ARTO Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 (edited) delete Edited March 15, 2017 by ARTO Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Kaikista autoista tulee ennenpitkään opeleita...;), toisilla merkeillä kestää vaan kauemmin kuin toisilla, ei kannata olla huolissaan.. Quote Link to comment
ARTO Posted March 6, 2017 Author Share Posted March 6, 2017 (edited) no niin Edited March 15, 2017 by ARTO Quote Link to comment
Ketsa Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Peukku viemäriin vetämiselle. Quote Link to comment
janskuk Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 (edited) Ja lisää vettä kiukaalle, Opel-auto keksittiin vain siksi ettei Ford olisi maailman huonoin. :-) Edited March 6, 2017 by janskuk 2 Quote Link to comment
Jiibee Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 (edited) ^ Ei pidä paikkaansa. :) Adam Opelin perustama Opel aloitti liiketoimintansa 21. tammikuuta 1862 tuottamalla kodintavaroita, kuten ompelukoneita. Edited March 6, 2017 by Jiibee Quote Link to comment
splitti51 Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Oitis Pois Euroopan Liikenteestä Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Mulla oli käyttöautona vajaat 10 vuotta Opel Rekord 2,0 l automaatti. Se vuosi kaikkia nesteitä lukuunottamatta jarrunestettä, ei kuitenkaan suuria määriä. Kohtuu mukava ajopeli kuitenkin. Ei kumminkaan herättänyt halua hankkia toista Opelia käyttöautoksi. Quote Link to comment
Guest aquatictramp Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Ford; fix or repair daily Quote Link to comment
Guest aquatictramp Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Ooppeli oil ihan kohtuu peli aina 2000 luvun alulle. Sitten loppu konsernilta Rahat/suunnittelu. Saappikin sai naista tekniikkaa eika hyvin kaynyt. Quote Link to comment
JaniM Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 (edited) First On Race Day :)) Viemäriin koko topicci Opeleiden ja pösöjen kera. Edited March 7, 2017 by JaniM Quote Link to comment
Tanhis Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 En mä osaisi korjata lähimainkaan näin hyvin autoja jos en olisi omistanut turbotettua 2.0 is sierraa tupla tuplilla. Eli on niistä muistsakin merkeistä jotain hyötyä. Quote Link to comment
JaniM Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Jaa, täällä aletaan oleen nykyään suvaitsevampia :) Jopa Arto. Eiks tää ookkaan ilmajäähy vokkelo orientoitunut palsta enään ;^) No itellä ensi kosketus ropaamiseen oli ilmajäähy. Mut ollaan onneksi vapaalla keskustelualueella. Quote Link to comment
pihlis Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Kyllä tää on niin surullista, ei täällä voi olla onnellinen... Quote Link to comment
Lasse Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Kyllä parasta mitä rahalla saa on nää volkkarit. Etenkin semmoiset "uudemmat". Niinku toi meidän kakkosauto polo. Uudesta ollut meillä, pidetty kuin kipeetä v****a ja mittarissa 48000 km ja kone kolisee kuin kiviseula. Paalivalmis. Entäs pojan saabbi? Ei päivääkään pääse ettei check engine-valo syty. Syystä tai toisesta. Odotan että mikä valo sitten syttyy kun ce-valosta palaa polttimo. Pakko siellä joku varavalo on olla? Veljen Nissan Note toimii aina, mutta kun sillä ajaa sata metriä alkaa vaan ottaa niin päähän koko laite. Mielummin kävelee tai menee bussilla. Sitten on museoikäinen fordfiesta. Ei ole keliä, seisotusta tai mitään muutakaan syytä etteikö tämä kampe käynnisty. Aina toimii. Mutta ne ajo-ominaisuudet. On kuin puimurilla yrittäis peruuttaa satasta. Ei oo helppoo tää. 1 Quote Link to comment
