Guest Jussinbussi Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Sonderbussilla -65 n. 4500km erinäisten lämpöongelmien kanssa taistelua. Autolla lähinnä huoltoajoa Lopen kunnan alueella. Tapahtumat: Somero, Porvoo, Bif, BSD. MR - kupla -66 ORIGINAL. noin 500km taistellen ravistavan kytkimen ja huonon käynnin kanssa. Tapahtumat: Somero, BSD. Perusparannukset kaudelle 2014. Bussi: Lisäöljynjäähdytin + kaikkia "pikkujuttuja" Kupla: Moottorin purku, kytkimen + lopun kuntoon saattaminen. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Urho #50:llä 725 km, takanavat, takajarrut ja takatukivarsi oli kesän murheet. Tapahtumat: Urhon Ajot Botniaring, BSD ja Urhon Ajot Alastaro. Parannukset kesälle 2014: - Uudet takajarrusatulat - Etulokarien levitys - Uudet etugummit Quote Link to comment
pihlis Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Rohmulla onnellisia ja iloisia kilsoja tuhansia. Tapahtumat: Wanroij Hollanti, Hessisch Oldendorf Saksa, European Bug In Belgia, Bug In Finn Mikkeli, Kesäkauden Päättäjäiset Iso-Syöte. Paras ajaa varmasti... Quote Link to comment
jori Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Tää on hyvä idea! 58 Juniksella n.7000km Ilot: -Tänä vuonna oli niin sanottua nauttimista. Vaikka monta kesää on ollut Junis ajossa niin aina ollut jotenkin vaikeeta, tekniikka murheita tai sitten ollut asentaja osaamaton:/ Nyt meni kivasti, perheen ainoana autona/käyttiksenä meni kesä mukavasti ja ajelu ollut todellakin hienoa. -Junis oli muutamissa häissä ja valmistujaisissa mannekiinina ja niistä hyvät muistot. -Melkoinen reissu Norjaan Mamman ja Poikain kanssa:D -Se oli liikenteessä huhtikuusta toukokuuhun!!!!! Edit -Opin mittaamaan männänrenkaan välyksen;) Surut: -uusi moottori oli pari kertaa pukissa kesken ajon. Mutta tästä käytännössä oli "iloakin" kun kaikista voi syyttää itseään asennuksesta ja oppi jotain uutta, kun oli esim männänrenkaan välys mitattu väärin... -7000km kivirekijousituksella teki tehtävänsä, alusta ratkaisua muutettava hieman, samoin pakoputken mekkalaa... Tapahtumat: -Classic Motor Show -Bug Run Classic -SCC Gardemoen -Boxer Speed Day Räyskälä Quote Link to comment
metake Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 1963 Kupla, lähes vakio, 1200 kone ja 6 voltin sähköillä - Tapahtumat: Keväällä Bugrun picknick Tukholmassa, DWL Open Air ja kesällä reilu 2000 km:n euroopan reissu Belgiaan EBI:in (kiitokset vaan loistaville matkaseuralaisille). Yhteensä reilut 4000 km, tosin tuo on liikenteessä vieläkin. - Ilot ja surut: Auto toimi kuten tehdas on sen tarkoittanutkin toimivaksi ja koko kesä mentiin ilman paria sähkön riittämättömyydestä johtuvaa starttimurhetta lukuunottamatta. Murheita ei tällä autolla juuri matkalle mahtunut. - Parannukset 2014: 12 voltin sähköt... 1963 Kupla Ähtäri - Tapahtumat: VW Open, Openin jälkipoltto, Urhon ajot Jurva, VW Weekend Somerolla - Ilot ja surut: Aika lyhyeen jäi ajelut tällä, kun heinäkuun alussa tämä joutui luovuttamaan 1835 luottomoottorinsa avoon. Sitä ennen hyyty vielä bensapumppuvikaan Jurvasta tullessa. Kilometrejä kertyi n. 1000, tai vähän yli. - Parannukset 2014: Uusi isompi moottori. 