Jump to content

BUG IN FINN 24.-26.07.2015


Tanhis

Recommended Posts

Joensuussa jonkun tovin harrastaneena on tottunut siihen että normimatka VW-reissuun on mitä tahansa 200-600km välissä, jopa reilusti yli 1000km (SCC). Meillehän tuo Visulahti oli kun olisi naapuriin ajanut, 204km. Jämsä oli iisi 300km kun karkkitehdaskin matkan varrella. Nyt Ruovesikin on ihan jees, 370km. Pälkäneelle oli 430 ja Kiikalaan on 500km. Nämäkin vielä lyhyitä matkoja pohjoisessa asuviin nähden.

 

Eipä sillä, kyllä se välillä korpee ettei täältä pääse pienellä matkalla oikein minnekään. Paitsi junalla tai lentämällä.

 

Puavo

Link to comment

 

tulee halvemmaksi tuoda sapuskat/kaliat kotoa kuin ostaa sieltä kyläkaupasta.

 

Meilläkin on ollut tapana lähteä VW-tapahtumiin säästämään. Tällä kertaa tehtiin poikkeus - laitettiin elämä risaiseksi ja käytiin kyläkaupassa! ;)

Edited by Jiibee
Link to comment

Paitsi lasten kans, ei se matka vaan se päämäärä

Tuon kylmäkalleongelman oon ratkaissu vaihtamalla oluet kossuun joka korkataan perille päästessä ja juodaan pois.

Eikä oo niin nuukaa jos makkarat lämpenee.Pihalle ne tulee kuitenki aamulla ku herää maha täynnä oksennusta.

Ei vattu, repesin ihan täysin kun luin tätä!! Tähän kohti semmoinen hymiö mikä nauraa kyyneleet silmissä!

Link to comment

Mä en ymmärrä vieläkään, että FVWA:n kesän päätapahtuma on mökki/teltta/autossa nukkumistapahtuma.. miks se siellä ei vois olla myös muutakin, kuten kiihdytystä, muuta motorsporttia.. kesän aikana on näitä mökkitapahtumia ihan tarpeeksi.. onko tässä nyt vaan yksinkertaisesti kangistuttu kaavaan; ku aikaisemminkin on menty "mökkitapahtumana" niin mennään sitten hamaan tappiin samalla konseptilla jatkossakin.. 

 

Ihan turha jeesustellla on niitä kiihdytystapahtumia ja on urhoa.. tiedän kyllä ne

Link to comment

Minun mielestä on hyvä että on erityyppisiä tapahtumia, näillä kymmenillä on myös rauhallinen tapahtuma kiva. Meinataan mennä kyllä myös Kiikalaan, siellä on sitten vauhtia enemmän.

Mukava katella kaikessa rauhassa hienoja autoja ja jutella muitten harrastajien kanssa.

Link to comment

Mitenkä igloon käytännön kokemukset? Pysyykö pari kolme päivää kylmänä kun on riittävä latinki kylmäkalleja?

Link to comment

Hienoa että joku jaksaa ylipäänsä nykyisin mitään edes järjestää kun aina valitetaan millon lehtien tekstiviesti palstalla millon jossain muualla. Itse olen aina pitänyt Biffin rennosta ja kiireettömästä tunnelmasta jonne voi tulla arkea pakoon ja ihan vaan fiilistelemään ,myöskään järjestelyissä ei ainakaan omasta mielestäni ole ollut koskaan moittimista, mitä nyt visulahden järjestelmänvalvojat olivat vähän happaman oloisia. Ensimmäistä kertaa olin biffissä joskus aikoinaan pälkäneellä ja sillon nukuttiin teltassa mikä on mielestäni pelkkä asenne kysymys, mieluummin tuolla telttailen tai nukun vaikka veneen alla kuin sissiteltassa ja helvetin kovassa pakkasessa.

