Jump to content
ARTO

Mitä ostit tänään?

Recommended Posts

5 hours ago, SePi said:

 Huomaa BAS...!

 

Minkä kokoinen?

Share this post


Link to post
8 hours ago, x-pj said:

Onko tämä joku niiden pic3 kaasari? tuo kuvassa näkyvä merkintä ei sano minulle mitään.

Joo, he tarvii virheettömän 34 PICT 3/4 original solexin ja sitten sitä tuunataan kahdella eri kokoisella kurkulla ja mitä lie muuta tekevät. Ahnendorpin sivuilla enemmän 

Share this post


Link to post

Tarkemmin sanottuna jo perjantaina, mutta laakeriliuskoja koneen täydeltä ja tiivistesarja ja kaikkea sellaista mitä nyt koneen kasaamiseen tarvitaan. Karmann-projektin koneen osat saatu koneistamosta joten on aika panna se nippuun.

Share this post


Link to post

 

On 1/3/2019 at 6:52 AM, SePi said:

37

Mikä tuossa on sisäkurkun ko? Onko vakio 34-kaasarin imusarjan aukko riittävän iso, vai joutuuko vinguttamaan?

Share this post


Link to post
Posted (edited)
32 minutes ago, x-pj said:

 

Mikä tuossa on sisäkurkun ko? Onko vakio 34-kaasarin imusarjan aukko riittävän iso, vai joutuuko vinguttamaan?

Mulla han on kartissa tollainen imusarja, johon passaa myös nämä Ahnendorpin preppaamat solexit. Kurkkuhan siinä on muuttunu ja se imusarjan puoli lienee entisellään.

 

Nyt on heitettävä edittiä heti perään: Tuo mun linkkaama kaasari onkin jotain uutta sarjaa ja tää oma kaasaritilaus tapahtui jo marraskuussa. Sivua ja tekstiä on myös päivitetty enkä ole enää varma mitä ostin ja mitä sain. Sen tiedän, että kaksi (!) originaalia 34 pict 3/4 solexia jouduin lähettämään ennen kuin oltiin lähtökohtaan tyytyväisiä. Nyt tuo mun kaasari kuitenkin on aika varmaan elämänsä ensimmäisellä kierroksella... tai mistä minä tiedän..?

Edited by SePi

Share this post


Link to post

Kaasuläppä on kasvatettu 34:stä 37:ään, mutta tekstistä ei selviä sisäkurkun koko. Vakio 34:ssä se on 26 mm.

Share this post


Link to post
5 hours ago, x-pj said:

Kaasuläppä on kasvatettu 34:stä 37:ään, mutta tekstistä ei selviä sisäkurkun koko. Vakio 34:ssä se on 26 mm.

 

Juu, siitä kurkusta alaspäin on tosiaan 37 ja saattaa olla että imusarjaa joutuu vähän avartamaan. Venturi taitaa olla lähes sama, en pysty tarkasti mittaamaan. Mutta on tässä muutakin kummaa tapahtunut tilaamisen ja valmiin tuotteen kanssa. Enää ei voida puhua Solexista, jollaisen tuunaukseen tarvittiin ostaa ja lähettää jopa kaksi originaalia, ennen kuin kelpasi. Ehkä tähän löytyy selitys - tai sitten ei. Ajastaan sitten nähdään tuliko toimiva vai kuuluuko tämäkin sarjaan turhia seikkailuja 😉

vertailu.jpg

Share this post


Link to post

Minulla on bussissa 1850 cc kone vakio 34 solexilla. Menohalut loppuu pian 4000 kierroksen jälkeen. Tuo liian pieni kaasari siinä ahdistaa. 4000-4300 kierrokseen asti vääntöä ja voimaa on mukavasti. Muutenkin toimii hienosti. Hyvin tollakin pärjää, mutta aina joskus tulee tilanteita joissa kaipaisi lisää tehoa, esim lyhkäseltä rampilta moottoritielle liityttäessä. Siinä mielessä tuo kaasutin kiinnostaa josko sillä saisi kierrosaluetta kasvatettua. Jään odottelemaan kokemuksia.

Share this post


Link to post
22 minutes ago, x-pj said:

Jään odottelemaan kokemuksia.

