Urbantoy Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 Vähän blintblingiä ku huomenna leimalle, käsjarru säädetty ja samalla pikku puleeraus valaan takaeville.. Katsuri ei aiheuta paineita ku DWLään pääsi.. eiköhän leima irtoo ennen seuraavaa leikkiä.. 3 Quote Link to comment
wp Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Putket hoonausta vaille valmiit, väistöt tehty ja hiekkapuhallettu. Pinnassa ohut harso kuuman kestävää mustaa kilikalipullosta. Pyörivien ja edestakaisin liikkuvien kimppuun seuraavaksi. 10 Quote Link to comment
68teevee Posted June 19, 2019 Share Posted June 19, 2019 Ulkomaalauspäivä😎 11 3 Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Eipä mitään merkillistä tapahdu.. 3 Quote Link to comment
68teevee Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Aaton aaton kullittelua 😜 7 2 Quote Link to comment
REMI Posted June 21, 2019 Share Posted June 21, 2019 (edited) Tuore hankinta, Puolen Miljoonan Kupla sai vähän hellyyttä viimeisen parin viikon aikana, maalipinnan hapettumat on poistettu ja kuluneita pisteosia kunnostettu ja toivottomia vaihdettu maltilla. Juhannus sopivasti niin pääsee ajelemaan. Edited June 21, 2019 by REMI 11 Quote Link to comment
kari kittilä Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 (edited) Kannet portattu ja mitattu ilman sylputkea ja imusarjaa eli tulokset suuntaa antavia. Imusarjat pitää vielä hieroa. Vaikuttais ihan hyvältä. Edited June 25, 2019 by kari kittilä 6 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 WBX koneen sylinterien/kansien asennus olisi helvettiä dementia potilaalle.....tahtoo olla iäkkäälle tavan tallerollekin, aika monta muistettavaa mutteria ja liitosta mihin pitää erilaisia liimoja laittaa, jotta pysyis litkut sisällä ja omilla puolillaan.....no toivotaan että tuo olis sen osalta nyt tuossa. Quote Link to comment
Ketsa Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 Tuo on yksi niistä syistä miksi tämän foorumin väki yleensä leikkaa lohkosta vesivaipat pois 😀 Quote Link to comment
Noviisi Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Ei tapahtunut tallissa vaan juhannuksen tienoilla taipaleella... Suunilleen 100 km ennen Nokiaa alkoi kytkin luistamaan, mutkien kautta matka kahdella kuplalla jatkui kuiten Espooseen Keiteleen koneen pihaan saakka "kunnialla". Kiitos Juhan, molemmat kuplat sai tarvitsemaansa hoivaa, varaosat löytyi hyllystä ja työkalut sai lainaan, jeesiäkin tuli kiitettävästi 😄👍 3 Quote Link to comment
Pepe Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Älyttömän kiva olisi postata tänne jotain omaa autoaiheista tekemistä, mutta valitettavasti taitaa mennä tämäkin kesä taas fasiliteetin kanssa turatessa. 4 Quote Link to comment
wp Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 On 6/30/2019 at 9:56 PM, Matti-Pekka said: WBX koneen sylinterien/kansien asennus olisi helvettiä dementia potilaalle.....tahtoo olla iäkkäälle tavan tallerollekin, aika monta muistettavaa mutteria ja liitosta mihin pitää erilaisia liimoja laittaa, jotta pysyis litkut sisällä ja omilla puolillaan.....no toivotaan että tuo olis sen osalta nyt tuossa. Jotenkin tähän tyyliin niin ei vesien kanssa tarvitse lotrata..... 2 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Ilmeisesti tässä vaiheessa tää peli on jo hävitty....🙁 Quote Link to comment
