mikan Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 On 2/17/2019 at 9:06 AM, Pedalpusher said: Milläs vehkeillä toi mustaus tapahtuu? Ja on hyvin korroosiota kestävä käsittely? http://www.timohapponen.net/mustaus/ t. Mika Quote Link to comment
hpa Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Hazardous, jos ennättää sairaalaan. Quote Link to comment
Lasse Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 No heh, kyse on siis kylmämustauksesta. Ei tässä nyt mitään kemistiä leikitä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 19, 2019 Share Posted February 19, 2019 Toinen yritys näytti kuskin ovella onnistua joten nyt apparin oven vuoro.. 3 Quote Link to comment
Lasse Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Kohta vois takapää olla kasassa tai sitten ei 4 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 22.04.2018 tämän ketjun sivulla 33 selostin 1970 tyyppi 3 Variantin kunnostusta. Waunu oli viimeksi katsastettu kesäkuussa 1994. Ajelin sillä 4713 km kesällä 2018 ilman isoja pulmia, mutta sitten käynnistäessäni syyskuussa konetta autotallissa, venttiili meni poikki. Talvikaudeksi olin suunnitellut muita volkkarihommia, mutta tämän koneen kunnostus meni kaiken edelle. Todella kokenut harrastaja suositteli koko koneen purkamista, ja niin tehtiin. Varastossani olleista, mitat täyttävistä osista otettiin käyttöön mm. Reissubussin alkuperäinen kampiakseli ja Belgiassa 2015 hajonneen 1776 koneen sylinterit, männät ja kannet. Aivan uudet venttiilinnostajat ja nokka-akseli ostettiin. Kone saatiin kasaan tammikuussa ja nokka-akseli ajettiin sisään samantien. Suurin muutos oli full-flow öljynsuodatuksen asentaminen, mistä ohessa pari kuvaa. Olen asentanut full-flown kuplaan ja pallokeulaan, mutta tyyppi 3:ssa se oli kaikkein haasteellisinta tilan vähyyden takia. Sai todella monta kertaa koeasentaa ja viilata tiellä olevaa metallia pois ennen kuin kaikki oli kunnolla paikoillaan. Mutta onpahan nyt moottoria suojaavaa öljynsuodatin. Maaliskuussa toivottavasti päästään säiden puolesta tien päälle, ja huhtikuussa sitten koeajo Helsinki - Oulu - Helsinki. Kemin Karavaanari; oletkos ostellut etelästä peräkärryjä? Voitaisiin taas hinata sinne Pohojoseen, kuten vuoden 2018 koeajolla... IMG_0122.MOV 2 Quote Link to comment
68teevee Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Mustaa valkoiseksi... Quote Link to comment
wp Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Mäntien koloamista... Quote Link to comment
mikko k Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 Melekooset lovet.. Lopputulosta orotelles.. 😊 Quote Link to comment
wp Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 8 minutes ago, mikko k said: Melekooset lovet.. Lopputulosta orotelles.. 😊 Onhan noissa mitä vuolla, juuri tuossa karkeasti laskeskelin että noin 15cc tulisi valmiille pahkalle tilavuutta.... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted February 23, 2019 Share Posted February 23, 2019 7 hours ago, Etelän Hetelmä said: 22.04.2018 tämän ketjun sivulla 33 selostin 1970 tyyppi 3 Variantin kunnostusta. Waunu oli viimeksi katsastettu kesäkuussa 1994. Ajelin sillä 4713 km kesällä 2018 ilman isoja pulmia, mutta sitten käynnistäessäni syyskuussa konetta autotallissa, venttiili meni poikki. Talvikaudeksi olin suunnitellut muita volkkarihommia, mutta tämän koneen kunnostus meni kaiken edelle. Todella kokenut harrastaja suositteli koko koneen purkamista, ja niin tehtiin. Varastossani olleista, mitat täyttävistä osista otettiin käyttöön mm. Reissubussin alkuperäinen kampiakseli ja Belgiassa 2015 hajonneen 1776 koneen sylinterit, männät ja kannet. Aivan uudet venttiilinnostajat ja nokka-akseli ostettiin. Kone saatiin kasaan tammikuussa ja nokka-akseli ajettiin sisään samantien. Suurin muutos oli