krille Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Meillä on ollut monta Vw golffia..Mitä uudempi sitä huonompi.Nyt 1.2 tsi..Mitä kuraa,kolisee ja rämisee samoin kuin Lassen.Ei,ei,ei.Sähköjä ja lamppuja ihan kuin lentokoneessa..Kyllä 1303S on hyvä auto :) Quote Link to comment
Tonii73 Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Kyllä lähes kaikki nykyautot on ihan paskoja oli ne sitten eurooppalaisia tai kaukoidän ihmeitä. Amerikan ihmeistä ei edes kannata mainita. Tavallisia perusautoja ei ole enään tarjolla, jo asetusten mukaiset varusteet aiheuttavat vikoja muutaman vuoden iässä. Lisäksi ajotuntuma on nykyautoista kadonnut kokonaan, kiitos kaikkien elektronisien apulaitteiden. Ihan pelottaa, mitä tulevaisuus tullessaan! Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 "Ihan pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan"... Autot ajaa itsestään, ja meidän harrastevolkkareista tulee muinaista tekniikkaa, kuten hevoskärryistä aikoinaan. Autot, joita ihminen ajaa, katsotaan turvallisuusriskeiksi digitaaliautojen joukossa... Kannattaa ajella harrastewaunuilla vielä kun se on sosiaalisesti hyväksyttävää ja laillista! 2 Quote Link to comment
x-pj Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Miten niin harrasteajoneuvoilla? Juuri tulin Hotellin pihaan ja aamulla matka jatkuu, työmatkalla 1 Quote Link to comment
krille Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 (edited) Miten niin harrasteajoneuvoilla? Juuri tulin Hotellin pihaan ja aamulla matka jatkuu, työmatkalla Hienoa :)Siinä asennetta ... Ei ainakaan airbag valo pala,tai jakoketju veny,tai moottorivalo pala,tai "renkaiden ilmapaine liian alhainen valo".Mulle nämä valot on jo liikaa.. Edited March 7, 2017 by krille Quote Link to comment
Lasse Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Kohta täytyy ottaa farmaritane työnalle ja tehdä siitä käyttis. Loppuu tää pelleily näitten romujen kanssa siihen. Quote Link to comment
metake Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Kohta täytyy ottaa farmaritane työnalle ja tehdä siitä käyttis. Joskus muinoin mulla oli farmaritane käyttiksenä, ihan hirveällä lämmöllä en sitä kyllä muistele... 1 Quote Link to comment
SePi Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Mitä sitä kauhistelemaan näitä uusia kertakäyttöisia autoja, niistä ei ole tarkoitus tullakaan remontoitavia harrasteautoja. Viis vuotta kestävät ja sitten on viimeistään hyvä päivittää uuteen. Uusien kanssa ajaminen tuntuu öky hommalta, mutta mulla asuntovelallisella ainakin viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollu halvin ja huolettomin tapa hoitaa arkiautoilu. Jos mä haluaisin pommin varman käyttöauton vähintään kymmeneksi vuodeksi, niin ostaisin tämän Quote Link to comment
Lasse Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Aah ohc:n raplatus nokalla ja vollottava perä. Kyllä taunuksessa on sitä jotakin. Quote Link to comment
ARTO Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 (edited) abloy Edited March 15, 2017 by ARTO Quote Link to comment
Simon Templar Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Noista uusista autoista, ihan hyviä ne on jos miettii paljon niillä ajetaan ja kuinka niitä huolletaan. Ajatusleikkinä vanha kupla jolla ajat kelillä ku kelillä 30tkm / v niin eiköhän siinäkin rupee empin pallonivelet kolisee tai laturin- / öp valo vilkkua. Mun mielestä nää vanhat on ihan paskoja. 2 Quote Link to comment
Lasse Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Ehkä sillä erolla, että vanhan korjaaminen maksoi satasia ja uuden korjaaminen tonneja. Euroissa siis. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Lisäks vanhan osaa itse korjata kun taas uutta ei siihenkään enää pysty/viitsi.. Menee jo 3h aikaa poistaa peitemuovit jotta pääsee irrottamaan öljyproppua pohjasta.... :D Quote Link to comment