kari kittilä Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 Rattiputkelle tein alakiinnikkeen hammastanko ohjausta varten ja laitoin putken paikoilleen niin pääsee tekemään rattiakselin loppuun ja saa ohjauksenkin toimimaan. Takavaloille tehty reijät ja laitettu kokeeksi paikoilleen nämä, pitää vielä johdottaa. Peileille tein myös paikat ja asensin paikoilleen, mietinnässä vielä että maalaanko ne korinväriseksi? 7 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted July 13, 2019 Share Posted July 13, 2019 Pesin ultralla kymmenkunta piiitkään varastoitua boschin kärjetöntä virranjakajaa...odotus lopputulemasta ei ollut kovin suuri, mutta tähän mennessä testatuista kaikki on toiminut ja ennakonsäätökin pelaa ! samoin rupisen näköiset ohjainpoksit (tyhjäkäynti tasain ja ohjain )pelaa myös, vaikka niitä on alkuperäisiä ja tarvike pokseja ,eli ei mennyt tää testi reisille kuten usein wanhan romun testaus menee.. 1 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted July 13, 2019 Share Posted July 13, 2019 Hyviä jakajia.. Vastaaviin tullut laitettua yksitoimiset alipaine kellot.. 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted July 13, 2019 Share Posted July 13, 2019 38 minutes ago, arvuuttaja said: Hyviä jakajia.. Vastaaviin tullut laitettua yksitoimiset alipaine kellot.. Hyvä idea! täytyykin kokeilla kaasari vehkeissä . Quote Link to comment
Ketsa Posted July 13, 2019 Share Posted July 13, 2019 Kävin Ruhalan Seolla kahvilla ja kyselemässä jokkistekniikan sovittamisesta kuplaan. Kannattaa kuulemma suosiolla tehdä vesilaitevalmius, joten rälläkkä laulamaan. En tullut kysyneeksi mikä se vesilaite on mille kannattaa valmius tehdä, mutta oletettavasti jonkinlainen juoma-automaatti... 😂 Ei vaiskaan pakosarja ei mahtunut kyytiin. 4 1 Quote Link to comment
Masa K Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Isompaa ja pienempää projektia..😉 15 Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Toiset remuaa biffisä, toiset painaa tallisa. Työkalujen tekoa torstai-illan ratoksi. 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 UÄ pesuri polkastu tänään taas hetkeksi käyntiin..... Quote Link to comment
Paadre Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Metaken kans riahuttiin takapäätä isänmaata kohti. Ei mikään lintta mut patempi ku sillä Toijala-perällä. Meni vielä kohtuu hyvin ku aikaa meni vaan tunti per puoli. 1 Quote Link to comment
hpa Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Tallissa odottaa kuplan takajarruremontti.Vaihteistoöljy karannut. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Diffi projektia 002 loovaan.. 1 Quote Link to comment
mikko k Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 091 lootaan saa valmiita 4 rattaisia diffejä. 002 loodasta en niin tiedä. Mutta onhan tuossakin hommaa ja harrastuksen makua! 🙂 1 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Pajan nurkissa pyörii joutilaita murikoita, joten päätin aloittaa niiden fuusioimisen.. 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Ghian etujousituksen vaihtoa tehty tänään, huomenna saatetaan homma loppuun. Quote Link to comment
kari kittilä Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Ghian etujousituksen vaihto tehty Quote Link to comment
Tanhis Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 10 hours ago, kari kittilä said: Ghian etujousituksen vaihto tehty Kuinka paksu sulla tuo iskaritorni on? Alkaa vaan näyttämään aika hurjalta jos siinä on se peruspaksu pääty ja ei mitään vahvikkeita. Quote Link to comment
kari kittilä Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Tuo jousitus on ollut vuodesta 2014 Ghiassa käytössä ilman mitään ongelmia ja pari kesää sitten vaihdoin vakio vehkeet takaisin kun aattelin käyttää coiloverit splittiin mutta laitoinkin siihen pallonivelkeulan niin laitoin nyt nämä takaisin Ghiaan, on vaan niinpaljon paremmat!!!! NIIN ETTÄ EI MITÄÄN ONGELMAA. Quote Link to comment
