Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Alkoi alutite/technoweld epäilyttämään joten otin rälläkän ja viilan kauniiseen käteen ja paskartelin listoihin lovet. Istuivatkin yllättävän nätisti näin joten ei niitä tarvitsekkaan liimailla millään toisiinsa. Nyt vain lämpöä ja aurinkoa jotta tarkenee ulkona vesihioa ja lumputtaa listat kiiltäviksi ennen lopullista kiinnitysta 😄

 

IMG_1597.thumb.jpg.3d32963e456d39ef5e5e9a9002c446cb.jpg

  • Like 2
Link to comment

Ulkoilupäivä/tallinsiivousta. Tein uudet pukit, ainakin tässä projektissa hyvät. Ja pohjalevyn voi työntää suoraan alle sitten joskus..Saa oikealle korkeudelle veivaten.Takapään pukit on hassun näköiset mutta jatkojalostin edellistä pukkia ja ei kannattanut tehdä turhaa uusia vinoreivoja kun noinkin toimii.

99726932-43B9-4AE4-9D59-D4DD722B3AB7.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 21
Link to comment

Talli-ihmettelyä....

 

Kumma homma kun en osaa tehdä mitään normaalisti. Oli tarve yhteen koneeseen öljynpaineen säätö kalikat.  No tuli sitten "samalla vaivalla" useampi.....

 

 

😶

15894723541846429421144031509744.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment
10 hours ago, KimmoH said:

Seuraavat pari iltaa tallissa vierähtää trailerin listojen kiillotuksessa 😄 Pikkuisen kokeeksi yhtä pätkää jo hinkutin ja kyllä se nassu sieltä alkaa näkymään. 

 

IMG_1612.thumb.jpeg.cb04ea405e7e6a727edd964b2c45e791.jpeg

 

Kiiloittelin tuossa kesärenkaiden vaihdon aikaan yksien alujen naamat ja en tiedä mikä meni vikaan porakoneeseen kiinnitettävän lumppulaikan ja kiilloitustangon kanssa joilla aikaisemmin tullut kiilloiteltua niitä näitä, mutta nyt ei tullut kuin pölyä ja kangasta maailma täyteen ja tanko suli kiilloitettavaan pintaan kiinni. Tästä vittuuntuneena kaivoin rotary kiilloituskoneen laatikosta ja kiilloittelin villalaikalla vanteet kuntoon autosolin aineella. Mutta tulipa tästä mieleen että vaikka kombo toimi kohtalaisesti niin miten mahtaisi kiilloitus toimia leikkaavan vaahtomuovilaikan kanssa.

Link to comment

Onko noissa kansissa tulpat eri asennossa kuin vakioissa vai kuinka tulpan irroitus onnistuu imusarjat paikallaa?

Meinasin siirtää imarien pulttijakoa vakio pulttijaolla oleviin kansiin isompia putkia+hitsisaumavaraa varten, mutta imarit olisi tulleet tulpan eteen. Nyt tulpat 14mm kannalla ja ohueksi sorvatulla hylsyllä saa tulpat pois.

Link to comment
52 minutes ago, VW-63 said:

Onko noissa kansissa tulpat eri asennossa kuin vakioissa vai kuinka tulpan irroitus onnistuu imusarjat paikallaa?

Meinasin siirtää imarien pulttijakoa vakio pulttijaolla oleviin kansiin isompia putkia+hitsisaumavaraa varten, mutta imarit olisi tulleet tulpan eteen. Nyt tulpat 14mm kannalla ja ohueksi sorvatulla hylsyllä saa tulpat pois.

 

On siirretty ja vaihdettu erilaiseen. Hayabusan 10mm kierteellä oleva tulppa ja siirretty kohti pakoventtiiliä joitain millejä. Itse en ole ajatellut koko tulpan vaihtoa sen enempää, huoltoa varten koko moottorin saa irti muutamassa minuutissa. Alakuvan perusteella näyttäisi sopivan kohtuudella???

 

 

 

 

IMG_20160826_175255.jpg

IMG_20160919_211529.jpg

  • Like 3
Link to comment
3 hours ago, wp said:

Hitsausharjoituksia, iltapäivän tuotos kollektori 2" pakosarjalle. V- pantaa varten pitää sorvata vielä laipat 70mm lähdölle.

 

On se peekele seppä, hienoa kattoa ku hommat onnistuu.. eikä jää haaveiluksi

Link to comment
1 hour ago, mikan said:

wp, eikö sulla ole päivätöitä vai onko autojen / moottorien rakentelu sun päivätyö? Kivasti kuitenkin syntyy hyvää jälkeä jatkuvalla syötöllä.

 

t. Mika

 

Pakostakin oltava päivätyö, nyt on vain päässyt purkamaan leipätyöstä kertyneitä työajantasausvapaita.

Talliin on vain viiden metrin siirtymä ulko-ovelta, auttaa asiaa huomattavasti kun voi tehdä lyhyessäkin ajassa näkyvää jälkeä.

