksesta saisi selkeän hyödyn.

 

Kaverilla hommaa ohjaa oma koneensa mikä haistelee pörssisähkön hintaa ja sitten katkoo asetettujen arvojen mukaan tiettyjä piirejä pois kuten lämminvesivaraajaa ja osaa lämmityksestä.

 

Jos tuo tietokoneosuus arvelluttaa niin pörssisähköohjausta myydään myös ulkoisena palveluna wlan ohjattuna olisko ollut ~5€/kk

Shellyn Wifi -liitäntäisiä antureita ja releitä minullakin käytössä. Tuohon Home Assistanttiin saa tarvittaessa ilmaiseksi luettua pörssisähkön hinnan Nordpoolilta jos tulevaisuudessa joutuu siirtymään pörssisähköön ja haluaa ohjailla lämmityksiä aktiivisesti. (Joutuu toki vähän koodia kirjoittamaan.) 

Link to comment

Talvikäyttiksen virkaa toimittavaa teiniräpellys rollaa pääsi jälleen tinaamaan. Vielä olisi sama savotta apparin puolelle sekä pohja vaatisi pari pikkupaikkaa. Niin ja tuulilasin karmikin pitäisi jostain taikoa että saa lasin liimattua paikoillensa kun entinen on päässyt vähän hapantumaan.

Eihän tässäkään varmaan mitään järkeä ole mutta voisi sitä huonompaakin tekemistä keksiä.

20221023_135905.jpg

20221205_201414.jpg

20221205_201359.jpg

  • Like 2
Link to comment

 Ajankuluprojekti alkaa olemaan valmis. Nopeudensäädintä vielä odottelen että pääsee ajamaan, vaikka se ei oikeastaan pahemmin kiinnostakaan. Näpertely on pointti.

ekassa kuvassa koppa maalissa, toisessa tarrojen kanssa.

 

 

On 11/8/2022 at 11:06 PM, peruskallio said:

Palataan aiheeseen

 

Mulla tälläinen rakenteilla, kun ei talliin tälläerää kerkiä.

kyosho optima on malli.

ABC9D8ED-D75A-4C5F-B0DC-BAD587330B26.jpeg

 

 

D1E8496A-2BCC-4C69-B3B5-2FE502680488.jpeg

5593D552-2530-4DAC-A5AF-B720A9B46D4C.jpeg

Edited by peruskallio
  • Like 3
Link to comment
On 12/9/2022 at 8:46 AM, peruskallio said:

 Ajankuluprojekti alkaa olemaan valmis. Nopeudensäädintä vielä odottelen että pääsee ajamaan, vaikka se ei oikeastaan pahemmin kiinnostakaan. Näpertely on pointti.

ekassa kuvassa koppa maalissa, toisessa tarrojen kanssa.

 

 

 

On 11/8/2022 at 11:06 PM, peruskallio said:

Palataan aiheeseen

 

Mulla tälläinen rakenteilla, kun ei talliin tälläerää kerkiä.

kyosho optima on malli.

ABC9D8ED-D75A-4C5F-B0DC-BAD587330B26.jpeg

 

 

D1E8496A-2BCC-4C69-B3B5-2FE502680488.jpeg

5593D552-2530-4DAC-A5AF-B720A9B46D4C.jpeg

On kyllä uskomatonta että näitä 80-luvun kyoshoja tulee vieläkin tuotantolinjalta ulos.

Link to comment

Viha-rakkaussuhde Volvon punakylkisiin...

Kansihuolto ja päivitys, uusi nokka-akseli ja paininkupit sovitettavana. Tähän tuli mittaan koneistettavat lash capit jotka öljykarkaisin välysten säädön jälkeen. Imukanava päivittyi samalla hieman isommaksi.

 

 

IMG_20221210_133955_1.jpg

IMG_20221218_143617_1.jpg

IMG_20221219_192555_1.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nopee pit stoppi ja taas mennää luisussa!

 

Kesälomalla alotin maalausprojektin joka venähti lähemmäs talvea, mut siinä se nyt ois.

 

oranssi siitä piti tulla mut päädyin sit kuitenkin tuohon alkuperäiseen vauvan kakkaan.

 

20230113_051254.thumb.jpg.587a438082b36f3016f3bc111761343d.jpg

  • Like 10
Link to comment
12 hours ago, tobbe` said:

Nopee pit stoppi ja taas mennää luisussa!

 

Kesälomalla alotin maalausprojektin joka venähti lähemmäs talvea, mut siinä se nyt ois.

 

oranssi siitä piti tulla mut päädyin sit kuitenkin tuohon alkuperäiseen vauvan kakkaan.

 

20230113_051254.thumb.jpg.587a438082b36f3016f3bc111761343d.jpg

Joka miehellä kuuluu pari rollaa olla✌️

3CC6DE82-D383-4423-98FB-C6E1D477CA37.jpeg

  • Like 4
Link to comment

Lumentyönnin mökkitielle ja eiköhän tälle  muutakin tekemistä löydy. Ennallistetaan ja korjaillaan aiempien seppien askarteluja.

Vähän jo terva haisee ja hihat on vaseliinissa, mutta yritetään välttää entisöintiä että raaskii käyttää eikä ole taas yksi tekemistä vaille valmis projekti. 😉

 

 

IMG_20221229_162618.jpg

Edited by Jiibee
  • Like 3
Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...