-tipi- Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 Wikipaskaa ei kannata uskoa. Eihän se nyt kolkkiin perustu, jos se on kuplan/t14 Ghian alustalla, vaikka kone oliskin kolkin. Quote
Tanhis Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 Se miten tuon ymmärtää on taas lukijasta kiinni. Perustuuhan barnikin kuplaan mutta on vallan erinäköinen auto. Eli puhutaanko tuossa muotoilukielestä tai alustasta. Onko noissa erillinen takarunko kuten kolkeissa ei oiken kuvasta erota. Quote
vwagen Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 Tuo Wiki juttu on näköjään täysin i think tasoinen,kolmostyypin luulostelun lisäksi väitetään Variant kakkosen perustuvan Brasiliaan,etupään sukunäöstä huolimatta kyseessä on taas aivan eriautot.erikokoiset ja siinä missä Brasilia on tekniikaltaan heiluriakselikupla,on Variant 2 puolestaan lähinnä 1303 S,eli perssonit edessä ja nelinivelakseli takana. Brasilialaisessa VW 1600 mallistossa on Kuplan palloniveletuakseli ja takana heiluriakseli eikä erillistä apurunkoa,pohjalevy on oma niin lattioiden kuin runkotunnelin osalta,tunneli ei siis ole sama kuin Kuplassa. Brasilialaisesta KG:stä ja SP 2:sta en ole nähnyt riittävän hyviä kuvia mutta uskoisin että ne on rakennettu Brasilialaisen 1600 mallin pohjalevylle. Quote
Lahti411 Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Ai niissä on noin paljon eroja eurooppalaisiin VW malleihin verrattuna? Mun mielestä noi Brasilian Volkkarit on kivan näköisiä. Toi 60-70-luvun lookki miellyttää omaa silmää enemmin, kuin perus Kuplan, Juniksen ja KG:n turhan söpö ulkonäkö. Brasilia, SP2, Brasilian KG ja miksei tuo 1600 TL:kin sopisivat paremmin mun harrastamiseen kuin täällä yleisemmin nähty VW kalusto. Mitenhän noiden rekisteröinti tänne onnistuis? Quote
Broidi Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Ah Wikipedia... Tuo eksaktin tiedon tyyssija. Puuttumatta tuohon Brassi-kolkki asiaan sen enempää, olen työn puolesta naureskellut erään suuren ranskalaisen automerkin "historiikille" ko paikassa. Suurinpiirtein kaikki oikein, mutta. Kun mennään detaljeihin, on miltei mahdotonta löytää se oikea totuus. Varsinkin näissä erittäin kapea-alaisissa aihealueissa mutut ja essonbaari-jutut kun ´joku kirjoittaa Wikipediaan, niistä tulee totuuksia. Kriiittistä suhtautumista luettuun oli lähde mikä tahansa :) Quote
SePi Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Ah Wikipedia... Tuo eksaktin tiedon tyyssija.Puuttumatta tuohon Brassi-kolkki asiaan sen enempää, olen työn puolesta naureskellut erään suuren ranskalaisen automerkin "historiikille" ko paikassa. Suurinpiirtein kaikki oikein, mutta. Kun mennään detaljeihin, on miltei mahdotonta löytää se oikea totuus. Varsinkin näissä erittäin kapea-alaisissa aihealueissa mutut ja essonbaari-jutut kun ´joku kirjoittaa Wikipediaan, niistä tulee totuuksia. Kriiittistä suhtautumista luettuun oli lähde mikä tahansa :) Eikös ne ole avoimia tietosanakirjoja, joita asioista oikeasti perillä olevat saavat täydentää! On rehellistä aloittaa lause I think... Joku toinen saa sen sitten vahvistaa faktaksi tai vääräksi. Minusta on hyvä, että edes ton verran tostakin on joku viittiny tehdä ja saanu mielenkiinnon heräämään. Tietäjät rohkeesti vaan framille! Mun mielestä -60 luvulla ei syntynyt montaakaan mainittavaa autoa tai uutta innovaatiota vaikka kuuhun asti päästiinkiin Quote
P_Valtonen Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan? Pojille näppärän näkönen lohko :) Edit-1 Unohtu viisastella, että noilla ilmailukäyttöön tehdyillä moottoreilla on yleensä max rpm 3000 paikkeilla. Jos pienet tehot hämää, niin mieti mitä tulee ulos, jos koneen laittaa pyörii tuplanopeudella :p Edit-2 Poistettu kirj häröjä.. Quote
ARTO Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan? Pojille näppärän näkönen lohko :) Auts, 94mm isku/ tilavuutta yli 3 litraa ja 21 ripaiset kannet ( tai näihin pieperit/johannekset tai alexit ) ja lohkokin volkkarin omasta muokattu, Meniköhän taas Alexin konesuunnitelmat uusiksi:) Quote
