Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Guest Skipi_

Recommended Posts

Posted

Minulla ainakin on samallainen syöttöputki kuin kuplassa. Putki menee läpi puhallinkopasta  ja etummaisesta pellistä. Putki kohdistuu tuohon korissa olevaan putkeen.

Ai se tulee tuohon reikään. Eli toi näkyvä putki mikä kuvassa on, niin ilmeisesti se on vielä irtopätkä ja yhdistyy

siellä laatikon päällä korissa kiinni olevaan putkeen? 

 

Tosta se mullakin tulee mut toi mun viritys ei oo paras mahdollinen. Pitääpä katsoa

olisko tallissa sopivaa kupariputkea tms. jolla sais tuon tehtyä fiksummin. 

 

Mikähän tuonkin nimi mahtaa olla lontooksi...

 

Kiitos kuitenkin, tästä oli apua! 

Posted

Itellä ainaki toi kuvassa näkyvä pätkä on kumista/muovista putkea ennen ku muuttuu auton alla metalliseks, vissiin tarkotuskin että sitä pystyy asentaessa hieman liikuttelemaan että ei ehkä kannata kuparista siihen. Mikäli oikein ymmärsin että siihen oot tekemässä muutoksia.

Posted (edited)

Ai se tulee tuohon reikään. Eli toi näkyvä putki mikä kuvassa on, niin ilmeisesti se on vielä irtopätkä ja yhdistyy

siellä laatikon päällä korissa kiinni olevaan putkeen? 

 

Tosta se mullakin tulee mut toi mun viritys ei oo paras mahdollinen. Pitääpä katsoa

olisko tallissa sopivaa kupariputkea tms. jolla sais tuon tehtyä fiksummin. 

 

Mikähän tuonkin nimi mahtaa olla lontooksi...

 

Kiitos kuitenkin, tästä oli apua! 

En itsekään tiedä miten tuo oikeasti kuuluisi olla mutta auton alustassa kulkevan rautaputken ja puhallinkopan läpi tulevan rautaputken väliin tulee ihan normaalintyyppinen vaijerinkuori. Englanniksi "cable conduit"  :P

Omaani laitoin kuplan vaijerinkuoren vaikka se ei ole ihan oikean mittainen.

Mulla puuttuu yksi välipelti moottorin takaa ja ilman sitä ei taida toimia normaalisti (piti laittaa puhallinkopan läpivientiputki kiinni koppaan että sai toimimaan).

Edited by multanen
Posted

Jahas, taidan siis koppuloida jostain muusta kuin kuparista sen väliputken. Toki mulla saattaa olla vaivana kun se mun silkkariputki ei oo täys pitkä, eli ei ylty nyt siihen metalliputkeen auton alla.

 

Niihän se on erilainen noissa nelkku koneisissa, tulee sivusta. Ja mä jouduin ton CSP:n vivuston takia tuomaan vaijerin keskeltä. Siksi kysylen, että miten sen kuuluisi olla.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Mikähän käpy tässä on käyny? Laturin hihnapyörän ulompi puolikas on syönyt laturin akseliin uran (kuva alla) ja hihnapyörän reikä kulunut epämääräisen muotoiseksi.

 

Ilmeisesti tuon laturin akselin voi vaihtaa vai pystyykö jopa tuon paksumman muotoillun biitin uusimaan pelkästään?

 

kt75Wz

 

EDIT: jostain syystä kuva ei näy, tässä linkki http://aijaa.com/kt75Wz

Edited by Amatööri
Posted (edited)

Sisempi hihnapyörä väärä, pitäisi olla keskiön muotoinen. Käytännössä laturi ei ole pyörinyt vaan hihnapyörä keskiön päällä. Laturi jumissa, sorvannu pyörät.

Edited by Anpu
Posted

Sisempi hihnapyörä väärä, pitäisi olla keskiön muotoinen. Käytännössä laturi ei ole pyörinyt vaan hihnapyörä keskiön päällä. Laturi jumissa, sorvannu pyörät.

Tarkistin just että laturi pyörii. Eli jostain muusta johtuu tämä.

 

Mut miten tämä korjataan. Nää laturit on mulle ihan musta aukko. Ilmeisesti ton akselin voi vaihtaa? Mut saako niitä mistään?

Posted

Ei akselia tarvitse vaihtaa vaan hihnapyörä. Hihnapyörä lähtee vetämällä irti siitä akselin päältä.

  • Like 1
Posted

Ei akselia tarvitse vaihtaa vaan hihnapyörä. Hihnapyörä lähtee vetämällä irti siitä akselin päältä.

No mun mielestä tuo akselikin on paskana kun siihen on kulunu tollanen ura. Vai kuuluuko tuo ura olla tuossa?

Posted

Se ura on siinä hihnapyörän navassa, joka siis lähtee laturin akselilta vetämällä pois.

 

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Posted

Se ura on siinä hihnapyörän navassa, joka siis lähtee laturin akselilta vetämällä pois.

 

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Noniin, onneksi on aloittelijan hölmöt kysymykset... Kiitos neuvoista!

Posted

Mihin kohtaan olette laittaneet vilkkuja kun ne jätetään pois lokarin päältä. Ovat vain jotenkin niin kauhian näköiset möllikät nuo omansa. Onnistuuko suomessa jos laittaa esim. Makaavalamppuisen parkkipolttimon kohdalle umpioon tms.

Posted

Mihin kohtaan olette laittaneet vilkkuja kun ne jätetään pois lokarin päältä. Ovat vain jotenkin niin kauhian näköiset möllikät nuo omansa. Onnistuuko suomessa jos laittaa esim. Makaavalamppuisen parkkipolttimon kohdalle umpioon tms.