1967 Kupla Avo - Tapahtumat: Satamacruising Lahti, BIF, Bugrun Classic, West Fest Pori, BSD - Ilot ja surut: Kesän ekaan Kremikseen mennessä putos koneesta pakoventtiili, lainakone järjesty ähtäristä joka osoittautui niin hyväksi että sai jäädä paikalleen pysyvästi. Takkuisen alkukesän jälkeen ilonaiheita riitti kyllä auringon paistaessa ja tuulen humistessa. Kilometrejä tuli suunnilleen 3000. - parannukset 2014: Uusi vaihteisto pidemmillä välityksillä, hiukan peltitöitä ja maalipinnan fiksausta, ja ehkä jotain muuta pientä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 1966 Kupla, 1680cc 12V muuten vakio. -Tapahtumat, Paikallisten mobilistien Torstaiajossa kerran Kokkolaan Ari Huhdalle vierailemaan, Juthbackamarkkinoilla harrasteajoneuvoparkissa. -Ilot ja Surut: Toiminu perheen kakkosautona koko kesän. Tuli ajettua n. 4000km kotinurkissa. Toiminu hienosti koko kesän kunnes elo-syyskuussa alkoi käymään huonosti. Syyskuussa poistettu liikennekäytöstä. Epävarmaa tuleeko talven aikana moottoria sen enempää ihmeteltyä muiden projektien kesken. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 1972 Pallisdoppeli - Tapahtumat: Bug in Finn neitsytmatka, SCC - Ilot ja surut: Ensimmäistä kertaa ajossa 15 vuoteen, ja hyvin toimi koko kesän eikä mitään kummempia korjauksia tarvinnut leiman jälkeen. BIF:iin lähtö oli 1h leiman jälkeen. Norjan reissu urtsipadalla oli huippu, mitä nyt bensaa meni yli 15l/100km. Myös USB-kerhon jäsenyys lämmittää, pronssitaso ja 16.4s. Kilometrejä tuli n. 4000km. - Parannukset 2014: Vesitiiveys on jo parannettu ja sisustan teko jo hyvässä vauhdissa. Tehokkain olemassa oleva autojääkaappi, labradoriosaston sisustus ja äänieristys, laadukkaat mutta pienikokoiset popit ym. varustelua. Maalipinnan kiillotus (appelsiinit pois, tää tuleekin olemaan jännää). Moottoriin hommattu jo pientä lisää että saa mukavan ~70-80hp käyttöpadan. Kaikkea pientä mukavaa tekemistä siis, hyvää vastapainoa viime talven peruskunnostukselle. Urtsi SilverHawk kusilaitukäkötin - Tapahtumat: Urtsi Botniaring, BSD - Ilot: Ei teknisiä murheita, hemmetin hyvä pito ja muutenkin hyvä ajolleen, Åke oli myös tarttuvan iloinen Boxer Speed Dayssa. Surut: Samat 2 kuskia kun viimeiset 3 kesää. - Parannukset 2014: Jos sen turboruiskun saisi nyt aikaiseksi niin olisi jotain uutta radankiertoon Quote Link to comment
-tipi- Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 1960 Räbä-Kupla Ajossa huhtikuusta alkaen ilman murheita. Syyskuusta lähtien käyttiksenä faijalla, kun '87 Sierrasta kilahti kansi. Laitetaan muutamaksi vuodeksi seisontaan, kun pakkaset tulee. Kilsoja ei tullu seurattua, mut todennäkösesti vähemmän, kuin mitä poljin pyörällä eli <3000. Tapahtumat: BIF. Muut romut osina. Mut tarkotus ajella ensi kesänä Ähtärillä ja Automaagi TL:llä. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Jatketaan tätä DWL:n rivistöä... Kupla -63 "SS" Kilsoja n. 3500 ja jatkuu edelleen. Ilot ja surut: Ollut kakkos-/työautona. Poitsu tykkää lähtee päiväkotiin mielellää kuplan kyydissä. Murheita ei ollut kesän aikana, mut syksyn pimeiden tullessa käyntiongelmia. On uusittu jakakoppaa, pyöriää, tulppia, tulpanjohtoo ja säädelty ryyppyä. Pitäs kai taas pyydellä apuja kerhon viisaimmilta. Tapahtumat: Dwl OpenAir reilun viiden kilsan päässä... 2014 vuoden alkuun mennessä jos sais nuo pienet käyntiongelmat kuntoon ja nastarenkaat alle. Ja jos viitsis niin vaihteisto pitäs tiivistellä, pientä ylläpitoon liittyvää riittää. Quote Link to comment
