kari kittilä Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 (edited) Tällaisen kanssa täällä touhuillaan nykyään. Edited December 18, 2020 by kari kittilä 7 Quote
Jonescort Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 Kuplien omatoimisen liikkumisen myötä tuli tilaa ja alkoi Opelin purku maalaukseen. 7 Quote
arvuuttaja Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 (edited) Kyllä ja itsellä joskus ollut mm. -69 F rallley coupe Kadett, sekä normi -70 sedan 1.9, joka alunperin 1.5 Edited December 18, 2020 by arvuuttaja Quote
wp Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 3 hours ago, Jonescort said: Kuplien omatoimisen liikkumisen myötä tuli tilaa ja alkoi Opelin purku maalaukseen. Näitä on vähän, mistä tämä löytyi ja vielä valmiiksi museokilvissä? Joskus kauan aikaa sitten olin GT:n kunnostuksen kanssa tekemisissä, on kyllä hieno "eurovette" Quote
Jonescort Posted December 19, 2020 Posted December 19, 2020 7 hours ago, wp said: Näitä on vähän, mistä tämä löytyi ja vielä valmiiksi museokilvissä? Joskus kauan aikaa sitten olin GT:n kunnostuksen kanssa tekemisissä, on kyllä hieno "eurovette" Tämä on alunperin ostettu jenkeissä suomalaiselle au-pairille ja tullut sieltä 90-luvulla Suomeen, mittarissa 75tml. Tuon alkuperäisen omistajan poika mennyt lakkaamaan hileet maalin päälle auton saavuttua Suomeen, josta syystä maalaukseen. Auto käytännössä ruosteeton ja ollut sisällä koko ikänsä. Noin 5 vuotta ostattelin autoa edelliseltä omistajalta, ennen kauppoja Quote
Kharon Posted December 22, 2020 Posted December 22, 2020 (edited) Sain viimein mopottimenkin tankkiin uuden maalin ja tarrat. Ei mennyt edes kymmentä vuotta. Jospa ensi kesänä ehtisi putsata kaasuttimen ja katsoa että tuleeko kipinää. Jos tulee niin sittehän pappatunturi jo toimiikin, se ei ole turhan nirso. http://kharon.suomiforum.com/www/tunturi/PC222601.jpg Päivitystä: Tuli käytyä tarkistamassa että mitä saatiin ja siitähän tuli ihan liian punainen. Voi höh. Tuon rinnalla alkuperäinen maali on lähinnä vaalenpunainen. Pitää jossain vaiheessa vahata vanha maali kunnolla ja katsoa että mitä tulee, punainen tunnetusti haalistuu vuosien myötä ja voipi olla että alkuperäinen väri on sittenkin lähellä samaa. Edited February 28, 2021 by Kharon Päivitystä. 3 Quote
Hebster52 Posted December 27, 2020 Posted December 27, 2020 Nyt olen muotoillut oikeanpuolen palkin sisäpuolen osaan korjauspeltiä. Oli läpiruostunut 912 vahvikepellin alla. 1 Quote
Ketsa Posted December 28, 2020 Posted December 28, 2020 On 12/18/2020 at 10:40 PM, arvuuttaja said: Kyllä ja itsellä joskus ollut mm. -69 F rallley coupe Kadett, sekä normi -70 sedan 1.9, joka alunperin 1.5 Reilut 25 vuotta sitten ostin GT:een korin opintolainalla ja sille 1500 sedan kadettin kanta-autoksi. Niiden yhdistämisestä haaveiltiin tallissa ja kirjoituspöydän ääressä tavattiin kataloogia, jossa oli hienoja lasikuituosia, jolla GT muuttuisi Porschen näköiseksi... Jossain vaiheessa ekaa asuntolainaa ooppelit sitten lähtivät aihioina kiertoon 😞 Quote
wp Posted January 3, 2021 Posted January 3, 2021 On 10/24/2020 at 5:55 PM, wp said: Honda VTR:n bellypan eli alakate pitäisi leipoa ehjäksi ja maalata punaiseksi ilmajäähypuuhien ohessa. Kaasutinpari hankittu varaosiksi, valitettavasti toinen luistin kalvoista oli rikki mutta ostokissa oli Dynojetin suutinsarja ja pyörän omissa Factory Pro:n vastaava joten säätöosia alkaa olla purettuna useamman satasen edestä. Tuntuu tämä mp- harrastus olevan vähintään yhtä koukuttavaa kuin volkkareiden kanssa touhuaminen, toinen 1000cc V-Twin Super Sport jo kuumeen kohteena... Vanha väri oli 1K - kilikalimaalia, kaikki piti hioa pois. Rullautui kuin purukumi hioessa. Aiemmin tehty lujitemuovikorjaus koostui 3mm kerroksesta lasikuitukittiä molemmin puolin halkeaman yli, nyt tulee useampi kerros woven- kudosta 125g/m2 ja kerros kittiä korjauksen yli. Hiomaväri + OEM- punainen, teipparilta HRC:n teippien kopiot somisteeksi. Quote