ARTO Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 (edited) niks naks Edited March 15, 2017 by ARTO Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Mä oon laiska ja vetäsen öljytikun kautta sähköpumpulla ja ei haittaa jääkö sinne desi vai kaks vanhaa moskaa, uuteen sekoittuu ja tuore suodatin hoitaa tehtävän. Suodatintakaan ei saa vaihdettu poistamatta noi muovihärpäkkeet edestä... :) Quote Link to comment
ARTO Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 (edited) abloy Edited March 15, 2017 by ARTO Quote Link to comment
GT78 Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 (edited) Töissä uusia volkkareita useita itsellä ja muilla, enemmän ja vähemmän susia kaikki. Kaveri lisäili öljynvaihtovälillä (28tkm) 4,3 litraa öljyä koneeseen vaihto sit vaa suodattimen huollon aikaan ku öljyt vaihtuu matkalla ;) Itseltä levisi viime vuonna 7kk vanha ja 19tkm ajettu Opel alle, total motorschaden. Kakkossylinteristä paineet pois sano tietokone, ei ihme ku mäntää ei löytyny mistää ja kiertokanki oli poikki. Laatua laatua! Edit: kaveri osti identtisen Corsan samoihin aikoihin, taisi saada sen pari päivää ennen mua. Silläkin katosi elämä koneesta kolmostiellä tais olla pari päivää ennen omaa...tosin hällä vain 14tkm lasissa. 1,0 ecoflex. Edited March 8, 2017 by GT78 Quote Link to comment
NO H2O Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Työkaverilla piinattu rellu... kovasti tyytyväinen autoon... olen ollut joskus kyydissäkin... lämmin ja haiseekin hieman... aina likainen... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Toyota on aina vaihtoehto. Koskaan ollut pienintäkään vikaa. Tässä viimeisessä tosin huomaa laadun heikenneen. Auto on nyt 4,5 vuotta vanha ja airbagin varoitustarra kuljettajan häikäisysuojassa on alkanut reunasta irrota ihan itsestään, useita millejä jo. Olisihan sen varmaan takuuseen saanut mutta kun ei muuta asiaa sen suhteessa ole ollut niin ei sitten jaksanut lähteä rutisemaan. Quote Link to comment
GT78 Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Joskus ihmettelin itsekin Toyotan ylivoimaa kaikenlaisissa tilastoissa mutta sitten se selvisi uutta autoa katsellessa; japanin ihme käy kolme kertaa huollossa sinä aikana kuin Volkkari käy kerran. Olin ihan että what tässähän joutuisi hyppäämään marmorilla kolme-neljä kertaa vuodessa... Tosin voidaan ajatella että Volkkarikin kulkisi paremmin mikäli huoltoväli palautettaisiin 50-luvulle ;) Quote Link to comment
ARTO Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 (edited) lukkoa vaan Edited March 15, 2017 by ARTO Quote Link to comment
krille Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Joskus ihmettelin itsekin Toyotan ylivoimaa kaikenlaisissa tilastoissa mutta sitten se selvisi uutta autoa katsellessa; japanin ihme käy kolme kertaa huollossa sinä aikana kuin Volkkari käy kerran. Olin ihan että what tässähän joutuisi hyppäämään marmorilla kolme-neljä kertaa vuodessa... Tosin voidaan ajatella että Volkkarikin kulkisi paremmin mikäli huoltoväli palautettaisiin 50-luvulle ;) Näinhän minä tein omassa TSI ssä..Ajan 10tkm ja vaihdan öljyt :) Toivon että saisi edes 100tkm ennenkuin jotain tapahtuu :) 30tkm öljyhuoltoväli on aivan liikaa Quote Link to comment
Tutkija Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Edelleenkin olen sitä mieltä et 5000km on Suomen olosuhteissa sopiva öljynvaihtoväli todisteena pihassa Mitsubishi pajero jolla ajettu yli 1000000km tekemättä moottorille mitään remontteja. Quote Link to comment
PZQ Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Käyttöauton paras ominaisuus on, ettei tarvitse laittaa muuta kun bensaa :) -Pete- 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.