Guest 1st Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 1972 Kupla 1300 Kilometrejä 3598, ajossa ehti olla heinäkuun puolesta välistä lokakuun ekalle viikolle. Vikoja ilmeni kaikkea pientä, mutta ottaen huomioon että auto oli seisonut tiettävästi vuodesta '93 asti tuohon heinäkuuhun, en pidä noita pikkuvikoja lainkaan ihmeenä. Välille ei kuitenkaan kertaakaan jääty ja lähes jokainen tämän ratin takana istuttu kilometri meni hymy suupielissä :) Tapahtumia en ehtinyt kiertää tänä kesänä. Katsotaan tulevana, jos edes yhdessä ehtisi käymään :) Parannuksina seuraavalle ajokaudelle olisi tavoitteena hankkia kärjetön sytkä ja kaikkea muuta pientä. Kulutusosien uusintaa kuten iskarit yms. olisi myöskin listalla. Quote Link to comment
Kurre Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Ilot: - Surut: joko perseessä tai potkijassa on vikaa, ku mitään ei tapahdu. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Junakeula ´62 Arviolta n. 6000 km Huhtikuu-Syyskuun loppu Tapahtumat: VW kesätörinät, Karavaanarimiitti, Oikea moottoritapahtuma, Classic Motor Meet, Kesäkauden päättäjäiset, DAS Auto Show Skellefteå + Kesälomareissu mm. Tuuriin :) Ilot: Mukavaa palautetta ihmisiltä Juniksesta + Eribasta niissä tapahtumissa missä oltiin "näytillä". Surut: Heinäkuu ajettiin vakiomotilla pitkäiskusen ollessa pukissa. Vaihtui laakerit ja samalla kampiakseli. Hihnapyörän stefa antautui kesäkauden päättäjäisistä tullessa. Öljyletku porsi syksyn viimeisillä ajoilla (letku kovettunut pakoputken lähistöltä). Kuitenkin aina ajamalla kotiin. Venttiilikopat tihkusivat koko kesän vaihtelevasti. Parannukset 2014: Uudet venttiilikopat sekä pienemmät öljynpaineet. Quote Link to comment
pipo_esa Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Vesipystäri leimattu seitsemän vuoden jälkeen, pääsin naimisiinkin sillä paitti mitä hajosi kirkon ja juhlapaikan välille, oli nesteet vuotanut pihalle niin poltti kansipahvin. Kilsoja tuli joku 300 - 400 Quote Link to comment
non-hippy Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 junakeula -56 4000 km ohitettiin loppusyssyllä. Samanverran tuli tahkottua junista 10v vanhemmalla Moottoripyörällä. Ilot: Junis toimii kuin sveitsiläinen tarkkuuskronometri (kiitos vakio 70-l 1300 padan) Taas kiireettömästi nähty uusia paikkoja ja mukavia volkkariharrastajia. Surut: Ahvenanmaan kierot meripuuskatuulet liikaa väljälle simpukkaohjaukselle. Parannukset 2014: etuakseliin muokattu lisää casterkulmaa (tänään viety ammattihitsarile viimeistelyyn) ohjaussimpukka vaihtuu raidetankoon. Hottentottivanteet vaihtuu ehkä takaisin pelteihin. Tapahtumat:Somero, Porvoo, Ahvenanmaa typ2 klubben, Mikkeli, BSD Quote Link to comment