 

Näitä vw tapahtumia on jo suomen sisällä eri lähtöön niin paljon että kyllä yksi mökki/teltta tapahtuma puolustaa paikkaansa erinomaisen hyvin. Ja Paavoa vielä kompaten että matkaa tosiaan kertyy Joensuusta kaikkiin tapahtumiin kohtuu paljon mutta ainakin omasta mielestä se matka ja sen odotus on jos nyt ei ihan tärkeämpää niin ainakin yhtä mukavaa kuin itse perillä olo,aivan kuin joku totesikin niin ajettavaksi nää vehkeet on tehty ja ihmisethän sen tapahtuman tekevät. Kiitos teille jotka järjestätte ja mukavaa kesän odotusta kaikille.

  • Like 2
Link to comment

En minä ole kritisoinut sitä että joku järjestää, hyvä että porukka jaksaa järkätä vaikka itkiöitä riittää (niinhin luen tässä tapauksessa itseni mökkeilyn osalta) mutta kun FVWA pitää BIFfiä yhdistyksen päätapahtumana, niin miksi se ei voi kattaa koko läpileikkausta harrastajaporukasta, vaan ainoastaan mökkeleilijät ja telttalijat..

 

matkalla ei ole mitään merkitystä jos tapahtumaan lähdetään, EBI6 laivaliput/tiketit tapahtumaan on varattu eli pohjosesta tulee ihan omiin tarpeisiin menopaluumatkalle kilometrejä.. Rivieralla mennään. Ja näkee kiihystystä, mutkaa ja mutaa..  

 

Mutta pointti on just se että muutakin kuin pelkkää mökkeilyä toivois päätapahtumassa.. 

Link to comment

Minusta taas tuo kaiken ylimääräisen klumeluurin puuttuminen tekee siitä päätapahtuman. Kilvanajot ja muut joissa painetaan pää punaisena paikasta toiseen ei ole sellainen ympäristö, jossa rauhallisesti tavataan ihmisiä harrastuksen parissa ja vietetään viikonloppu ilman kiirettä ja jatkuvaa tekemistä. Mökkeily/telttailu -tapahtumassa kokoontuminen yhteen on se asia joka tapahtumasta tekee "päätapahtuman". Ja voihan noissa käydä päiväseltään nauttimassa samaa ilmapiiriä jos ei yöpyminen kiinnosta. Ainakin ennen tuntui että kontaktit muihin jäi pintapuoliksi tai tekemättä jos kaikki vetää kovaa suoraa tai mutkaa. Tai sitten olin vaan ulkona piireistä.

 

"Yksinkertainen on kaunista."

Link to comment

En mäkään nää mitään järkee yrittää joka "päätapahtumaan" järjestää liikuntaa Volkkareille.

Tekijöitä ei löydy näihin virikkeisiin kuitenkaan.

Speedsday riittää yleis-silmäykseen urheilupuolesta, Urtsikaan kun ei tunnu ketään kiinnostavan! Tää on niin pieni maa että turha kilvan ajoa joka tapahtumaan yrittää sovittaa. Telttaillaan/ mökkeillään Biffis ja jos se ei käy niin jättää väliin ja painuu muihin tapahtumiin Suomessa ja ulkomailla.

Link to comment

En mäkään nää mitään järkee yrittää joka "päätapahtumaan" järjestää liikuntaa Volkkareille.

Tekijöitä ei löydy näihin virikkeisiin kuitenkaan.

Speedsday riittää yleis-silmäykseen urheilupuolesta, Urtsikaan kun ei tunnu ketään kiinnostavan! Tää on niin pieni maa että turha kilvan ajoa joka tapahtumaan yrittää sovittaa. Telttaillaan/ mökkeillään Biffis ja jos se ei käy niin jättää väliin ja painuu muihin tapahtumiin Suomessa ja ulkomailla.

 

 

Olisko urtsin suosion lasku suoraan verrannollinen FVWA tuen vähenemisen kanssa...

Link to comment

Urtsin aikamoiset säännökset ainakin yksi syy vähenemiseen osittain. Ja sit kun ei vaan kerkee joka paikkaan repeen. Usealla perhettä alkaa oleen, eikä suunnilleen yksin elä tai muksuja.