 

Älä jää. laita tuplat, tiedät että ne on hyvät 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
4 minutes ago, metake said:

 

Älä jää. laita tuplat, tiedät että ne on hyvät 🙂

Mulla on 40 weberin tuplat hyllyssä, mutta kun tämä auto on ympärivuotisessa käytössä. Mitenkä mahtaa kovilla pakkasilla pärjätä.

Share this post


Link to post
16 minutes ago, x-pj said:

Mulla on 40 weberin tuplat hyllyssä, mutta kun tämä auto on ympärivuotisessa käytössä. Mitenkä mahtaa kovilla pakkasilla pärjätä.

 

Hyvin, erittäin hyvin. Muutama talvi sitten ajoin ässäkuplalla jossa oli 1776 + W125 + 2 x weber 40 update kiteillä ja tuona talvena ei ollut sellaista pakkasta että auto ei olisi käymään lähtenyt (ei lohkolämmitintä eikä ryyppyjä). Jäätämisongelmiahan ei tuplakaasareissa juuri koskaan esinny kun virtausnopeus / kurrku on niin pieni ja imusarjat melko lyhyet.

Share this post


Link to post
Posted (edited)
36 minutes ago, metake said:

 

Hyvin, erittäin hyvin. Muutama talvi sitten ajoin ässäkuplalla jossa oli 1776 + W125 + 2 x weber 40 update kiteillä ja tuona talvena ei ollut sellaista pakkasta että auto ei olisi käymään lähtenyt (ei lohkolämmitintä eikä ryyppyjä). Jäätämisongelmiahan ei tuplakaasareissa juuri koskaan esinny kun virtausnopeus / kurrku on niin pieni ja imusarjat melko lyhyet.

 

Eihän etelän hetelmillä mitään tiedetä kylmästä kelistä, onko siellä pakkasta etes talven aikana, loskapaskaa enimmäkseen.. aja tänne PikkuPedon kotikonnuille rillaan niillä tuplilla niin katotaan miten menee.. 

Ainii jos taivaalta ei tule vettä vaan valkeeta paskaa niin elämä kaikilla sekaisin, saati siihen pakkasta ja alijäätynyttä vettä niin aamen.. 

 

Elämä on vaikeeta Väestöllisessä keskittymässä joskus.

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post

Lähtee -35ºC käyntiin tuplilla vielä oikein hyvin,öljypohjan lämmitin kylläkin oli jo käytössä. -25ºC ei vielä tarvinnut edes öljyjä lämmitellä vaikka oli 20w-50 kendaalit moottorissa,hyvin lähti käyntiin.

Share this post


Link to post
30 minutes ago, Urbantoy said:

Eihän etelän hetelmillä mitään tiedetä kylmästä kelistä, onko siellä pakkasta etes talven aikana, loskapaskaa enimmäkseen..

 

Sanoo hän joka asuu meren äärellä joka pitää kaiken lämpöisenä pitkin talvea, jäätyykö se meri siellä edes joka talvi?. Ja tarviiko siellä edes pitkiä kalsareita talviaikaan?

Se, että se sun valas ei suostu käynnistymään syyskuun jälkeen ei johdu kylmistä ilmoista... 😛

  • Haha 2

Share this post


Link to post
21 minutes ago, Tutkija said:

Lähtee -35ºC käyntiin tuplilla vielä oikein hyvin,öljypohjan lämmitin kylläkin oli jo käytössä. -25ºC ei vielä tarvinnut edes öljyjä lämmitellä vaikka oli 20w-50 kendaalit moottorissa,hyvin lähti käyntiin.

 

Ompa soiva peli.. hienoa.. Tuommonen ois kyllä makia laite Tojon tilalle.. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)
1 minute ago, metake said:

 

Sanoo hän joka asuu meren äärellä joka pitää kaiken lämpöisenä pitkin talvea, jäätyykö se meri siellä edes joka talvi?. Ja tarviiko siellä edes pitkiä kalsareita talviaikaan?

Se, että se sun valas ei suostu käynnistymään syyskuun jälkeen ei johdu kylmistä ilmoista... 😛

 

Löysät alusputkihousut ei kuulu valikoimaan vaikka väestöllisellä vähemmistöllä asutaan.. Kaenuussakin mentiin Joulun välipäivinä nappaskengissä ja ilman tupletteja niinkuin Väestöllisessä keskitymässä ympäri vuoden, meillä oli vain se 26 napsakkaa miinusta.. hyvin pärjäs.. 