APO Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 Briteistä huudettu vanha Philipsin levari tuli fiksailtua, vaikka ihan siisti vielä olikin. Puuosien lakkaus, kannen myllytys, uusi parempi rca-johto ja virtajohto kotimaiseen tyyppiin, ja tietenkin perus mekaniikan rasvaaminen ym hifistely. Hyvin kyllä soi 70-luvun alun soitin 😎 6 Quote
Lasse Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 Välilaippa ja vauhtipyörä ynnä levy ja asetelma tilattu että pääsee sovittelemaan ”voimalinjaa” konehuoneeseen. Varsinainen lohko lähti koneistajalle tänään. Eilen lähti talouden saabbi parempaan kotiin, tää moottoriprokkis jäi vielä muistoksi sairaudesta. 2 Quote
wp Posted January 9, 2021 Posted January 9, 2021 Kuitukorjausta ja jarrutärinän analysointia. Levyt oli muuten priimat mutta toinen levy heitti 0.28mm säteittäin, pitänee ostaa uudet... Quote
wp Posted January 9, 2021 Posted January 9, 2021 Myös ketjurasvari ja kytkimen työsylinterin tiiviste löysivät paikkansa. Ilmausta moni väittänyt työlääksi, tällä kertaa meni sujuvasti muutamassa minuutissa. 1 Quote
Lasse Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 PMC Motorsportin adapteri-kytkin ja bemarin 5-v laatikko. Sitten vaan paketti lusikoitiin toyotan nokalle. Tiukkaa teki mutta just ja just mahtui. Quote
mikan Posted January 14, 2021 Posted January 14, 2021 Moottorin etupuolellehan mahtuisi melkein toinen moottori jatkoksi. Suora kasi kahdella ahtimella. 😎 Quote
Lasse Posted January 14, 2021 Posted January 14, 2021 11 hours ago, mikan said: Moottorin etupuolellehan mahtuisi melkein toinen moottori jatkoksi. Suora kasi kahdella ahtimella. 😎 Baarikaappi on tässä vaiheessa vielä todennäköisempi Quote
kari kittilä Posted January 17, 2021 Posted January 17, 2021 Mittaritaulun "hitsailua" TeknoWeldilla Quote
Lasse Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 Kukkavaasi tuli. Lopetetaan autohommat ja aletaan sisustaan. 1 Quote
mikan Posted January 24, 2021 Posted January 24, 2021 Holy shit, eikun Holset. Nyt on tavoitteet korkeella! Quote
wp Posted January 29, 2021 Posted January 29, 2021 "Veturin" talvipäivitykseen lisää pysäytysvoimaa isompimäntäisten satuloiden ja jarrupalojen avulla. Myös pääsylinterin halkaisija kasvoi pari millimetriä, jarruvoimaa pitäisi tulla noin 35% lisää 2 Quote
HSuomi Posted January 29, 2021 Posted January 29, 2021 Jarrupenkki edistyy. Nyt saa koko mopon kiinni siihen ni helpottaa tekemistä. uuden kisamoottorin tehokäyrät tuntuu uskomattoman suurilta. Pitää vielä paneutua filttereiden toimintaan ettei ne nyt vaan nosta kuormasignalin keskiarvoa. 3 Quote
wp Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 Jarrupääsylinteri vaihtui suurempaan, kiinalainen blingbling jalka vaihtuu sopivampaa OEM- tyyliseen kunhan sellainen löytyy. Quote
wp Posted February 3, 2021 Posted February 3, 2021 Kaverin käyttökulkine oli polttanut pakoventtiilit, istukoiden jyrsintää käsikalvaimella. 2 Quote
wp Posted February 5, 2021 Posted February 5, 2021 (edited) Isommat jarrusatulat sopivat paikalleen liuskalaikalla alempaa kiinnityskorvakkoa kevyesti pyöristäen. Hieman yllättäen uudet satulat olivat myös hieman alkuperäisiä kevyemmät. Jarrupäivityksen jälkeen enää rst- pakosarja kevyt puhdistus ja kiillotus ennen ajokauden alkua. Myös startti tuli huollettua, releeltä tuleva kaapeliliitos oli pahoin ruostunut. Liittimen silmukka heilui löysästi kahden mutterin välissä, ilmankos startti on aiemmin tuntunut laiskalta. Edited February 5, 2021 by wp Quote
KimmoH Posted February 6, 2021 Posted February 6, 2021 Ei se ilmajäähytalvimopo taida ihan täksi talveksi valmistua 😄 Hitaasti mutta varmasti kuitenkin edetään. 5 Quote
wp Posted February 7, 2021 Posted February 7, 2021 (edited) No huh, olipas pakosarjan primääreissä pykälää. Irroittelin putket putsausta ja kiillotusta varten ja jouduin viilaushommiin... Edited February 7, 2021 by wp 1 Quote
