kerkko Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 KdF-Wagen oli syntyessään helmikuussa -39 superhieno ja aikaansa edellä oleva luotettava ja yksinkertainen kansanvaunu. Ja keskikokoisen moottoripyörän hintaisena työläisen ulottuvilla. Sitten taas viimeiset mallit 70-luvulla melkoisia muinaisjäänteitä? Mutta mikä vuosimalli oli palstalaisten mielestä aikaansa nähden paras? Yhteiskunnallisesti, teknillisesti, tai jollakin muulla mittapuulla. Ja perusteluin tietysti! Minulle se -39 originaalina tai -66 originaaliluomuksen viimeisenä (?) vuosimallina. Ja tietysti Cabriona. T. K. Quote
ARTO Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 1975-> 1303 mallit oli sedan tai avo. Ulkonäkö sai lopullisen ja parhaan ulkonäön ja tekniikkakin saatiin viilattua parhaimmilleen, mm ohjauksen osalta. Vanhemmat on enemmän tai vähemmän onnistuneita harjoitusvuosikertoja:) 1 Quote
-tipi- Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Luulin että viimeinen malli oli vuodelta 2003, ei seitkytluvulta. Paras on 1953-1955 Rättikatolla. 1 Quote
ARTO Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Luulin että viimeinen malli oli vuodelta 2003, ei seitkytluvulta. Paras on 1953-1955 Rättikatolla. Katos tipi, viidakkoamerikan tuotantolaatu ei täyttänyt 1303 vaatimuksia ja piti tyytyävanhemmista malleista parsittuihin rakennelmiin ja niiden epätoivoinen kehittäminen lopetettiin 2003. Quote
P_Valtonen Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 (edited) Arto hoi. Kauneus on katsojan silmässä. Mutta sovitaanko että noi su kuolaamat 1303't on "Tuksu vm 2014" ja pukkikeulat pre 1964 on "Sieppi vm 2014" =D Kinaaminennn alkakoon ...... Edited April 18, 2017 by P_Valtonen 1 Quote
SePi Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Mulle paksutolpat 60 luvun vaihteesta ovat olleet eniten kuplan näköisiä ja oloisia. Sitten lasit kasvoi, tuli vekkejä konepeltiin ja kaarrettu tuulilasi... ei ei ei 2 Quote
ARTO Posted April 18, 2017 Posted April 18, 2017 Arto hoi. Kauneus on katsojan silmässä. Mutta sovitaanko että noi su kuolaamat 1303't on "Tuksu vm 2014" ja pukkikeulat pre 1964 on "Sieppi vm 2014" =D Kinaaminennn alkakoon ...... Jäkäjäkäjäk. Quote
Tanhis Posted April 19, 2017 Posted April 19, 2017 (edited) Oma mielipide menisi kanssa 60-luvun alkuun ja paksutolppiin. Silloin vielä oli kori about alkuperäistä kunnioittava ja lapsuuksia parannettu paljon alkuperäisestä. Edited April 19, 2017 by Tanhis Quote
non-hippy Posted April 19, 2017 Posted April 19, 2017 Vuoden -59 siipimallit olivat mielestäni kaikkein hienoimpia ;-) 3 Quote
GT78 Posted April 20, 2017 Posted April 20, 2017 Oma tietty eli '59 vinkkareilla. Vaikka tykkään esim. Germanlookista niin tuo viiskytluvun lopun paksutolppa on jotenkin uskollinen alkuperäiselle ja sellanen siro vielä. Quote
Essi Posted April 20, 2017 Posted April 20, 2017 Mun oma suosikki on ehdottomasti 1966. Sopusuhtainen kori, ohuet tolpat, jolloin ikkunat ovat juuri oikeankokoiset. Myöhemmin koppa meni pilalle, kun takaikkunasta tuli liian suuri ja toki möhkön kaareva tuulilasi ja kojetaulu näyttävät sitten liikaa jo Saab 99:ltä, joka ei ole koskaan hyvä asia. Paksutolppa on omaan silmään taas jotenkin turhan tuhti, ainakin yhdessä isompien takavalojen ja -lasin kanssa. Splitistä ja Ovaalista saa kyllä tehtyä hienon, mutta orkkiksina ovat kamalia. '66:ssa klassinen ulkonäkö pitkillä luukuilla ja makaavilla ajovaloilla, leveillä listoilla, piilotetulla bensantäytöllä ym. yhdistettynä moderniin tekniikkaan, kuten 1300cc, pallonivelet, lämpöä tulee myös tuulilasin keskelle jne tekevät siitä hienon ja ajettavan jopa tehtaan kuosissa. Noita mulla on eniten ollut ja näin jälkikäteen vasta olen ymmärtänyt siihen syyn. :) 2 Quote
jarkki86 Posted April 20, 2017 Posted April 20, 2017 (edited) Mielenkiintoista että -66 on mainittu pariinkin otteeseen viimeisenä oikeana vaikka onhan -67 vielä pitkillä luukuilla ja makaavilla lampuilla, tosin ohuilla listoilla ja pitkällä takaluukulla jossa on jo uudemman "kyttyrä", eipä sillä, 65-66 klooni tulee tuosta minunkin kuusseiskasta, valkeat nupit ja kyttyrätön konepeitto on vain hienompia. Edited April 20, 2017 by jarkki86 Quote
jmatto Posted April 20, 2017 Posted April 20, 2017 Kerrankin helppo kysymys, 1964 ja toki muutkin vanhemmat. Quote
Lasse Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Periaatteessa jokainen vuosi kun toi helvetin vehjes sattuu toimimaan edes jotenkuten on hyvä kuplavuosi, eikö sitä tässä kysytty? Quote
hpa Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Joka vuosi on ollut huonompi kuin edellinen, mutta parempi kuin seuraava. Kaikilla omilla kuplilla ollut sama elämänkaari. Paras ajoneuvoni oli 1300 vuosimallia 66 ja vein sen heti ostamisen jälkeen romuttamolle. Quote
Ketsa Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Äitemuori osti ensimmäiseksi autokseen uuden 1200 kuppelin vuonna 1970. Eli silloin on ainakin kupla ollut parasta mitä tarjonnasta on löytynyt :) 2 Quote
MS940 Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Joko 1966 (08/65 - 07/66) tai 1967(08/66 - 07/67). 1966 hieno täydellinen vanhempi muotoilu osittaisin teknisin parannuksin. 1967 on mielenkiintoinen yhdistelmä pystärinokka/ siro perä+puskurit, 1500 ja 12V. Jos saisin valita kahdesta saman tasoisesta yksilöstä ottaisin siis 67:n. Quote
metake Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 1967 on mielenkiintoinen yhdistelmä pystärinokka/ siro perä+puskurit, 1500 ja 12V. Eipäs nyt sekoteta ameriikan malleja tänne euroopan puolelle :) -67 on vielä 6 voltin sähköillä ja makaavilla ajovaloilla, muuta pystäriä sen nokassa ei ole kuin kapea etuluukun lista. Quote
mikan Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Pakko äänestää oman kuplan puolesta, eli tietenkin 1966. t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.