Jump to content

BIF 2025 yleisökato?

Recommended Posts

Posted
1 hour ago, Maasturi said:

Mistä sellaisia löytyy ? Nimimerkki " Aatos Happosen " porukka ilmoittautui ainakin yhdeksi, mistä löytyisi lisää ?

Eikös sinun nimimerkin takana ole liiketoiminta, ehkä olisi nyt hyvä näyttää miten tapahtumaa tuetaan kun kerran asian otit puheeksi.

• Like 3
Posted (edited)
1 hour ago, Tanhis said:

Eikös sinun nimimerkin takana ole liiketoiminta, ehkä olisi nyt hyvä näyttää miten tapahtumaa tuetaan kun kerran asian otit puheeksi.

Minun yritykseni ja minä tuemme vain omia asiakkaitamme , ei sellaisia jotka eivät ole niitä. Eihän Vasemmistoliittokaan tue Perussuomalaisia VW harrastajia.

Edited by Maasturi
Posted
4 hours ago, metake said:

Omasta mielestäni tässä on nyt sellainen valuvirhe, että asetetut pääsymaksut eivät tule juurikaan nostamaan tulovirtaa vaan pienentävät kävijämäärää, ja kulut ovat silti ennallaan, kuten Kharon jo aiemmin totesi.

Yhdistyksen historiassa on myös ajanjakso jolloin BIF:ssä oli sponsoreita niin että tapahtuma tuotti voittoa...

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Pääsymaksullahan on tarkoitus saada yhdistykselle jäseniä lisää, että saataisiin jäsenmäärä takaisin vanhaan reiluun 2000 jäseneen.

Vain hölmöhän maksaa sisään pääsyn, kun samaan hintaan saa jäsenyyden ja kaikki jäsenedut.

Tämä asia on jo viikon aikana tuottanut tulosta. Muunmuassa perhejäsen hakemuksia on saapunut aika lailla.

• Like 1
Posted (edited)

Jotenkin huomannu itsessä ja lähipiirissä, että nykyään hankitaan se ja maksetaan siitä, mitä halutaan/tarvitaan. Ei siitä, että on kylkiäisen kylkiäistä ja samaan rahaan sai sitä tätä niin paljon - jonka toteaa olevan itselle turhaa / arvotonta tai jossain vaiheessa mahdollisesti vaan vaiva päästä eroon.  Sulo Vilen - syndrooma on katoava kansantauti.

Tässäkin tapauksessa maksaisin pelkästä tapahtumasta 40€, en kaipaa yhdistyksen jäsenyyttä, etuja, lehteä.  Maksetaan laadusta, elämyksestä. Ei määrästä tai joutavasta rihkamasta, eduista joita ei koskaan tarvitse. Monet asiat saa muuta kautta jopa halvemmalla kuin joidenkin mainostamat edut. Ei ne silloin etuja mielestäni ole.

Paitsi että en muutaman vuosikymmenen kokemuksiin pohjaten jaksa edes vaivautua paikalle. En koe, että tuolle rahalle saa minkäänlaista vastinetta suomalaisessa tapahtumassa. 

Tapa se on tuokin saada lisää jäseniä. Jäseniä, jotka ottavat jäsenyyden vaan siksi, että saa tunteen että samaan rahaan saikin enemmän, kuin pelkän tapahtuman ja että ehkä jotain iloa jäsenyydestä olisi. Jos ei olekaan, niin tuskin maksavat seuraavan vuoden jäsenyyttä enää. Tuntunee laihalta lohdulta, suomainen mieli on katkera, kerran kun maksat sellaisesta jonka koet turhaksi, toiste et maksa ja tuo mielikuva pysyy melko pitkään, vaikka yhdistyksen puolesta olisi millaista iloa ja humppaa tarjolla seuraavan vuoden tapahtumassa 🤗 

Se hetken hurma jos nyt saa jäseniä lisää, voi olla ensivuonna isompi kato jäsenkannassa. VW-harrastajia on rajallinen määrä tässä maassa kuitenkin.