hanski513 Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Kyllä tämä on jo mallinnettu ja melkein tuotannossa tuolla Kalajoella,pikkusen on vielä pulttijako hakusessa heidän 3.25L. versioon. Odotellaan A rauhallisesti mitä tuleman pitää. Quote
-Alex- Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Virtuaalivirittäjä täällä selän takana taas jauhaa paskaa :D Noin ahtaan näköisiä kansia laittais mihinkään autonmoottoriin. Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan? Pojille näppärän näkönen lohko :) Auts, 94mm isku/ tilavuutta yli 3 litraa ja 21 ripaiset kannet ( tai näihin pieperit/johannekset tai alexit ) ja lohkokin volkkarin omasta muokattu, Meniköhän taas Alexin konesuunnitelmat uusiksi:) Quote
-Alex- Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Varmaan ei paljoa enempää tuplakierroksilla, kuin mitä antaa ilmoituksen mukaan, eli 115hv/2800rpm Kukaan törmänny MOTORAV moottori valmistajaan? Pojille näppärän näkönen lohko :) Edit. Uhontu viisastella, että noilla ilmailukäyttöön tehdyillä moottoreilla on yleensä max rpm 3000 paikkeilla. Jos pienet tehot hämää, niin mieti mitä tulee ulos, jos koneen laittaa pyörii tuplanopeudella :p Quote
-tipi- Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Meinaatko että moisen myllyn vääntö putoaa puoleen 2800->5600rpm? Quote
-Alex- Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 tehoa ei voi tulla paljoa enempää, jos laitetaan tuohon moottoriin tuplakierrokset, kaikki komponentit optimoitu juurikin max kierrosalueelle :) Quote
ARTO Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Mistäs sen tietää ennen kokeilemista, mutta luulen aika vahvasti nokka-akselin ja kaasari/ruiskupuolen olevan iso jarru tässä pakoputkiston kanssa tehojen suhteen eli noi kuntoon niin muutama 10 hv tulee kansiin koskematta ( ehkä venajouset jäykemmiksi ) heti lisää. Kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin, joko 21 ripasilla tai pieper/JPM tai alekseilla virtaus kuntoon. Hieno lähtökohta, vakiolohkoa vahvistettu runsaasti ja mahtuu 94mm isku sisään ja 4" porauksella mahtuu virtaavat/isovenaiset kannet paikalleen. Quote
-Alex- Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Löytyy maailmalta jo toimiva lohko tuollaiseen tarkoitukseen, eli lohkohan on selvä TF-1 kopio, paitsi ilman läpipultteja ja nokka-akselin etäisyys vakio kampiakseliin nähden. Kannet tosiaan ikävä kyllä näyttävät kanavien osalta että ne ovat suunniteltu vain ja ainoastaan matalille kierroksille ja kaiken lisäksi semihemi palotila matalille puristuksille. Mutta tälläinenhan lentokoneen moottorin tulee olla, iso ja matalaviritteinen ja -kierroksinen. Quote
Anpu Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Oho näitä löytyy vielä http://www.nettiauto.com/volkswagen/kar ... ia/5624564 deja vu, millanens sisältä...ARGH http://www.tori.fi/uusimaa/Vw_kupla_cal ... ?ca=13&w=3 Jäähypellit yliarvostettua kamaa http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/5673956 Quote
jori Posted June 26, 2013 Posted June 26, 2013 Kaikennäköistä sitä sitte löytyy!! Tollaiseen pulttikaaret kiinni ja 16x9 bbs rs:t niin ois jepa, mustana tottakai...ja voishan tuohon sporttiseen habitukseen vähän voimaakin saada. Quote
Hebster52 Posted June 26, 2013 Posted June 26, 2013 SP2 hautausmaa........... Tyhjän hylsyn hinta on 15t Rialia.. Mistäkö tiedän...? :) Quote
peruskallio Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5716301 Komea on Quote
Paadre Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5716301 Komea on Niin on! Tuli mua alkuviikosta vastaan Lahdentiellä, hyvä että en ojaan ajanut kun pällistelin tuota. Quote
Art_Zi Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 "Autoista ymmärtävälle loisto tilaisuus, tee tästä vaikka museoajoneuvo! Rakenteluhetkestä tuo 30vuotta..." Saa varmaan jonku aikaa yrittää museoon :) Quote
Jorrma Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 Olis liukuovea molemmin puolin http://www.nettiauto.com/volkswagen/kastenwagen/5657567 Quote
