wp Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 43 minutes ago, kari kittilä said: Ainoat. Tässä on joka nurkassa säädettävä coilover jousitus. Iskaritornin kuormitus on tässä konstruktiossa aivan eri luokkaa kuin tehdas sen suunnitteli. Mielestäni se kaipaisi lisätuentaa ja vahvistusta Quote
wp Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 (edited) Miten toteutus, äkkiä katsoen ei huomaa? Edit: näkyihän se tuolla pari sivua taaksepäin Edited December 23, 2018 by wp Quote
mikko k Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 1 hour ago, kari kittilä said: Ainoat. Tässä on joka nurkassa säädettävä coilover jousitus. Okei. Onko tuo jousitolpan alapään pultin koko millainen? Mietin vaan sitä että se ottaa koko etupään kuormituksen kantaakseen. Ja jarrutuksessa vielä enemmän. 🤔 Quote
janskuk Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 "Pikkuvikaista" heräte-ostosta elvytelty sieltä täältä, ja jouluinen testilenkki heitetty onnistuneesti. Sanovat että vaihtelu virkistää... 5 Quote
Matti-Pekka Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 No tuo jos mikä virkistää! täällä pihassa Vallu 361 ...😊 Quote
kari kittilä Posted December 26, 2018 Posted December 26, 2018 On 12/23/2018 at 10:25 PM, mikko k said: Okei. Onko tuo jousitolpan alapään pultin koko millainen? Mietin vaan sitä että se ottaa koko etupään kuormituksen kantaakseen. Ja jarrutuksessa vielä enemmän. 🤔 Tästä oli silloin keskustelua kun laitoin Ghiaan tuon coilover jousituksen ja joku laski mitä tuo alapultti kestää niin kyllä se kestää eikä Ghiassa ollut mitään ongelmia. 1 Quote
pepix Posted December 26, 2018 Posted December 26, 2018 Minulla juuri tämmönen työn alla. Vespa ACMA (ranskalainen lisenssi) vm. `57. 7 1 Quote
Simon Templar Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 16 hours ago, kari kittilä said: Tästä oli silloin keskustelua kun laitoin Ghiaan tuon coilover jousituksen ja joku laski mitä tuo alapultti kestää niin kyllä se kestää eikä Ghiassa ollut mitään ongelmia. Oliks laittaa linkkiä tosta kun pitäis asennella ilmaiskareita samalla periaatteella? Mun mielestä se pultti on ihan rajoilla... Quote
kari kittilä Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 2 hours ago, Simon Templar said: Oliks laittaa linkkiä tosta kun pitäis asennella ilmaiskareita samalla periaatteella? Mun mielestä se pultti on ihan rajoilla... Ei ole. Se tais olla mun Ghian projektikertomuksessa joka on poistettu. Kesti se useamman tonnin. Quote
Simon Templar Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Juu, kestää se tonneja, mutta jos ajaa satasta routakuoppaan niin tulee melko monta geetä. Quote
metake Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 5 minutes ago, Simon Templar said: Juu, kestää se tonneja, mutta jos ajaa satasta routakuoppaan niin tulee melko monta geetä. Nopeasti laskettuna pelkkää leikkausta iskarin tappi kestää 2700 kg, mutta tilanne muuttuu tuosta paljon huonompaan suuntaan jos huomioidaan että tappi voi myös vääntyä... Quote
Simon Templar Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 En taida sit uskaltaa pelkästään ton varaan laittaa. Quote
DOODAH Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Vuoden vimppaa pannua kasaanpäin 1604cc 3 Quote
Hanuri Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Pääsisköhän tällä ajeleen jo ens kesänä? 18 Quote
Tanhis Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Yksi keskemeräinen projekti tuli about valmiiksi. Kahva tarttisi vielä maalata punaiseksi mut ei ollut maalia niin se jäi sit roikkumaan. Ja voishan tuota vielä kiilloitella ja putsailla mut mökille tuo olis tarkoitus viedä käyttöön niin turhaa sitä enempää hieroa. 6 Quote
metake Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 1 hour ago, Tanhis said: Mä tein saman jokin aika sitten, ja keittimen vielä kaveriksi. Quote
metake Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Mitenkä tuossa sun puhalluslampussa toimii toi esilämmitys? Ja onko toi bensa vai petrooli, vai onko Primus ikinä tehnykään bensa toimisia? Quote
Mikko S Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Tuohon syvennykseen tankin päällä kaadetaan spriitä. Löysin joskus nossin optimuksen lampun ja petrooli/bensakeittimiä on laajahko kokoelma: 1 Quote
Tanhis Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 11 hours ago, metake said: Mitenkä tuossa sun puhalluslampussa toimii toi esilämmitys? Ja onko toi bensa vai petrooli, vai onko Primus ikinä tehnykään bensa toimisia? Petroolia mä ainakin tankkiin kaadoin. Ja esilämmityksen perusteet tosiaan tuossa yllä jo mainittiinkin. Quote