full-flow öljynsuodatuksen asentaminen, mistä ohessa pari kuvaa. Olen asentanut full-flown kuplaan ja pallokeulaan, mutta tyyppi 3:ssa se oli kaikkein haasteellisinta tilan vähyyden takia. Sai todella monta kertaa koeasentaa ja viilata tiellä olevaa metallia pois ennen kuin kaikki oli kunnolla paikoillaan. Mutta onpahan nyt moottoria suojaavaa öljynsuodatin. Maaliskuussa toivottavasti päästään säiden puolesta tien päälle, ja huhtikuussa sitten koeajo Helsinki - Oulu - Helsinki. Kemin Karavaanari; oletkos ostellut etelästä peräkärryjä? Voitaisiin taas hinata sinne Pohojoseen, kuten vuoden 2018 koeajolla... IMG_0122.MOV Ei taida tälle keväälle olla tuomisia, edellinen kärry nojailee tallissa seinää vasten mutta jos löydät Ghiaan koukun niin tuo toki tullessasi. Quote Link to comment
Paadre Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Viikonlopun saalis, mulle tehtiin säätöakseli ja metakelle laatikkojumppa. Quote Link to comment
wp Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Männän laki alkaa saada hieman muotoa karkean materiaalin poiston jälkeen 5 Quote Link to comment
HSuomi Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 Tee jo se projekti topikki niin olis helppo seurata hyvää tekemistä yhdestä paikasta. Quote Link to comment
wp Posted February 28, 2019 Share Posted February 28, 2019 Hakevat lopullista muotoaan, näiden kanssa tulee lyhyt tauko kunnes tilatut jyrsinterät saapuvat. Viimeistelytyöstövaraa on muutama kymmenys, ainoastaan puristuskorkeus on käytännössä loppumitassa 25mm. 3 Quote Link to comment
Timppa Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 Pientä puunausta 6 Quote Link to comment
Ketsa Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 13 minutes ago, Timppa said: Pientä puunausta Mukava nähdä, että sinäkään et ole parantunut 😀 2 Quote Link to comment
Timppa Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 15 minutes ago, Ketsa said: Mukava nähdä, että sinäkään et ole parantunut 😀 Joo, ikä ei aina tuo viisautta, ei passaa luovuttaa 😁 Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 Nyt alkaa ovet kohta olla kohdillaan. Kuskin ovi jo pelaa hienosti. 4 Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Penkeille tehty jalustat ja turvakaaria rakenneltu. Tein tuosta vänkärin ovikaaresta ylöskäännettävän ja pitää vielä tehdä penkin alustaan kippi, niin saa käännettyä sen ylös että pääsee menemään tuonne takatilaan. 4 Quote Link to comment
68teevee Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 (edited) Askartelutuokio keskiviikolle, etupeltiin volkkarimerkin tilalle vdo 80mm mittarikehys, messinkilaippaaihio ja kirkkaasta akryylisestä mittakupista/flakehartsista tehty ”keulamerkki”. Hmmm... mulla olis barndoorin nos takavalon lasit, pitäsköhän tehdä samalla tyylillä takavalojen kehyksetkin..😜😎 Edited March 6, 2019 by 68teevee 6 2 Quote Link to comment
Timppa Posted March 15, 2019 Author Share Posted March 15, 2019 Paikka kerrallaan 1 Quote Link to comment
Lasse Posted March 15, 2019 Share Posted March 15, 2019 Kohta täytyy kääntää kylkeä kun alkaa paikat puutua? Quote Link to comment
JTG Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Tuli todettua, että kattotelineet kuplaan on kalliita. Piti alkaa itse tehdä, putken hinta 4,50€ / 2m. Puurimaa olis tarkoitus laittaa, putkien pintakäsittely vielä mietinnässä... Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Turvakaaret maalattu ja ensimmäisiä sähköhommia aloitettu, ootellaan vinkkareita ja älyboksia vinkkareille niin sais nekin asennettua. 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 Tein vielä illan päätteeksi vänkärin penkin alustaan kippisysteemin, huomiselle jäi vielä lukkojen teko. 1 Quote Link to comment