Metsku on oikeassa, meri lämmittää, mutta ei tarpeeks, mutta joku vuosi vielä niin saa kohta istuttaa etelän hetelmiä pihalle.. 

 

ainiin eikö ne jonkun murtajan tänne laittanu ku ei siellä etelässä ole töitä, Perämeri JÄÄTYY

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post

Rohkasevia kommentteja. Kaine ne webrut pitää kiinni ruuvata kunhan tallin muutosta selviän. Lapin hiihtoreissut hoidetaan sitten muulla kyydillä.

Share this post


Link to post
1 hour ago, Pedalpusher said:

Jotenki kivan näkönen toi hihnapyörä. Mitä merkkiä/mallia se on ?

Reichspeedin tekemä billet - equalizer

Share this post


Link to post

Tilailin isoon Karmanniin takasivulasin tiivisteet, 98e/puoli ja tulee kun tulee, mutta pitää ottaa kun ylipäänsä saa.

Share this post


Link to post

En tänään, mutta eilen kävin ostamassa orginalin 72 kuplan, joka on viimeksi ollu kilvissä 1999 jonka jälkeen huilinut 20vuotta lämpösessä tallissa, mutta sillon tällöin käynnistelty ja ajettu pihalla.

Screenshot_20190210-183536.png

Share this post


Link to post

Stu AutoCraftEngineering:ltä hoiti taas hommelin mallikkaasti.. Tai siis enhän mä näitä ostanut, olin vain apuna ja järkkäilin tilauksen poijille ku tunnen reissuista Stun ku eihän sitä osaa ujo kaenuulaispoika tuppisuuna olla kenenkään seurassa, sitä kautta tutustunut..

 

Pari kipaletta tuotiin kotiovelle koukkuja sähkösarjoilla, todella hätänen toimitus oli kunhan oikeaan osoitteeseen saivat lähtemään, eka satsi meni jonnekin Hollantiin, mutta onneks huomasin toimitus osoitteessa häikän, heti korjasivat ja uus satsi lähti sitten pohjooseen. Toinen tontitettuun Junikseen Janille ja toinen Early Westyyn Akille.. 

http://www.autocrafteng.co.uk/shop/tow-bars-and-cycle-carriers_113/t1-split-screen-tow-bars_9/detachable-ball_26/tow-bar-with-detachable-neck-tow-plate-type-2-58-67_477/

http://www.autocrafteng.co.uk/shop/tow-bars-and-cycle-carriers_113/t2-bay-window-tow-bars_201/detachable-ball_1211/tow-bar-with-detachable-swan-neck-tow-ball-type-2-68-71_3126/ 

 

IMG_20190213_162923.jpg

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post

Vanha telewellin plasma lakkasi toimimasta tovi sitten ja sen jälkeen tullut haaveiltua uudesta. Lopulta tiukka QFD anlyysi tuli päätökseen ja totesin, että mun tarpeisiin halvin laite antanee parhaan vastineen sijoitetulle rahalle. Oliko tää nyt sitten 172€ kotiovelle kannettuna Saksasta. Ja on oikein CE merkkikin, tosin en lukenut manuska, että lakkaako se olemassa voimassa, kun lisään virtajohtoon pistotulpan 🙂

 

 

14826096-6888-4AF3-8009-66847480FA10.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Autonostimen,osapesurin,kuumavesipesurin ja paaljon muuta tarpeellista...

