68teevee Posted April 7, 2022 Posted April 7, 2022 15 minutes ago, JoNi said: Ei siis nähdä jenkkiauto näyttelyssä stadissa! Harmin paikka :( Joo ikävä kyllä oli acs pakko peruuttaa. Quote
Lasse Posted April 7, 2022 Posted April 7, 2022 Eipä tuolla acs:ssä ole koskaa ollut oikein mitään nähtävää. Paitsi joskus muutamana vuonna kun sinne on saatu kilpapuolen kalustoa Quote
Kotten Posted April 7, 2022 Posted April 7, 2022 3 hours ago, Lasse said: Eipä tuolla acs:ssä ole koskaa ollut oikein mitään nähtävää. Paitsi joskus muutamana vuonna kun sinne on saatu kilpapuolen kalustoa Tulepas käymään pääsiäisenä siellä on Kosto FHRA:n osastolla näytillä! 4 Quote
Tanhis Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 7 hours ago, Kotten said: Tulepas käymään pääsiäisenä siellä on Kosto FHRA:n osastolla näytillä! Kyllä ACS yleensä näkemisen arvoista sisältöä on mutta omasta kokemuskesta voisi sanoa että 1/3 oikeasti näkemisen arvoista 1/3 siististi toteutettuja kulkineita mutta ei omaan makuun 1/3 kaiken maailman pakkelilla ja appelsiinipinnalla kasassa pysyviä paskarotteloita joille voisi just ja just löytyä paikka pihan harrasteparkista. Quote
68teevee Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 3 minutes ago, Tanhis said: Kyllä ACS yleensä näkemisen arvoista sisältöä on mutta omasta kokemuskesta voisi sanoa että 1/3 oikeasti näkemisen arvoista 1/3 siististi toteutettuja kulkineita mutta ei omaan makuun 1/3 kaiken maailman pakkelilla ja appelsiinipinnalla kasassa pysyviä paskarotteloita joille voisi just ja just löytyä paikka pihan harrasteparkista. Kaikkia ei voi tietystikkään miellyttää, varsinkin vain yhden harrasteauton harrastajia/merkin friikkejä. Aika paljon oot sitten löytänyt kittilasoja, onko sulla joku erityinen taito nähdä maalipinnan alle vai onko vaan mutu joka muuttuu omasta mielestä todeksi. 1 Quote
Tanhis Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 11 minutes ago, 68teevee said: Kaikkia ei voi tietystikkään miellyttää, varsinkin vain yhden harrasteauton harrastajia/merkin friikkejä. Aika paljon oot sitten löytänyt kittilasoja, onko sulla joku erityinen taito nähdä maalipinnan alle vai onko vaan mutu joka muuttuu omasta mielestä todeksi. Niin siis tosiaan ehkä kirjoitin vähän kärkkäästi mutta jos näyttelyyn pääsee sisälle autoja missä vähän nuhruinen maalipinta ja auton erikoisuus on alustasarja ja vanteet niin vähän jää sellainen fiilis että onko tosiaan tämä Suomen ns. ykkösnäyttelyn taso. 2 Quote
MU Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 Kun alkaa öljynlämmöt ahdistaa voi vetää laput silmille 🙈 23 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 11 hours ago, Tanhis said: ...autoja missä vähän nuhruinen maalipinta ja auton erikoisuus on alustasarja ja vanteet... Mielummin vaikka noinkin kuin että samat supersiistit vuodesta toiseen. Quote
abbe Posted April 10, 2022 Posted April 10, 2022 Pallikseen uusi mylly paikoilleen reilun vuoden ajotauon jälkeen. Nyt on 76x94, CB Panchitot, tuplalortot ynnämuuta. Hyvin tuntuu bussia vievän, toivottavasti pysyy kasassa. 9 Quote
68teevee Posted April 13, 2022 Posted April 13, 2022 Valmiina lähtöön, määränpää jonköping elmia-halli. 15 Quote
villemil Posted April 17, 2022 Posted April 17, 2022 Okrasa TSV1500 alkaa olla kasallaan. Pientä peltien sipistelyä vielä ja Karmanniin paikalleen. Sitten sisäänajon kautta dynolle ja reissuun Eurooppaan. 6 Quote
jupsu Posted April 19, 2022 Posted April 19, 2022 Viitisen vuotta jaksoin katsella takapuskurin reikiä ja lokareiden alareunasta irronneita pakkeleita sekä mustaa helmapeltiä. Otin ja hitsasin reiät umpeen sekä samalla naputtelin lokareita hieman suoremmiksi, ohut pakkelikerros ja maalia päälle. Tuli oikein hyvä näin parin päivän aikana tehdyksi. 1 Quote
jupsu Posted April 25, 2022 Posted April 25, 2022 Eipä täällä öljynvaihtohuoltoa kummallisempaa tapahdu. Quote
Hopla Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Palliksen liukuoven lukkojumppaa kun ei meinannut ovi mennä kiinni. 1 Quote