Ja kaikesta negatiivisuudestani huolimatta toivotan suomen volkkariyhdistykselle voimaa ja jaksamista. Kuten aiemmin jo mainittiin, yhdistystoiminta on haastavaa nykypäivänä. Ihmiset ovat vaativampia sen suhteen mitä rahallensa saavat vastineeksi

Edited by ovaaliheppu
  • Like 7
Posted

Mahtavaa, hienoa Volkkariyhdistys. Olen jo vuosia ihmetellyt kun ei-jäsenet pääsee tähän tapahtumaan ilmaiseksi, jäsenten jäsenmaksun maksamana. 

Maksaahan Classic VW Clubin VW Weekend tapahtumaankin, ja sinne maksaakin kaikki, olit sitten heidän jäsen tai et. 

Olisihan sekin tosin vaihtoehto, että FVWAn jäsenkorttia näyttämällä pääsee esim saunaan, osallistumaan karaokeen/iltabileisiin, kaikkeen mihin FVWAn rahoja käytetään..

Tässä vaiheessa kun asiasta on tiedotettu, on kaikilla aikaa säästää tuohon jäsenmaksuun/pääsymaksaan tarvittava määrä rahaa. Ei kyseessä kuitenkaan ole päätä huimaava summa. En ainakaan itse keksi kyllä ilmaisia tapahtumia Suomen maasta.. ihan jokaiseen yleisötapahtumaan perunamarkkinoista autonäyttelyihin alkaa jo jonkinlainen pääsymaksu. 

Taitaa nyt nämä asiasta rutisijat olla syystä tai toisesta ei-jäseniä. 

Kun eihän tämä sisäänpääsymaksu kosketa jäseniä mitenkään. 

Innolla odotan, mitä hallitus/tapahtumanjärjestät keksii tänä vuonna tapahtumaan. 

Posted
1 hour ago, Jonna said:

Maksaahan Classic VW Clubin VW Weekend tapahtumaankin

Viimeksi kun asiasta keskustelin, maksu liittyi iltaohjelmaan ja tarkemmin sanottuna bändiin.
Viimeksi kun kävin päiväkäynnillä, en maksanut sisäänpääsymaksua. Joudunkohan nyt maksamaan jälkikäteen korkojen kanssa.
Classic VW Club saa Suomen Volkkariyhdistykseltä avaustusta toimintaansa, jotta se voi järjestää tapahtumansa.

Posted

Vuosia sitten tuli käytyä Pälkäneellä ns. päiväkäynnillä. Jos sinne olisi maksanut, niin minä ja mun kupla oltais jääty kotiin.

Posted
2 hours ago, Jonna said:

Osuit oikeaan, entisiä aktiivijäseniä meistä osa toki on. Aikanaan järjestämässä, tukemassa, sponsoroimassa ja myös osallisena ohjelmatoiminnassa, useassakin tapahtumassa.

Ilmaisia autotapahtumia on edelleen, paljonkin, jopa ihan pelkästään volkkareille. Niistä ei voi kitistä koska rahaa ei kulu pääsymaksuun, eikä sille voi täten vaatia vastinetta 😁 

Posted

Käytiin jokusia vuosia sitten päiväkäynnillä Jämijärvellä. Jos sinne olisi ollut pääsymaksu, niin vastineeksi rahalle olisi saanut kattella omia kuppikuntia mettän siimeksessä nauttimassa kuka mitäkin juomia...

Posted
31 minutes ago, mikko k said:

Käytiin jokusia vuosia sitten päiväkäynnillä Jämijärvellä. Jos sinne olisi ollut pääsymaksu, niin vastineeksi rahalle olisi saanut kattella omia kuppikuntia mettän siimeksessä nauttimassa kuka mitäkin juomia...

Kannattaa käydä useammin. Nykyään on kuitenkin lapsille oaljon enemmän kuin pelkkä pussihyppely. Aikuisillekkin on kilpailuja. On tullut myös venttiilikoppa kisa. Eihän sitä tiedä vaikka nykyinen hallitus saisi vielä jotain muutakin tälle vuodelle.

