Esa Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Kellään kokemuksia Aircooledin takalevyjarrusarjasta ? Quote Link to comment
Esa Posted November 21, 2017 Author Share Posted November 21, 2017 Levyjarrusarja, taakse, 4x130, T-1, 8/65-4/79 Tätä mietin. Ilmeisesti Empi:n sarja. Quote Link to comment
sleepercooler Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Kellään kokemuksia Aircooledin takalevyjarrusarjasta ? Ei henk.kohtasta, mutta käsijarrun kanssa vissiinkin ongelmia tässä sarjassa. Itse pysyn kyllä visusti rummuissa, niin paljon kuplaan ei saa tehoja että tarttis levyt taakse, kiihrytys jutut on sitten eri asia... 1 Quote Link to comment
mikko k Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Tässä kolkin rummut takana ja vakiot levyt edessä. Ihan hyvin pysähtyy reilusta 190kmh.. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/28537-10sec-kiihdytysauto-vw-1303s/ 2 Quote Link to comment
Esa Posted November 21, 2017 Author Share Posted November 21, 2017 Rummut jarruttavat takana tosiaan ihan mukavasti. Levyjarruja ei olisi tarvis säätää - toisaalta, jos käsijarru temppuilee, voi aiheuttaa ylimääräistä säätämistä. Olisiko levyt kevyemmät ? Quote Link to comment
sleepercooler Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 No, ei ole. Levy, satula ja kiinnike, painaa enemmän kuin rumpu ja jos sulla on jokin "kevyemmät" jutskat mielessä, kannattaa hakee sitä jostain aivan muualta kuin jarruista! 1 Quote Link to comment
Essi Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Mulla on AC:lta ostetut CSP:n levyt. Ne ovat hyvät. Yhdestä Empin letulevyjarrusarjasta mulla on kokemus ja se ei ollut hyvä. 1 Quote Link to comment
REMI Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Sekä CSP:stä että Empistä kokemusta. Molemmat toimii eikä CSP ole 2x Empiä parempi niinkuin hinnasta voisi päätellä. Jos ei rahasta kiinni niin toki CSP. Quote Link to comment
tolvana Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Empin satula kiinnike on surkea, vahvistamalla toimii Quote Link to comment
Esa Posted November 22, 2017 Author Share Posted November 22, 2017 No, ei ole. Levy, satula ja kiinnike, painaa enemmän kuin rumpu ja jos sulla on jokin "kevyemmät" jutskat mielessä, kannattaa hakee sitä jostain aivan muualta kuin jarruista! Pyörivä massa on varmaan levyssä kevyempi,eli hitausmomentti pienempi ? Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Jotain kokemusta on ainakin katsastusmiehen näkökulmasta...jos vaan suinkin mahdollista niin pysy rummuissa. Jos väkisin haluat levyt taaksen niin ekana paperit kuntoon ja sit vasta tilaat osat. Eli valmistajalta yksiselitteinen lappu jossa mainitaan että jarrut käy juuri ko. autoon. Jos modaat satulan kiinnikettä niin lujuuslaskelmat oltava. Mä sain just laskelmat, 11 sivua... Jos laittaa levyt taakse niin myös pääsylinteri pitää vaihtaa. Ja saattaa tulla ongelmia käsijarrun kanssa. Pyörivä massa saattaa olla suurempikin riippuen tietty levystä. Eikös se oo jousitettu massa jolla haetaan viimiset ajo-ominaisuudet kun mennään isoo kovaa. 1 Quote Link to comment
Esa Posted November 22, 2017 Author Share Posted November 22, 2017 Jotain kokemusta on ainakin katsastusmiehen näkökulmasta...jos vaan suinkin mahdollista niin pysy rummuissa. Jos väkisin haluat levyt taaksen niin ekana paperit kuntoon ja sit vasta tilaat osat. Eli valmistajalta yksiselitteinen lappu jossa mainitaan että jarrut käy juuri ko. autoon. Jos modaat satulan kiinnikettä niin lujuuslaskelmat oltava. Mä sain just laskelmat, 11 sivua... Jos laittaa levyt taakse niin myös pääsylinteri pitää vaihtaa. Ja saattaa tulla ongelmia käsijarrun kanssa. Pyörivä massa saattaa olla suurempikin riippuen tietty levystä. Eikös se oo jousitettu massa jolla haetaan viimiset ajo-ominaisuudet kun mennään isoo kovaa. Hyvä vinkki- kiitoksia. Jätän rummut taakse. Quote Link to comment
