Jump to content
Timppa

Talleissa tapahtuu?

Recommended Posts

43 minutes ago, kari kittilä said:

Ainoat. Tässä on joka nurkassa säädettävä coilover jousitus.

 

Iskaritornin kuormitus on tässä konstruktiossa aivan eri luokkaa kuin tehdas sen suunnitteli. Mielestäni se kaipaisi lisätuentaa ja vahvistusta

 

Share this post


Link to post

Miten toteutus, äkkiä katsoen ei huomaa?

 

Edit: näkyihän se tuolla pari sivua taaksepäin

Edited by wp

Share this post


Link to post
1 hour ago, kari kittilä said:

Ainoat. Tässä on joka nurkassa säädettävä coilover jousitus.

Okei. Onko tuo jousitolpan alapään pultin koko millainen? Mietin vaan sitä että se ottaa koko etupään kuormituksen kantaakseen. Ja jarrutuksessa vielä enemmän. 🤔

Share this post


Link to post

"Pikkuvikaista" heräte-ostosta elvytelty sieltä täältä,  ja jouluinen testilenkki heitetty onnistuneesti.

Sanovat että vaihtelu virkistää...

IMG_20181223_141023.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
On 12/23/2018 at 10:25 PM, mikko k said:

Okei. Onko tuo jousitolpan alapään pultin koko millainen? Mietin vaan sitä että se ottaa koko etupään kuormituksen kantaakseen. Ja jarrutuksessa vielä enemmän. 🤔

Tästä oli silloin keskustelua kun laitoin Ghiaan tuon coilover jousituksen ja joku laski mitä tuo alapultti kestää niin kyllä se kestää eikä Ghiassa ollut mitään ongelmia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Minulla juuri tämmönen työn alla.

Vespa ACMA (ranskalainen lisenssi) vm. `57.

IMG-20181201-WA0002.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
16 hours ago, kari kittilä said:

Tästä oli silloin keskustelua kun laitoin Ghiaan tuon coilover jousituksen ja joku laski mitä tuo alapultti kestää niin kyllä se kestää eikä Ghiassa ollut mitään ongelmia.

 

Oliks laittaa linkkiä tosta kun pitäis asennella ilmaiskareita samalla periaatteella? Mun mielestä se pultti on ihan rajoilla...

Share this post


Link to post
2 hours ago, Simon Templar said:

 

Oliks laittaa linkkiä tosta kun pitäis asennella ilmaiskareita samalla periaatteella? Mun mielestä se pultti on ihan rajoilla...

Ei ole. Se tais olla mun Ghian projektikertomuksessa joka on poistettu. Kesti se useamman tonnin.

Share this post


Link to post
5 minutes ago, Simon Templar said:

Juu, kestää se tonneja, mutta jos ajaa satasta routakuoppaan niin tulee melko monta geetä.

 

Nopeasti laskettuna pelkkää leikkausta iskarin tappi kestää 2700 kg, mutta tilanne muuttuu tuosta paljon huonompaan suuntaan jos huomioidaan että tappi voi myös vääntyä...

Share this post


Link to post

Yksi keskemeräinen projekti tuli about valmiiksi. Kahva tarttisi vielä maalata punaiseksi mut ei ollut maalia niin se jäi sit roikkumaan. Ja voishan tuota vielä kiilloitella ja putsailla mut mökille tuo olis tarkoitus viedä käyttöön niin turhaa sitä enempää hieroa.

20180930_153704.jpg

20181228_210636.jpg

20181228_211555.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
1 hour ago, Tanhis said:

20181228_211555.jpg

 

 

Mä tein saman jokin aika sitten, ja keittimen vielä kaveriksi.

 

IMG_1505.thumb.JPG.2263eba538011110b3c20d7e4eb47d42.JPG

 

IMG_1502.thumb.JPG.c271bc74d170ead747961a0d358f5a16.JPG

Share this post


Link to post

Mitenkä tuossa sun puhalluslampussa toimii toi esilämmitys? Ja onko toi bensa vai petrooli, vai onko Primus ikinä tehnykään bensa toimisia?

Share this post


Link to post

Tuohon syvennykseen tankin päällä kaadetaan spriitä.

 

Löysin joskus nossin optimuksen lampun ja petrooli/bensakeittimiä on laajahko kokoelma:

 

 

optimus_406N_01.med.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
11 hours ago, metake said:

Mitenkä tuossa sun puhalluslampussa toimii toi esilämmitys? Ja onko toi bensa vai petrooli, vai onko Primus ikinä tehnykään bensa toimisia?

Petroolia mä ainakin tankkiin kaadoin. Ja esilämmityksen perusteet tosiaan tuossa yllä jo mainittiinkin.

Share this post


Link to post

 

Kurkut valmiit, eloksointia kaipaisivat mutta varmistetaan ensin toiminta....

