Paadre Posted April 24, 2017 Share Posted April 24, 2017 Osaisko joku kertoa pallokeulan oikean antennin paikan siihen tuulilasin alle? Quote Link to comment
hpa Posted April 24, 2017 Share Posted April 24, 2017 (edited) Bullit tietää Saksassa http://www.vw-t2-bulli.de/data/documents/autosuper-grundig.pdf http://www.vw-t2-bulli.de/data/books/brochures/1968-07-vw-t2-bus-ad.pdf http://www.vw-t2-bulli.de/data/documents/antenne-hirschmann-auta-2250-ls-11.pdf sabloonit jossain mittakaavassa. Edited April 24, 2017 by hpa Quote Link to comment
Paadre Posted April 24, 2017 Share Posted April 24, 2017 Bullit tietää Saksassa Tuhannet kiitokset! Quote Link to comment
Paadre Posted May 6, 2017 Share Posted May 6, 2017 Osaisko joku kertoo mihin nää kuuluu? Irrotetty -73 westypallosta. En ole muistanu ko. Juhlasta ottaa kuvaa kun olen nää irti raksinu ja netistä en löydä sijoituskohdetta näille. Quote Link to comment
Timo Suosalmi Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 (edited) Lohkon puolisksot liittävät pinnapultit, ilmeisesti 12 milliset metriset, mutta tiheämmässä kierteet, kaksi eri mallista mutteria omista ei sopinut. Voisko joku sanoa, mikä nousu, et vois kysyä asiantuntijalta. Itse en näistä paljo ymmärrä, mutta alan mies varmaan tietää. Kaiken lisäksi aicooledista on loppu halpa 10e mutterisarja lohkon kiinnitykseen ja P-kaupassa on kyllä sarja, mutta laajempi ja 40e hintaan ja nyt tilatessa perillä toukokuun loppupuolella, vanhojen kokemusten mukaan. Edited May 7, 2017 by Timo Suosalmi Quote Link to comment
MS940 Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Lohkon puolisksot liittävät pinnapultit, ilmeisesti 12 milliset metriset, mutta tiheämmässä kierteet, kaksi eri mallista mutteria omista ei sopinut. Voisko joku sanoa, mikä nousu, et vois kysyä asiantuntijalta. Itse en näistä paljo ymmärrä, mutta alan mies varmaan tietää. Kaiken lisäksi aicooledista on loppu halpa 10e mutterisarja lohkon kiinnitykseen ja P-kaupassa on kyllä sarja, mutta laajempi ja 40e hintaan ja nyt tilatessa perillä toukokuun loppupuolella, vanhojen kokemusten mukaan. Bentleyn kirja sanoo noille kierteeksi M12x1,5. Vakio nousu tuolle M12 koolle on 1,75. Quote Link to comment
Paadre Posted May 9, 2017 Share Posted May 9, 2017 Osaisko joku kertoo mihin nää kuuluu? Irrotetty -73 westypallosta. En ole muistanu ko. Juhlasta ottaa kuvaa kun olen nää irti raksinu ja netistä en löydä sijoituskohdetta näille. Itse itsellini vastaten: Kuuluvat aukon reinoille vahvikkeeksi, sängyn jalat tulevat näitä vasten. Löytyhän se kuva kun tarpeeksi etsi. Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 (edited) Kumpi pelti parempi sylinterin alla ja onko joku molempia testannut. Tuli noi mustatkin pellit kerran tilattua. Orgis vai uudempi versio ? Edited May 10, 2017 by Bokseri 1500 Quote Link to comment
tolvana Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Mahdotonta vastata, kuplan orkkispuhallin+orkkispellit niin alempi. Kolmostyypin orkkispellit+puhallin niin ylempi. Muut kombinaatiot ja niiden toimivuus löytyy käyttämällä hakua sekä volkkaripalsta.fi tai lontooksi thesamba.com. Löytyy faktaa ja mittaustulokset jos mistä. Toki jokkisnetistä ja Facebookista löytyy myös mielipiteitä näihin. Valtavasti on muuttujia tuossakin lämmöntuotto ja poistojärjestelmässä. Saksalaiset insinöörit on melko hyvän järjestelmän rakentaneet ja miljoonat virittäjät tuota "parannelleet" vaihtelevalla menestyksellä. 1 Quote Link to comment
Guest Bokseri 1500 Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 No sulla ei tietoo ollut kun että mistä ettiä.Pitänekö täräyttää mustat super tin pellit kokeeksi ja kokeilla miten kuumana käy. Lie kai tuo tekijä ja suunnittelija nuita testannut vai heittikö vain myyntii suoraan. On mulla ne pikku ogris pellit mut ovat ruosteiset ja paskaset. Quote Link to comment
x-pj Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Lie kai tuo tekijä ja suunnittelija nuita testannut vai heittikö vain myyntii suoraan. Noiden peltien suunnittelija on volkkarin tehdas ja se suunnitteli ne type3 moottoriin. Quote Link to comment