Kyllä silloin reilu 10 vuotta sitten kerkesi itse, mutta ei nykyään.

Josko ensi kesänä menisi muutamaan Urtsiin kurvaileen lainatiimiin, niin saatais yksi auto takaisin kisoihin. 

Link to comment

Joo ei mökkejä tarvitse kesätapahtumaan ajatelkaa Mantorppiakin. Ei ollut ku pari vessaa aluperin.Oli yhdessäoloa,diskoa,hijanen leiri lapsiperheille,kiihdytystä,rata ajoa ja jokapuolella alastomia suomalaisia juokaleita toki ihan harmittomia.. jotkut juoksi jotkut nukku.Joskus jääty makuupussi maahan kiinni yöllä mutta ei haitannu menoa kuten ei lämmin olutkaan.Nykyään kun ihmiset vaan on niin pumpulista tehty.Mutta nostan hattua niille jotka jaksaa järjestää tämmösiä tapahtumia pääse harrastajat valmiille aamiaispöydälle.

Link to comment

Itse ajattelen aina mantorppia kun näitä mökkinarinoita kuuntelee kotimaan tapahtumista. Ja turha väittää että ei pienten lasten kanssa pysty olemaan teltassa. Tai että ei kuplaan mahdu telttailukamat.

 

Kenties kohta järjestetään vw tapahtuma jossain hotellissa että varmasti kaikille on tarpeeksi sänkyjä.

  • Like 1
Link to comment

Kenties kohta järjestetään vw tapahtuma jossain hotellissa että varmasti kaikille on tarpeeksi sänkyjä.

 

Valtatie 1 -motellissa oli kauan sitten muutama mukava talvipäivä-tapahtuma, valitettavasti se perinne loppui jo '90-luvun alkuvuosina. ;-)

Link to comment

Kyllä se tapahtuma ku tapahtuma on rok kuhan on kavereita ympärillä. Osa nukkuu mökissä, mä teltassa, osa autossa ja parhaat ulkona.

Mulle tapahtumissa menee maksimaalinen mukavuus siihen että nään tuttuja ja saan nukkua teltassa vaikka liepeet auki.

(ja paikalle saa ajaa AUTOLLA)

Osa tykkää paremmasta jne. mutta meitähän on moneen autoon..?

 

Mäkistarttiin pitää nyt miettiä että onkohan siellä telttapaikkoja järjestetty ollenkaan vai pääseekö patjalle sisätiloihin?

  • Like 6
Link to comment

Kaikki mökit myytiin loppuun melko nopeaa. Vaikka kaikki mökit olikin varattu volkkaristeille ja mökkipaikkoja oli näin aiempia vuosia enemmän. Tapahtumasta ilmoitettiin n.2 viikkoa ennen nettijulkistusta koko sivun ilmoituksella Volkkari-lehdessä (Suomen Volkkariyhdistyksen jäsenlehti, liity jäseneksi 30€/v. Saat lehden n2.kk välein kotiisi ja jäsenmaksun säästät jo ensimmäisessä BIF:issäsi). Peruutuspaikkoja kannattaa toki aina kysellä.

Alueella on loistavat leiriytymismahdollisuudet, eli ei kannata jättää tapahtumaa väliin mökkimajoituksen puutteen takia. Kavereilta kannnattaa myös kysyä pääseekö jo varattuun mökkiin osalliseksi, niihin saa myös lisävuoteita. Eli jos vaikka et saisikaan esim. 6-8h mökkiä, pienempäänkin mökkiin saa varavuoteen infosta, jolloin sen majoituskapasiteetti kasvaa (tästä saa lisätietoa leirintäalueen infosta). Toki teltassa, asuntoautossa ja vaunussa on aina oma tunnelmansa. Voihan sitä yöpyä vaikka taivasallakin, muissa läheisissä majoituspaikoissa, tai sitten luottaa onneensa majapaikallisen seuran löytämisessä tapahtumasta, kaikki on loppuviimein omasta mielikuvituksesta kiinni.