Mielenkiinnolla odotan tätä perjantaita, kun palstan aktiivit saavat tölkkinsä auki ja promillet kohdalleen, niin johan alkaa taas tämä viestiketju paisumaan. 🤣

• Haha 1
Posted
1 hour ago, mikko k said:

Ilmainen aamupala kuului lauantai aamuna yhdessä kesätapahtumassa  jäsenmaksunsa maksaneille jäsenille, katselin noutopöydän läheisyydessä aamupalalla että miten tarkastetaan onko ruokailija yhdistyksen jäsen, ei mitenkään. Kun se oli tullut esille niin sana oli kiertänyt ja melko moni ei jäsen kävi hakemassa noutopöydästä useampaankin kertaan evästä. Tuli mieleen että paljonko oli ruokalasku yhdistykselle ? Osallistuin kokoukseen jäsenmaksukuitti taskussa ja tarkoitus oli kysyä tuota asiaa mutta se ei onnistunut kun joku takarivistöstä edellisenä iltana "voimajuomaa" nauttinut huusi että heittäkää tuo ulos. Tänä kesänä pitää tulla paikalle kun huippuesiintyjänä on " Aatos Happosen " joukkue.

Posted

Täältä ainakin yksi vuosikausia jäsenmaksua maksanut jäsen jättää nyt nämä bakkanaalit väliin. Ja oli muuten myös viimeinen vuosi kun sen jäsenmaksun maksan. Sen verran tyhmiä lausuntoja jopa hallituksen jäseneltä että antaa olla.

• Like 3
  • Haha 3
Posted
1 hour ago, jarska1 said:

palstan aktiivit saavat tölkkinsä auki ja promillet kohdalleen

HEP!
Tölkki on auki ja promillet kohdillaan.

21 hours ago, jarska1 said:

saataisiin jäsenmäärä takaisin vanhaan reiluun 2000 jäseneen

En henkilökohtaisesti usko tuon enää tapahtuvan. Kun katsoo tapahtumiin osallistuvien ikää, niin eiköhän jäsenmäärä vaan vähene ihan luonnollista tietä. Tapahtumia on ollut ja mennyt. Ohjelmalla ja ilman. Osa hyviä, toiset parempia ja jotkut sellaisia, joita ei viitsi mainita.

Itselle ohjelma ei näyttele isoa roolia. On kiva nähdä kalustoa ja joitakin harrastajiakin, mutta se on käyty nopeasti läpi. Jos ohjelmassa on motorsporttia viihdyn vaikka kuinka pitkään. Jos istutaan retkupakujen ympyrän sisällä ja kyräillen katsellaan "muita" ei viihtyminen ole kovin kummoista.
Harrastuksen alkuaikoina Pälkäneellä ihmettelin, että miksi kaikki tulevat sinne ja sitten istutaan pallokeulan takaosassa liukuovi ihan vähän raollaan ja kurkitaan ohikulkijoita (meitä molempia) ja ryystetään voimajuomaa. Varakkaammat olivat varanneet ne pari mökkiä ja istuivat siellä.
Mutta sielläkin saatiin parhaat autot riviin siihen rantaan!
Sielläkin opittiin, että jos on tekemistä ihmiset ryömivät koloistaan ja osallistuvat. Vaikka vetämään pakua takaperin ympäri leiriä.

No Yhdistys on sellainen kuin hallitus sen haluaa olevan. Jäsenet voivat halutessaan osallistua hallituksen muodostamiseen ja puheenjohtajan valintaan.
Luulen, että omat tapahtumani tulevat olemaan pohjoisessa tänä kesänä. Siellä tuntuu olevan mukavaa. Kiitos Pohjonen. Kiitos Kähköset.

• Like 2
Posted
1 hour ago, Kurre said:

HEP!
Tölkki on auki ja promillet kohdillaan.

En henkilökohtaisesti usko tuon enää tapahtuvan. Kun katsoo tapahtumiin osallistuvien ikää, niin eiköhän jäsenmäärä vaan vähene ihan luonnollista tietä. Tapahtumia on ollut ja mennyt. Ohjelmalla ja ilman. Osa hyviä, toiset parempia ja jotkut sellaisia, joita ei viitsi mainita.