 


 

IMG_20181229_213957.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eilen tuli 1303:sen 74- uudenpiin tarkoitetut raidetagot ja tein niistä lyhentämällä sopivat tähän hammastanko systeemiin, pitää vielä hommata vasenkätinen kierretappi niin saa pidennettyä kierteen. Maalasin nuo kinnitysosat ja hammastanko on nyt paikoillaan.

20181229_213235 (1024x576).jpg

20181229_213211 (1024x576).jpg

20181229_213142 (1024x576).jpg

Share this post


Link to post
On 12/28/2018 at 2:00 AM, Hanuri said:

Pääsisköhän tällä ajeleen jo ens kesänä?

20181117_183130.jpg

 

Ohikiitävän hetken koin perisuomalaista kateutta, mutta onneksi se meni aika pian ohi. Hieno laite!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Pikku hiljaa ehkä valmistuu. 20d82967d4ff12073a8284b3c46be1f8.jpg

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2

Share this post


Link to post

Aivan näin.! Pitkän ajan saatossa pajan ykköspöydän päälle kertynyttä chaissea tuli kerrankin alettua siivoamaan, jota taisi olla päälle 120mm

rautakannesta ylöspäin ja ruustuuki Record No5 sai siirtyä noin 900 milliä vasemmalle, jotta saisi monot tyhjään kohtaan työpöydän alle tarkempaa

istuskelu tuokiota varten jtn tarkempaa nysvätessä..

 

Takapihan katoksessa olisi vielä koskaan kaupaksi menemätön mustangin väreihin aikoinaan "mulkku" rissalla maalailtu -71 fasty, jolla taidettiin

ajaa viimeksi -02 Oulun edenin edessä jääradalla tai Isolla syötteellä kyseisinenä vuotena juhannuksena.?

 

Tekisi mieli jo luovuttaa, mutta täällä olevat Ketomäki, Koivisto, jne jaksavat vielä yrittää, joten.....

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Painaa painaa, jaksaa jaksaa... 😄 On mullakin yx möhkö, joka on ollu purettuna yli 20v... Muutaman muun ohella..

Edited by mikko k

Share this post


Link to post

Kori haettu kotitalliin. Irrotin korin grillistä ja työnsin pohjan sen alle. Rouvan kanssa alotettiin korin ja pohjan naittaminen ja huomenna sitten loppuhuipennus eli pulttaaminen.

20190105_120852 (1024x576).jpg

20190105_120940 (1024x576).jpg

20190105_120820 (1024x576).jpg

20190105_160705 (1024x576).jpg

20190105_171512 (1024x576).jpg

20190105_201018 (1024x576).jpg

20190105_201208 (1024x576).jpg

20190105_201349 (1024x576).jpg

20190105_201318 (1024x576).jpg

  • Like 12

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Karmann-projektiin kytketty sähköjä aina välillä päivä kerrallaan. Tähän mennessä saatu aikaiseksi etuparkit, vilkut ja hätävilkku. Takaparkkien kytkentä poltti sulakkeen, taisi olla väärä johto/johto merkittynä väärin, koska takaa mitattuna parkkien johto ei ole missään kiinni. Opsan.

 

Johdot ~kaikkeen on vedetty, mutta ei ole vielä testattu ja samalla saatu suunnaton johtohärdelli sulakerasian taakse. Projektiosioissa on kuviakin.

 

Hyvää uutta vuotta itsekullekin joka tapauksessa.

Edited by Kharon

Share this post


Link to post

Piti alkaa kasaamaan tätäkin, kun kesä on ihan oven takana

D683CA9F-51BE-4DE6-9C12-7C86345818F6.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Kuinkahan monta suomisplittiä Tierpissä oikein onkaan kiihtymässä ensi Classicissa? 

Share this post


Link to post

Tämmöstä tänään. Nuo droppiolat joudun vaihtamaan vakioihin kun menee lattiaan dropeilla eikä saa rengasta paikoilleen kun on lokasuoja paikoillaan.

20190106_202624 (1024x576).jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Sylinteriaihiot alkavat sopia pikku hiljaa pinnapulttien väliin

 

 

IMG_20190112_163214.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Asensin nuo uudet vakio olat ja laskin auton renkailleen. Ihan hyvältä vaikuttaa, keulan maavara on nyt 9,5cm ja noilla jousilla on vielä 4cm säätövaraa alemmas.

20190112_200735 (1024x576).jpg

20190112_202611 (1024x576).jpg

20190112_210906 (1024x576).jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

 

Pari kuvaa miten raakaputki kiinnitetään sorviin porausta varten. D=95,00 lähtiessä, poraus D=97,85-97,90 hoonausvaralla. Ylempi laippa sorvataan vielä pienemmäksi ja kiinnityksen pinnapultit vaihtuvat lyhimpään mahdolliseen. Alempi laippa kellotetaan aksiaalisuunnassa nollaan, putken alempi tehdaskoneisteinen olake toimii ns. nollakohtana. Putken keskitys sisäreiästä vipumittakellolla ja lastuamaan....

Sorvi tulee toki olemaan suurempi kuin tuo oma pöytämalli

 

 

 

IMG_20190113_090430.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...