Näin aitiopaikalta katsottuna tuleva "piffi" näyttää jo tässä vaiheessa todella hyvälle. Kiitoksia kaikille saadusta avusta tapahtuman kehittämisen suhteen, sekä palautteesta ja haukuista. Omasta mielihalusta me tätä hommaa tehdään, eli koko yhdistystä vetävä poppoo on ihan tavan volkkaristeja ja kehittävät ideat on aina tervetulleita. :)

Tapio Parjanen
044 0234 233
tapio.parjanen ät gmail.com
Suomen Volkkariyhdistys ry
puheenjohtaja

Edited by DaFox
Link to comment

Moni kun näyttäis halauavan motorsporttiin liittyvää tapahtumiin ja tietenkään rentoa viikonloppua kannata pilata ylitotisilla ohjelmanumeroilla.

 

Yhtenä hauskana ja ehkä hiukan hulluutta vaativa ohjelmanumeroehdostus olis... tosin en taida uskoa toteuttamisen uskallukseen sittenkään, mutta kerrotaan.

 

Apinoidaan rohkeasti toisen saksalaismerkin tapahtumissa suurta suosiota saanut pakoäänikisa. Nilkka suoraksi ja desipelimittarista katsotaan top 3 kärki ja varmasti hauskaa, eikös:)  Erikoispalkinto sille joka saa lennätettyä työntötankonsa kauimmaksi poksautettua:D

 

Luokiksi voitas valita vaimentimella olevat ja toiseksi ilman vaimenninta olevat putkistot

 

 

Tää ei kylläkään mihinkään perinteiseen BIF perinnemuottiin sovi, mutta aina voi kaikkea sekopäistä ehdottaa...

Link to comment

 


Nilkka suoraksi ja desipelimittarista katsotaan top 3 kärki ja varmasti hauskaa, eikös:) 

 

 

 

 

Melkein yhtä hieno ohjelmanumero vois olla että tehtäis iso kokko vanhoista renkaista ja poltettais kumia oikein kunnolla. SItä vois sitten kaikki haistella omast leiristä asti, ei tarvisi lähteä edes katsomaan.

Edited by Tuomo Lehmikangas
  • Like 2
Link to comment
  • 4 months later...
Guest Jussinbussi

Onko kukaan soitellut tälle pirteän oloiselle naisihmiselle tohon respan numeroon. JUMALAUTA!!

 

Ensimmäinen soitto: Jussi Rantasaari Lopelta päivää, olisin tiedustellut mökkivaraustani Heinäkuun lopulta.

Asiakaspalvelija: Mulla on tässä homma kesken soita joskus myöhemmin.

 

Toinen soitto: Taas tiedustelin varausta. "Mä en saa mitään selvää nimestä!!" Jussi Rantasaari ja siis varausta sinne heinäkuun lopulle. SIIS MILLOIN, viikko 30.

MÄ NYT KUULE HALUAISIN NE PÄIVÄT TIETÄÄ!!

 

Anteeksi että häiritsin, kiitos näkemiin...

 

PS: Jos joku soittaa sinne niin voisko ystävällisesti yrittää kysyä että onko nimellä Jussi Rantasaari maksettu mökki torstaista vai Perjantaista.

Link to comment

Ei se varmaan tuo meidänkään kupla tänne ole valmiina taaskaan. Vielä olis moottorin peltien asentelu, perusstefojen asennus ja kytkimen laitto, sisustaa, sähköjä, ovien lasit ja toki joka kohdan uudelleen tarkastus ettei ole jäänyt löysällä, niin ja leimakin olisi saatava. Mutta paikalle tullaan sitten vaikka polkupyörällä kun mökkikin kerta varattiin, jos jupinaa tulee niin pitää liimata volkkarin merkki ohtaan ja housun puntista vähän lirautella "öljyä" pitkien pihoja :D

Link to comment

Kyllähän tänne on tarkoitus lähteä katsomaan minkälainen tapahtuma on Bug in finn!! =D Eipä oo ennen tullut käytyä siis Bug in Finn tapahtumassa!!!! Kai se on nyt lähdettävä kun on siedettävän ajomatkan päässäkin!!! ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...