Olen huomannut että usein täysi vapaa tallipäivä ei ole lähellekkään niin "tuottoisa" kun suuri osa ajasta menee ihmetellessä että mitä tekisi...

parin kolmen tunnin intensiiviset pätkät tuntuvat sopivan itselle paremmin.

 

  • Like 4
Link to comment
3 hours ago, wp said:

Pakostakin oltava päivätyö, nyt on vain päässyt purkamaan leipätyöstä kertyneitä työajantasausvapaita.

Talliin on vain viiden metrin siirtymä ulko-ovelta, auttaa asiaa huomattavasti kun voi tehdä lyhyessäkin ajassa näkyvää jälkeä.

Olen huomannut että usein täysi vapaa tallipäivä ei ole lähellekkään niin "tuottoisa" kun suuri osa ajasta menee ihmetellessä että mitä tekisi...

parin kolmen tunnin intensiiviset pätkät tuntuvat sopivan itselle paremmin.

 Itselläkin talli muutaman metrin päässä ulko-ovelta ja saman huomannut itsekin mitä enemmän talliaikaa on sitä huonommin sen osaa käyttää...

 

Noissa tunnin parin jutuissa mitä tulee tehtyä kun lähtee viemään vaikka roskapussia saa enemmän aikaiseksi.

  • Like 1
Link to comment

 

Nyt olisi sitten V-panta laippoineen valmis ja  hitsailtuna paikoilleen. Materiaali laippaan olisi saanut olla leveämpää (80x6 latta) niin olisi jäänyt enemmän hitsausvaroja. Kaulus piti hitsata sisäpuolelta ja sisäreiästä joutui tinkimään 3mm halkaisijasta.

 

 

IMG_20200520_192426_1.jpg

  • Like 2
Link to comment
3 hours ago, mikan said:

Eikö loksuja enää tarvi olla??

 

t. Mika

 

Kai ne tarttee olla mutta tähän tulevat lokarit on vielä jossain kuriirin kyydissä etelän suunnalla 😄 Ne laitan pikakiinnityksillä joten saa napattua pois tai vaihdettua jos alle tyrkkää isompaa rengastusta. Mulla on eri vetoautoja varten tähän useampi kierros rengas/vanne kombinaatioita.

Edited by KimmoH
Link to comment

Taisi tulla taas joku vika, kun startatessa vauhtipyörä pyörii, mutta kampiakseli ei. Säätöpenkissä hyppäsi laturin hihna pois paikaltaan ja jäi trikkerin ja öljypumpun väliin niin tiukasti, että meno loppu siihen. Trikkeri irtosi hihnapyörästä, mutta sekään ei näköjään pelastanut pahemmalta. Oisko vahtipyörän tapit poikki tai sitten jotain pahempaa. En jaksanut vielä tutkia, lähdin pelaamaan golfia.

Edellisessä moottoriversiossa oli pieni lisäpyörä estämässä remmin hyppimistä. Tähän en ollut sitä vielä ehtinyt asentaa. Öljypumppuun pintaan täytyy myös jyrsiä sen verran, että remmi mahtuu välistä.

  • Sad 4
Link to comment
43 minutes ago, mikko k said:

Mietin jo että mistäs tiedät että vauhtis pyörii. Mutta sitte muistin että vauhtis näkyykin lohkon yläpuolelta. Surkea juttu.

Auto myös liikkuu startin avulla. Pikkasen siellä on myös pitoa. Kampuran päästä pyörittämäällä auto myös liikkui, mutta moottori ei pyöri autoa työntämällä. Päättelisin, että vauhtiksen pultti pitää vauhtiksen paikoillaan, mutta se pyörii kovemmassa vastuksessa tyhjää.

Link to comment
48 minutes ago, PZQ said:

Kyllä nyt on yhdelle harrastajalle osumia hieman liikaa ! x-pj.lle tsemiä 

Jos motti stoppaa täydestä laulusta kerrasta jumiin, niin mitenkähän mahtaa veivinpultit venähtää?

Täytyy toivoa, että vauhtiksen tapit on toiminut sulakkeena. Rullilla pyörivien pyörin kautta välityy kyllä aikamoinen voima.

Link to comment

Pientä sovittelua ja koeasennusta konehuoneessa. Imusarjojen laipat joutuu kääntämään tai sitten jollain kikalla pitää saada läppiksiä sisemmäksi että suutintukit mahtuu. Pythonille jouduin tekemään tilaa sisäläkasuojiin kun tuo on Ghian mallin Python niin on ilmeisesti leveämpi?? Moottorinohjaimen johtosarjalle pitää myös keksiä läpivientipaikka konehuoneeseen.

20200525_204812 (576x1024).jpg

20200525_203335 (1024x576).jpg

20200525_204118 (1024x576).jpg

20200525_204028 (1024x576).jpg

20200526_192917 (1024x576).jpg

20200526_192836 (1024x576).jpg

Edited by kari kittilä
  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...