Itselle ohjelma ei näyttele isoa roolia. On kiva nähdä kalustoa ja joitakin harrastajiakin, mutta se on käyty nopeasti läpi. Jos ohjelmassa on motorsporttia viihdyn vaikka kuinka pitkään. Jos istutaan retkupakujen ympyrän sisällä ja kyräillen katsellaan "muita" ei viihtyminen ole kovin kummoista.
Harrastuksen alkuaikoina Pälkäneellä ihmettelin, että miksi kaikki tulevat sinne ja sitten istutaan pallokeulan takaosassa liukuovi ihan vähän raollaan ja kurkitaan ohikulkijoita (meitä molempia) ja ryystetään voimajuomaa. Varakkaammat olivat varanneet ne pari mökkiä ja istuivat siellä.
Mutta sielläkin saatiin parhaat autot riviin siihen rantaan!
Sielläkin opittiin, että jos on tekemistä ihmiset ryömivät koloistaan ja osallistuvat. Vaikka vetämään pakua takaperin ympäri leiriä.

No Yhdistys on sellainen kuin hallitus sen haluaa olevan. Jäsenet voivat halutessaan osallistua hallituksen muodostamiseen ja puheenjohtajan valintaan.
Luulen, että omat tapahtumani tulevat olemaan pohjoisessa tänä kesänä. Siellä tuntuu olevan mukavaa. Kiitos Pohjonen. Kiitos Kähköset.

Kurre, Manamansalosta on hyvä aloittaa😊👍

• Like 5
Posted
37 minutes ago, Perttipee said:

Kurre, Manamansalosta on hyvä aloittaa

Saisinko ikkunapaikan siitä pajatson vierestä?

Posted

Mä vähän veikkaisin keskiverron päiväkävijän olevan sellainen joka tulee paikalle uudemmalla käyttöautolla tai ehkä jollain toisen merkkisellä vähän vanhemmalla harrasteautolla, katsomaan minkälainen tapahtuma on kyseessä. Tällaisella käynnillä kävijän päähän saattaa jäädä kytemään ajatus ilmajäähyvolkkarin hankkimisesta kun hän on bongannut tapahtumassa jonkun tosi siistin auton tai useita autoja. Ja jos kävijä sitten päätyy hankkimaan volkkarin tämän saadun kipinän myötä, hänestä tulee harrastaja ja mahdollisesti myös yhdistyksen jäsen -> onnistunut markkinointi. Itse olen hyvin skeptinen sen suhteen, että keskiverto päiväkävijä tarvitsee (tai käyttää) bändiä, dj:tä, karaokea tai lasten kilpailuja yhtään mihinkään.

No sitten jos ajatellaan, että tämä päiväkävijä on vaikkapa perhe (2 aikuista, 2 nuorta) niin tämän leirintäalueen läpikävelyn hinnaksi tulee 10€*4=40€. Väitän, että aika monella jää tähän rahaan kipinänhankkimisreissu tekemättä ja auton nokka osoittaa sinä päivänä jonnekin muualle kuin Ruovedelle. Kymppi per naama ei tietenkään ole paha raha sellaisesta aiheesta josta joku on jo valmiiksi kiinnostunut, mutta jos tulet uteliaisuuttasi tutustumaan johonkin uuteen juttuun niin vaikkapa 40€ perheveloitus voi olla oikeasti kynnyskysymys.

Tämä oli mielestäni se pointti mitä useampi on tässä ketjussa yrittänyt tuoda esille, ei se että "yhyy minun pitää saada ilmaiset palvelut koko viikonlopuksi muiden harrastajien kustannuksella".

• Like 16
Posted
11 hours ago, Jonna said:

Mahtavaa, hienoa Volkkariyhdistys. Olen jo vuosia ihmetellyt kun ei-jäsenet pääsee tähän tapahtumaan ilmaiseksi, jäsenten jäsenmaksun maksamana. 

Maksaahan Classic VW Clubin VW Weekend tapahtumaankin, ja sinne maksaakin kaikki, olit sitten heidän jäsen tai et. 

Olisihan sekin tosin vaihtoehto, että FVWAn jäsenkorttia näyttämällä pääsee esim saunaan, osallistumaan karaokeen/iltabileisiin, kaikkeen mihin FVWAn rahoja käytetään..

Tässä vaiheessa kun asiasta on tiedotettu, on kaikilla aikaa säästää tuohon jäsenmaksuun/pääsymaksaan tarvittava määrä rahaa. Ei kyseessä kuitenkaan ole päätä huimaava summa. En ainakaan itse keksi kyllä ilmaisia tapahtumia Suomen maasta.. ihan jokaiseen yleisötapahtumaan perunamarkkinoista autonäyttelyihin alkaa jo jonkinlainen pääsymaksu. 