 

Taitavat näkyä liian vähän sivulle tuolta umpiosta, ainakin jos lakia tulkitaan. Varmista jostain toi säädös, en muista sitä astelukua tarkkaan.

Posted

Jees...eli vilkun täytyy näkyä 80 astetta ulos ja 45 astetta sisäänpäin, jos korvaisin vinkkarit vilkuilla niin siinä tapauksessa saa asentaa umpioon. Mitkähän siihen nyt keksisi...

Posted (edited)

On kelvanneet vilkut parkkipolttimon paikalla omassa autossa useita vuosia. Aina niitä ihmetellään, mutta ei ole vielä hylsyä tullut.

Pitäisi selvittää saisiko ajovalon kytkeä sammumaan siltä puolelta mihin vilkuttaa (kuten uusissa autoissa näkyy olevan), parantaisi vilkun näkyvyyttä huomattavasti.

 

Vanhassa kuplassani oli kylkiin oven etupuolelle laitettu pienet neliönmalliset vilkut. Edessä oli rossi-valot ja niiden parkin paikalla myös vilkut. Ihan siisti ratkaisu oli sekin.

Edited by peruskallio
Posted

Pitäisi selvittää saisiko ajovalon kytkeä sammumaan siltä puolelta mihin vilkuttaa (kuten uusissa autoissa näkyy olevan), parantaisi vilkun näkyvyyttä huomattavasti.

Ei saa, mutta voihan se olla ettei siihen silti kukaan puutu.

Posted

Hmm...mitkähän johdot ovat menneet ristiin tms kun öljynpainevalo ei pala lainkaan ja latauksen merkkivalosta saa katsottua kipinän. Vilkkuu sytytyksen tahtiin ja kirkastuu kun kierrosta antaa. -67 1200 12v boschilaisilla sähköillä.

  • 3 weeks later...
Posted

Voiko reilun kokoisista neulaventtiileistä olla haittaa? Nurkka dellortot. Nyt paikallaan 150 venttiilit ja pumpunpaine 0.22. Moottoritiellä putoaa laihalle 10-20sekunnin ajamisen jälkeen. 250venttiilit löytysi varastosta.

Posted

150 pitäisi kyllä riittää kun paineella bensa tulee ja isommilla venttiileillä tulee helpommin ylivuoto ongelmaa, koska pinta-ala kärjessä isompi. Onko tyhjäkäynti suuttimet riittävän isot, vaikuttavat 3000 kierrokseen asti eli normiajossa tasakaasulla antavat bensaa siirtymävaiheen reijistä?

 

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Posted

Siellä on nyt 55 tyhjäkäyntisuuttimet. Tuossa nyt lähinnä sotkee ajatusta tuo kun saa kohtuu kauan ajaa tietyillä kierroksilla ennenkun tipahtaa laihalle. Niin ja moottorina 1914cc

Posted

Suuttimet oikeat, mites imuvuodon mahdollisuus, onko tyhjäkäynti hyvä ja pudottaa kierrokset välittömästi kun läpät menee kiinni?

 

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Posted

Pumpulle luvattu 114L/h tuotto. Tankki ja bensalinjat kaikki uutta. Imuvuodot ja pakoputkisto tarkastettu. Kierrokset ei jää leijailemaan eikä muutenkaan pauka tai aivastele.

Posted

Pumpulle luvattu 114L/h tuotto. Tankki ja bensalinjat kaikki uutta. Imuvuodot ja pakoputkisto tarkastettu. Kierrokset ei jää leijailemaan eikä muutenkaan pauka tai aivastele.

Ja tankki saa kunnolla korvausilmaa eikä mistään mehupilliä pienemmästä reiästä?

Posted

Korkki irti kävin ajamassa ja sehän toimii! Korvausilman saannissa se vika oli. Eipä käyny edes mielessä noin yksinkertanen vika. Kiitoksia

Posted (edited)

1600 koneen asentaminen 6v laatikkoon... Vauhtipyörä on 6 volttisesta, mutta mites kytkimen ja painelaakerin kanssa piti toimia? Siellä piti olla jonkinlainen rengas kytkinakselilla ja sitten nippuun?

 

edit: näköjään laatikon painelaakeri määrää käytettävän asetelman, joten vanhan swingilootan kanssa käytettävä asetelmaa, jossa keskirengas.

Edited by Mikko S
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Jos pakoventtiili on halkaisijaltaan 40mm,  miksi ulostulo kutistuu 4mm eli 36milliin ? Kyseessä CB Comp Elimet.

Imupuoli kun on 48mm niin alkaako tuo pakonen ahdistaa? 

Edited by J.Ussi
Posted

Jos pakoventtiili on halkaisijaltaan 40mm,  miksi ulostulo kutistuu 4mm eli 36milliin ? Kyseessä CB Comp Elimet.

Imupuoli kun on 48mm niin alkaako tuo pakonen ahdistaa?

 

Taitaa seetirengas olla sisähalkaisijaltaan 36mm tai pienempi.

Posted

Jarrunesteet vuotaa ulos 1-piiripääsylinterin päällä olevan säiliötä tulevan putken tiivistekumin alta. Onko mahdollista selvitä pelkän tuon kumin vaihdolla, vai onko pääsylinteri todennäköisesti rikki? 

Posted

Olisiko jollain makaavalamppuinen kupla tai sen lokasuoja jossa ei ole valoa paikallaan. Tarviisi tietää valokuupan asennussyvyys, eli montako milliä lokasuojan pinnasta on valokuupan reunaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...