JTG Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Kattotelineen teko jatkuu... Lisää putkea laitettu ja kehitelty kiinnikkeet. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Tulipa porattu 8 ruuvinreikää ja koeasennettu takavalot. 4 Quote Link to comment
Timppa Posted March 22, 2019 Author Share Posted March 22, 2019 Nurkka kerrallaan 6 Quote Link to comment
Timppa Posted March 23, 2019 Author Share Posted March 23, 2019 Hyvännäköstä jälkee tulee hebsteriltäkin👍👌 Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 23, 2019 Share Posted March 23, 2019 Aloittelin sufletin asennusta, huomenna valmis, todennäköisesti:) 5 Quote Link to comment
JTG Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Kattoteline saatu valmiiksi. Kokonaiskustannus kaikkine tarpeineen n. 120€. 5 Quote Link to comment
68teevee Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 (edited) Ei nyt varsinaisesti tallissa tapahdu mutta päässä ainakin..Tuossa olikin taas toisen otsikon alla pohjapanssari asiaa, ja siitä rupesin funtsiin että täytys varmaan tehdä jotain suojaa omaan rojektiin myös etureunan alle. Jos laittas tollaset rst putket jotka olis kiinni yläpäästään puskurissa , ja alhaalta jotenkin järkevästi johonkin . Piirtelin/photosoppasin deliveryn kuvan niin on helpompi kattoo onko tuhoon tuomittu idea, ja näyttää siltä että kai siihen on jotkut tollaset putket laitettava. Ei ehkä noin paksuja putkia ja tuon muotoisia mutta kuitenkin.. Edited March 24, 2019 by 68teevee 2 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 48 minutes ago, 68teevee said: Ei nyt varsinaisesti tallissa tapahdu mutta päässä ainakin..Tuossa olikin taas toisen otsikon alla pohjapanssari asiaa, ja siitä rupesin funtsiin että täytys varmaan tehdä jotain suojaa omaan rojektiin myös etureunan alle. Jos laittas tollaset rst putket jotka olis kiinni yläpäästään puskurissa , ja alhaalta jotenkin järkevästi johonkin . Piirtelin/photosoppasin deliveryn kuvan niin on helpompi kattoo onko tuhoon tuomittu idea, ja näyttää siltä että kai siihen on jotkut tollaset putket laitettava. Ei ehkä noin paksuja putkia ja tuon muotoisia mutta kuitenkin.. Ihan hyvä idea, voiko keulan alle meneviä putkia "litistää" esmes pyöräkotelolta taaksepäin, ei menettäis maavaraa turhaan.. Quote Link to comment
x-pj Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Mulla ainakin on pyöräkotelon pohja se joka useimmiten ottaa kiinni. Akselin ja rungonpään kohdalla maavara on pienin, mutta siinä kohtaa pyörä jo nostaa autoa. Eli litistäisin putket jo heti kun ne menee auton alle. Kaikki riippuu tietysti jousituksen säädöistä. Mulla on perä ylempänä kun keula (kuten tuossa kuvassakin), joka pahentaa tilannetta. Quote Link to comment
Lasse Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Mulla kyllä iskaritornien alapäät ottaa eessä hittiä eniten. Keskellä rekisterikilpi toimii tuntoelimenä. Quote Link to comment
68teevee Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 6 hours ago, x-pj said: Mulla ainakin on pyöräkotelon pohja se joka useimmiten ottaa kiinni. Akselin ja rungonpään kohdalla maavara on pienin, mutta siinä kohtaa pyörä jo nostaa autoa. Eli litistäisin putket jo heti kun ne menee auton alle. Kaikki riippuu tietysti jousituksen säädöistä. Mulla on perä ylempänä kun keula (kuten tuossa kuvassakin), joka pahentaa tilannetta. Joo ei viittis kajauttaa esim älyttömän korkeisiin hidaste töyssyihin varapyöränkotelon pohjaa heti pilaten maalauksen. Liian korkeita tekevät noista töyssyistä , vai onko meillä liian matalia autoja🙄🤔😜 Quote Link to comment
kari kittilä Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Eipäs tullutkaan eilen valmiiksi kun ei ollut riittävästi puristimia:( mutta nyt on alumiinikehikko asennettu ja pääsee mittomaan kankaan tukirimat sekä asentamaan loput osat. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.