peruskallio Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Jos mitään iloa, niin omassani molempia kokeillut, ainakaan öljyn lämmössä ei ollut havaittavaa eroa. Pitäisi varmaan olla useita antureita ympäri sylinterin että mahdollisen hyödyn (tai haitan) voisi havaita, eiköhän tuon ole tarkoitus jakaa ilma tasaisemmin sylinterin ympäri ja näin tasata lämpötila-eroja. Quote Link to comment
Tutkija Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Sähköpuhaltimia jos edelleen virittelet niin ei kumpiakaan,turhaa vastapainetta vaan tekevät ja ilman virtaus vielä huonompaa. 1 Quote Link to comment
SePi Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 (edited) Millaisella laipalla tms kiinnikkeellä tuo tolppa kiinnitetään tohon ylälimppuun ja mistä kaupasta sellaisia osia löytää? Eli mistä lytää noita nelipykäläisiä kuppeja, joka ilmeisesti multa puuttuu? - edittinä netistä raapaistu kuva Edited May 10, 2017 by SePi Quote Link to comment
Tanhis Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Noiden peltien suunnittelija on volkkarin tehdas ja se suunnitteli ne type3 moottoriin. Millos nuo tuli type 3 koneeseen kun omassa '65 ei noita vielä ole. Ja asennuksessa ne on saatava tiiviiksi yläpeltejä vasten. Muuten karkaa ilma ennen kuin pääsee pyttyjen alle. Mutta siis niin paljon noita on haukuttu että orkkiksilla mielummin varsinkin jos muutkin vakiopellit on paikallaan. Quote Link to comment
x-pj Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 En tiedä minä vuonna tullut, mutta tuon kuvan mukaan ainakin 68-mallissa ollut. Noiden kanssa yläpellit on kaiketi myös erilaiset. Quote Link to comment
J.Ussi Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 ->1967 kuplassa/ghiassa on 30mm leveät jarrukengät takana. Kuitenkin ostamissani uusissa, sekä alkuperäisissä vanhoissa jarrurummussani on koneistettua jarrupintaa 43mm. a. Miksi hitossa ?? b.Voiko paikalleen heittää 1968-> 40mm leveät kengät? c. Onko tästä käytännössä hyötyä jarrutusehoa ajatellen? d. Voiko taakse laittaa tehokkaammat sylinterit? Koko suosituksia? Edessä mulla on CSP levysetti ja pääsylkkänä vakio 2-piirinen. Quote Link to comment
metake Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 a) 4- vai 5-pulttiset rummut? b) voi jos rumpu on myös -68 eteenpäin oleva 4-pulttirumpu. c) on d) Mistä löytyy tehokkaammat takasylinterit jotka sopii kuplaan? Quote Link to comment
JM Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 D. Voi. Oon tykänny näistä http://aircooled.fi/tuote/3021/jarrusylinteri-eteentaakse-t13-13021303-870479-2330mm Quote Link to comment
hpa Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 (edited) Tehokkaammat takajarrusylinterit heiluriakseliin lienevät 19 mm männillä. Edited May 11, 2017 by hpa Quote Link to comment
Tutkija Posted May 11, 2017 Share Posted May 11, 2017 Kyllähän sinne taakse sopii nelipulttiseen jarrukilpeen etusylinterit suoraan. Ja sillä nelipulttisen kilvellä saa viispulttiseen kukkarumpuun 40mm leveet jarrutkin. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Taakse saa vähällä vaivalla myös T3/4 navat, kilvet ja rummut joilla saa vielä vähän isommat jarrut, mutta vain nelipulttisena. Tai esim. 5x130. Kenkien leveys tällöin 45mm. Jarrutehoon olennaisesti vaikuttava rummu halkaisijakin on jonkn verran suurempi. Quote Link to comment
J.Ussi Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 (edited) Täällähän on tullu hyviä vinkkejä. Tosiaan mulla on vakiona 5-pulttiset rummut, 30mm kengät ja 19mm sylinterit. JM: Hyvä tietää että nuo 23.3mm 1302/3 sylinteritkin käy. Toinen vaihtoehto olis tuo 22.2mm etusylinteri. Oletko mitä pääsylinteriä käyttänyt? Tutkija: Eli 5-pulttisen kilpeen ei sitten käy nuo isommat sylinterit, eikä levämmät kengät? Puavo: Hyvä tietää, mulla ei vaan tuo onnistu koska raideleveys kasvaa, sekä myös jako muuttuu. Mulla oli tulossa levyjarru setti taakse, mutta jouduin sen napsimaan pois koska leveys kasvoi 10mm/puoli verrattuna rumpuihin. 5-spoke vanteet 195/65 kumilla ei mahtuneet mitenkään pyörimään, eikä myöskään 6" levipellit jotka nyt rumpujem kanssa alle laitan. Säätölattojen mutikasta joutui nytkin hiomaan hiomaan että sai sisäpuolelle tilaa ja ulkoreunassakaan ei montaa milliä ylimääräistä ole. Kyseessä siis Ghia. Ainoat saatavilla olevat oli vakio 4" 155-15 rättirenkaalla jotka mahtui pyörimään. Oli hieman tuota..... sanotaanko vaikka että jännittävä tuntuma takapäässä noilla renkailla :D Kuplassa saattaa tilaa olla paremmin? Jos joku 5-pultti levyjarrusettiä kaipaa niin mulla vois olla kaupan. Edited May 12, 2017 by J.Ussi Quote Link to comment