wp Posted February 10, 2021 Posted February 10, 2021 Blingin palautusta, matta kiilto haettu takaisin rosteripakosarjaan karhunkielellä ja vannepesulla. 2 Quote
wp Posted February 18, 2021 Posted February 18, 2021 Etuteleskooppeihin löytyi uutta sisusta. On nämä 2-pyöräiset vaan koukuttavia.... 2 Quote
wp Posted February 20, 2021 Posted February 20, 2021 Välillä talvisempia lajeja, parin kelkan kausihuolto pitkän varastoinnin jälkeen. 1 Quote
Kharon Posted February 28, 2021 Posted February 28, 2021 Yhdestä brittivehkeestä ei viisastunut yhtään, niin piti ostaa toinenkin. Näin ne harrasteet karkaavat käsistä. Talvisäilössä nyt, keväällä aletaan ihmettelemään että miten ruosteessa tuo oikeasti onkaan, sillä ruostevammaisena & katsastamattomana se on ostettu. Se on jo havaittu että kone ja laatikko toimii, takajousituksen korkeudensäätö toimii, ohjaustehostin toimii ja startissa kaikki merkkivalot sammuvat niinkuin pitääkin. Siis ei aivan raato vielä. Huono puoli tietty on että moottori, ohjaustehostin ja takajousituksen hydrauliikka vuotavat: Ei mitään lammikoita, mutta tippoja kuitenkin. 1990 Daimler Six siis kyseessä, XJ40 Jaguarin vähän parempi versio. Mutta on se leuhka kuin karvareuhka, kuten sanonta kuuluu. :) 1 Quote
x-pj Posted February 28, 2021 Posted February 28, 2021 3 hours ago, Kharon said: Yhdestä brittivehkeestä ei viisastunut yhtään, niin piti ostaa toinenkin. Näin ne harrasteet karkaavat käsistä. Huono puoli tietty on että moottori, ohjaustehostin ja takajousituksen hydrauliikka vuotavat: Ei mitään lammikoita, mutta tippoja kuitenkin. ”Jos ei brittiauto merkkaa, niin öljy on loppu” sanoi eräs ystävä, joka leipätyökseen niitä ikänsä huoltanut. Hieno peli! Quote
Kharon Posted March 3, 2021 Posted March 3, 2021 On 2/28/2021 at 12:49 PM, x-pj said: ”Jos ei brittiauto merkkaa, niin öljy on loppu” sanoi eräs ystävä, joka leipätyökseen niitä ikänsä huoltanut. Hieno peli! Kiitämme lohdutuksen sanoista. Keväällä nähdään että mitä saatiin kun saadaan auto nosturille ja päästään koputtelemaan pellit läpi vasaran kanssa. Korjattavaa on, mutta se on vielä epäselvää että onko pohja ihan pitsiä vai onko vielä pelastettavissa. Pihalla maassa makoilemalla sivusta katsottuna näki ainakin sen että isoja reikiä ei näy ja papereista selvisi että ruostesuojaus on tehty vuoden vanhana Suomessa (muuttoauto) ja uusintakäsittely 5v myöhemmin, joten lähtökohta on paljon parempi kuin sellaisesessa johon ei ole tehty mitään. Quote
wp Posted March 7, 2021 Posted March 7, 2021 Pakoputkisto löysi takaisin paikalleen, enää etuteleskooppien huolto ja alakate paikalleen niin ajokausi saisi minun puolesta alkaa. Rouva alkoi kysellä oman pyörän perään, johtuukohan laittamaan hankintalistalle.... Quote
rausku Posted March 8, 2021 Posted March 8, 2021 On 6.2.2021 at 6:31 PM, KimmoH said: Ei se ilmajäähytalvimopo taida ihan täksi talveksi valmistua 😄 Hitaasti mutta varmasti kuitenkin edetään. Onkos tästä mitään tarinaa missään? Quote
Hebster52 Posted March 8, 2021 Posted March 8, 2021 Korjauspalat takapenkkien pohjiin nyt työn alla... 1 Quote
KimmoH Posted March 8, 2021 Posted March 8, 2021 45 minutes ago, rausku said: Onkos tästä mitään tarinaa missään? Roikan sivuilla on projektikertomus ihan alusta saakka. Taitanee vain vaatia sivustolle tunnarit, jos ei sellaisia ennestään omaa. https://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic.php?f=26&t=12644 Quote
SePi Posted March 10, 2021 Posted March 10, 2021 Nyt ollaan uudella alueella ja heikoilla jäillä, mutta kun tuli ystävän pyyntö tehdä joku takkarauta ni siitä se sitten lähti. Kolmioteemaa löytyy takasta ja sen eteen laitetuista colmio-keinutuoleista, joten oli hyvä syy jatkaa linjaa. Kädensijoista löytyvät pätkät Kisiikiveä joka liittyy ystävieni elämänvarrelle, samoin kuin tuohi. Mittakaava takan ja tilan mukaisena 7 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.