Innolla odotan, mitä hallitus/tapahtumanjärjestät keksii tänä vuonna tapahtumaan. 

Tää on ehkä huonoin "trolli" vuosiin...🤭

• Like 1
  • Haha 3
Posted (edited)

Minusta on oleellista mitä sillä sisäänpääsy maksulla päiväkävijä saa.. HessichOossa ei ole pääsymaksua (jos et ole varannut kriteerien mukaista osallistumista oikean vuosimallin autolle), samoin BC:ssä ei ole pääsymaksua, mutta siellä on sama ku HOssa volsun osalta

.. Ohjelmaa ei sen kummemmin ole, eikä sitä odotakkaan ku katottavaa on paljon, tosi paljon.. EBIssä on sisäänpääsymaksu, no mitä sillä saa, vaikka mitä järjestettyä ohjelmaa, on swappia, yrityksiä paikalla, bändejä, motosporttia jnejne huonoja ruokia unohtamatta.. Mutta kummiskin parhaiten jäänyt mieleen eri maista olevien tuttujen näkeminen pitkästä aikaa.. Mielellään maksaa ku siinä on vastinetta rahalle..
Tietysti mittasuhde on eri, mutta edelleen mitä se päiväkävijä saa siitä että maksaa BIF:ssä sen pääsymaksun? Kattoa autot ja se on siinä..  

Edited by Urbantoy
  • Like 5
Posted
21 hours ago, Jonna said:

Minulla oli suunnitelmissa houkutella poika 18v mukaan tapahtumaan. Hänelle hommattu käyttöautoksi 3c passat ja vw harrastus ehkä vähän kiinnostaa joten tähän kipinään ajattelin puhaltaa. Hallissa yksi jos toinenkin projekti joista hän ja 16v tyttäreni saavat valkata jos heitä vanhojen vw harrastaminen kiinnostaa. 

Jos pojan ja tytön saisin houkuteltua mukaan niin tyttö ainakin vaatisi kaverin myös mukaan. Tähän jos vielä saisi vaimonkin houkuteltua niin tämä viikonloppu maksaisi jäsenelle 160€ extraa. Tähän vielä leirintämaksut päälle niin alkaa olemaan saunomisella ja bändin kuuntelulla hintaa. 

-Jäsen

• Like 7
Posted

Hyviä kysymyksiä ja näkemyksiä nämä. Yksi tapahtuma, mistä mielellään maksaisi jotakin on FHRA:n "Pre Cruising" Malmilla kesäkuukausien ensimmäisinä perjantai-iltoina. Kaiketi joutuvat maksamaan kaupungille vuokraa kentän käytöstä ja järjestävää henkilökuntaakin on paikalla parisenkymmentä. Lopuksi siivoavat alueen. Melkoinen rupeama. Onneksi jonkinlainen tulo tulee myyntipaikoilta? Tavoitteet ilmeisesti BIF:n kanssa pitkälti samat. Hupia jäsenistölle, näkyvyyttä harrasteelle ja uusien harrastajien kalastelu? Tuosta näkökulmasta joku voisi kyseenalaistaa BIF:n maksullisuuden? Ovat toki yhdistykset, resurssit ja jäsenmäärätkin hyvin erilaiset. Jokatapauksessa kiitoooos molempien aktiiveille ja tapahtumajärjestäjille.

Posted (edited)

Itse olen aina ollut sitä mieltä että pitäisi järjestää enemmän seka tapahtumia. Jos mulla on tölkki tai junis tai kupla tiedän mikä se on jokaista mutteria myöten, ja on paljon kiinnostavampaa tutkia esim alfa jota en yhtään omista. Seka tapahtumissa olis myös useampi kerho jakamassa kustannuksia ja tapahtumat myös  kasvaa ja samala kaupalliset kojut tarjoaa parempaa tuottoa ja niiltä myyntipaikoilta saa enemmän rahaa homman pyörittämiseen.

