Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

Tänään ei tehty tallissa mitään, mutta varastoa tuli järjestettyä, että sain Junakeulankin talvelksi katon alle.

 

Eli yksi ikuisuusprojekti toiseen pienempään varastoon jatkamaan huilaamista, pientä siivoamista, pari turhinta osaa myyntiin, järjestelyä ja lopuksi erä autotetristä.

 

 

post-128-0-13109400-1510431995_thumb.jpg

post-128-0-58227600-1510432100_thumb.jpg

  • Like 4
Posted (edited)

Ei ihan tänään mutta äskettäin tapahtunutta: T34 varastosta halliin ja työn alle.

 

Kaikkea löytyy mutta tämäpä ei yllätä ketään. Pohjalevy ja takapenkin takana olevat peltiosat täysin ehjiä, se oli mukava yllätys.

 

Vaan se oli suurempi yllätys että puskurin kävyt ovat alumiinia, ei ihme että olivat kovin hapettuneen näköisiä.

 

EDIT: Pannaan nyt linkkikin kun ei näitä tarvitse säästellä:

http://kharon.suomiforum.com/www/ghia3/#2017-11

 

Tuosta eteenpäin on tämän kuun puuhastelut, viimeisimmät tänään: Otettiin kori pois alustan päältä ja moottori ja laatikko pois ja kaikkea sellaista pientä.

post-830-0-37900400-1510439881_thumb.jpg

Edited by Kharon
  • Like 4
Posted

Sisäverhouksen alumiinipanelien kokoamisjärjestys oli hieman hakusassa, lisäksi hattuhyllyn taaimmaista ja kuljettajan ovipielen panelia joutuu hieman työstämään ennen kuin lopullista asennusta. Ensimmäinen jäi hieman kantamaan korikittisaumaan ja jälkimmäiseen olin unohtanut tehdä pienen loven ikkunaverkon alatankoa varten. Nyt kun maali ja lakka on vielä suhteellisen tuoretta niin trimmaus onnistuu ilman lohkeilua jopa peltisaksilla kunhan ei ahnehdi.

post-676-0-57532900-1510692426_thumb.jpg

post-676-0-18033000-1510692787_thumb.jpg

post-676-0-71985500-1510692901_thumb.jpg

post-676-0-61800500-1510693085_thumb.jpg

  • Like 18
Posted

Havahduin kotitallissa tänään siihen, että jos en ryhdy toimee, niin minulla on vappuna katsastettu ajokuntoinen ilmajäähy. Pienen iltapuuhastelun jälkeen sitä vaaraa ei enää ole :)

 

PiYSUf52M1FD4B6aCcGKYlZ2gaJTrt-IHCyoX_Hu

  • Like 4
Posted

Bussin uusi moottori testipenkissä. Vielä löyty pieni öljyvuoto, joka pitää laittaa. Ehkä loppuviikosta pääsee siirtämään paikoilleen. Ekat ostat tähän moottoriin tuli hankittua ehkä jo 1,5 vuotta sitten. Eli ei näitä meidän tallilla joka päivä valmistu.

post-773-0-52380200-1511121579_thumb.jpg

Posted

Bussin uusi moottori testipenkissä. Vielä löyty pieni öljyvuoto, joka pitää laittaa. Ehkä loppuviikosta pääsee siirtämään paikoilleen. Ekat ostat tähän moottoriin tuli hankittua ehkä jo 1,5 vuotta sitten. Eli ei näitä meidän tallilla joka päivä valmistu.

Mikä putkisto tuossa on? Hyvän näköinen paketti
Posted

Mikä putkisto tuossa on? Hyvän näköinen paketti

Tämmönen https://www.ahnendorp.com/Beetle-typ-1-engineparts-and-machining/Exhaust/Ahnendorp-VW-T1-Van-Bus-Exhaust-with-same-lenght-stainless-1830.html

Putki vaikutti kaikin puolin laadukkaalta kun sitä asentelin. Ainoa pikku pettymys oli ettei moottorin alkuperäinen takakannakerauta mahtunut paikoilleen. Piti väkeltää uusi. Tilaa ei ollut paljon, kun full flow öljynkierto piti myös saada mahtumaan. Vanhemman mallisen bussin tukirauta olisi varmaan mahtunut, mutta ei todennäköisesti sekään muokkaamatta öljynkierron muutosten takia.

