Matti-Pekka Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Terve Käytiin hankkimassa peräkontti+peräkärryllinen wbx sälää....eli nyt tätä on tarpeeksi tähän hätään, ja jos harrastajilla on jotain em. koneeseen liittyvää osatarvetta niin voin ehkä nyt osaltani auttaa siinä pulmassa... ohessa räpsyt peräkärri romppeista. 1 Quote Link to comment
wp Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 (edited) Wisecoille olisi pesät hoonausta ja dekkikorkeuden koneistusta vaille valmiit. Ulkopinnan voisi puhaltaa lasimurskalla ja ohut harso mustaa kilikalia pintaan. Edited January 13, 2019 by wp 3 Quote Link to comment
mikko k Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Taitaa olla noi paksukattoiset Wisecot Virtalalta kotoisin? Tuleeko helvatan syvät taskut vai amme? 🤔 Quote Link to comment
wp Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 4 hours ago, mikko k said: Taitaa olla noi paksukattoiset Wisecot Virtalalta kotoisin? Tuleeko helvatan syvät taskut vai amme? 🤔 Tulee patti, koko ei vielä selvillä. Extraa on 10 mm laessa. Puristussuhde noin 14:1 jos mahdollista saada aikaiseksi. Vapari E85 tai kisabensalla, aluksi kuitenkin tuolla jälkimmäisellä kunnes saan läppärungot ja moottorinohjauksen hankittua. 1 Quote Link to comment
hpa Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 WP:n mäntiin tulee hieno muoto.Patissa isot kolot.Päässä ei palotilojen kokoja pysty enää laskemaan.Samantapaisia oli typ4 superveessä huhujen mukaan. Quote Link to comment
wp Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 (edited) Edited January 21, 2019 by wp Quote Link to comment
wp Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Työkalu männän koloamiseen, terä pitää vielä hioa. Aihio koboltti- pistehitsausterä 9 Quote Link to comment
wp Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 Pari testikoloa alumiinipölkkyyn, olen tyytyväinen työstöjälkeen vaikka terää ei ole vielä kiillotettu. 4 Quote Link to comment
VW-63 Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Mistä tuo ilmanpuhdistinkotelo on hommattu? Quote Link to comment
NO H2O Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Villi veikkaus - CSP? Quote Link to comment
mikan Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 47 minutes ago, NO H2O said: Villi veikkaus - CSP? Näyttää nuo "torvet" hieman erilaisilta. https://www.csp-shop.com/en/engine/air-boxes-beetle-type-1-engine-std-fan-shroud-129-651-100-19931a.html t. Mika Quote Link to comment
JM Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 CSP: n toimittama. Saman olisi saanut huomattavasti halvemmalla suoraan valmistajalta. Quote Link to comment
Tutkija Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 (edited) Museoajoneuvon vaihdelaatikon päätykopan korjausta...huomaa nopeusmittarin vaijerin paikka näitä ei paljon ole. Edited January 29, 2019 by Tutkija 2 Quote Link to comment
kari kittilä Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Putkitusta aloiteltu 2 Quote Link to comment
wp Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 Mäntien kiinnityksen sovittelua sorviin, kiinnitys vetotangolla akselin läpi. Tukirengas pakan ja männän välissä Keskitys kellolla, toisessa kuvassa näkyy vetotangon vastakappale eli 22mm kierteytetty alumiinitappi männäntapin paikalla. Vielä kun uskaltaisi alkaa lastuta, tulee nopeasti kallista vahinkoa jos jokin menee pieleen Quote Link to comment
peruskallio Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 (edited) Eihän se alumiini kauheasti vastusta, mutta vähän on kyllä heikon oloinen kiinnitys, jännittäisi itseäkin. isompi pakka (sorvi), oikealla halkaisijalla olevat pehmeät leuat ja ulkopuolelta kiinni olisi tietysti varmempi. Kantapään kautta moneen kertaan todistettu, että pienet jäljet leuoista on paljon pienenpi paha, kuin se että rauta muuttuu lentokonemetalliksi ja terä vähän haukkaa... edit. Onko helmat sisäpuolelta pyöreät? Jos tuo rengas olisi isompi ja tukisi helmojen sisäpinnasta? Ainakin saisi isommalta pinta-alalta mäntä tukea. Edited January 31, 2019 by peruskallio Quote Link to comment
wp Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 7 minutes ago, peruskallio said: Eihän se alumiini kauheasti vastusta, mutta vähän on kyllä heikon oloinen kiinnitys, jännittäisi itseäkin. isompi pakka (sorvi), oikealla halkaisijalla olevat pehmeät leuat ja ulkopuolelta kiinni olisi tietysti varmempi. Kantapään kautta moneen kertaan todistettu, että pienet jäljet leuoista on paljon pienenpi paha, kuin se että rauta muuttuu lentokonemetalliksi ja terä vähän haukkaa... Usein nähnyt käytettävän leukoja joilla ote männänrengasuran pohjalta oli kiinnitys sitten sorviin tai kolmileukapakkaan jyrsinkoneessa. Isompi sorvi on kyllä käytettävissä mutta siihenkin joutuu pähkäilemään kiinnityksen, valmiita leukoja ei ole. Quote Link to comment
