Jump to content
Untzikks

Palstalaisten muut projektit?

Recommended Posts

Kyllä ja itsellä joskus ollut mm. -69 F rallley coupe Kadett, sekä normi -70 sedan 1.9, joka alunperin 1.5

Edited by arvuuttaja

Share this post


Link to post
3 hours ago, Jonescort said:

Kuplien omatoimisen liikkumisen myötä tuli tilaa ja alkoi Opelin purku maalaukseen.

IMG_20201218_200019.jpg

 

Näitä on vähän, mistä tämä löytyi ja vielä valmiiksi museokilvissä? Joskus kauan aikaa sitten olin GT:n kunnostuksen kanssa tekemisissä, on kyllä hieno "eurovette"

Share this post


Link to post
7 hours ago, wp said:

 

Näitä on vähän, mistä tämä löytyi ja vielä valmiiksi museokilvissä? Joskus kauan aikaa sitten olin GT:n kunnostuksen kanssa tekemisissä, on kyllä hieno "eurovette"

Tämä on alunperin ostettu jenkeissä suomalaiselle au-pairille ja tullut sieltä 90-luvulla Suomeen, mittarissa 75tml. Tuon alkuperäisen omistajan poika mennyt lakkaamaan hileet maalin päälle auton saavuttua Suomeen, josta syystä maalaukseen. Auto käytännössä ruosteeton ja ollut sisällä koko ikänsä. Noin 5 vuotta ostattelin autoa edelliseltä omistajalta, ennen kauppoja

Share this post


Link to post

Sain viimein mopottimenkin tankkiin uuden maalin ja tarrat. Ei mennyt edes kymmentä vuotta. Jospa ensi kesänä ehtisi putsata kaasuttimen ja katsoa että tuleeko kipinää. Jos tulee niin sittehän pappatunturi jo toimiikin, se ei ole turhan nirso.

 

http://kharon.suomiforum.com/www/tunturi/PC222601.jpg

 

Päivitystä: Tuli käytyä tarkistamassa että mitä saatiin ja siitähän tuli ihan liian punainen. Voi höh. Tuon rinnalla alkuperäinen maali on lähinnä vaalenpunainen.

Pitää jossain vaiheessa vahata vanha maali kunnolla ja katsoa että mitä tulee, punainen tunnetusti haalistuu vuosien myötä ja voipi olla että alkuperäinen väri on sittenkin lähellä samaa.

Edited by Kharon
Päivitystä.
  • Like 3

Share this post


Link to post

Nyt olen muotoillut oikeanpuolen palkin sisäpuolen osaan korjauspeltiä. Oli läpiruostunut 912 vahvikepellin alla.

 

2128712.jpg
2128713.jpg
2128714.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 12/18/2020 at 10:40 PM, arvuuttaja said:

Kyllä ja itsellä joskus ollut mm. -69 F rallley coupe Kadett, sekä normi -70 sedan 1.9, joka alunperin 1.5


Reilut 25 vuotta sitten ostin GT:een korin opintolainalla ja sille 1500 sedan kadettin kanta-autoksi. Niiden yhdistämisestä haaveiltiin tallissa ja kirjoituspöydän ääressä tavattiin kataloogia, jossa oli hienoja lasikuituosia, jolla GT muuttuisi Porschen näköiseksi... Jossain vaiheessa ekaa asuntolainaa ooppelit sitten lähtivät aihioina kiertoon 😞

Share this post


Link to post
On 10/24/2020 at 5:55 PM, wp said:

 

Honda VTR:n bellypan eli alakate pitäisi leipoa ehjäksi ja maalata punaiseksi ilmajäähypuuhien ohessa. Kaasutinpari hankittu varaosiksi, valitettavasti toinen luistin kalvoista oli rikki mutta ostokissa oli Dynojetin suutinsarja ja pyörän omissa Factory Pro:n vastaava joten säätöosia alkaa olla purettuna useamman satasen edestä. Tuntuu tämä mp- harrastus olevan vähintään yhtä koukuttavaa kuin volkkareiden kanssa touhuaminen, toinen 1000cc V-Twin Super Sport jo kuumeen kohteena...

 

 

IMG_20201024_173842.jpg

IMG_20201007_194730_1.jpg

 

 

Vanha väri oli 1K - kilikalimaalia, kaikki piti hioa pois. Rullautui kuin purukumi hioessa. Aiemmin tehty lujitemuovikorjaus koostui 3mm kerroksesta lasikuitukittiä molemmin puolin halkeaman yli, nyt tulee useampi kerros woven- kudosta 125g/m2 ja kerros kittiä korjauksen yli. Hiomaväri + OEM- punainen, teipparilta HRC:n teippien kopiot somisteeksi.