Edited by TF_Osku
Posted

Viime kesänä houkuttelin mikroautoilukaverini yöksi bifiin ja nyt hän on tukenut Osakauppaa ensimmäisellä tilauksellaan ja odottaa innolla koska hänen kuplaansa ehditään tekemään katsastusremontti. En tiedä tuleeko hänestä yhdistysmiestä, mutta volkkariukkeli ainakin. Ja pakko myöntää, että vaikka 40 euroa ei ole iso raha työssäkäyvälle, niin en olisi Haapasaaren reissua ehdottanut, jos viime vuonna olisi ollut sisäänpääsymaksu.

Mutta ilon kautta ajateltuna, pääsymaksu luultavasti tuo jonkin verran enemmän ihmisiä kylän raitille seuraamaan cruisinkia.

Posted
21 hours ago, jarska1 said:

Kannattaa käydä useammin. Nykyään on kuitenkin lapsille oaljon enemmän kuin pelkkä pussihyppely. Aikuisillekkin on kilpailuja. On tullut myös venttiilikoppa kisa. Eihän sitä tiedä vaikka nykyinen hallitus saisi vielä jotain muutakin tälle vuodelle.

Mielenkiinnolla odotan tätä perjantaita, kun palstan aktiivit saavat tölkkinsä auki ja promillet kohdalleen, niin johan alkaa taas tämä viestiketju paisumaan. 🤣

Ei kannata. Tässä toiminnassa ei ole mitään minua kiinnostavaa. Joitakin muita tämä kiinnostaa ja se on mun puolesta ihan ok. Käytiin päiväkäynnillä kun sattui tapahtuma olemaan ”lähettyvillä”. Käynti osoitti ettei paluuta yhdistyksen jäseneksi ole. Lisäämällä maksu päiväkäyntiin aiheuttaa sen ettei edes viitsi lähteä katsomaan että olisiko joku mahdollisesti saapunut paikalle jollain kiinnostavalla ajoneuvolla. Periaatteesta tässä on kysymys ainakin mulla, ei rahasta. Mielelläni lennän Norjaan SCC:hen katsomaan hienoja autoja ja toimintaa. Niin ja kakarat on jo aikuisia ja lentäneet pesästä ajat sitten eikä heitä kiinnosta volkkarit vähääkään..

• Like 4
Posted

Tässä kun on nyt ruodittu tätä bif-keissiä suuntaan jos toiseen, ajattelin että mitä jos tulisi asiaan tällaisella kulmalla. Että jos se BIF järjestettäisikin joka toinen vuosi...🤔? Jäisi enemmän aikaa tapahtuman kunnolliseen suunnitteluun, voisko jäädä "varoja" säästöön että saisi järjestettyä ihan kunnollista ohjelmaa(esim.artistin/bändin muodossa. Toim.huom. Jotain muuta kuin Bat&Ryyd ja Hausmylly) mitä vastaan sitten veloittais käyntimaksun? Voisiko kuvitella jopa ottavan yhteyttä joihinkin vaikka ruokarekka-tyyppisiin yrittäjiin? Siinäkin kun sanoisi että satasella pääsee myymään burgeria alueelle viikonlopuksi, niin vois yhdistyksen kassa taas kilahtaa. Samalla vapautuis yks viikonloppu vaikka jollekin uudelle tapahtumalle. Itse oon alkanut käymään biffissä joka toinen vuosi, just sen takia kun alkaa toi häppeninki noudattamaan sellaista "päiväni murmelina"-kaavaa.

• Like 8
Posted

Erittäin hyvät komentit Justiinalta.. Mä mietin tuota foodtrukkia kanssa että miks sitä ei ole sinne älytty kysellä, Suomessa niitä hemmetisti ja paljon.. Vähän ku ottaa selvää niin varmaan joku kiinnostus.. Mä kyllä kärräisin oman jos ois pallikseen tehty paikalle ja laittasin burgerit järkevän hintaseksi että ei kuse omaan nilkkaan.. 
On niitä harjoiteltu eli onnistus.. Eihän tässä puutu enää ku se ruokapallis ja hygieniatodistus.. Eri asia sitten meniskö niitä ku kaikki on omissa kuppikunnissa. 
image.thumb.png.a96b995d801b49d2a9d0d6317435c799.png
image.thumb.png.bc9a350574d12415301d1fab5cf13b5d.png

Posted
4 hours ago, JustinCase said:

ihan kunnollista ohjelmaa(esim.artistin/bändin muodossa. Toim.huom. Jotain muuta kuin Bat&Ryyd ja Hausmylly) mitä vastaan sitten veloittais käyntimaksun?