Share this post


Link to post

Ketsa postaukseen viitaten wikipedia huhuja: 

 

Quote

CE-merkintä ei ole laatumerkki. Se voidaan yleensä kiinnittää tuotteeseen ilman puolueettoman osapuolen suorittamaa testausta

China Export -merkintä kiinalaisissa vientituotteissa?[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Euroopan komissiolle marraskuussa 2007 esitetyssä kirjallisessa kysymyksessä tiedusteltiin komission suhtautumista eurooppalaista CE-merkintää ulkonäöltään pitkälti muistuttavaan CE-merkintään, jota kyselijän mukaan esiintyy Kiinassa valmistetuissa tuotteissa, joissa se tarkoittaa China Exportia ("Kiinan vienti").[3] Komission vastauksen mukaan sen tiedossa ei ole mitään varsinaista China export -merkintää, vaan kyse on merkinnästä, jolla jäljitellään nimenomaan EU-lainsäädännössä tarkoitettua CE-merkintää, vaikka tuote ei välttämättä täyttäisikään direktiivien vaatimuksia. Kysyjän huoleen CE-merkinnän väärinkäytöstä komissio vastasi kertomalla käyvänsä jatkuvasti neuvotteluita Kiinan vientiedustajien kanssa eurooppalaisen sääntelyn noudattamisesta ja ehdottavansa kansalliselle valvonnalle asetettavaa minimitasoa sekä CE-merkinnän rekisteröintiä yhteisölliseksi tavaramerkiksi, mikä antaisi väärinkäytöstapauksissa mahdollisuuden hakea ratkaisua oikeusteitse.[4]

 

Share this post


Link to post

Ce merkintähän on vain valmistajan vakuutus että se täyttää määritellyt standardit eli kiinatuotteiden osalta jokaseen kikkareeseen tarra ja sitten kun jotain menee perseelleen firma konkkaan ja tuotenimi vaihtoon ja uusi pulju pystyyn. Tämä käsitykseni mukaan kiinassa helpompaa kuin standardisoidun tuotteen valmistaminen.

Share this post


Link to post

m0494.jpg

 

Pakorööri, öljypumppu, nokkakeppi, vauhtipyörä yms tuli  tilattua...

  • Like 2

Share this post


Link to post
17 minutes ago, Mikko S said:

m0494.jpg

 

Pakorööri, öljypumppu, nokkakeppi, vauhtipyörä yms tuli  tilattua...

 

CSP parasta.. varsinkin omatuotanto, eikä kyllä kovin hirveesti myy muutenkaan paskaa.. 

Share this post


Link to post
1 hour ago, Urbantoy said:

 

CSP parasta.. varsinkin omatuotanto, eikä kyllä kovin hirveesti myy muutenkaan paskaa.. 

Olis kyl kiva nähdä tuollainen suolestettuna.

Share this post


Link to post
Just now, Tanhis said:

Olis kyl kiva nähdä tuollainen suolestettuna.

 

Pitäskö mun kysästä Gunteriltä oisko sillä kuvia miltä se suolestettuna näyttää..

Share this post


Link to post
Just now, Urbantoy said:

 

Pitäskö mun kysästä Gunteriltä oisko sillä kuvia miltä se suolestettuna näyttää..

Tietty suolestetun Guntherin kuvat vois olla jonkun lain vastaisia. Ja ei tuo putki nyt loppupeleissä niin paljon kiinnosta ja tuskin nahkahousu haluaisi ilmaiseksi jakaa tuotekehittelynsä tulosta pohjolan pojille. Ja juu tässätapauksessa jopa väestöllisen keskittymän eteläpuolelle sijoittuvat ovat pohjolan poikia.

Share this post


Link to post
Just now, Tanhis said:

Tietty suolestetun Guntherin kuvat vois olla jonkun lain vastaisia. Ja ei tuo putki nyt loppupeleissä niin paljon kiinnosta ja tuskin nahkahousu haluaisi ilmaiseksi jakaa tuotekehittelynsä tulosta pohjolan pojille. Ja juu tässätapauksessa jopa väestöllisen keskittymän eteläpuolelle sijoittuvat ovat pohjolan poikia.

 

Älähän  nyt Tanhis, mee hallille kattoon peliä niin näät ku PikkuPeto villinä väestöllisen keskittymän keskiössä, mä kysäsen Gunterilta, vastaa sitten mitä vastaa.. 

Share this post


Link to post
7 hours ago, Mikko S said:

m0494.jpg

 

Pakorööri, öljypumppu, nokkakeppi, vauhtipyörä yms tuli  tilattua...

Tuollainen kiinnostaisi, ei näemmä csp shopista pikaisesti vilkaistuna ole edes järisyttävän kalliskaan (369,-) kuinka kova mekkala tuollaisesta tulee verrattuna esim. Halpis "sport" putkistoon?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...