Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

Alko oleen kioskissa vettä siihen malliin että oli syytä vaihtaa takalasin tiiviste. Olipa sinne väliin vähän ruostettakin kertynyt. Tuulilasille tarttis tehä sama öhvensiivi.

20200713_120533.jpg

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Taas tuli yksi kone korjattavaksi kun oli kannen pinnapultin kierteet lähteneet kävelemään kampikammiosta.

20200726_142013.jpg

Posted (edited)

Hmmmm....🤔🤔 Vaihtoehdot: Bling bling , bling bling ja bling bling . Kai se siis täytyy bling bling😁

4168CD3C-96A6-42B6-A0B5-51BF98A852ED.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 3
Posted
1 hour ago, jupsu said:

Taas tuli yksi kone korjattavaksi kun oli kannen pinnapultin kierteet lähteneet kävelemään kampikammiosta.

20200726_142013.jpg

Oliko vakiomoottori vaiko jotain muuta?

Ja M8 vaiko M10?

Posted
15 minutes ago, tolvana said:

Oliko vakiomoottori vaiko jotain muuta?

Ja M8 vaiko M10?

M10 oli. Koneena pikkukanavaiseen f-kampikammioon rakennettu 1776 jossa noin 80hp. Ja tuohan oli vielä minun kasaamani kone ja sitä suunnitellessani sanoin auton omistajalle että tuo ei ole parhain koneaihio ja jos tuolla jatketaan niin pinnat pitää ainakin vaihtaa M8:sin pinnoihin. Omistajan mielestä se ei ollut tarpeellista ja nyt ollaan sitten tässä tilanteessa.

  • Haha 1
Posted

Kohta alkaa oleen kaluttu tuokin loppuun ennen romuun menoa. Tänään irrottelin sähköt talteen. Etuakseli ja laatikko sekä etupenkkien paikat vielä pelastan. Harmi ku joutuu aidon westyn pilkkoon mut noin mätää ei olis kannattanu pelastaa.

20200726_142615.jpg

Posted

 

Pautterien pähkäilyä x 2. Sinisten kansiin pitäisi tehdä työntötankojen suojaputkien siirto, Bergin tikut tuppaavat hankaamaan putkiin vaikka ovat isoreikäistä mallia. Tiputtelee pahoin öljyä eikä mitkään vippaskonstit auta...

Kirkkaaksi eloksoidut on ekaa kertaa sovitteilla kansissa, näihin pitäisi tehdä lisäkiinnikkeet pakokeinujen akseleiden päihin

IMG_20200725_193509.jpg

IMG_20200725_193646_1.jpg

  • Like 1
Posted
4 minutes ago, Mäki said:

Tällekin löytyi oma paikka

E652A226-5B0D-4654-8FD6-9C13CC252C14.jpeg

Mikäs tuon sähköflektin pointti on? Liikennevaloissa tarpeen?

Posted

Tuli pestyä nuo Et26:set. Jos ne kerkeäisi istuttaa tässä lähipäivinä jonkun kuplan alle.

20200729_213242.jpg

  • Like 1
Posted
On 7/28/2020 at 10:36 PM, XTeme said:

Mikäs tuon sähköflektin pointti on? Liikennevaloissa tarpeen?

Aikaisempien kokemusten perusteella flekti on tarpeen. Ajoviima ei riitä viilentämään lyhyillä matkoilla tapahtuvaa ajosuoritusta. 

  • Like 1
Posted
28 minutes ago, Mäki said:

Aikaisempien kokemusten perusteella flekti on tarpeen. Ajoviima ei riitä viilentämään lyhyillä matkoilla tapahtuvaa ajosuoritusta. 

Ok, varmaan totta jos edetään 400m kerralla.

Posted

Tallissa tapahtuu sulakerasian vaihto, kunhan uusi saapuu. Olisi pitänyt katsastukseen lähteä, mutta ajovalot eivät toimineet. Rasian toinen pää oli sulanut möykyksi. Ihan kiva kun ei isommin syttynyt.

 

 

rasia.jpg

Posted

Paskaa laatua vai paskaa tuuria?

 

Päivitin kuplaan 2-piirijarruja, ja uutta osaa hankittu sen verran, että ajattelin homman käyvän helposti. No ei käynyt.

Eka hajosi pääsylinterin päälle tuleva nestesäiliö, vaikka mielestäni hellästi käsittelin, niin toinen letkukara murtui juuresta. Ja uutta osaa ei mistään nopeasti löytynyt, niin jatkoin hommaa vanhalla säiliöllä.

Ilmausta varten oli hankittu oikein alipainevehkeet, että sujuu hommat kivasti. No ei sujunut.

Ilmausvehkeet toimi kyllä hienosti, mutta molemmat uudet jarrukatkaisimet vuoti nesteet läpi sähköliitinten juuresta! Ja nämä ko. Classic Linen katkaisimet oli siis suoraan paketista, kolhimatta tai kaltoin kohtelematta. No vanha katkaisin toisen tilalle, ja uutta katkaisijaa tai tulppaa metsästämään toisen tilalle, helppo homma. No...arvaatte mitä. Ei ollut. Katkaisijaa tai M10x1 tulppaa ei missään lähistöllä.

Lopputuloksena auto edelleen pukeilla, kun huomenna piti lähteä lasten kanssa heittämään kesäreissua. Siirretäänpä sitä reissua osia odotellessa. Oispa alottanut homman aikasemmin.

image.jpg

  • Sad 1
Posted
1 hour ago, Lasse said:

Tulpaksi siihen käy myös öljynpaineanturi jos sellainen sattuu olemaan lähempänä...

Sellanen on kyllä käsillä, mutta jäin miettimään kestääkö jarrujärjestelmän paineen, ettei petä jarrutuksessa. Nuo Classic Linen jarruvalokytkimetkin päästi ihan suoraan läpi jo ilmauksessa...

Posted (edited)

Hitsaa jarrunipan umpeen ja ruuvaa sen toisen anturinpaikalle. Luulisi kyllä öljynpaineanturin reilusti yli 5barin paineita kestävän, minkähänlaiset paineet jarrujärjestelmässä on? -Itse itselleni vastaten: internetin mukaan jopa 100bar tehostetuissa systeemeissä. On siinä letkuilla ja sylinterin tiivisteillä kestämistä.

 

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Korona rajoituksiin pukkaa lisää,  joten tehdään sitten jotakin motivoivampaa:

 

78x94 kaverille 

69x94 myyntiin

69x87 myyntiin 

69x86 remuliksi

 

Eli koneen etsijät, saa ottaa yhteyttä priva, mail, känny tai vaikka sähköposti

 

 

 

15966599566041871668427816647564.jpg

Edited by P_Valtonen
Posted

Tallin siivousta, motivaation haeskelua, paksutolpan penkkien pesua ja penkinrunkojen fixausta.563d08c9ebfa81f0fb5444ccfde7b7dd.jpg30075ca273e0d90009d135ad46c5993c.jpg

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted

Uusi kone saatu kuplan perään kiinni. Huomenna vielä vivusto kiinni ja hihnan kiristys niin pääsisi kokeilemaan.

20200824_214236.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...