Silloin kun allekirjoittanut oli hetken Classicien PJ ehdotin erästä bändiä Vuohensaaren ensimmäiseen tapahtumaan. Olihan siellä joka lava.
Ensimmäinen kysymys bändistä oli: "soittaaksne suomeks?" Hintakin oli liian kova.
No tämä oli vain yksi syy, miksi mut haluttiin pois kyseisestä yhdistyksestä.

4 hours ago, JustinCase said:

ruokarekka-tyyppisiin yrittäjiin?

Hovimäessähän oli Dog & Deli ja Porin tapahtumassa myös joku yrittäjä.
Niitä järjestäneet varmaan tietävät onko rahaliikenne ollut miten suurta ja mihin suuntaan.

Totuus taitaa kuitenkin olla se, että Beach Party (Parainen, Alastaro) tyylistä tapahtumaa ei koskaan enää tule, kun pitää olla mökkimajoitus, monta eri saunaa, lapsille sopiva ranta, aikuisille sopiva ranta, lasten leikkipaikka ja pomppulinna, pari erilaista ravintolaa, autopaikkoja, telttapaikkoja, hiljainen alue ja mökäalue,  pyykinpesu mahdollisuus, autonperu paikka, kauppa ja kirjasto.

• Like 1
Posted (edited)

Minä en ole koskaan tajunnut, valitettavasti, sitä että tapahtumapaikka määräytyy mökkien lukumäärällä.. Onko sitten näitä harrastajia sitten niin paljon jotka ei ole koskaan käynyt tapahtumissa missä ei ole mökkejä, BugRun:ssa se yli kymmenen kertaa, useampi reissu pitkin eurooppaa, ja teltalla.. Ja se on ihan normihommaa varsinkin euroopassa.. Mutta Suomessa ei voi järjestää tapahtumaa ennenku on selvitetty paljonko mökkejä on jossain x-paikassa

Edited by Urbantoy
Posted

Haapasaari voi olla foodtrukkia vastaan kun vaikuttaisi suoraan heidän omaan ruoan myyntiinsä.

• Like 2
Posted

Taas tullaan kuplalla biffiin ja karavaani kulkee. Jotain muistikuvia Beach Partysta ja sen kävijöistä... Ei sitä itsekkään edustuskelpoinen ole tullut aina oltua. Ps. Bif mökit taitaa mennä poliittisilla päätöksillä😁 Pääsymaksu mun mielestä ok.

Posted (edited)

Itsellä se ongelma on moni ongelmaisena(tallissa  5 merkkiä)se että kesäviikonloppuja on vähän ja niistäkin kaikki kerhot helposti iske kaikki tapahtumat samalle parille viikonlopulle joten vaikka kuinka haluais niin ei vaan voi käydä kaikissa. Moni merkki tapahtumat varmaan saatais olla se joka päättää että just toi on se juttu. Tosin usein myös emäntä saattaa keksiä jotain joten vaikka tapahtuma olis kuinka mahtava voi jäädä väliin jos osuu huonoon hetkeen.

Edited by TF_Osku
Posted
2 hours ago, masajee said:

Jotain muistikuvia Beach Partysta ja sen kävijöistä... Ei sitä itsekkään edustuskelpoinen ole tullut aina oltua. 

Paraisten Beach Partyssa tuli joskus käytyä. Siellä tutustuin Samin hurjaan turbo-kuplaan. Itse olin liikkeellä akkuvaivaisella täysin vakiolla ruisku-notsilla.

Posted
10 hours ago, Kurre said:

Ensimmäinen kysymys bändistä oli: "soittaaksne suomeks?" Hintakin oli liian kova.

😂😂😂😂

Posted
On 4/11/2025 at 11:44 AM, Jonna said:

No Suv...Jonna, mitäs siellä risteilyllä oltiin tästä keissistä mieltä🤔?

