Paadre Posted June 28, 2017 Posted June 28, 2017 Minulla ainakin on samallainen syöttöputki kuin kuplassa. Putki menee läpi puhallinkopasta ja etummaisesta pellistä. Putki kohdistuu tuohon korissa olevaan putkeen. Ai se tulee tuohon reikään. Eli toi näkyvä putki mikä kuvassa on, niin ilmeisesti se on vielä irtopätkä ja yhdistyy siellä laatikon päällä korissa kiinni olevaan putkeen? Tosta se mullakin tulee mut toi mun viritys ei oo paras mahdollinen. Pitääpä katsoa olisko tallissa sopivaa kupariputkea tms. jolla sais tuon tehtyä fiksummin. Mikähän tuonkin nimi mahtaa olla lontooksi... Kiitos kuitenkin, tästä oli apua! Quote
Kahviäijä Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Itellä ainaki toi kuvassa näkyvä pätkä on kumista/muovista putkea ennen ku muuttuu auton alla metalliseks, vissiin tarkotuskin että sitä pystyy asentaessa hieman liikuttelemaan että ei ehkä kannata kuparista siihen. Mikäli oikein ymmärsin että siihen oot tekemässä muutoksia. Quote
multanen Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 (edited) Ai se tulee tuohon reikään. Eli toi näkyvä putki mikä kuvassa on, niin ilmeisesti se on vielä irtopätkä ja yhdistyy siellä laatikon päällä korissa kiinni olevaan putkeen? Tosta se mullakin tulee mut toi mun viritys ei oo paras mahdollinen. Pitääpä katsoa olisko tallissa sopivaa kupariputkea tms. jolla sais tuon tehtyä fiksummin. Mikähän tuonkin nimi mahtaa olla lontooksi... Kiitos kuitenkin, tästä oli apua! En itsekään tiedä miten tuo oikeasti kuuluisi olla mutta auton alustassa kulkevan rautaputken ja puhallinkopan läpi tulevan rautaputken väliin tulee ihan normaalintyyppinen vaijerinkuori. Englanniksi "cable conduit" :P Omaani laitoin kuplan vaijerinkuoren vaikka se ei ole ihan oikean mittainen. Mulla puuttuu yksi välipelti moottorin takaa ja ilman sitä ei taida toimia normaalisti (piti laittaa puhallinkopan läpivientiputki kiinni koppaan että sai toimimaan). Edited June 29, 2017 by multanen Quote
x-pj Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Type 4 koneissa kaapelin suojaus on erilainen kuin type 1. Ainakin Justkampers myy samaa putkea kaikkiin type 1 koneisiin http://www.justkampers.com/vw-t2-bay-window-parts/t2-bay-pedals-cables-levers/accelerator-cables-fittings/043-129-893-accelerator-cable-tube-vw-beetle-1961-on-vw-t2-split-1961-1967-vw-t2-bay-1600cc-1967-1979.html Quote
Paadre Posted June 29, 2017 Posted June 29, 2017 Jahas, taidan siis koppuloida jostain muusta kuin kuparista sen väliputken. Toki mulla saattaa olla vaivana kun se mun silkkariputki ei oo täys pitkä, eli ei ylty nyt siihen metalliputkeen auton alla. Niihän se on erilainen noissa nelkku koneisissa, tulee sivusta. Ja mä jouduin ton CSP:n vivuston takia tuomaan vaijerin keskeltä. Siksi kysylen, että miten sen kuuluisi olla. Quote
Amatööri Posted July 7, 2017 Posted July 7, 2017 (edited) Mikähän käpy tässä on käyny? Laturin hihnapyörän ulompi puolikas on syönyt laturin akseliin uran (kuva alla) ja hihnapyörän reikä kulunut epämääräisen muotoiseksi. Ilmeisesti tuon laturin akselin voi vaihtaa vai pystyykö jopa tuon paksumman muotoillun biitin uusimaan pelkästään? EDIT: jostain syystä kuva ei näy, tässä linkki http://aijaa.com/kt75Wz Edited July 7, 2017 by Amatööri Quote
Anpu Posted July 8, 2017 Posted July 8, 2017 (edited) Sisempi hihnapyörä väärä, pitäisi olla keskiön muotoinen. Käytännössä laturi ei ole pyörinyt vaan hihnapyörä keskiön päällä. Laturi jumissa, sorvannu pyörät. Edited July 8, 2017 by Anpu Quote
Amatööri Posted July 8, 2017 Posted July 8, 2017 Sisempi hihnapyörä väärä, pitäisi olla keskiön muotoinen. Käytännössä laturi ei ole pyörinyt vaan hihnapyörä keskiön päällä. Laturi jumissa, sorvannu pyörät. Tarkistin just että laturi pyörii. Eli jostain muusta johtuu tämä. Mut miten tämä korjataan. Nää laturit on mulle ihan musta aukko. Ilmeisesti ton akselin voi vaihtaa? Mut saako niitä mistään? Quote
