Jump to content

Keskustelua muista merkeistä


Recommended Posts

Posted (edited)

^ Ei pidä paikkaansa. :)

 

 

Adam Opelin perustama Opel aloitti liiketoimintansa 21. tammikuuta 1862 tuottamalla kodintavaroita, kuten ompelukoneita.

Edited by Jiibee
Posted

Mulla oli käyttöautona vajaat 10 vuotta Opel Rekord 2,0 l automaatti. Se vuosi kaikkia nesteitä lukuunottamatta jarrunestettä, ei kuitenkaan suuria määriä. Kohtuu mukava ajopeli kuitenkin. Ei kumminkaan herättänyt halua hankkia toista Opelia käyttöautoksi.

Guest aquatictramp
Posted

Ooppeli oil ihan kohtuu peli aina 2000 luvun alulle. Sitten loppu konsernilta Rahat/suunnittelu. Saappikin sai naista tekniikkaa eika hyvin kaynyt.

Posted (edited)

First On Race Day :))

 

Viemäriin koko topicci Opeleiden ja pösöjen kera.

Edited by JaniM
Posted

En mä osaisi korjata lähimainkaan näin hyvin autoja jos en olisi omistanut turbotettua 2.0 is sierraa tupla tuplilla.

 

Eli on niistä muistsakin merkeistä jotain hyötyä.

Posted

Jaa, täällä aletaan oleen nykyään suvaitsevampia :) Jopa Arto. Eiks tää ookkaan ilmajäähy vokkelo orientoitunut palsta enään ;^) No itellä ensi kosketus ropaamiseen oli ilmajäähy. Mut ollaan onneksi vapaalla keskustelualueella.

Posted

Kyllä parasta mitä rahalla saa on nää volkkarit. Etenkin semmoiset "uudemmat". Niinku toi meidän kakkosauto polo. Uudesta ollut meillä, pidetty kuin kipeetä v****a ja mittarissa 48000 km ja kone kolisee kuin kiviseula. Paalivalmis.

 

Entäs pojan saabbi? Ei päivääkään pääse ettei check engine-valo syty. Syystä tai toisesta. Odotan että mikä valo sitten syttyy kun ce-valosta palaa polttimo. Pakko siellä joku varavalo on olla?

 

Veljen Nissan Note toimii aina, mutta kun sillä ajaa sata metriä alkaa vaan ottaa niin päähän koko laite. Mielummin kävelee tai menee bussilla.

 

Sitten on museoikäinen fordfiesta. Ei ole keliä, seisotusta tai mitään muutakaan syytä etteikö tämä kampe käynnisty. Aina toimii. Mutta ne ajo-ominaisuudet. On kuin puimurilla yrittäis peruuttaa satasta.

 

Ei oo helppoo tää.

  • Like 1
Posted

Meillä on ollut monta Vw golffia..Mitä uudempi sitä huonompi.Nyt 1.2 tsi..Mitä kuraa,kolisee ja rämisee samoin kuin Lassen.Ei,ei,ei.Sähköjä ja lamppuja ihan kuin lentokoneessa..Kyllä 1303S on hyvä auto :)

Posted

Kyllä lähes kaikki nykyautot on ihan paskoja oli ne sitten eurooppalaisia tai kaukoidän ihmeitä. Amerikan ihmeistä ei edes kannata mainita.

 

Tavallisia perusautoja ei ole enään tarjolla, jo asetusten mukaiset varusteet aiheuttavat vikoja muutaman vuoden iässä. Lisäksi ajotuntuma on nykyautoista kadonnut kokonaan, kiitos kaikkien elektronisien apulaitteiden. Ihan pelottaa, mitä tulevaisuus tullessaan!

Posted

"Ihan pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan"... Autot ajaa itsestään, ja meidän harrastevolkkareista tulee muinaista tekniikkaa, kuten hevoskärryistä aikoinaan. Autot, joita ihminen ajaa, katsotaan turvallisuusriskeiksi digitaaliautojen joukossa... Kannattaa ajella harrastewaunuilla vielä kun se on sosiaalisesti hyväksyttävää ja laillista!

  • Like 2
Posted (edited)

Miten niin harrasteajoneuvoilla? Juuri tulin Hotellin pihaan ja aamulla matka jatkuu, työmatkalla

Hienoa :)Siinä asennetta ... Ei ainakaan airbag valo pala,tai jakoketju veny,tai moottorivalo pala,tai "renkaiden ilmapaine liian alhainen valo".Mulle nämä valot on jo liikaa..

Edited by krille
Posted

Kohta täytyy ottaa farmaritane työnalle ja tehdä siitä käyttis.

Joskus muinoin mulla oli farmaritane käyttiksenä, ihan hirveällä lämmöllä en sitä kyllä muistele...

