Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

3 hours ago, Lasse said:

Eipä tuolla acs:ssä ole koskaa ollut oikein mitään nähtävää. Paitsi joskus muutamana vuonna kun sinne on saatu kilpapuolen kalustoa

Tulepas käymään pääsiäisenä siellä on Kosto FHRA:n osastolla näytillä!

  • Like 4
Link to comment
7 hours ago, Kotten said:

Tulepas käymään pääsiäisenä siellä on Kosto FHRA:n osastolla näytillä!

Kyllä ACS yleensä näkemisen arvoista sisältöä on mutta omasta kokemuskesta voisi sanoa että 1/3 oikeasti näkemisen arvoista 1/3 siististi toteutettuja kulkineita mutta ei omaan makuun 1/3 kaiken maailman pakkelilla ja appelsiinipinnalla kasassa pysyviä paskarotteloita joille voisi just ja just löytyä paikka pihan harrasteparkista.

Link to comment
3 minutes ago, Tanhis said:

Kyllä ACS yleensä näkemisen arvoista sisältöä on mutta omasta kokemuskesta voisi sanoa että 1/3 oikeasti näkemisen arvoista 1/3 siististi toteutettuja kulkineita mutta ei omaan makuun 1/3 kaiken maailman pakkelilla ja appelsiinipinnalla kasassa pysyviä paskarotteloita joille voisi just ja just löytyä paikka pihan harrasteparkista.

Kaikkia ei voi tietystikkään miellyttää, varsinkin vain yhden harrasteauton harrastajia/merkin friikkejä. Aika paljon oot sitten löytänyt kittilasoja, onko sulla joku erityinen taito nähdä maalipinnan alle vai onko vaan mutu joka muuttuu omasta mielestä todeksi. 

  • Like 1
Link to comment
11 minutes ago, 68teevee said:

Kaikkia ei voi tietystikkään miellyttää, varsinkin vain yhden harrasteauton harrastajia/merkin friikkejä. Aika paljon oot sitten löytänyt kittilasoja, onko sulla joku erityinen taito nähdä maalipinnan alle vai onko vaan mutu joka muuttuu omasta mielestä todeksi. 

Niin siis tosiaan ehkä kirjoitin vähän kärkkäästi mutta jos näyttelyyn pääsee sisälle autoja missä vähän nuhruinen maalipinta ja auton erikoisuus on alustasarja ja vanteet niin vähän jää sellainen fiilis että onko tosiaan tämä Suomen ns. ykkösnäyttelyn taso.

  • Like 2
Link to comment

Pallikseen uusi mylly paikoilleen reilun vuoden ajotauon jälkeen. Nyt on 76x94, CB Panchitot, tuplalortot ynnämuuta. Hyvin tuntuu bussia vievän, toivottavasti pysyy kasassa. 

20220410_145149.jpg

  • Like 9
Link to comment

Viitisen vuotta jaksoin katsella takapuskurin reikiä ja lokareiden alareunasta irronneita pakkeleita sekä mustaa helmapeltiä. 

Otin ja hitsasin reiät umpeen sekä samalla naputtelin lokareita hieman suoremmiksi, ohut pakkelikerros ja maalia päälle. Tuli oikein hyvä näin parin päivän aikana tehdyksi.

20220419_163300.jpg

  • Like 1
Link to comment

Vihdoin tuli projekti -66 valmiiksi, tänään rekisteröity ja katsastettu. Alkuperäiset kilvet tilattu.

Jottei menisi liian hyvin niin katsastuskonttorilta takaisin talliin pajottamaan, kun tuliterä 6V startti taisi antautua. Alkoi rohiseen ja nyt ei enää sano yhtään mitään. Ei auta kuin illalla purkaa pois ja ihmetellä.

20220421_115419.jpg

  • Like 9
Link to comment
2 hours ago, mapping said:

Vihdoin tuli projekti -66 valmiiksi, tänään rekisteröity ja katsastettu. Alkuperäiset kilvet tilattu.