wp Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Kurkut valmiit, eloksointia kaipaisivat mutta varmistetaan ensin toiminta.... 1 Quote
kari kittilä Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Eilen tuli 1303:sen 74- uudenpiin tarkoitetut raidetagot ja tein niistä lyhentämällä sopivat tähän hammastanko systeemiin, pitää vielä hommata vasenkätinen kierretappi niin saa pidennettyä kierteen. Maalasin nuo kinnitysosat ja hammastanko on nyt paikoillaan. Quote
Mäki Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 On 12/28/2018 at 2:00 AM, Hanuri said: Pääsisköhän tällä ajeleen jo ens kesänä? Ohikiitävän hetken koin perisuomalaista kateutta, mutta onneksi se meni aika pian ohi. Hieno laite! 1 1 Quote
mapping Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Pikku hiljaa ehkä valmistuu. Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
Matti-Pekka Posted December 31, 2018 Posted December 31, 2018 Tän vuoden viimeiset säätelyt... kohti uusia vaikeuksia Hyvää tulevaa Uutta Vuotta Lajitoverit T.Turengin rengit Matti&family 1 Quote
Hebster52 Posted December 31, 2018 Posted December 31, 2018 Ei sit ....tu mitään mun tallissa.. Quote
kari kittilä Posted December 31, 2018 Posted December 31, 2018 Koppa ois nyt väreissä ja sais hakea viikonloppuna kotitalliin:):) Hyvää Uutta Vuotta Harrastajille!!! 9 Quote
arvuuttaja Posted December 31, 2018 Posted December 31, 2018 Aivan näin.! Pitkän ajan saatossa pajan ykköspöydän päälle kertynyttä chaissea tuli kerrankin alettua siivoamaan, jota taisi olla päälle 120mm rautakannesta ylöspäin ja ruustuuki Record No5 sai siirtyä noin 900 milliä vasemmalle, jotta saisi monot tyhjään kohtaan työpöydän alle tarkempaa istuskelu tuokiota varten jtn tarkempaa nysvätessä.. Takapihan katoksessa olisi vielä koskaan kaupaksi menemätön mustangin väreihin aikoinaan "mulkku" rissalla maalailtu -71 fasty, jolla taidettiin ajaa viimeksi -02 Oulun edenin edessä jääradalla tai Isolla syötteellä kyseisinenä vuotena juhannuksena.? Tekisi mieli jo luovuttaa, mutta täällä olevat Ketomäki, Koivisto, jne jaksavat vielä yrittää, joten..... 2 Quote
mikko k Posted December 31, 2018 Posted December 31, 2018 (edited) Painaa painaa, jaksaa jaksaa... 😄 On mullakin yx möhkö, joka on ollu purettuna yli 20v... Muutaman muun ohella.. Edited December 31, 2018 by mikko k Quote
kari kittilä Posted January 5, 2019 Posted January 5, 2019 Kori haettu kotitalliin. Irrotin korin grillistä ja työnsin pohjan sen alle. Rouvan kanssa alotettiin korin ja pohjan naittaminen ja huomenna sitten loppuhuipennus eli pulttaaminen. 12 Quote
Kharon Posted January 6, 2019 Posted January 6, 2019 (edited) Karmann-projektiin kytketty sähköjä aina välillä päivä kerrallaan. Tähän mennessä saatu aikaiseksi etuparkit, vilkut ja hätävilkku. Takaparkkien kytkentä poltti sulakkeen, taisi olla väärä johto/johto merkittynä väärin, koska takaa mitattuna parkkien johto ei ole missään kiinni. Opsan. Johdot ~kaikkeen on vedetty, mutta ei ole vielä testattu ja samalla saatu suunnaton johtohärdelli sulakerasian taakse. Projektiosioissa on kuviakin. Hyvää uutta vuotta itsekullekin joka tapauksessa. Edited January 6, 2019 by Kharon Quote
Mäki Posted January 6, 2019 Posted January 6, 2019 Piti alkaa kasaamaan tätäkin, kun kesä on ihan oven takana 2 Quote
Ketsa Posted January 6, 2019 Posted January 6, 2019 Kuinkahan monta suomisplittiä Tierpissä oikein onkaan kiihtymässä ensi Classicissa? Quote
kari kittilä Posted January 6, 2019 Posted January 6, 2019 Tämmöstä tänään. Nuo droppiolat joudun vaihtamaan vakioihin kun menee lattiaan dropeilla eikä saa rengasta paikoilleen kun on lokasuoja paikoillaan. 1 Quote
wp Posted January 12, 2019 Posted January 12, 2019 Sylinteriaihiot alkavat sopia pikku hiljaa pinnapulttien väliin 2 Quote
kari kittilä Posted January 12, 2019 Posted January 12, 2019 Asensin nuo uudet vakio olat ja laskin auton renkailleen. Ihan hyvältä vaikuttaa, keulan maavara on nyt 9,5cm ja noilla jousilla on vielä 4cm säätövaraa alemmas. 3 Quote
wp Posted January 13, 2019 Posted January 13, 2019 Pari kuvaa miten raakaputki kiinnitetään sorviin porausta varten. D=95,00 lähtiessä, poraus D=97,85-97,90 hoonausvaralla. Ylempi laippa sorvataan vielä pienemmäksi ja kiinnityksen pinnapultit vaihtuvat lyhimpään mahdolliseen. Alempi laippa kellotetaan aksiaalisuunnassa nollaan, putken alempi tehdaskoneisteinen olake toimii ns. nollakohtana. Putken keskitys sisäreiästä vipumittakellolla ja lastuamaan.... Sorvi tulee toki olemaan suurempi kuin tuo oma pöytämalli 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.