Posted

Kavennetun etuakselin kaikki komponentit ensi kertaa sovituksella, CB:n droppiolka-akselit saapuivat alkuviikosta.

Osat vielä viimeistelymaalamatta sillä iskunvaimentimien torneja voi vielä joutua muokkaamaan ja hitsaamaan.

Kavennusta on noin 80mm, turvakehikosta tulevat tukiputket eivät antaneet enempään mahdollisuutta.

Ylätukivarren pyöränkallistuman epäkesko kaipaisi lisää säätövaraa, lienee saatavissa jostain reilummilla varoilla ?

 

post-676-0-42562900-1511465473_thumb.jpg

  • Like 1
Posted

Uudet päälliset penkkeihin, hyvin istuvat kyllä.

 

minkä valmistajan ovat?  uteliaisuus voitti kysyä !!

Posted

Takalokasuojien tuki ja vastakappaleet vaativat pientä maalinpoistoa kiinnitystappien reikiin.

Pikakiinnitykset IKH- kaupasta, tuotenimikkeellä haarukkanivel.

 

Myös kuidutustöitä ehdittiin tekemään, kokeiltavana oli epoksipohjainen hartsi polyesterin sijaan.

Miellyttävä laminoida, on käytännössä täysin hajuton. Puolen viikon jälkeen pääsee tutkimaan lopputulosta.

post-676-0-19373400-1511809656_thumb.jpg

post-676-0-52311100-1511809680_thumb.jpg

post-676-0-85967500-1511809724_thumb.jpg

  • Like 3
Posted

Talleissa tapahtuu, tai oikeastaan tallin ulkopuolella, asennustyöt pihahommina tallin ollessa täynnä. Kupla sai uutta osaa etupäähän, uusi akseli + nivelet + muut hilut.

Meinasi vastustaa, kun hankitut rasvatiivisteet osoittautui kivikoviksi sekundaksi, vaikka A-laatua oli tilattu...No uudet saatiin kuin saatiinkin ajoissa, että sai paketin kasaan ennen talven tuloa, ja auton sai leimalle. Leima tuli, ja auto talviteloille sinne samaan täyteen talliin.

 

Hyvissä ajoin ennen vappuajeluita olisi tarkoitus saada Kadronit asennettua, ja ennen kesäkauden päättymistä olisi tarkoitus saada ne säätöihinkin. Samalla pientä konehuoneen ja johdotusten sipistelyä, mutta odotellaan nyt ainakin Joulun yli.

post-3610-0-93726700-1512051334_thumb.jpg

Posted

Vaihteisto sai hunnun RAL9005 silkinhimmeää mustaa kilikalipullosta. Vaihteisto-vetoakseli-jarru- sekä takaripustuksen osat ovat nyt sitä vailla että paketin saisi asentaa paikalleen. Sitä ennen koko projekti pitää irrotella jigistä pukkien varaan ja käydä vääntämässä sovitussliksit vanteille. Taakse tulee aluksi T3 rumpujarrut pääsylintereineen, etusatuloiksi jotain kevyttä Wilwoodin valikoimista. Alumiinisista takasisälokasuojista puuttuu vielä tukivarsien läpiviennit, pahvimallit ovat jo kuitenkin hyllyssä odottamassa. Akseli ovat 3" vakiota lyhemmät Karpiolat, vaihteiston rattaat Weddlet Libertyn kytkentäosilla joka vaihteelle, kuoret Rhino billet- sivuposkilla. Shifteri on MSE/Long Enterprises Vertigate, samaan telineeseen asennettuna hydraulisen lähestymisjarrun pääsylinteri kahvoineen.

 

post-676-0-80802100-1512504535_thumb.jpg

  • Like 5
Posted

niin mitäs talleilla tapahtuu? onko uusia HULLUJA projekteja tulossa, vaiko tavallisia harraste volkkareita..? pistä kuvaa tulemaan.. itsellä olis tarkotus elvyttää Leivon vanha kiihdytys ovaali takaisin kadulle..