mapping Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Vihdoin tuli projekti -66 valmiiksi, tänään rekisteröity ja katsastettu. Alkuperäiset kilvet tilattu. Jottei menisi liian hyvin niin katsastuskonttorilta takaisin talliin pajottamaan, kun tuliterä 6V startti taisi antautua. Alkoi rohiseen ja nyt ei enää sano yhtään mitään. Ei auta kuin illalla purkaa pois ja ihmetellä. 9 Quote
Kharon Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 2 hours ago, mapping said: Vihdoin tuli projekti -66 valmiiksi, tänään rekisteröity ja katsastettu. Alkuperäiset kilvet tilattu. Jottei menisi liian hyvin niin katsastuskonttorilta takaisin talliin pajottamaan, kun tuliterä 6V startti taisi antautua. Alkoi rohiseen ja nyt ei enää sano yhtään mitään. Ei auta kuin illalla purkaa pois ja ihmetellä. Hiilet pompanneet huiskuuseen tai jotain? Startissa on suunnilleen kolme liikkuvaa osaa niin ei se voi kovin rikki olla, ellei käämitys ole palanut. Mutta tuplapeilit pistivät heti silmään, ovatko KG:n joutsenkaulaiset vain joku ihan muu? Tuo ainakin näyttää tulevan ulommas korista kuin KG:n peili. Quote
mapping Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Hiilet pompanneet huiskuuseen tai jotain? Startissa on suunnilleen kolme liikkuvaa osaa niin ei se voi kovin rikki olla, ellei käämitys ole palanut. Mutta tuplapeilit pistivät heti silmään, ovatko KG:n joutsenkaulaiset vain joku ihan muu? Tuo ainakin näyttää tulevan ulommas korista kuin KG:n peili. Purin startin pois, ei mitään ihmeellistä näkyny. Laitoin toisen startin ja auto lähti käyntiin saman tien. Kävi hetken ja sammui taas, eikä yritä edes käynnistyä. Huomasin että puolan virtapuolen liittimet oli kuumia ja kevyt käry haisi. Miksi auto sammu vauhdista konttorilta lähdettäessä niin puola selittäisi sen ja nyt taas starttas ku oli jäähtynyt, mutta sammumisen jälkeistä starttauksen ihme ääniä ei(Laahaava ja nakuttava ääni). Hihnapyörästä kun pyörittää niin kone pyörii ihan ok, kytkin toimii ok ja kun laittaa vaihteen päälle ja tönäsee autoa niin hihnapyöräki liikahtaa, eli vauhtipyöräkään ei ole irronnut. Akku laturiin ja huomenna parilla muulla arpa puolalla testaamaan uudestaan. sitten kone pois ja ihmetteen jos ei muu auta.Peilit on Aircooled Accecorieksen Albert kopiot.Lähetetty minun SM-A715F laitteesta Tapatalkilla Quote
NO H2O Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 (edited) On väliä miten päin puolan kytkee, plus ja miinus oikeinpäin. Mikäli kytketty väärinpäin niin puola kuumenee älyttömästi lakaten toimimasta... Jäähdyttyään tovin taas toimii... Niin ikään startin maadoitus oltava puhdas tai maadoittaa startin keskiakselin kautta jolloin startti pimenee tai pahimmassa tapauksessa syttyy tuleen... Tämä oireilee muun muassa vaikeana pyörityksenä jonka sekoittaa kuluneeseen startin puslaan... Muistakaa myös hard start relay... 👍 Edited April 27, 2022 by NO H2O startti juttuja... 1 Quote
Kharon Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Juuri olin tulossa sanomaan lainauksia redditin kuplafoorumilta, kun joku muukin valittaa että puola lämpiää aivan älyttömästi. 1) puolan malli "I have used the 027 coil in a beetle with with points and the coil was getting hot. It was solved by using the 039 coil (Bosch grey)." (Älkää vaan kysykö minulta että mitä eroa näissä on, mutta voin arvata että sisäinen resistanssi) 2) "I’ve connected them backwards before. Runs good, but gets super hot." eli napaisuus pitää tarkistaa, sillä on väliä. .. ja niinkuin NO H2O tuossa yllä jo mainitsikin: 3) Laatikon ja korin välinen maakaapeli pitää myös olla kunnossa, muuten kiertelee >100A starttivirtanen missä sattuu. Quote