hpa Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Tuota iskaritornia voisi vielä paljon keventää vaikka laskee sille koko keulan dynaamisen kuorman. Tällä rakenteella kuormat tulevat kiinnityksiin ja niilläkin varmuus on moninkertainen.Tämä näin teollisuuskoulun pohjalta arvioituna.Itse en osannut edes turvavyön kiinnityksen kestävyyttä laskea, kopioin maahantuojan ratkaisun. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 2 hours ago, kari kittilä said: Tuo jousitus on ollut vuodesta 2014 Ghiassa käytössä ilman mitään ongelmia ja pari kesää sitten vaihdoin vakio vehkeet takaisin kun aattelin käyttää coiloverit splittiin mutta laitoinkin siihen pallonivelkeulan niin laitoin nyt nämä takaisin Ghiaan, on vaan niinpaljon paremmat!!!! NIIN ETTÄ EI MITÄÄN ONGELMAA. Ei nyt tarvitse hernettä nenään vetää. Eikös koko palstan idea ole keskustella ilmajäähyistä. Ja kokoajan vieroksun käsitettä oon käyttänyt ilman ongelmia. Ghialla kumminkaan tuskin olet kauheasti teräviin kuoppiin ajellut tai kymmeniä tuhansia ajanut että olisit oikean testin kestävyyden kanssa tehnyt. Ja se eka kysymykseni jäi vastaamatta, eli kuinka paksu tuo sun iskaripääty on kun mielessä oli saada kokemuksia mikä riittä kun olen ilmaiskari-akselintekoa suunnittelemassa. Quote Link to comment
Urbantoy Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 49 minutes ago, Tanhis said: Ei nyt tarvitse hernettä nenään vetää. Eikös koko palstan idea ole keskustella ilmajäähyistä. Ja kokoajan vieroksun käsitettä oon käyttänyt ilman ongelmia. Ghialla kumminkaan tuskin olet kauheasti teräviin kuoppiin ajellut tai kymmeniä tuhansia ajanut että olisit oikean testin kestävyyden kanssa tehnyt. Ja se eka kysymykseni jäi vastaamatta, eli kuinka paksu tuo sun iskaripääty on kun mielessä oli saada kokemuksia mikä riittä kun olen ilmaiskari-akselintekoa suunnittelemassa. Kyllä se Ghian.keula kesti viime syksynä hyvän ruottalaisen tien montun iskaritolpan osalta vallan mainiosti.. semmonen heivautus oli että Ghian vakaaja otti huolella osumaa mutta iskaritolppa pysy nipussa.. eli musta turhaa epäilyä kestävyydestä.. Quote Link to comment
kari kittilä Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 (edited) Ei tässä mitään herneitä olla hengitetty. Tuo on ihan normi tehdastekoinen säätöakseli, muistaakseni paruzzilta aikoinaan ostettu enkä ole mitannut päädyn paksuutta( voin kyllä mitata tänään). On tolla kahden vuoden aikana melko paljon ajettu näitä Suomen teitä mitkä ei kyllä ole missään hyvässä kunnossa, niissä kyllä riittää pahoja monttuja sekä töyssyjä. En kyllä tiedä millaisen ajotestin tarvisit, Jyskälään en kyllä lähde koittamaan:) Edited August 5, 2019 by kari kittilä Quote Link to comment
kari kittilä Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 11 hours ago, Tanhis said: Kuinka paksu sulla tuo iskaritorni on? 9,76mm 1 Quote Link to comment
Anssi Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 ehkä ei pitäisi ottaa kantaa mielipidekeskusteluun mutta... eiköhän tuossa pitäisi hakea se heikoin kohta? Ja se lienee tukivarren iskarinkiinnitys? Mun mielestä ei haittaa mitään jos se M12 (M10?) ruuvi menee poikki JOS on pohjaanlyöntikumit... Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 (edited) Talon lämmitysjärjestelmä on päivitetty vw luokkaan.....näyttäisi että vedet ja öljyt pysyy omilla alueillaan , paineet on erittäin hyvät kuumanakin (nostajien kanavasta mitattuna) T1 nokka ja kovat (type 4) nostajat. jos saa videon liitettyä niin aika terävältä kuulostaa....Yhdessä nostajan suojaputkessa oli öljytippa, se putki pitää korvata tarvike jousikuormitteisella. Muuten tuntuisi siltä että voi alkaa nostelee syncroon... https://youtu.be/ntu0QnsC_KI Edited August 7, 2019 by Matti-Pekka 1 Quote Link to comment
REMI Posted August 14, 2019 Share Posted August 14, 2019 Puolenmiljoonan kuplalla on ajeltu läpi kesän. Auto meni heittämällä museorekisteriin. Konehuoneen puolelle tehtiin sen kunniaksi päivitystä sytkäpuolelle: uusi puola, tulpanjohdot, tulpat ja 123-jakaja. Ei siksi että vanhassa setupissa olisi ollut ongelmia vaan siksi että ei kiinnosta säätöhommat vaan ajaminen. Jotain tehoetuakin tuosta oli: GPS:llä mitatut huiput nousi 114–>118 km/h 😀 Todella mukava ajella tällä. 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.