IMG_20210103_181337.jpg

IMG_20210103_181344.jpg

Share this post


Link to post

Briteistä huudettu vanha Philipsin levari tuli fiksailtua, vaikka ihan siisti vielä olikin. Puuosien lakkaus, kannen myllytys, uusi parempi rca-johto ja virtajohto kotimaiseen tyyppiin, ja tietenkin perus mekaniikan rasvaaminen ym hifistely. Hyvin kyllä soi 70-luvun alun soitin 😎

20210104_183313.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Välilaippa ja vauhtipyörä ynnä levy ja asetelma tilattu että pääsee sovittelemaan ”voimalinjaa” konehuoneeseen. Varsinainen lohko lähti koneistajalle tänään.

 

Eilen lähti talouden saabbi parempaan kotiin, tää moottoriprokkis jäi vielä muistoksi sairaudesta.

073BEBAE-AC1D-4C7A-8D28-D61501FA8A44.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Kuitukorjausta ja jarrutärinän analysointia.

Levyt oli muuten priimat mutta toinen levy heitti 0.28mm säteittäin, pitänee ostaa uudet...

IMG_20210106_153459.jpg

IMG_20210109_155740.jpg

Share this post


Link to post

Myös ketjurasvari ja kytkimen työsylinterin tiiviste löysivät paikkansa. Ilmausta moni väittänyt työlääksi, tällä kertaa meni sujuvasti muutamassa minuutissa.

 

 

IMG_20210109_161853.jpg

IMG_20210109_194511.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

PMC Motorsportin adapteri-kytkin ja bemarin 5-v laatikko. Sitten vaan paketti lusikoitiin toyotan nokalle. Tiukkaa teki mutta just ja just mahtui.

85005B74-F7E2-42A3-87F4-4A88F6F612FA.jpeg

F75D3019-9946-4C92-9D55-6031D8EED71B.jpeg

Share this post


Link to post

Moottorin etupuolellehan mahtuisi melkein toinen moottori jatkoksi. Suora kasi kahdella ahtimella. 😎

Share this post


Link to post
11 hours ago, mikan said:

Moottorin etupuolellehan mahtuisi melkein toinen moottori jatkoksi. Suora kasi kahdella ahtimella. 😎

Baarikaappi on tässä vaiheessa vielä todennäköisempi

Share this post


Link to post

Kukkavaasi tuli. Lopetetaan autohommat ja aletaan sisustaan.

C72A0D63-88B3-4DE1-8B3E-F923CE26BADF.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Holy shit, eikun Holset. Nyt on tavoitteet korkeella! 

Share this post


Link to post

"Veturin" talvipäivitykseen lisää pysäytysvoimaa isompimäntäisten satuloiden ja jarrupalojen avulla. Myös pääsylinterin halkaisija kasvoi pari millimetriä, jarruvoimaa pitäisi tulla noin 35% lisää

 

 

IMG_20210129_164056.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Jarrupenkki edistyy. Nyt saa koko mopon kiinni siihen ni helpottaa tekemistä.

uuden kisamoottorin tehokäyrät tuntuu uskomattoman suurilta. Pitää vielä paneutua filttereiden toimintaan ettei ne nyt vaan nosta kuormasignalin keskiarvoa.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Jarrupääsylinteri vaihtui suurempaan, kiinalainen blingbling jalka vaihtuu sopivampaa OEM- tyyliseen kunhan sellainen löytyy.

 

 

IMG_20210203_212600.jpg

Share this post


Link to post

Kaverin käyttökulkine oli polttanut pakoventtiilit, istukoiden jyrsintää käsikalvaimella.

 

 

IMG_20210203_200306.jpg

IMG_20210203_192437_1.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Isommat jarrusatulat sopivat paikalleen liuskalaikalla alempaa kiinnityskorvakkoa kevyesti pyöristäen. Hieman yllättäen uudet satulat olivat myös hieman alkuperäisiä kevyemmät. Jarrupäivityksen jälkeen enää rst- pakosarja kevyt puhdistus ja kiillotus ennen ajokauden alkua. Myös startti tuli huollettua, releeltä tuleva kaapeliliitos oli pahoin ruostunut. Liittimen silmukka heilui löysästi kahden mutterin välissä, ilmankos startti on aiemmin tuntunut laiskalta.

 

IMG_20210205_214339.jpg

Edited by wp

Share this post


Link to post

Ei se ilmajäähytalvimopo taida ihan täksi talveksi valmistua 😄 Hitaasti mutta varmasti kuitenkin edetään.

 

IMG_4038.thumb.jpeg.fcd153f0fec3f07bc3f60522d63c32a0.jpeg

  • Like 5

Share this post


Link to post

 

No huh, olipas pakosarjan primääreissä pykälää.

Irroittelin putket putsausta ja kiillotusta varten ja jouduin viilaushommiin...