metake Posted July 8, 2017 Posted July 8, 2017 Ei akselia tarvitse vaihtaa vaan hihnapyörä. Hihnapyörä lähtee vetämällä irti siitä akselin päältä. 1 Quote
Amatööri Posted July 8, 2017 Posted July 8, 2017 Ei akselia tarvitse vaihtaa vaan hihnapyörä. Hihnapyörä lähtee vetämällä irti siitä akselin päältä. No mun mielestä tuo akselikin on paskana kun siihen on kulunu tollanen ura. Vai kuuluuko tuo ura olla tuossa? Quote
Tutkija Posted July 9, 2017 Posted July 9, 2017 (edited) Se ei ole laturin akselia vaan hihnapyörän keskiosaa mihin se ura on kulunut. Edited July 9, 2017 by Tutkija Quote
metake Posted July 9, 2017 Posted July 9, 2017 Se ura on siinä hihnapyörän navassa, joka siis lähtee laturin akselilta vetämällä pois. Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla Quote
Amatööri Posted July 9, 2017 Posted July 9, 2017 Se ura on siinä hihnapyörän navassa, joka siis lähtee laturin akselilta vetämällä pois. Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla Noniin, onneksi on aloittelijan hölmöt kysymykset... Kiitos neuvoista! Quote
jarkki86 Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Mihin kohtaan olette laittaneet vilkkuja kun ne jätetään pois lokarin päältä. Ovat vain jotenkin niin kauhian näköiset möllikät nuo omansa. Onnistuuko suomessa jos laittaa esim. Makaavalamppuisen parkkipolttimon kohdalle umpioon tms. Quote
Paadre Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Mihin kohtaan olette laittaneet vilkkuja kun ne jätetään pois lokarin päältä. Ovat vain jotenkin niin kauhian näköiset möllikät nuo omansa. Onnistuuko suomessa jos laittaa esim. Makaavalamppuisen parkkipolttimon kohdalle umpioon tms. Taitavat näkyä liian vähän sivulle tuolta umpiosta, ainakin jos lakia tulkitaan. Varmista jostain toi säädös, en muista sitä astelukua tarkkaan. Quote
hpa Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 "Trafi valomääräyksiä" kertoo mittoja, sävyjä jä voimakkuuksia. Quote
jarkki86 Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 Jees...eli vilkun täytyy näkyä 80 astetta ulos ja 45 astetta sisäänpäin, jos korvaisin vinkkarit vilkuilla niin siinä tapauksessa saa asentaa umpioon. Mitkähän siihen nyt keksisi... Quote
peruskallio Posted July 17, 2017 Posted July 17, 2017 (edited) On kelvanneet vilkut parkkipolttimon paikalla omassa autossa useita vuosia. Aina niitä ihmetellään, mutta ei ole vielä hylsyä tullut. Pitäisi selvittää saisiko ajovalon kytkeä sammumaan siltä puolelta mihin vilkuttaa (kuten uusissa autoissa näkyy olevan), parantaisi vilkun näkyvyyttä huomattavasti. Vanhassa kuplassani oli kylkiin oven etupuolelle laitettu pienet neliönmalliset vilkut. Edessä oli rossi-valot ja niiden parkin paikalla myös vilkut. Ihan siisti ratkaisu oli sekin. Edited July 17, 2017 by peruskallio Quote
jarkki86 Posted July 18, 2017 Posted July 18, 2017 Jep, täytyypä siis koitella. Milläskeinoin sinulla on sitten parkit toteutettu? Quote
metake Posted July 23, 2017 Posted July 23, 2017 Pitäisi selvittää saisiko ajovalon kytkeä sammumaan siltä puolelta mihin vilkuttaa (kuten uusissa autoissa näkyy olevan), parantaisi vilkun näkyvyyttä huomattavasti. Ei saa, mutta voihan se olla ettei siihen silti kukaan puutu. Quote
jarkki86 Posted July 23, 2017 Posted July 23, 2017 Hmm...mitkähän johdot ovat menneet ristiin tms kun öljynpainevalo ei pala lainkaan ja latauksen merkkivalosta saa katsottua kipinän. Vilkkuu sytytyksen tahtiin ja kirkastuu kun kierrosta antaa. -67 1200 12v boschilaisilla sähköillä. Quote
Guest Tuomo Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Voiko reilun kokoisista neulaventtiileistä olla haittaa? Nurkka dellortot. Nyt paikallaan 150 venttiilit ja pumpunpaine 0.22. Moottoritiellä putoaa laihalle 10-20sekunnin ajamisen jälkeen. 250venttiilit löytysi varastosta. Quote