wp Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 31 minutes ago, peruskallio said: Onko helmat sisäpuolelta pyöreät? Jos tuo rengas olisi isompi ja tukisi helmojen sisäpinnasta? Ainakin saisi isommalta pinta-alalta mäntä tukea Koneistettua pintaa on vain tuo alapinta, ehkä hieman suurempi halkaisijaisempaa rengasta pystyisi käyttämään. Mietitään rauhassa, eiköhän varmemmat keinot kiinnitykseen löydy Quote Link to comment
peruskallio Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Idea tuossa on hyvä! Pitää laittaa korvantaakse, jos joskus itse voisi soveltaa. Olisi vain männän sisäpuolella jotain josta saisi ohjausta, pääsisi helpolla. Yhdellä tapaa tuon saisi helposti tukevammaksi, rengas kiinni leukoihin ja reikä sen keskellä vastaamaan tangon, jolla mäntää vedetään halkaisijaa. olisi ainakin vähemmän ”liukuvia” osia. Quote Link to comment
wp Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 1 hour ago, peruskallio said: Idea tuossa on hyvä! Pitää laittaa korvantaakse, jos joskus itse voisi soveltaa. Olisi vain männän sisäpuolella jotain josta saisi ohjausta, pääsisi helpolla. Yhdellä tapaa tuon saisi helposti tukevammaksi, rengas kiinni leukoihin ja reikä sen keskellä vastaamaan tangon, jolla mäntää vedetään halkaisijaa. olisi ainakin vähemmän ”liukuvia” osia. Leuat on pois mutta voisin aika nopsasti tehdä tukirenkaan joka ohjautuu liukusovitteella pakan keskireikään. Männän tapilla on 2mm offset, tekee kiinnitykselle lisähaastetta. Jos tuki olisi "kiinteä" niin jäisi liukkain kohta kiinnityksessä pois. Quote Link to comment
metake Posted February 2, 2019 Share Posted February 2, 2019 isompi pakka (sorvi), oikealla halkaisijalla olevat pehmeät leuat ja ulkopuolelta kiinni olisi tietysti varmempi.(Liian) vanhana sorvarina menisin kyllä itsekin riittävän pitkillä pehmeillä leuoilla, jos sellaiset vain on käytettävissä.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
wp Posted February 2, 2019 Share Posted February 2, 2019 Hyvin pysyi kiinni ainakin 2 ensimmäistä kun piti maltilliset kierrokset eikä ahnehtinut lastun vahvuuden kanssa. Quote Link to comment
68teevee Posted February 2, 2019 Share Posted February 2, 2019 (edited) Oven passausta... löytyskö henkilö joka on asentanut paksutolpan oveen splitin yksiosaisen lasin? Olis pari kysymystä käytännön kokemuksista ... Edited February 2, 2019 by 68teevee 6 Quote Link to comment
wp Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Ensimmäinen koekiinnitys kallistettavaan pöytään, muutama tarkistus ja asetus tehtävä ennen koneistusta. 2 Quote Link to comment
68teevee Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Testing testing ... pinnoitusta😜 3 Quote Link to comment
Urbantoy Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Just now, Jorrma said: Kullitusta? Hienon näköistä mutta onko käytännöllistä alustassa.. Tulee samanlaista touhua ku Artolla TripleValkosen alustan pesun kanssa, ei järjen häivää.. ei pahalla 1 Quote Link to comment
68teevee Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 1 hour ago, Urbantoy said: Hienon näköistä mutta onko käytännöllistä alustassa.. Tulee samanlaista touhua ku Artolla TripleValkosen alustan pesun kanssa, ei järjen häivää.. ei pahalla 😂 Tässä nyt ei paljon käytännöllisyydestä oo väliä...😉 2 Quote Link to comment
68teevee Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 1 hour ago, Jorrma said: Kullitusta? Juu, enpä olisi uskonut tekeväni ikinä jotain tällaista (ja vielä alustaan) mutta melkoinen tekemisen ja opiskelun halu miten tämä tehdään innosti , ja eipä tuo haitannut että materiaali tuli maksamaan noin 50€ !😜 2 Quote Link to comment
Lasse Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Mää tyydyin vaan mustaamaan pultteja, ei mitään plingplingiä. Quote Link to comment
68teevee Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 (edited) 1 hour ago, Lasse said: Mää tyydyin vaan mustaamaan pultteja, ei mitään plingplingiä. Mulla ei oo varaa mustausaineisiin joten tyydyin halvempaan vaihtoehtoon😂 Edited February 16, 2019 by 68teevee 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Milläs vehkeillä toi mustaus tapahtuu? Ja on hyvin korroosiota kestävä käsittely? Quote Link to comment
rasantuo Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 Sisäkatto ja sisus vöineen paikallaan. Ehkä vielä u-lista kiertämään aukko... Quote Link to comment
Lasse Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 13 hours ago, Pedalpusher said: Milläs vehkeillä toi mustaus tapahtuu? Ja on hyvin korroosiota kestävä käsittely? Se on kemiallinen prosessi, että ei siinä kummosia vehkeitä tarvi. Ruosteenestokyvystä ei sen tarkempaa käsitystä ole. Viiden vuoden päästä olen viisaampi sen suhteen. Aseisiihan tuota enimmäkseen käytetään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.