 

Mitä tälle tapahtu?

Posted

Mitä tälle tapahtu?

Harmi kun ei ole kuvia laittaa, kori oli mooonta vuotta metsässä.

välillä otettiin palanen ja ovet jne. Kunnes lopulta joku harrastaja kävi hakemassa sen vielä talteen, oli jo aikamoinen rojekti, mutta eipä sitä koskaan tiedä, eikös ne sano että vanhat volkkarit ei koskaan kuole. :)

Posted

Vähän vahaa vanhuksen pintaan..

 

Olisko jollain toimivaa konstia ehkäistä maalipinnan liituuntuminen? Nykyisen maalipinnan UV-kesto on ihan nolla. Kesän menee kun vahaa kunnolla mutta sitten taas näyttää tuollaiselta likaiselta ja liituuntuneelta tuo pinta. Kädet alkaa oleen pysyvästi rakoilla loputtomasta vahaamisesta..

post-243-0-24348200-1512756442_thumb.jpg

post-243-0-14882800-1512756457_thumb.jpg

  • Like 2
Posted

Käytä kunnon vahaa... ;)

Olisko suosituksia?

 

Nyt resepti on ollut: Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner + Autoglym Punainen + Autoglym Kulta. Tuolla setillä kestää kesän verran ja keväällä näyttää taas samalta kuin ennen vahausta.

Posted

Tää kestää yli vuoden.... Kerran laittaa kunnolla keväällä, seuraavalla keväällä vielä hyvä ja helpompi laittaa uudestaan...

post-32-0-61391000-1512758524_thumb.jpg

Posted

Joo, tässä nyt vaan ei ole loppupeleissä kyse sen vahan kestosta, vaan siitä että tuo maalipinta on aivan pa*ka. Lyön vetoa että tuo Simoniz ei muuta tilannetta miksikään, eikä mikään muukaan normi vaha. Tuo maali on jotain ihan muuta kuin automaalia, se liituuntuu UV:n vaikutuksesta todella nopeasti ja auto on sen jälkeen kuin kalkkimaalilla maalattu, et voi verrata tätä mihinkään missä on ns. normaali autoon kuuluva maalipinta. Jokin kovavahaus tai jokin pysyvämpi käsittely auttaisi ehkä mutta ei ole niistä omakohtaista kokemusta.

 

 

EDIT: Tässä pari kuvaa hahmottamaan tilannetta. Auto muuttuu ensimmäisen kuvan autosta jälkimmäisen kuvan yksilöksi noin vuodessa jos se saa aurinkoa. Mikään vesisade tai lumihangessa seisottaminen ei niinkään vaikuta vaan se aurinko..

post-243-0-94252000-1512760044_thumb.jpg

post-243-0-20872500-1512760055_thumb.jpg

Posted

No. Simoniz on kova vahaa juurikin vanhoille kulahtaneille maaleille.

Kaikki modernit poppakonsti vähät kuivuvat ja katoavat ellei niitä jatkuvasti uusi....

Posted

No. Simoniz on kova vahaa juurikin vanhoille kulahtaneille maaleille.

Kaikki modernit poppakonsti vähät kuivuvat ja katoavat ellei niitä jatkuvasti uusi....

 

Juuei, en tarkoittanut sellaista kovavahaa, vaan esimerkiksi tällaista käsittelyä: http://www.autonruosteenesto.fi/maalipinta/brilliant-plus?gclid=CjwKCAiAjanRBRByEiwAKGyjZfs88CxXQPaaQeeddyC2aGNoFv5hbMrkY0BEV82aG3E9xInDqP7IpRoCtogQAvD_BwE

 

Onko jollain tällaisesta kokemusta, vai onko tuokin vaan vuoden hupi tuon auton kanssa?

Posted

Olisiko tuo Åken auto maalattu epoksipintavärillä? Joskus maalasin pohjalevyn ja etuakseliston ensin pohjamaali epoksilla ja jälkeen vielä pintaväriksi epoksia ja lopputulos oli sellainen, että osat liituuntuivat sisälläkin muutamassa kuukaudessa.

 

Lääkkeeksi hionta ja polyuretaanilakka päälle?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...