• Haha 1
Posted
On 4/11/2025 at 11:44 AM, Jonna said:

Tervetuloa Jonna mun järjestämään volkkari sunnuntai Sipoon Boxissa tapahtumaan 18.5-25 se jo

monivuotinen tapahtuma EI maksa mitään ja ei ole mitenkään yhdistyksen tapahtuma. 

• Like 7
Posted
On 4/10/2025 at 2:03 PM, jarska1 said:

Ohjelmalla tarkoitetaan mahdollista bändiä, karaokea, dj. ym. Nämähä eivät todellakaan ole ilmaisia Fvwalle. 

FHRA,n järjestämä ACS-25 tarjoaa muuten tämän kaiken ilmaiseksi myös fvwalle..

Näyttelyn vierailijoille hinta vkl ajalle on yllättäen sama 40€ kuin bif, ja varmasti molemmissa näyttelyissä näkee myös samoja elementtejä 🥂 🍻

Liittymällä FHRA jäseneksi tuet myös ilmaisia Precruising tapahtumia..

ja järkkää ne onneksi esim 5 katukiihdytys tapahtumaa / vuosi.

Ei tarvitse kaukaa hakea miksi fvwa jäsenyys ainakin itselle on silkaa rahan menoa, ja aivan yhtä turha kun pelastusarmeijan joulupata

• Like 6
Posted

Sinänsä nimimerki "Jonna" oli oikeassa että sitä bändiä tai muuta ohjelmaa vois kohdentaa siten, että iltajameihin pääsisi veloituksessa jäsenkortilla. Näin tehden päiväkävijöillä olisi mahdolisuus käydä alueella autoihin tutustumassa. Mutta toisaalta en usko että sinne iltamenoihin tulisi montaakaan pääsymaksun lunastanutta. Bifissä ei niitä iltamenoja ole juuri ollut. Mutta otetaan nyt positiivisen kautta ja jäädään odottamaan mitä kaikkea herkkua tänä vuonna onkaan tarjolla. Eiköhän sieltä jotain ässää löydy hiasta.

Posted (edited)

Pitää nyt sanoa että odotukset 40€ bandistä on suuret, esim vertailuksi steven n seagulls liput näyttäisi olevan hinnat alkaen 35€ eräällä suomen keikalla.

Edited by Tanhis
Posted

Hiukan tässä nyt vielä reflektoin tätä 10€ pääsymaksua alueelle... Tulipa eilen käväistyä ACS:ssä ja maksoin mukisematta 30€ päivälipun. Näillä kahdella on nyt "vain" 20€ hintaero, twenty bucks is a twenty bucks, mutta kuitenkin se ei ole se pähkinä tässä. Sillä parin kybän erotuksella sai show-paini näytöksiä, livemusiikkia, stunttinäytöstä, myyjien kojuja ja niin paljon oheissälää(tuotenäytteitä&tarraa) kuin olisi vain jaksanut kantaa ulos.  Jäin vaan pohtimaan, että montakohan uutta jäsentä FHRA noilla pääsymaksuilla sai...🤔? Meinasin kävellä Yhdistyksen osastonkin ohi, onneks kaveri huomautti asiasta. Että niin puoleensa vetävä oli sekin nyt sitten tällä kertaa 👍🏻

• Like 1
Posted
5 minutes ago, JustinCase said:

Hiukan tässä nyt vielä reflektoin tätä 10€ pääsymaksua alueelle... Tulipa eilen käväistyä ACS:ssä ja maksoin mukisematta 30€ päivälipun. Näillä kahdella on nyt "vain" 20€ hintaero, twenty bucks is a twenty bucks, mutta kuitenkin se ei ole se pähkinä tässä. Sillä parin kybän erotuksella sai show-paini näytöksiä, livemusiikkia, stunttinäytöstä, myyjien kojuja ja niin paljon oheissälää(tuotenäytteitä&tarraa) kuin olisi vain jaksanut kantaa ulos.  Jäin vaan pohtimaan, että montakohan uutta jäsentä FHRA noilla pääsymaksuilla sai...🤔? Meinasin kävellä Yhdistyksen osastonkin ohi, onneks kaveri huomautti asiasta. Että niin puoleensa vetävä oli sekin nyt sitten tällä kertaa 👍🏻

Oli yhdistyksen osasto näköjään väärässä hallissa tänä vuonna.