wp Posted December 14 Posted December 14 Mittakello sanoi että tilaa on 6.9mm mutta venttiilit ovat auki 7.8mm yläkuolokohdassa vaihtohetkellä. Puristussuhteen puolesta tähän kestänee tehdä melko reilutkin venttiilikolot. Quote
mikko k Posted December 15 Posted December 15 Lonkalta heitettynä tarvit n. 3-6mm kolot mäntiin tuosta tasalaesta alaspäin. Toki tämäkin riippuu nokasta ja ajoituksesta. Quote
wp Posted December 15 Posted December 15 Näytti vähän että nokka on hiottu siten että imu on aikaistettu YKK:ssa. Hihnapyörän asteikon perusteella 2-4 astetta, pitää katsoa myöhemmin isolla astelevyllä tarkemmat lukemat. Puristussuhde ilman koloja on noin 16:1 joten pari pykälää saisi sekin tippua Quote
Racing Posted December 15 Posted December 15 Tähän väliin onkin hyvä kysyä kellä olis sellaiset jigit ja terät jolla ne venttiilikolot sais ajettua kuplan mäntiin oikeisiin kohtiin? vingulla tms ei ole vaihtoehto enää..😅 Quote
mikko k Posted December 15 Posted December 15 2 hours ago, wp said: Näytti vähän että nokka on hiottu siten että imu on aikaistettu YKK:ssa. Hihnapyörän asteikon perusteella 2-4 astetta, pitää katsoa myöhemmin isolla astelevyllä tarkemmat lukemat. Puristussuhde ilman koloja on noin 16:1 joten pari pykälää saisi sekin tippua Aika nopsasti tulee puristussuhde alas kun palotila hieman kasvaa. Ja sulla nyt erityisesti kun koloa tulee männän pattiin koko lautasen halkaisijalta verrattuna siihen että olis tasapäämännät. Quote
wp Posted December 15 Posted December 15 1 hour ago, mikko k said: Aika nopsasti tulee puristussuhde alas kun palotila hieman kasvaa. Ja sulla nyt erityisesti kun koloa tulee männän pattiin koko lautasen halkaisijalta verrattuna siihen että olis tasapäämännät. Teinkin tuossa alustavasti laskelmia ja näyttää että männät pitääkin kolota mahdollisimman nuukasti, näiden kansien kanssa ei ole juurikaan mahdollista pienentää palotilaa siivulla kannesta. Quote
mikko k Posted December 16 Posted December 16 8 hours ago, wp said: Teinkin tuossa alustavasti laskelmia ja näyttää että männät pitääkin kolota mahdollisimman nuukasti, näiden kansien kanssa ei ole juurikaan mahdollista pienentää palotilaa siivulla kannesta. Just näin. Muistelin että patit männissä on aikalailla kansien palotilojen mukaan tehty. Quote
wp Posted Saturday at 07:14 PM Posted Saturday at 07:14 PM Tuosta pitäisi taas uskaltaa jatkaa, lipsaus maksaa nipun euroja. Mäntäaihioita voi olla vaikea saada enää, pikku virheestä vain puristussuhde jää liian alhaiseksi ja sitten joutuu ahtamaan moottorin. Ja se vasta kallista onkin... 3 Quote
NO H2O Posted Saturday at 08:32 PM Posted Saturday at 08:32 PM Burning midnight oil on saturday night fever... Quote
Racing Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago Yllätyssektori iski,emmä olis halunnukkaan tehdä moottoria tästä as21 pakun lohkosta joka std ja 8mm pinnoilla 🤦🤣 1 2 Quote
ovaaliheppu Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago Muutaman vastaavan lohkon saanut onnekseni kohdalleni. Vesi sisällä tekee ihmeitä, ulkopuoli on joskus kuin uusi eikä mitään merkkejä tulevasta Quote
Racing Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago 8 hours ago, ovaaliheppu said: Muutaman vastaavan lohkon saanut onnekseni kohdalleni. Vesi sisällä tekee ihmeitä, ulkopuoli on joskus kuin uusi eikä mitään merkkejä tulevasta Jep tästäkään vettä ei edes tullut yhtään mutta jostain päässyt sisälle ja kun seissyt vesi jää aina alimmaiseksi…ompa noita osia varastossa ,mutta kyllä alkaa hyvät tietynmalliset vw lohkot olemaan koko ajan hankalampia löytää (jotka on vielä puhdistuksen ja tarkastuksen jälkeen käyttökelpoisia) ja harrastus muuttunut viim. 10v aikana varsin kalliiksi myös uusien osien kanssa jos haluaa edes jonkinlaista laatua. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.