Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

Terve

Käytiin hankkimassa peräkontti+peräkärryllinen wbx sälää....eli nyt tätä on tarpeeksi tähän hätään, ja jos harrastajilla on jotain em. koneeseen liittyvää osatarvetta niin voin ehkä nyt osaltani auttaa siinä pulmassa... ohessa räpsyt peräkärri romppeista.

 

DSCN1089.JPG

DSCN1093.JPG

  • Like 1
Posted (edited)

 

Wisecoille olisi pesät hoonausta ja dekkikorkeuden koneistusta vaille valmiit. Ulkopinnan voisi puhaltaa  lasimurskalla ja ohut harso mustaa kilikalia pintaan.

 

 

 

 

IMG_20190113_211446.jpg

Edited by wp
  • Like 3
Posted
4 hours ago, mikko k said:

Taitaa olla noi paksukattoiset Wisecot Virtalalta kotoisin? Tuleeko helvatan syvät taskut vai amme? 🤔

 

Tulee patti, koko ei vielä selvillä. Extraa on 10 mm laessa. Puristussuhde noin 14:1 jos mahdollista saada aikaiseksi. Vapari E85 tai kisabensalla, aluksi kuitenkin tuolla jälkimmäisellä kunnes saan läppärungot ja moottorinohjauksen hankittua.

  • Like 1
Posted

WP:n mäntiin tulee hieno muoto.Patissa isot kolot.Päässä ei palotilojen kokoja pysty enää laskemaan.Samantapaisia oli typ4 superveessä huhujen mukaan.

Posted

CSP: n toimittama. Saman olisi saanut huomattavasti halvemmalla suoraan valmistajalta. 

Posted (edited)

Museoajoneuvon vaihdelaatikon päätykopan korjausta...huomaa nopeusmittarin vaijerin paikka näitä ei paljon ole.

1548617612343-458051266.jpg

1548617561662-808408898.jpg

Edited by Tutkija
  • Like 2
Posted

 

Mäntien kiinnityksen sovittelua sorviin, kiinnitys vetotangolla akselin läpi. Tukirengas pakan ja männän välissä

Keskitys kellolla, toisessa kuvassa näkyy vetotangon vastakappale eli 22mm kierteytetty alumiinitappi männäntapin paikalla.

Vielä kun uskaltaisi alkaa lastuta, tulee nopeasti kallista vahinkoa jos jokin menee pieleen

 

 

 

IMG_20190131_202956.jpg

IMG_20190131_200534.jpg

Posted (edited)

Eihän se alumiini kauheasti vastusta, mutta vähän on kyllä heikon oloinen kiinnitys, jännittäisi itseäkin.

 

isompi pakka (sorvi), oikealla halkaisijalla olevat pehmeät leuat ja ulkopuolelta kiinni olisi tietysti varmempi. Kantapään kautta moneen kertaan todistettu, että pienet jäljet leuoista on paljon pienenpi paha, kuin se että rauta muuttuu lentokonemetalliksi ja terä vähän haukkaa...

 

edit. Onko helmat sisäpuolelta pyöreät? Jos tuo rengas olisi isompi ja tukisi helmojen sisäpinnasta? Ainakin saisi isommalta pinta-alalta mäntä tukea.

Edited by peruskallio
Posted
7 minutes ago, peruskallio said:

Eihän se alumiini kauheasti vastusta, mutta vähän on kyllä heikon oloinen kiinnitys, jännittäisi itseäkin.

 

isompi pakka (sorvi), oikealla halkaisijalla olevat pehmeät leuat ja ulkopuolelta kiinni olisi tietysti varmempi. Kantapään kautta moneen kertaan todistettu, että pienet jäljet leuoista on paljon pienenpi paha, kuin se että rauta muuttuu lentokonemetalliksi ja terä vähän haukkaa...

 

Usein nähnyt käytettävän leukoja joilla ote männänrengasuran pohjalta oli kiinnitys sitten sorviin tai kolmileukapakkaan jyrsinkoneessa.

Isompi sorvi on kyllä käytettävissä mutta siihenkin joutuu pähkäilemään kiinnityksen, valmiita leukoja ei ole.