MU Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 T3 Variant 1967 Kilometrejä n. 5000 No aina kun on Varrella liikenteessä niin sehän on pelkää iloa! Ehkä hyvin toiminut tekniikkapuoli nousee päällimmäisenä mieleen. Ja Räyskälässä ajettu 14,8s on mielestäni kohtuullinen suoritus tämmöiselle daily driverille. Suurempia suruja ei hän ole aiheuttanut, pientä öljyvuotoa koneessa ilmeisesti sylinterin alapäästä ja pari vaihdettua raidetangon päätä. Niin ja pari kertaa räpsähtäneet tienvarsi kamerat mutta tämä kai lasketaan minun piikkiin. Kesän reissuista tulee äkkiseltään mieleen ClassicMotorShow Lahdessa,VW Open Kiikala,Porvoo happening,BIF ja BSD Räyskälä. Talven suunnitelmiin kuuluu koneen kasausta uuteen alulohkoon 6mm pidemmällä aksilalla. Ja mahdollisesti jos löytyy sopivat kilkkeet (ja €uroja) niin Lorttojen vaihto ruuttaan. Quote Link to comment
Rebel Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Vw 181 -74 8000km Murheita oli öljyävuotava venttiilivikainen moottori, mut koko kesä mentiin ilman sen isompia murheita. bsd:ssä tuli käytyä ja jokapäivä töissä. sato tai paisto. Quote Link to comment
Guest Kalsuto Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 1965 Kupla VDE-66 3000km Tapahtumat BIF ja BSD. Ilot: Autosta tuli sellainen kuin oli tarkoitus. Mukavia muistoja jäi ensikertalaiselle tapahtumista. Loppukesästä käyttöautona. Ei suurempia murheita. Surut: Valmistui vasta 1.7, joten alkukesän tapahtumat menetettiin. Tarvikevirranjakajan väljä akseli aiheutti ongelmia. Pieniä lämpöongelmia sekä öljynpainevalon vilkkumista tyhjäkäynnillä. Parannukset 2014 Moottorin purku ja osien puhallus/maalaus, jotta konehuoneestakin saadaan siisti. Alkuperäinen virranjakaja hankittu. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 1302 Vain 1800 km. Pieni hitsaus piti tehdä katsastukseen. Luotettava peli kuten aikaisempina kesinäkin. VW Weekend Somerolla. 914 3112 km. Käytiin Kesäkauden päättäjäisissä Iso-Syötteellä. Mukava ajella ilmajäähdytteisellä pitkiä matkoja 110 km/h. Juuri ennen talvisäilytykseen laittoa sain säädettyä vaihteenvalitsimen pitkää vivustoa siten että vaihteet menevät helpommin päälle. Reissubussi (=Pallokeula) 11780 km. Hessisch Oldendorf, EBI, Bug In Finn, Bug Run Classic, SCC, Boxer Speedday. Sai uudelleen rakennetun, vääntävämmän moottorin keväällä. Meni vähän aikaa säätää kaasutin ja sytytys siten että matka-ajossa kuluttaa 10 litraa 12 sijasta. Mutta lopulta onnistui. Ruotsissa huvipuiston parkkipaikalla murtoyritys, jossa kaksi lukkopesää rikottiin, muttei sisään päästy. Pitää talvella jotenkin korjata. Quote Link to comment
SePi Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Täytyy todistaa, että vanhakin liikkuu ja mr 52:n mittariin kertyi n. 750 km. Suoraan talviseisonnasta katsastukseen ja taas 4 vuotta ajolupaa. Startin huollon ja puslan vaihdon jälkeen alkoi käynnistymäänkin kunnolla ja säätimen hiplailun jälkeen virtakin riitti. Uudet iskarit eteen, simpukan säätöä ja hiukan aurausta lisää jolloin ajotuntumakin parani - hiukan. OTR, BIF, BSD ja muuta maakuntamatkailua. Ensi kaudeksi täytyy laittaa uusi jarrupääsylkkä. Ja jos minusta olisi kiinni niin ensi kesänä tekisin Norjan matkan elokuussa jo tolla viisysillä. Kesään on enää puoli vuotta ! Quote Link to comment
