Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

22.04.2018 tämän ketjun sivulla 33 selostin 1970 tyyppi 3 Variantin kunnostusta. Waunu oli viimeksi katsastettu kesäkuussa 1994. Ajelin sillä 4713 km kesällä 2018 ilman isoja pulmia, mutta sitten käynnistäessäni syyskuussa konetta autotallissa, venttiili meni poikki. Talvikaudeksi olin suunnitellut muita volkkarihommia, mutta tämän koneen kunnostus meni kaiken edelle. Todella kokenut harrastaja suositteli koko koneen purkamista, ja niin tehtiin. Varastossani olleista, mitat täyttävistä osista otettiin käyttöön mm. Reissubussin alkuperäinen kampiakseli ja Belgiassa 2015 hajonneen 1776 koneen sylinterit, männät ja kannet. Aivan uudet venttiilinnostajat ja nokka-akseli ostettiin. Kone saatiin kasaan tammikuussa ja nokka-akseli ajettiin sisään samantien. Suurin muutos oli full-flow öljynsuodatuksen asentaminen, mistä ohessa pari kuvaa. Olen asentanut full-flown kuplaan ja pallokeulaan, mutta tyyppi 3:ssa se oli kaikkein haasteellisinta tilan vähyyden takia. Sai todella monta kertaa koeasentaa ja viilata tiellä olevaa metallia pois ennen kuin kaikki oli kunnolla paikoillaan. Mutta onpahan nyt moottoria suojaavaa öljynsuodatin. Maaliskuussa toivottavasti päästään säiden puolesta tien päälle, ja huhtikuussa sitten koeajo Helsinki - Oulu - Helsinki. Kemin Karavaanari; oletkos ostellut etelästä peräkärryjä? Voitaisiin taas hinata sinne Pohojoseen, kuten vuoden 2018 koeajolla...

IMG_0124.JPG

  • Like 2
Posted
8 minutes ago, mikko k said:

Melekooset lovet.. Lopputulosta orotelles.. 😊

 

Onhan noissa mitä vuolla, juuri tuossa karkeasti laskeskelin että noin 15cc tulisi valmiille pahkalle tilavuutta....

 

Posted
7 hours ago, Etelän Hetelmä said:

22.04.2018 tämän ketjun sivulla 33 selostin 1970 tyyppi 3 Variantin kunnostusta. Waunu oli viimeksi katsastettu kesäkuussa 1994. Ajelin sillä 4713 km kesällä 2018 ilman isoja pulmia, mutta sitten käynnistäessäni syyskuussa konetta autotallissa, venttiili meni poikki. Talvikaudeksi olin suunnitellut muita volkkarihommia, mutta tämän koneen kunnostus meni kaiken edelle. Todella kokenut harrastaja suositteli koko koneen purkamista, ja niin tehtiin. Varastossani olleista, mitat täyttävistä osista otettiin käyttöön mm. Reissubussin alkuperäinen kampiakseli ja Belgiassa 2015 hajonneen 1776 koneen sylinterit, männät ja kannet. Aivan uudet venttiilinnostajat ja nokka-akseli ostettiin. Kone saatiin kasaan tammikuussa ja nokka-akseli ajettiin sisään samantien. Suurin muutos oli full-flow öljynsuodatuksen asentaminen, mistä ohessa pari kuvaa. Olen asentanut full-flown kuplaan ja pallokeulaan, mutta tyyppi 3:ssa se oli kaikkein haasteellisinta tilan vähyyden takia. Sai todella monta kertaa koeasentaa ja viilata tiellä olevaa metallia pois ennen kuin kaikki oli kunnolla paikoillaan. Mutta onpahan nyt moottoria suojaavaa öljynsuodatin. Maaliskuussa toivottavasti päästään säiden puolesta tien päälle, ja huhtikuussa sitten koeajo Helsinki - Oulu - Helsinki. Kemin Karavaanari; oletkos ostellut etelästä peräkärryjä? Voitaisiin taas hinata sinne Pohojoseen, kuten vuoden 2018 koeajolla...

IMG_0122.MOV

IMG_0124.JPG

Ei taida tälle keväälle olla tuomisia, edellinen kärry nojailee tallissa seinää vasten mutta jos löydät Ghiaan koukun niin tuo toki tullessasi.

Posted

 

Hakevat lopullista muotoaan, näiden kanssa tulee lyhyt tauko kunnes tilatut jyrsinterät saapuvat. Viimeistelytyöstövaraa on muutama kymmenys, ainoastaan puristuskorkeus on käytännössä loppumitassa 25mm.