metake Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Jotain kokemusta on ainakin katsastusmiehen näkökulmasta...jos vaan suinkin mahdollista niin pysy rummuissa. Jos väkisin haluat levyt taaksen niin ekana paperit kuntoon ja sit vasta tilaat osat. Eli valmistajalta yksiselitteinen lappu jossa mainitaan että jarrut käy juuri ko. autoon. Täysin konttorikohtaista, sulla valinta sattui vähän tarkempaan paikkaan, ja ei ehkä niin ajan tasalla olevaan... Kysyin toiselta konttorilta samaa asiaa koska aion vaihtaa ensi talvena levyt eteen ja taakse niin vastaus oli, että "siitä vaan, paremmat saa olla, ei vaadi muutoskatsastusta" Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Täysin konttorikohtaista, sulla valinta sattui vähän tarkempaan paikkaan, ja ei ehkä niin ajan tasalla olevaan... Kysyin toiselta konttorilta samaa asiaa koska aion vaihtaa ensi talvena levyt eteen ja taakse niin vastaus oli, että "siitä vaan, paremmat saa olla, ei vaadi muutoskatsastusta" GRRR! Oisit ottanut vielä mustaa valkosella. 1 Quote Link to comment
Ketsa Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Juu, kehuilla selvisin minäkin takalevyjarrujen osalta viime kesän rekisteröintikatsastuksessa. Quote Link to comment
-Alex- Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Melko nihilisistä toimintaa :D Jotain kokemusta on ainakin katsastusmiehen näkökulmasta...jos vaan suinkin mahdollista niin pysy rummuissa. Jos väkisin haluat levyt taaksen niin ekana paperit kuntoon ja sit vasta tilaat osat. Eli valmistajalta yksiselitteinen lappu jossa mainitaan että jarrut käy juuri ko. autoon. Jos modaat satulan kiinnikettä niin lujuuslaskelmat oltava. Mä sain just laskelmat, 11 sivua... Jos laittaa levyt taakse niin myös pääsylinteri pitää vaihtaa. Ja saattaa tulla ongelmia käsijarrun kanssa. Pyörivä massa saattaa olla suurempikin riippuen tietty levystä. Eikös se oo jousitettu massa jolla haetaan viimiset ajo-ominaisuudet kun mennään isoo kovaa. Quote Link to comment
Lasse Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Kymmenkunta vuotta on menty tolla empin sarjalla. aina kehuu katsuri jarruja. Ei ole koskaan tarvinnut mitään lappuja esitellä, toteavat että jarrujen parantaminen ei aiheuta prosenttimerkintöjä otteeseen. Järkevää otetta katsastamisesa, koska nuo ovat oikeasti parannus rumpuihin verrattuna. Käppärin kanssa ei ole ollut ongelmaa kun teki niihin paremmin sopivat vaijerit. Quote Link to comment
MU Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Oliko tietoa Empin takalevyjen satulasta, onko jossakin automerkissä/mallissa käytössä tuo satula? Quote Link to comment
metake Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Hyvin vahvan muistikuvan mukaan satula on sama kuin 4-golffissa, mutta satulan kiinnitysrauta on EMPI:n oma. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Ainakin 5x205 etulevysatsissa oli satula, joka on kopio mk3-4Golffissa ja jossain Polossa olevasta. Mutta tässä ei toki käsijarrua. Tuskin ne on pyörää uudestaan keksineet takajarrujenkaan kanssa, et voi hyvinkin olla Mk4:n. Quote Link to comment
ARTO Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 (edited) Tämä on hyvin loogista, otetaan yhdestä eniten tuotetusta massa-autosta satula ja saadaan se ostettua sarjaan 10€/10£/10$ Edited November 19, 2018 by ARTO Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.