mapping Posted April 28, 2022 Posted April 28, 2022 On väliä miten päin puolan kytkee, plus ja miinus oikeinpäin. Mikäli kytketty väärinpäin niin puola kuumenee älyttömästi lakaten toimimasta... Jäähdyttyään tovin taas toimii... Niin ikään startin maadoitus oltava puhdas tai maadoittaa startin keskiakselin kautta jolloin startti pimenee tai pahimmassa tapauksessa syttyy tuleen... Tämä oireilee muun muassa vaikeana pyörityksenä jonka sekoittaa kuluneeseen startin puslaan... Muistakaa myös hard start relay... Puola oli ihan oikein kytketty, mutta kesti näköjään nämä pari viikkoa kun testailin konetta. "Uudella" varaosa läjästä otetulla puolalla tärähtää taas heti kone tulille ja kumpikin starttiki pelaa ihan ok. Oisko hajonnu puola vetäny niin alas jännitteet, että startin solenoidikaan ei jaksanu vetää perille asti.Ei muutako leuka rintaan ja kohti uusia murheita Lähetetty minun SM-A715F laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
NO H2O Posted April 28, 2022 Posted April 28, 2022 (edited) En ole vuosikausiin ostanut uusia tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja, puolia, yms. vaan käyttänyt vanhoja mitä olen mistä milloinkin löytänyt... Usein vanha on parempi kuin uusi kiinalainen... Nytkin hyllyssä on kaksi kiinalaista 034 jakajaa joissa ennakko seilaa miten sattuu. Vanhojen autojen kanssa kun touhuaa ei oikein mitään kannata hävittää pois. Edited April 28, 2022 by NO H2O sytkä juttuja... Quote
Urbantoy Posted April 28, 2022 Posted April 28, 2022 (edited) 8 minutes ago, NO H2O said: En ole vuosikausiin ostanut uusia tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja, puolia, yms. vaan käyttänyt vanhoja mitä olen mistä milloinkin löytänyt... Usein vanha on parempi kuin uusi kiinalainen... Nytkin hyllyssä on kaksi kiinalaista 034 jakajaa joissa ennakko seilaa miten sattuu. Vanhojen autojen kanssa kun touhuaa ei oikein mitään kannata hävittää pois. Ei ikinä Kinkkijakajaa, Mantorp 25v juhlamatka meinas loppua jo alkuun Kenpeeleen Keisarikunnan motarin päähän ku leikkas kiinni, kaikkien muiden ongelmien lisäksi muissa volsuissa jouduttiin soittaan laivalle että 5min ja ollaan satamasssa, aika haipakkaa satamaan mentiin.. Lossi ootti.. Toleranssit ei ollut kohdillaan jos ei edes parin metrin jatkolla liikahtanut akseli jakajassa.. Edited April 28, 2022 by Urbantoy 2 Quote
68teevee Posted May 2, 2022 Posted May 2, 2022 (edited) Hyvä fiilis tuli , ensimmäinen koko sisustus verhoilutyö minulle. yli 500 autoa näytillä. Edited May 2, 2022 by 68teevee 34 Quote
Paadre Posted May 8, 2022 Posted May 8, 2022 Ny alkais oleen paksutolppa harrastettu, siirryn takas pystäriin kun siinä voi ottaa mielestäni enemmän vapauksia rakentelun suhteen. Moottori pois ja kohti seuraavaa koppaa. Paksun taidan myydä pois... 1 Quote
Mäki Posted May 18, 2022 Posted May 18, 2022 Päätin tehdä peräkärryn. Nyt pitäisi vielä tontittaa 1 Quote
mikko k Posted May 21, 2022 Posted May 21, 2022 3 hours ago, Raihna said: Uusi startti junikseen..mahtuu just ja just Helevetinmoinen tartti! 😁 Painaa varmaan kuus kiloa? Jotain korkeapuristeista kisakonettako tuolla pyörittelet? 🤔 Quote
P_Valtonen Posted May 22, 2022 Posted May 22, 2022 (edited) Hädässä ystävät tunnetaan. Hullu CNC hörhö oli taas iltavuorossa polkenut normiduunin sivussa tällä kertaa Ersonin 1.4 vippasiini uudet ruuvit nuorrutus matskusta. Uusien varaosien hinnoilla olis saanut jo lähes kahdet kokonaiset, no tosin Empinä. Nää lähti kahvipaketilla Vasemmalla varastoon jäävät (1.4't jo ladattu kuvan ulkopuolelta). Oikealla osa ylikiristyksellä tapetusta alkuperäsistä ruuveista. Edited May 22, 2022 by P_Valtonen 4 Quote
wp Posted June 5, 2022 Posted June 5, 2022 Laakerien lukitustappien reiät puuttuivat, pienellä pähkäilyllä löysivät paikkansa. Quote
wp Posted June 5, 2022 Posted June 5, 2022 Kampiakseli tuntui pyörivän kevyesti vielä runkolinjan pulttien kiristyksen jälkeen, tästä on hyvä jatkaa. 6 Quote
wp Posted June 5, 2022 Posted June 5, 2022 Nokassa oli sen verran nostoa ettei sopinut pyörimään ympäri ilman pesien tason koneistusta. 2 Quote
Lasse Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 Taas on hinkattu, mutta nyt täytyy lähteä kattoon kuin suomalaiset pärjää DriftMastersissa. 4 Quote
henkkasavosta Posted July 6, 2022 Posted July 6, 2022 Serkun projekti kasautuu kovaa vauhtia. Pääsin myös opettamaan uuden taidon silleSent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.