ajomies Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 150 pitäisi kyllä riittää kun paineella bensa tulee ja isommilla venttiileillä tulee helpommin ylivuoto ongelmaa, koska pinta-ala kärjessä isompi. Onko tyhjäkäynti suuttimet riittävän isot, vaikuttavat 3000 kierrokseen asti eli normiajossa tasakaasulla antavat bensaa siirtymävaiheen reijistä? Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla Quote
Guest Tuomo Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Siellä on nyt 55 tyhjäkäyntisuuttimet. Tuossa nyt lähinnä sotkee ajatusta tuo kun saa kohtuu kauan ajaa tietyillä kierroksilla ennenkun tipahtaa laihalle. Niin ja moottorina 1914cc Quote
ajomies Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Suuttimet oikeat, mites imuvuodon mahdollisuus, onko tyhjäkäynti hyvä ja pudottaa kierrokset välittömästi kun läpät menee kiinni? Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla Quote
Essi Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Eikös tämä olekin sellainen malli, joka vaatii ulkoisen säätimen? Quote
Guest Tuomo Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Pumpulle luvattu 114L/h tuotto. Tankki ja bensalinjat kaikki uutta. Imuvuodot ja pakoputkisto tarkastettu. Kierrokset ei jää leijailemaan eikä muutenkaan pauka tai aivastele. Quote
Kemin Karavaanari Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Eikös tämä olekin sellainen malli, joka vaatii ulkoisen säätimen? Kyllä 1 Quote
wp Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Pumpulle luvattu 114L/h tuotto. Tankki ja bensalinjat kaikki uutta. Imuvuodot ja pakoputkisto tarkastettu. Kierrokset ei jää leijailemaan eikä muutenkaan pauka tai aivastele. Ja tankki saa kunnolla korvausilmaa eikä mistään mehupilliä pienemmästä reiästä? Quote
Guest Tuomo Posted August 12, 2017 Posted August 12, 2017 Korkki irti kävin ajamassa ja sehän toimii! Korvausilman saannissa se vika oli. Eipä käyny edes mielessä noin yksinkertanen vika. Kiitoksia Quote
sleepercooler Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Missä sijaitsee type 4 variantin valmistenumero?. Quote
Tanhis Posted August 14, 2017 Posted August 14, 2017 Käyttöohjekirjassa? https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type4.php Quote
Mikko S Posted August 16, 2017 Posted August 16, 2017 (edited) 1600 koneen asentaminen 6v laatikkoon... Vauhtipyörä on 6 volttisesta, mutta mites kytkimen ja painelaakerin kanssa piti toimia? Siellä piti olla jonkinlainen rengas kytkinakselilla ja sitten nippuun? edit: näköjään laatikon painelaakeri määrää käytettävän asetelman, joten vanhan swingilootan kanssa käytettävä asetelmaa, jossa keskirengas. Edited August 17, 2017 by Mikko S Quote
J.Ussi Posted August 28, 2017 Posted August 28, 2017 (edited) Jos pakoventtiili on halkaisijaltaan 40mm, miksi ulostulo kutistuu 4mm eli 36milliin ? Kyseessä CB Comp Elimet. Imupuoli kun on 48mm niin alkaako tuo pakonen ahdistaa? Edited August 28, 2017 by J.Ussi Quote
mikko k Posted August 28, 2017 Posted August 28, 2017 Jos pakoventtiili on halkaisijaltaan 40mm, miksi ulostulo kutistuu 4mm eli 36milliin ? Kyseessä CB Comp Elimet. Imupuoli kun on 48mm niin alkaako tuo pakonen ahdistaa? Taitaa seetirengas olla sisähalkaisijaltaan 36mm tai pienempi. Quote
Mikko S Posted September 5, 2017 Posted September 5, 2017 Jarrunesteet vuotaa ulos 1-piiripääsylinterin päällä olevan säiliötä tulevan putken tiivistekumin alta. Onko mahdollista selvitä pelkän tuon kumin vaihdolla, vai onko pääsylinteri todennäköisesti rikki? Quote
Timo Varis Posted September 6, 2017 Posted September 6, 2017 Tarkista säiliön ja sylinterin välinen liitos jos siellä vuoto,eikä sylinterissä. Quote
jarkki86 Posted September 11, 2017 Posted September 11, 2017 Olisiko jollain makaavalamppuinen kupla tai sen lokasuoja jossa ei ole valoa paikallaan. Tarviisi tietää valokuupan asennussyvyys, eli montako milliä lokasuojan pinnasta on valokuupan reunaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.