-tipi- Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Kolkin nelipulttirummun/navan paikalle menee heittämällä kolkin 5x205 vm.'64-'65 rumpu. 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Ei käy kun 5 pulttisen kilpi on tehty kapeille kengille,siihen kun laittaa 40 jarrukengän niin jää vänkäykselle säätöruuvien päästä. Nelipulttiaen kilpi tuo myös 5mm jarrukengät ulommas rummusta jolloin leveä kenkä ei hankaa kupeesta jarrurummun pohjaan. Quote Link to comment
pas2 Posted May 19, 2017 Share Posted May 19, 2017 Onko barnin ja uudemman junan takaluukun tiivisteet eri profiilia (eri pituiset ja kokoiset muuten ovat kyllä, sen tiedän) Quote Link to comment
Kahviäijä Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Palliksen 1600 type1 moottorissa käytössä Solex 34 Pict 3 kaasutin ni kysymys kuuluu että mitkä mahtaa tässä olla alkuperäiset suuttimen koot? joskus 3-4 vuotta sitten tein suutin jumppaa ja nyt haluisin vaihtaa takasi mutten muista mitä oon vaihtanu isompaan ja mikä oli se aiempi koko? Muistelisin että vaihoin isompaan vaan tyhjäkäynti- ja pääsuuttimen. Quote Link to comment
jarkki86 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Pitäisi vanteet laittaa levitykseen ja kaipailisin tietoa minkälevyiset vanteet sopii yhden ulkonapsun madallettuun -67 kuplan lokarien sisään. Tässähän on pitkät vetarit lyhyellä boorilla. Vakiosta vanhanmallin vanteesta levitetään. Quote Link to comment
sleepercooler Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Pitäisi vanteet laittaa levitykseen ja kaipailisin tietoa minkälevyiset vanteet sopii yhden ulkonapsun madallettuun -67 kuplan lokarien sisään. Tässähän on pitkät vetarit lyhyellä boorilla. Vakiosta vanhanmallin vanteesta levitetään. Ainakin 7" menee vielä 205 kumin kanssa, itellä on ainakin tarkoitus laittää tälläinen kompo alle. Quote Link to comment
Simon Templar Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Pallonivelkeulaisen kuplan etuiskarin alemman kiinnitystapin halkaisija? Käykö 12mm reiällä oleva iskari? Quote Link to comment
metake Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Pallonivelkeulaisen kuplan etuiskarin alemman kiinnitystapin halkaisija? Käykö 12mm reiällä oleva iskari? Juuri eilen mittasin, on juurikin 12 mm. Quote Link to comment
Simon Templar Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Juuri eilen mittasin, on juurikin 12 mm. Thank you Sir. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Mista saa vaijerinkuorta ja siihen yksilankasta sisusta metritavarana? Eli jos pitäs tehdä vaikka 4m pitkä ryyppyvaijeri pallokeulaan Kuorta on vaikka mimmosena pätkänä mopoliikkessä ja vaijeria taas on monisäikeisenä vaikka missä =( Quote Link to comment
Simon Templar Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 etsit siis pianolankaa? http://www.taloon.com/pianolanka-3-0mm-5kg-90m/JJ-62-40sfop/dp Quote Link to comment
tolvana Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 Laita palliksen lämmönsäätövaijeri uusiokäyttöön Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 --> Simon & Tolvana Jarrupenkkini tarvian tuon vaijerin ja kuoren. Menee metritolkulla ja monisäikeinen ei käsittääkseni kelpaa, kun pitää kestää myös työntöä. Quote Link to comment
tolvana Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 (edited) --> Simon & Tolvana Jarrupenkkini tarvian tuon vaijerin ja kuoren. Menee metritolkulla ja monisäikeinen ei käsittääkseni kelpaa, kun pitää kestää myös työntöä. Just viime viikolla laitoin -74 palloon nuo, oli ykssäikeiset ja kuorelliset. Reilut 4 metriä zipale. Toinen vanha taitaa olla vielä tossa pihalla mut toinen män jo roskiin kun oli jumissa kuoressaan.Edit, toi pianolanka paineilmaputkessa vois olla budjettiratkaisu. Edited May 30, 2017 by tolvana Quote Link to comment
mikko k Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 Pianolanka on ratkaisu kun tarvii saada työnnettyä. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 (edited) Eli pianoo ja painetta. Kiitos =) Edited May 30, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.