Posted
31 minutes ago, peruskallio said:

Onko helmat sisäpuolelta pyöreät? Jos tuo rengas olisi isompi ja tukisi helmojen sisäpinnasta? Ainakin saisi isommalta pinta-alalta mäntä tukea

 

Koneistettua pintaa on vain tuo alapinta, ehkä hieman suurempi halkaisijaisempaa rengasta pystyisi käyttämään.

Mietitään rauhassa, eiköhän varmemmat keinot kiinnitykseen löydy

Posted

Idea tuossa on hyvä! Pitää laittaa korvantaakse, jos joskus itse voisi soveltaa.

Olisi vain männän sisäpuolella jotain josta saisi ohjausta, pääsisi helpolla.

 

Yhdellä tapaa tuon saisi helposti tukevammaksi, rengas kiinni leukoihin ja reikä sen keskellä vastaamaan tangon, jolla mäntää vedetään halkaisijaa.

 

olisi ainakin vähemmän ”liukuvia” osia.

Posted
1 hour ago, peruskallio said:

Idea tuossa on hyvä! Pitää laittaa korvantaakse, jos joskus itse voisi soveltaa.

Olisi vain männän sisäpuolella jotain josta saisi ohjausta, pääsisi helpolla.

 

Yhdellä tapaa tuon saisi helposti tukevammaksi, rengas kiinni leukoihin ja reikä sen keskellä vastaamaan tangon, jolla mäntää vedetään halkaisijaa.

 

olisi ainakin vähemmän ”liukuvia” osia.

 

Leuat on pois mutta voisin aika nopsasti tehdä tukirenkaan joka ohjautuu liukusovitteella pakan keskireikään. Männän tapilla on 2mm offset, tekee kiinnitykselle lisähaastetta. Jos tuki olisi "kiinteä" niin jäisi liukkain kohta kiinnityksessä pois.

Posted
isompi pakka (sorvi), oikealla halkaisijalla olevat pehmeät leuat ja ulkopuolelta kiinni olisi tietysti varmempi.


(Liian) vanhana sorvarina menisin kyllä itsekin riittävän pitkillä pehmeillä leuoilla, jos sellaiset vain on käytettävissä.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Posted (edited)

Oven passausta... löytyskö  henkilö joka on asentanut paksutolpan oveen splitin yksiosaisen lasin? Olis pari kysymystä käytännön kokemuksista ...

 

D434DD57-C624-4A21-845D-04A6A071DAD9.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 6
  • 2 weeks later...
Posted
Just now, Jorrma said:

Kullitusta?

 

Hienon näköistä mutta onko käytännöllistä alustassa.. Tulee samanlaista touhua ku Artolla TripleValkosen alustan pesun kanssa, ei järjen häivää.. ei pahalla

  • Like 1
Posted
1 hour ago, Urbantoy said:

 

Hienon näköistä mutta onko käytännöllistä alustassa.. Tulee samanlaista touhua ku Artolla TripleValkosen alustan pesun kanssa, ei järjen häivää.. ei pahalla

 

😂 Tässä nyt ei paljon käytännöllisyydestä oo väliä...😉

  • Like 2
Posted
1 hour ago, Jorrma said:

Kullitusta?

Juu, enpä olisi uskonut tekeväni ikinä jotain tällaista (ja vielä alustaan) mutta melkoinen tekemisen ja opiskelun halu miten tämä tehdään innosti , ja eipä tuo haitannut että materiaali tuli maksamaan noin 50€ !😜 

  • Like 2
Posted (edited)
1 hour ago, Lasse said:

Mää tyydyin vaan mustaamaan pultteja, ei mitään plingplingiä.

6D2C8EF6-1A7C-446B-87B1-2313AFA32DBE.jpeg

 Mulla ei oo varaa mustausaineisiin joten tyydyin halvempaan vaihtoehtoon😂

Edited by 68teevee
  • Haha 1
Posted
13 hours ago, Pedalpusher said:

Milläs vehkeillä toi mustaus tapahtuu? Ja on hyvin korroosiota kestävä käsittely?

Se on kemiallinen prosessi, että ei siinä kummosia vehkeitä tarvi. Ruosteenestokyvystä ei sen tarkempaa käsitystä ole. Viiden vuoden päästä olen viisaampi sen suhteen.

 

Aseisiihan tuota enimmäkseen käytetään.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...