  • Like 1
Posted

Mitä sitä kauhistelemaan näitä uusia kertakäyttöisia autoja, niistä ei ole tarkoitus tullakaan remontoitavia harrasteautoja. Viis vuotta kestävät ja sitten on viimeistään hyvä päivittää uuteen. Uusien kanssa ajaminen tuntuu öky hommalta, mutta mulla asuntovelallisella ainakin viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollu halvin ja huolettomin tapa hoitaa arkiautoilu. Jos mä haluaisin pommin varman käyttöauton vähintään kymmeneksi vuodeksi, niin ostaisin tämän

Posted

Noista uusista autoista, ihan hyviä ne on jos miettii paljon niillä ajetaan ja kuinka niitä huolletaan. Ajatusleikkinä vanha kupla jolla ajat kelillä ku kelillä 30tkm / v niin eiköhän siinäkin rupee empin pallonivelet kolisee tai laturin- / öp valo vilkkua. Mun mielestä nää vanhat on ihan paskoja.

  • Like 2
Posted

Lisäks vanhan osaa itse korjata kun taas uutta ei siihenkään enää pysty/viitsi.. Menee jo 3h aikaa poistaa peitemuovit jotta pääsee irrottamaan öljyproppua pohjasta.... :D

Posted

Mä oon laiska ja vetäsen öljytikun kautta sähköpumpulla ja ei haittaa jääkö sinne desi vai kaks vanhaa moskaa, uuteen sekoittuu ja tuore suodatin hoitaa tehtävän.

Suodatintakaan ei saa vaihdettu poistamatta noi muovihärpäkkeet edestä... :)

Posted (edited)

Töissä uusia volkkareita useita itsellä ja muilla, enemmän ja vähemmän susia kaikki. Kaveri lisäili öljynvaihtovälillä (28tkm) 4,3 litraa öljyä koneeseen vaihto sit vaa suodattimen huollon aikaan ku öljyt vaihtuu matkalla ;)

 

Itseltä levisi viime vuonna 7kk vanha ja 19tkm ajettu Opel alle, total motorschaden. Kakkossylinteristä paineet pois sano tietokone, ei ihme ku mäntää ei löytyny mistää ja kiertokanki oli poikki. Laatua laatua!

 

Edit: kaveri osti identtisen Corsan samoihin aikoihin, taisi saada sen pari päivää ennen mua. Silläkin katosi elämä koneesta kolmostiellä tais olla pari päivää ennen omaa...tosin hällä vain 14tkm lasissa. 1,0 ecoflex.

Edited by GT78
Posted

Työkaverilla piinattu rellu... kovasti tyytyväinen autoon... olen ollut joskus kyydissäkin... lämmin ja haiseekin hieman... aina likainen...

Guest Jussinbussi
Posted

Toyota on aina vaihtoehto. Koskaan ollut pienintäkään vikaa. Tässä viimeisessä tosin huomaa laadun heikenneen. Auto on nyt 4,5 vuotta vanha ja airbagin varoitustarra kuljettajan  häikäisysuojassa on alkanut reunasta irrota ihan itsestään, useita millejä jo. Olisihan sen varmaan takuuseen saanut mutta kun ei muuta asiaa sen suhteessa ole ollut niin ei sitten jaksanut lähteä rutisemaan.

Posted

Joskus ihmettelin itsekin Toyotan ylivoimaa kaikenlaisissa tilastoissa mutta sitten se selvisi uutta autoa katsellessa; japanin ihme käy kolme kertaa huollossa sinä aikana kuin Volkkari käy kerran. Olin ihan että what tässähän joutuisi hyppäämään marmorilla kolme-neljä kertaa vuodessa...

 

Tosin voidaan ajatella että Volkkarikin kulkisi paremmin mikäli huoltoväli palautettaisiin 50-luvulle ;)

Posted

Joskus ihmettelin itsekin Toyotan ylivoimaa kaikenlaisissa tilastoissa mutta sitten se selvisi uutta autoa katsellessa; japanin ihme käy kolme kertaa huollossa sinä aikana kuin Volkkari käy kerran. Olin ihan että what tässähän joutuisi hyppäämään marmorilla kolme-neljä kertaa vuodessa...

 

Tosin voidaan ajatella että Volkkarikin kulkisi paremmin mikäli huoltoväli palautettaisiin 50-luvulle ;)

Näinhän minä tein omassa TSI ssä..Ajan 10tkm ja vaihdan öljyt :) Toivon että saisi edes 100tkm ennenkuin jotain tapahtuu :) 30tkm öljyhuoltoväli on aivan liikaa

Posted

Edelleenkin olen sitä mieltä et 5000km on Suomen olosuhteissa sopiva öljynvaihtoväli todisteena pihassa Mitsubishi pajero jolla ajettu yli 1000000km tekemättä moottorille mitään remontteja.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...