Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Guest Skipi_

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Lohkon puolisksot liittävät pinnapultit, ilmeisesti 12 milliset metriset, mutta tiheämmässä kierteet, kaksi eri mallista mutteria omista ei sopinut. Voisko joku sanoa, mikä nousu, et vois kysyä asiantuntijalta. Itse en näistä paljo ymmärrä, mutta alan mies varmaan tietää. Kaiken lisäksi aicooledista on loppu halpa 10e mutterisarja  lohkon kiinnitykseen ja P-kaupassa on kyllä sarja, mutta laajempi ja 40e hintaan ja nyt tilatessa perillä toukokuun loppupuolella, vanhojen kokemusten mukaan.

Edited by Timo Suosalmi
Link to comment

Lohkon puolisksot liittävät pinnapultit, ilmeisesti 12 milliset metriset, mutta tiheämmässä kierteet, kaksi eri mallista mutteria omista ei sopinut. Voisko joku sanoa, mikä nousu, et vois kysyä asiantuntijalta. Itse en näistä paljo ymmärrä, mutta alan mies varmaan tietää. Kaiken lisäksi aicooledista on loppu halpa 10e mutterisarja  lohkon kiinnitykseen ja P-kaupassa on kyllä sarja, mutta laajempi ja 40e hintaan ja nyt tilatessa perillä toukokuun loppupuolella, vanhojen kokemusten mukaan.

Bentleyn kirja sanoo noille kierteeksi M12x1,5. Vakio nousu tuolle M12 koolle on 1,75.

Link to comment

Osaisko joku kertoo mihin nää kuuluu? Irrotetty -73 westypallosta. En ole muistanu ko. Juhlasta ottaa kuvaa kun olen nää irti raksinu ja netistä en löydä sijoituskohdetta näille.

 

Itse itsellini vastaten: Kuuluvat aukon reinoille vahvikkeeksi, sängyn jalat tulevat näitä vasten. Löytyhän se kuva kun tarpeeksi etsi.

Link to comment
Guest Bokseri 1500

Kumpi pelti parempi sylinterin alla ja onko joku molempia testannut. Tuli noi mustatkin pellit kerran tilattua.

Orgis vai uudempi versio ?

post-3608-0-80255500-1494393926_thumb.png

post-3608-0-32710500-1494393943_thumb.png

Edited by Bokseri 1500
Link to comment

Mahdotonta vastata, kuplan orkkispuhallin+orkkispellit niin alempi. Kolmostyypin orkkispellit+puhallin niin ylempi. Muut kombinaatiot ja niiden toimivuus löytyy käyttämällä hakua sekä volkkaripalsta.fi tai lontooksi thesamba.com. Löytyy faktaa ja mittaustulokset jos mistä. Toki jokkisnetistä ja Facebookista löytyy myös mielipiteitä näihin.

Valtavasti on muuttujia tuossakin lämmöntuotto ja poistojärjestelmässä. Saksalaiset insinöörit on melko hyvän järjestelmän rakentaneet ja miljoonat virittäjät tuota "parannelleet" vaihtelevalla menestyksellä.

  • Like 1
Link to comment
Guest Bokseri 1500

No sulla ei tietoo ollut kun että mistä ettiä.Pitänekö täräyttää mustat super tin

pellit kokeeksi ja kokeilla miten kuumana käy. Lie kai tuo tekijä ja suunnittelija nuita testannut vai heittikö vain myyntii suoraan. On mulla ne pikku ogris pellit mut ovat ruosteiset ja paskaset.

Link to comment

Jos mitään iloa, niin omassani molempia kokeillut, ainakaan öljyn lämmössä ei ollut havaittavaa eroa.

Pitäisi varmaan olla useita antureita ympäri sylinterin että mahdollisen hyödyn (tai haitan) voisi havaita, eiköhän tuon ole tarkoitus jakaa ilma tasaisemmin sylinterin ympäri ja näin tasata lämpötila-eroja.

Link to comment

Millaisella laipalla tms kiinnikkeellä tuo tolppa kiinnitetään tohon ylälimppuun ja mistä kaupasta sellaisia osia löytää?

 

SrDT2-1XpQFZN58R9RtfoSPghLwvtqlYeZfgCsHC

 

MYxvnOXPLg9sEINePMcV8fRNkqnKN9s6FbH3r9cb Eli mistä lytää noita nelipykäläisiä kuppeja, joka ilmeisesti multa puuttuu?  - edittinä netistä raapaistu kuva

Edited by SePi
Link to comment

Noiden peltien suunnittelija on volkkarin tehdas ja se suunnitteli ne type3 moottoriin.

Millos nuo tuli type 3 koneeseen kun omassa '65 ei noita vielä ole. Ja asennuksessa ne on saatava tiiviiksi yläpeltejä vasten. Muuten karkaa ilma ennen kuin pääsee pyttyjen alle. Mutta siis niin paljon noita on haukuttu että orkkiksilla mielummin varsinkin jos muutkin vakiopellit on paikallaan.