Jottei menisi liian hyvin niin katsastuskonttorilta takaisin talliin pajottamaan, kun tuliterä 6V startti taisi antautua. Alkoi rohiseen ja nyt ei enää sano yhtään mitään. Ei auta kuin illalla purkaa pois ja ihmetellä.

 

Hiilet pompanneet huiskuuseen tai jotain? Startissa on suunnilleen kolme liikkuvaa osaa niin ei se voi kovin rikki olla, ellei käämitys ole palanut.

 

Mutta tuplapeilit pistivät heti silmään, ovatko KG:n joutsenkaulaiset vain joku ihan muu? Tuo ainakin näyttää tulevan ulommas korista kuin KG:n peili.

 

 

Link to comment
 
Hiilet pompanneet huiskuuseen tai jotain? Startissa on suunnilleen kolme liikkuvaa osaa niin ei se voi kovin rikki olla, ellei käämitys ole palanut.
 
Mutta tuplapeilit pistivät heti silmään, ovatko KG:n joutsenkaulaiset vain joku ihan muu? Tuo ainakin näyttää tulevan ulommas korista kuin KG:n peili.
 
 
Purin startin pois, ei mitään ihmeellistä näkyny. Laitoin toisen startin ja auto lähti käyntiin saman tien. Kävi hetken ja sammui taas, eikä yritä edes käynnistyä. Huomasin että puolan virtapuolen liittimet oli kuumia ja kevyt käry haisi. Miksi auto sammu vauhdista konttorilta lähdettäessä niin puola selittäisi sen ja nyt taas starttas ku oli jäähtynyt, mutta sammumisen jälkeistä starttauksen ihme ääniä ei(Laahaava ja nakuttava ääni). Hihnapyörästä kun pyörittää niin kone pyörii ihan ok, kytkin toimii ok ja kun laittaa vaihteen päälle ja tönäsee autoa niin hihnapyöräki liikahtaa, eli vauhtipyöräkään ei ole irronnut. Akku laturiin ja huomenna parilla muulla arpa puolalla testaamaan uudestaan. sitten kone pois ja ihmetteen jos ei muu auta.

Peilit on Aircooled Accecorieksen Albert kopiot.

Lähetetty minun SM-A715F laitteesta Tapatalkilla

Link to comment

On väliä miten päin puolan kytkee, plus ja miinus oikeinpäin. Mikäli kytketty väärinpäin niin puola kuumenee älyttömästi lakaten toimimasta... Jäähdyttyään tovin taas toimii...

 

Niin ikään startin maadoitus oltava puhdas tai maadoittaa startin keskiakselin kautta jolloin startti pimenee tai pahimmassa tapauksessa syttyy tuleen... Tämä oireilee muun muassa vaikeana pyörityksenä jonka sekoittaa kuluneeseen startin puslaan... Muistakaa myös hard start relay... 👍 

Edited by NO H2O
startti juttuja...
  • Like 1
Link to comment

Juuri olin tulossa sanomaan lainauksia redditin kuplafoorumilta, kun joku muukin valittaa että puola lämpiää aivan älyttömästi.

1) puolan malli
"I have used the 027 coil in a beetle with with points and the coil was getting hot. It was solved by using the 039 coil (Bosch grey)." (Älkää vaan kysykö minulta että mitä eroa näissä on, mutta voin arvata että sisäinen resistanssi)

2)

"I’ve connected them backwards before. Runs good, but gets super hot."

eli napaisuus pitää tarkistaa, sillä on väliä.

 

.. ja niinkuin NO H2O tuossa yllä jo mainitsikin:

3) Laatikon ja korin välinen maakaapeli pitää myös olla kunnossa, muuten kiertelee >100A starttivirtanen missä sattuu.