 

 

IMG_20190228_210839.jpg

  • Like 3
Posted
13 minutes ago, Timppa said:

Pientä puunausta

 

 

Mukava nähdä, että sinäkään et ole parantunut 😀

  • Like 2
Posted
15 minutes ago, Ketsa said:

 

Mukava nähdä, että sinäkään et ole parantunut 😀

Joo, ikä ei aina tuo viisautta, ei passaa luovuttaa 😁

Posted

Penkeille tehty jalustat ja turvakaaria rakenneltu. Tein tuosta vänkärin ovikaaresta ylöskäännettävän ja pitää vielä tehdä penkin alustaan kippi, niin saa käännettyä sen ylös että pääsee menemään tuonne takatilaan.

20190127_201355 (1024x576).jpg

20190127_201439 (1024x576).jpg

20190304_205335 (1024x576).jpg

20190304_205347 (1024x576).jpg

20190304_205520 (1024x576).jpg

20190304_205537 (1024x576).jpg

20190304_205704 (1024x576).jpg

  • Like 4
Posted (edited)

Askartelutuokio keskiviikolle, etupeltiin volkkarimerkin tilalle vdo 80mm mittarikehys, messinkilaippaaihio ja kirkkaasta akryylisestä mittakupista/flakehartsista tehty ”keulamerkki”. Hmmm... mulla olis barndoorin nos takavalon lasit, pitäsköhän tehdä samalla tyylillä takavalojen  kehyksetkin..😜😎

8BED7B2D-0A56-44D1-90B8-38A03680B9EF.jpeg

BCBB3A35-856F-404D-9859-590783BDFBD7.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 6
  • Haha 2
  • 2 weeks later...
Posted

Tuli todettua, että kattotelineet kuplaan on kalliita.

Piti alkaa itse tehdä, putken hinta 4,50€ / 2m.

Puurimaa olis tarkoitus laittaa, putkien pintakäsittely vielä mietinnässä...

 

20190316_163244.jpg

20190316_163257.jpg

Posted (edited)

Ei nyt varsinaisesti tallissa tapahdu mutta päässä ainakin..Tuossa olikin taas toisen otsikon alla pohjapanssari asiaa, ja siitä rupesin funtsiin että täytys varmaan tehdä jotain suojaa omaan rojektiin myös etureunan alle. Jos laittas tollaset rst putket jotka olis kiinni yläpäästään puskurissa , ja alhaalta jotenkin järkevästi johonkin . Piirtelin/photosoppasin deliveryn kuvan niin on helpompi kattoo onko tuhoon tuomittu idea, ja näyttää siltä että kai siihen on jotkut tollaset putket laitettava. Ei ehkä noin paksuja putkia ja tuon muotoisia  mutta kuitenkin..

7D709CFB-169A-48F5-B98E-3CF4360A0D4C.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 2
Posted
48 minutes ago, 68teevee said:

Ei nyt varsinaisesti tallissa tapahdu mutta päässä ainakin..Tuossa olikin taas toisen otsikon alla pohjapanssari asiaa, ja siitä rupesin funtsiin että täytys varmaan tehdä jotain suojaa omaan rojektiin myös etureunan alle. Jos laittas tollaset rst putket jotka olis kiinni yläpäästään puskurissa , ja alhaalta jotenkin järkevästi johonkin . Piirtelin/photosoppasin deliveryn kuvan niin on helpompi kattoo onko tuhoon tuomittu idea, ja näyttää siltä että kai siihen on jotkut tollaset putket laitettava. Ei ehkä noin paksuja putkia ja tuon muotoisia  mutta kuitenkin..

 

 

Ihan hyvä idea, voiko keulan alle meneviä putkia "litistää" esmes pyöräkotelolta taaksepäin, ei menettäis maavaraa turhaan.. 

Posted

Mulla ainakin on pyöräkotelon pohja se joka useimmiten ottaa kiinni. Akselin ja rungonpään kohdalla maavara on pienin, mutta siinä kohtaa pyörä jo nostaa autoa. Eli litistäisin putket jo heti kun ne menee auton alle. Kaikki riippuu tietysti jousituksen säädöistä. Mulla on perä ylempänä kun keula (kuten tuossa kuvassakin), joka pahentaa tilannetta.

Posted
6 hours ago, x-pj said:

Mulla ainakin on pyöräkotelon pohja se joka useimmiten ottaa kiinni. Akselin ja rungonpään kohdalla maavara on pienin, mutta siinä kohtaa pyörä jo nostaa autoa. Eli litistäisin putket jo heti kun ne menee auton alle. Kaikki riippuu tietysti jousituksen säädöistä. Mulla on perä ylempänä kun keula (kuten tuossa kuvassakin), joka pahentaa tilannetta.

Joo ei viittis kajauttaa esim älyttömän korkeisiin hidaste töyssyihin varapyöränkotelon pohjaa heti pilaten maalauksen. Liian korkeita tekevät noista töyssyistä , vai onko meillä liian matalia autoja🙄🤔😜

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...