Link to comment

->1967 kuplassa/ghiassa on 30mm leveät jarrukengät takana.   

Kuitenkin ostamissani uusissa, sekä alkuperäisissä vanhoissa jarrurummussani on koneistettua jarrupintaa 43mm.  

 

a. Miksi hitossa ??

b.Voiko paikalleen heittää 1968->   40mm leveät kengät?

c. Onko tästä käytännössä hyötyä jarrutusehoa ajatellen?

d. Voiko taakse laittaa tehokkaammat sylinterit? Koko suosituksia?  

 

Edessä mulla on CSP levysetti ja pääsylkkänä vakio 2-piirinen.

Link to comment

Taakse saa vähällä vaivalla myös T3/4 navat, kilvet ja rummut joilla saa vielä vähän isommat jarrut, mutta vain nelipulttisena. Tai esim. 5x130. Kenkien leveys tällöin 45mm. Jarrutehoon olennaisesti vaikuttava rummu halkaisijakin on jonkn verran suurempi.

Link to comment

 Täällähän on tullu hyviä vinkkejä.   Tosiaan  mulla on vakiona 5-pulttiset rummut, 30mm kengät ja 19mm sylinterit.

 

JM: Hyvä tietää että nuo 23.3mm 1302/3 sylinteritkin käy. Toinen vaihtoehto olis tuo  22.2mm etusylinteri.

Oletko mitä pääsylinteriä käyttänyt?

 

Tutkija: Eli 5-pulttisen kilpeen ei sitten käy nuo isommat sylinterit, eikä levämmät kengät?

 

Puavo: Hyvä tietää,  mulla ei vaan tuo onnistu koska raideleveys kasvaa, sekä myös jako muuttuu.

Mulla oli tulossa levyjarru setti taakse, mutta jouduin sen napsimaan pois koska leveys kasvoi 10mm/puoli verrattuna rumpuihin.  

5-spoke vanteet 195/65 kumilla ei mahtuneet mitenkään pyörimään, eikä myöskään 6" levipellit jotka nyt rumpujem kanssa alle laitan.

 Säätölattojen  mutikasta joutui nytkin hiomaan  hiomaan että sai sisäpuolelle tilaa ja ulkoreunassakaan ei montaa milliä ylimääräistä ole. Kyseessä siis Ghia. Ainoat saatavilla olevat oli vakio 4" 155-15 rättirenkaalla jotka mahtui pyörimään.  Oli hieman tuota..... sanotaanko vaikka että jännittävä tuntuma takapäässä noilla renkailla :D

 

 Kuplassa saattaa tilaa olla paremmin?

Jos joku  5-pultti levyjarrusettiä kaipaa niin mulla vois olla kaupan.

Edited by J.Ussi
Link to comment

Ei käy kun 5 pulttisen kilpi on tehty kapeille kengille,siihen kun laittaa 40 jarrukengän niin jää vänkäykselle säätöruuvien päästä. Nelipulttiaen kilpi tuo myös 5mm jarrukengät ulommas rummusta jolloin leveä kenkä ei hankaa kupeesta jarrurummun pohjaan.

Link to comment

Palliksen 1600 type1 moottorissa käytössä Solex 34 Pict 3 kaasutin ni kysymys kuuluu että mitkä mahtaa tässä olla alkuperäiset suuttimen koot? joskus 3-4 vuotta sitten tein suutin jumppaa ja nyt haluisin vaihtaa takasi mutten muista mitä oon vaihtanu isompaan ja mikä oli se aiempi koko? Muistelisin että vaihoin isompaan vaan tyhjäkäynti- ja pääsuuttimen.

Link to comment

Pitäisi vanteet laittaa levitykseen ja kaipailisin tietoa minkälevyiset vanteet sopii yhden ulkonapsun madallettuun -67 kuplan lokarien sisään. Tässähän on pitkät vetarit lyhyellä boorilla. Vakiosta vanhanmallin vanteesta levitetään.

Ainakin 7" menee vielä 205 kumin kanssa, itellä on ainakin tarkoitus laittää tälläinen kompo alle.

Link to comment

Mista saa vaijerinkuorta ja siihen yksilankasta sisusta metritavarana? Eli jos pitäs tehdä vaikka 4m pitkä ryyppyvaijeri pallokeulaan

Kuorta on vaikka mimmosena pätkänä mopoliikkessä ja vaijeria taas on monisäikeisenä vaikka missä =(

Link to comment

--> Simon & Tolvana

 

Jarrupenkkini tarvian tuon vaijerin ja kuoren. Menee metritolkulla ja monisäikeinen ei käsittääkseni kelpaa, kun pitää kestää myös työntöä.

 

Just viime viikolla laitoin -74 palloon nuo, oli ykssäikeiset ja kuorelliset. Reilut 4 metriä zipale. Toinen vanha taitaa olla vielä tossa pihalla mut toinen män jo roskiin kun oli jumissa kuoressaan.

Edit, toi pianolanka paineilmaputkessa vois olla budjettiratkaisu.

Edited by tolvana
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...