NO H2O Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5716301 Komea on Tunnen kaverin joka elvytti tämän nykyiseen asuunsa... Oli kuulemma ollut löytö hetkellä Äänekoskella ihan ok kuntoisen oloinen mutta peltisavottaa oli kuulemma aika paljon. Nytkään ei kuulemma pidä vettä kunnolla ulkona, kuten kuulemma näillä chopatuilla tapana tahtoo olla... Sen sijaan maalauksen on tehnyt hyvä maalari ja uusia osiakin kaveri laitteli tuohon aika lailla. Kone sen sijaan oli aika onneton sillä hetkellä kun tuo kaverilta lähti eteenpäin. Ilmeisesti sen takia tuo kone on tuohon vaihdettukin? Quote
boxer Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5716301 Komea on Oliskos kyseinen laite ollut n.3 vuotta sitten myynnissä laitilassa? Kävin koe istumassa tälläistä shopattua kuparin väristä vuonna 2010... Quote
Jiibee Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Oli kuulemma ollut löytö hetkellä Äänekoskella ihan ok kuntoisen oloinen mutta peltisavottaa oli kuulemma aika paljon. Äänekoskella joskus 90-luvun lopulla: Quote
Guest Harri126 Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 En tiedä onko linkitetty jo, mutta nyt on ainakin. http://www.paradisecars.com/284.html Quote
Guest oskuk Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 En tiedä onko linkitetty jo, mutta nyt on ainakin.http://www.paradisecars.com/284.html Tuolla on näemmä aika monta hekumallista peliä! En uskalla ajaa katsomaan.... Quote
P_Valtonen Posted July 7, 2013 Posted July 7, 2013 Vuosimallia 1980 GOL, jossa 1300ccm ilmaboxer. Samaa sälää ja 1982 mallisena Ekan hinta n 3440€ ja tokan taas 2070€. Molemmat Brasseissa. Lähempää en löytäny Quote
P_Valtonen Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Jos potuttaa mäntien hinnat, niin tuossa oikopulku perustaa oma paja :) http://www.taiwantrade.com.tw/syegd/pro ... _US/669053 Quote
Tanhis Posted July 10, 2013 Posted July 10, 2013 Jos potuttaa mäntien hinnat, niin tuossa oikopulku perustaa oma paja :) http://www.taiwantrade.com.tw/syegd/pro ... _US/669053 Oliskohan minimi tilausmäärä jotain 1000 kpl luokkaa jos edes riittää. Nuo muotit on kumminkin sen verta edukkaita. Quote
DjMokkis Posted July 14, 2013 Posted July 14, 2013 Vuosimallia 1980 GOL, jossa 1300ccm ilmaboxer. Samaa sälää ja 1982 mallisena Ekan hinta n 3440€ ja tokan taas 2070€. Molemmat Brasseissa. Lähempää en löytäny Lahdessa oli joskus vuosia sitten myynnissä yksi Gol, en itsekään tiennyt tuollaisen mallin olemassaolosta tuolloin ja myyjä sanoi puhelimessa että varmaan parikymmentä soittajaa on kysellyt edullista Golfia ja luullut kirjoitusvirheeksi etlarin kympin riveillä ollutta ilmoitusta. Auto oli tuotu brasseista muuttoautona, ja oli verrattain edullinen, mutta jäi sitten kuitennii ostamatta :) Quote
P_Valtonen Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Peltikylttejä Saunaan: Juliste Jääkaappiin mangneetteja Tuolta: http://www.nostalgiakuvat.fi/ Quote
Jaku82 Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic. ... 96f57a40cb heh Quote
Ketsa Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Tällä saisi varmaan möhköstä hienon takaakin päin... :-) http://www.ebay.de/itm/Menge-VW-Kafer-T ... 4ac72a455c Quote
ARTO Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Tällä saisi varmaan möhköstä hienon takaakin päin... :-) http://www.ebay.de/itm/Menge-VW-Kafer-T ... 4ac72a455c Aah, mitä herkkua... Quote
Anpu Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Aika makee, mitenkähän ton leimaaminen suomeen? http://www.blocket.se/vasterbotten/Vw_b ... m?ca=6&w=3 Quote
metake Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Aika makee, mitenkähän ton leimaaminen suomeen?http://www.blocket.se/vasterbotten/Vw_b ... m?ca=6&w=3 Mikäli ulkomaan kielestä mitään ymmärsin, niin tuo saattaa torppata kilvittämisen melko tehokkaasti: "bubbla -68,ombyggd till rodstuk" Quote
-tipi- Posted July 25, 2013 Posted July 25, 2013 Aito räbä 1½x hinnasta, jota täällä pyydetään pelkistä reijistä. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 25, 2013 Posted July 25, 2013 Olispa hippasen likenpänä niin ostaisin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.