PetriH Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Kupla 1200 -70, YDN-94 Kilometrejä yli 7000 km. VW-tapahtumia vain WestFest. Muuten kesällä työmatkat ja muutama pidempi reissu suomessa. Kevään katsastuksessa edestä taakse menevä jarruputki poikki, samalla vaihdettu uusi pääsylinteri ja jarruletkut. Katsastuksen jälkeen vaihdettu vielä uusi kytkinpaketti tehtaan alkuperäisten tilalle. Myös vakio peltivanteet vaihtui juhlavuoden (-72) spesiaali peltivanteisiin ja uusiin kumeihin. Syyskesällä vaihdettu takalattojen puslat ja hieman siistitty peräpään maalipintaa. Quote Link to comment
snowman Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 vw 181 -71 Kilometrejä about 2000km Tapahtumia vain Mäkistartti ja paikallista yrittäjäjuhlaa ja muuta kanssa-autoilijoiden viihdytystä keski-suomen alueella. Kesällä koneen päivitystä ja käynti parani kummasti, kun tulpan johtojen järjestys on oikein... Eihän ne ollut väärässä järjestyksessä kuin 3 vuotta ja tänä aikana moni harrastaja oli kehunut jännää käyntiääntä sekä nopein ilmajäähy jääradalla. :) Syksyllä leimattu taas ilman vikoja. Quote Link to comment
Guest overijse Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 1300 vm 1967 2659 kilometriä. Länsi-Uudenmaan wappu-ajelu, Krem-a-que, Bug in Finn ja Boxer Speed Day Räyskälä. Hyvä kesä. Jarrut ja ohjaussimpukka tuottavat ongelmia, mutta katsastuksesta ensimmäisellä läpi ! Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Museokuplalla -65 ajoa n. 1000 km. Tupakki-ikkunan linkku irtosi Mäntässä. Junis -62 ajoa myös n. 1000 km. Kytkin alkoi luistaa loppukesästä. Kolkki fb -66 ajoa n. 10 000 km. Ei murheita. Kupla -73, omaa ajoa n. 1000 km. Lainassa / vuokralla kesä - elokuun jona aikana koki peurakolarin. UFO, kupla -64 huhtikuun puolivälissä mittarilukema 78 000 ja nyt ( kuva ) Ei murheita, muutama öljynvaihto, jarrujen säätö ja kytkinvaijerin vaihto (katkesi kotipihassa) Käytyjä noilla kaikilla jokunen vw-tapahtuma ja muita tapahtumia / ajeluita kotimaassa. Quote Link to comment
Paadre Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 -72 1302S (Ähtäri) 3611km Ilot: Tekniikka toimi moitteetta koko kauden. Toki tuo uusi moottori varmasti vaikutti asiaan. Kupla toimi siinä määrin hyvin että luottoa oli lähteä vähän pidemmällekkin. Ilo oli ajella! Kesää odotellassa. Surut: Aivan liian jäykät kynätolpat ja casterin puutos toivat tiettyjä epämiellyttäviä hetkiä ajamiseen mutta nämäkin asiat muutetaan tässä tallikauden aikana. Takapyörän laakeri hajosi sekä käsijarrun kanssa pientä painia, eli ei mitään suurta. Käytyjä tapahtumia kotimaassa: - Kanta-Hämeen vappuajot + miitit pitkin kesää - Bronx #6 - VW West Fest #9 - Boxer SpeedDay 1.9. Ulkomailla: - Bug Run Picnic, Tukholma - Bug Run Classic, Tierp Quote Link to comment
Guest lehtimäki Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Pitäisikö jatkaa tätä päivitettynä vuodella 2014? Vai vieläkö ajellaan? Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Aloita uusi ketju samalla otsikolla, mutta vaihda vuosiluku. Quote Link to comment
Rebel Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 kyllä viä ajellaan, ainakin 181 on viä jokapäiväsessä ajossa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.