 

 

 

IMG_20210207_090102_1.jpg

Edited by wp
  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Blingin palautusta, matta kiilto haettu takaisin rosteripakosarjaan karhunkielellä ja vannepesulla.

 

 

 

 

IMG_20210210_210842.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Etuteleskooppeihin löytyi uutta sisusta.

On nämä 2-pyöräiset vaan koukuttavia....

 

 

Ohlins_fork_springs_omniaracingl.jpg

Andreani_kit_pompanti_6l.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Välillä talvisempia lajeja, parin kelkan kausihuolto pitkän varastoinnin jälkeen.

 

 

IMG_20210220_182052.jpg

IMG_20210220_124415_1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Yhdestä brittivehkeestä ei viisastunut yhtään, niin piti ostaa toinenkin. Näin ne harrasteet karkaavat käsistä.

 

Talvisäilössä nyt, keväällä aletaan ihmettelemään että miten ruosteessa tuo oikeasti onkaan, sillä ruostevammaisena & katsastamattomana se on ostettu. Se on jo havaittu että kone ja laatikko toimii, takajousituksen korkeudensäätö toimii, ohjaustehostin toimii ja startissa kaikki merkkivalot sammuvat niinkuin pitääkin. Siis ei aivan raato vielä. Huono puoli tietty on että moottori, ohjaustehostin ja takajousituksen hydrauliikka vuotavat: Ei mitään lammikoita, mutta tippoja kuitenkin.

 

1990 Daimler Six siis kyseessä, XJ40 Jaguarin vähän parempi versio. Mutta on se leuhka kuin karvareuhka, kuten sanonta kuuluu. :)

 

P2132660.JPG

P1312637.JPG

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
3 hours ago, Kharon said:

Yhdestä brittivehkeestä ei viisastunut yhtään, niin piti ostaa toinenkin. Näin ne harrasteet karkaavat käsistä.

 

 Huono puoli tietty on että moottori, ohjaustehostin ja takajousituksen hydrauliikka vuotavat: Ei mitään lammikoita, mutta tippoja kuitenkin.

 

 

”Jos ei brittiauto merkkaa, niin öljy on loppu” sanoi eräs ystävä, joka leipätyökseen niitä ikänsä huoltanut.

Hieno peli!

Share this post


Link to post
On 2/28/2021 at 12:49 PM, x-pj said:

”Jos ei brittiauto merkkaa, niin öljy on loppu” sanoi eräs ystävä, joka leipätyökseen niitä ikänsä huoltanut.

 

Hieno peli!

 

Kiitämme lohdutuksen sanoista.

 

Keväällä nähdään että mitä saatiin kun saadaan auto nosturille ja päästään koputtelemaan pellit läpi vasaran kanssa. Korjattavaa on, mutta se on vielä epäselvää että onko pohja ihan pitsiä vai onko vielä pelastettavissa. Pihalla maassa makoilemalla sivusta katsottuna näki ainakin sen että isoja reikiä ei näy ja papereista selvisi että ruostesuojaus on tehty vuoden vanhana Suomessa (muuttoauto) ja uusintakäsittely 5v myöhemmin, joten  lähtökohta on paljon parempi kuin sellaisesessa johon ei ole tehty mitään.

Share this post


Link to post

 

Pakoputkisto löysi takaisin paikalleen, enää etuteleskooppien huolto ja alakate paikalleen niin ajokausi saisi minun puolesta alkaa. Rouva alkoi kysellä oman pyörän perään, johtuukohan laittamaan hankintalistalle....

 

 

IMG_20210306_163135_1.jpg

IMG_20210306_163153.jpg

Share this post


Link to post
On 6.2.2021 at 6:31 PM, KimmoH said:

Ei se ilmajäähytalvimopo taida ihan täksi talveksi valmistua 😄 Hitaasti mutta varmasti kuitenkin edetään.

 

IMG_4038.thumb.jpeg.fcd153f0fec3f07bc3f60522d63c32a0.jpeg

Onkos tästä mitään tarinaa missään? 

Share this post


Link to post

Korjauspalat takapenkkien pohjiin nyt työn alla...

2148878.jpg
2155401.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nyt ollaan uudella alueella ja heikoilla jäillä, mutta kun tuli ystävän pyyntö tehdä joku takkarauta ni siitä se sitten lähti. Kolmioteemaa löytyy takasta ja sen eteen laitetuista colmio-keinutuoleista, joten oli hyvä syy jatkaa linjaa. Kädensijoista löytyvät pätkät Kisiikiveä joka liittyy ystävieni elämänvarrelle, samoin kuin tuohi. Mittakaava takan ja tilan mukaisena

 

09572E12-316E-4F6F-91B2-84490499B055.jpeg

  • Like 7

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...