Link to comment
On väliä miten päin puolan kytkee, plus ja miinus oikeinpäin. Mikäli kytketty väärinpäin niin puola kuumenee älyttömästi lakaten toimimasta... Jäähdyttyään tovin taas toimii...
 
Niin ikään startin maadoitus oltava puhdas tai maadoittaa startin keskiakselin kautta jolloin startti pimenee tai pahimmassa tapauksessa syttyy tuleen... Tämä oireilee muun muassa vaikeana pyörityksenä jonka sekoittaa kuluneeseen startin puslaan... Muistakaa myös hard start relay...  
Puola oli ihan oikein kytketty, mutta kesti näköjään nämä pari viikkoa kun testailin konetta. "Uudella" varaosa läjästä otetulla puolalla tärähtää taas heti kone tulille ja kumpikin starttiki pelaa ihan ok. Oisko hajonnu puola vetäny niin alas jännitteet, että startin solenoidikaan ei jaksanu vetää perille asti.

Ei muutako leuka rintaan ja kohti uusia murheita

Lähetetty minun SM-A715F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2
Link to comment

En ole vuosikausiin ostanut uusia tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja, puolia, yms. vaan käyttänyt vanhoja mitä olen mistä milloinkin löytänyt... Usein vanha on parempi kuin uusi kiinalainen... Nytkin hyllyssä on kaksi kiinalaista 034 jakajaa joissa ennakko seilaa miten sattuu.

 

Vanhojen autojen kanssa kun touhuaa ei oikein mitään kannata hävittää pois.  

Edited by NO H2O
sytkä juttuja...
Link to comment
8 minutes ago, NO H2O said:

En ole vuosikausiin ostanut uusia tulppia, kärkiä, tulpanjohtoja, puolia, yms. vaan käyttänyt vanhoja mitä olen mistä milloinkin löytänyt... Usein vanha on parempi kuin uusi kiinalainen... Nytkin hyllyssä on kaksi kiinalaista 034 jakajaa joissa ennakko seilaa miten sattuu.

 

Vanhojen autojen kanssa kun touhuaa ei oikein mitään kannata hävittää pois.  

Ei ikinä Kinkkijakajaa, Mantorp 25v juhlamatka meinas loppua jo alkuun Kenpeeleen Keisarikunnan motarin päähän ku leikkas kiinni, kaikkien muiden ongelmien lisäksi muissa volsuissa jouduttiin soittaan laivalle että 5min ja ollaan satamasssa, aika haipakkaa satamaan mentiin.. Lossi ootti.. 
Toleranssit ei ollut kohdillaan jos ei edes parin metrin jatkolla liikahtanut akseli jakajassa.. 

Edited by Urbantoy
  • Like 2
Link to comment

Ny alkais oleen paksutolppa harrastettu, siirryn takas pystäriin kun siinä voi ottaa mielestäni enemmän vapauksia rakentelun suhteen. Moottori pois ja kohti seuraavaa koppaa. Paksun taidan myydä pois...

20220507_134757.jpg

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...
3 hours ago, Raihna said:

Uusi startti junikseen..mahtuu just ja just

 

Helevetinmoinen tartti! 😁 Painaa varmaan kuus kiloa?

 

Jotain korkeapuristeista kisakonettako tuolla pyörittelet? 🤔

Link to comment
Posted (edited)

Hädässä ystävät tunnetaan. Hullu CNC hörhö oli taas iltavuorossa polkenut normiduunin sivussa tällä kertaa Ersonin 1.4 vippasiini uudet ruuvit nuorrutus matskusta.  

 

Uusien varaosien hinnoilla olis saanut jo lähes kahdet kokonaiset, no tosin Empinä.

Nää lähti kahvipaketilla 

 

Vasemmalla varastoon jäävät (1.4't jo ladattu kuvan ulkopuolelta). Oikealla osa ylikiristyksellä tapetusta alkuperäsistä ruuveista.

16532348799151622937008331507733.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...