wp Posted January 20, 2018 Posted January 20, 2018 Laatuaikaa vietetty vaihteeksi tallissa, työn alla jarrurumpujen navat sekä etulevyt. Koneistusta ja porausta, 1/2" UNF- kierteiset prässättävät pinnapultit tulossa molempiin, reiät porattu mittaan ja pohjat koneistettu suoraksi. Weldin vanteiden mukana tuli tuumamitoituksella oleva holkkimutterisarja, tuntui olevan hankala löytää kyseisiä muttereita metrisillä kierteillä. Pinnapulttisarjat löytyivät kuitenkin helposti Summitilta rapakon takaa ja kulkeutuivat tuttavan isomman tilauksen kylkiäisenä perille. 5 Quote
levari Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Pieniä muutoksia taas tehty syksyn ja talven aikana, lähinnä imu- ja pakopuolelle. Aikasin tuli valmiiksi ja pikapuolin sais höräyttää tälle vuodelle 11 Quote
Mäki Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 (edited) Ensi viikolla saadaan oranssi potilas kotiin.Tekniikka talteen ja kori kiertoon. Edited July 7, 2020 by Mäki 6 Quote
x-pj Posted January 21, 2018 Posted January 21, 2018 Laitoin bussiin talvipellin. Saa nähdä onko siitä mitään iloa. Ihan noin hurjan värinen se ei ole luonnossa 2 Quote
Hebster52 Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Mullakin tuommoinen pelti irrallaan. Tulossa omaan kuplaan kans kun sen saan talvikuntoon.. :) Quote
Luki Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Laitoin bussiin talvipellin. Saa nähdä onko siitä mitään iloa. Ihan noin hurjan värinen se ei ole luonnossa Perimätiedon mukaan pellin ja moottorin väliin laittoivat vielä "karhuntaljaa" eli lasivillaa/mineraalivillaa viimaa torjumaan... Quote
x-pj Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Perimätiedon mukaan pellin ja moottorin väliin laittoivat vielä "karhuntaljaa" eli lasivillaa/mineraalivillaa viimaa torjumaan... Tuota pitää kokeilla kunhan keksin mistä saan sopivan pienen palasen. Quote
Finbay Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 (edited) Westyyn kolaroitujen kylkipeltien vaihtoa ja ruostuneiden helmojen korjaus. Jos jollain on vinkata paikka mikä puhaltaisi lasikuulalla pallokeulan pohjan niin saa vinkata. Eräs uusimaalainen "iso" puhaltamo ei viitsi vastata viestipyyntöihin Edited January 27, 2018 by Finbay Quote
DWL_Puavo Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 Kaverin kolmostyypin kynnyskoteloiden eheytystä. Tästä oli ruostunut sisältä lämpöputki ja vahvikepelti puolen metrin matkalta ja suuri osa kotelon pohjastakin meni uusiksi. Työläs oli, tätä on tehty jo useampi ilta, mutta lopputulos mielestäni oikein hyvä. Sit vielä sama toiselle puolelle ja takasisälokasuojaa ja ja ja... 4 Quote
HSuomi Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Tee wp ihmeessä oma threadi tälle kilpurin rakentamiselle. Mielenkiintoinen projekti. 3 Quote
ARTO Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Tallissa tapahtuu 2kk jälkeen.. :D Mitämitämitäh, standardietujousituksellako eteenpäin ja kiinnitys sokean bambuviljelijän hitsaamaan läkkipeltikolmioon. Quote
-Alex- Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 (edited) Ei, rälläkkä vain vihjeenä..varaosia Ja ihan hyvin toi oli hitsattu, mittatarkkuudesta en tiedä. Edited January 29, 2018 by -Alex- Quote
SePi Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Ei, rälläkkä vain vihjeenä..varaosia Ja ihan hyvin toi oli hitsattu, mittatarkkuudesta en tiedä. Anteeksi kun sotken, koska tää seuraava ei koske sun projektia, Alex. Mutta tota kappaletta kattellessa kävi tajunnanvirrassa sellainen molskahdus, että jos ne rodien jatkokikkareet on epämääräisinä turvariskeinä kielletty, ni mitä tapahtuu, jos tuota etukappaletta siirtää 10 - 20 senttiä eteenpäin tota keskitunnelia jatkamalla? Tuon tunnelin jatkaminen olisi helppo tehdä vaikka alkuperäistä tukevammaksi. Vai onko jo vanha juttu...? Quote
Hebster52 Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Sepi. Akseliväli ei saa muuttua. Siinä lienee isoin ongelma Suomessa? Quote
Ketsa Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Siirtää koria taaksepäin ja lyhentää B-pilarin takaa... Quote
SePi Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Sepi. Akseliväli ei saa muuttua. Siinä lienee isoin ongelma Suomessa? Niinpä. Amarokiin ja moniin matkailuautoihin hitsataan vaikka minkälaista jatkoa ja soviteosaa, mutta ha-puolelle vähemmän. VW taisi julkaista viralliset ohjeet tuon kirpun lyhennykselle, muttei kuplan mallisarjahistoriassa taida olla yhtään pidennettyä meksikotaksia joihin viittais, eikä sen valkoisen limusiinin papereilla ehkä pärjää. Teknisesti tuon runkoputken jatko olis siisti juttu. Jääköön seuraavaan projektiin, jos joskus... Quote
ARTO Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 (edited) Niinpä. Amarokiin ja moniin matkailuautoihin hitsataan vaikka minkälaista jatkoa ja soviteosaa, mutta ha-puolelle vähemmän. VW taisi julkaista viralliset ohjeet tuon kirpun lyhennykselle, muttei kuplan mallisarjahistoriassa taida olla yhtään pidennettyä meksikotaksia joihin viittais, eikä sen valkoisen limusiinin papereilla ehkä pärjää. Teknisesti tuon runkoputken jatko olis siisti juttu. Jääköön seuraavaan projektiin, jos joskus...Esim Amarokkia joita Suomessa pätkitään ja jatkohitsataan ei oo ihan läpihuutojuttu. Firmat ostaa esim raakakoreja autotehtaalta suoraan ja hitsaa vahvat kiinnikkeet pohjaan ja lähetään voimamittareiden kanssa koria vetämään ja katsotaan millä voimalla ja mistä alkaa taipumaan. Menee aikaa ja tupakkaa eurojen lisäksi eli ei ihan läpihuutona nämäkään. Terv. Koripajoilla vieraillut Edited January 30, 2018 by ARTO 1 Quote
Hebster52 Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 Tais olla kahden hengen auto tuo pidennetty valkoinen limusiini... Kantavuuden takia otteessa? Voin muistaa väärinkin? Quote
NO H2O Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 Ration rassuuta että saa merisään kuulumaan kuplassa... Tulipas paska kuva. 1 Quote
wp Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Takajousitus on nyt siinä vaiheessa että pitäisi tehdä päätös millaiset kierrejouset tilaa iskunvaimentimien pariksi. Mitoittamisen kanssa alkuun pääsy tuntui aluksi hankalalta kun ei ollut ihan tarkkaa tietoa paljonko olisi sopiva iskunvaimentimen kokoonpuristuma auton ollessa ajokorkeudessa. Käyttötarkoituksesta riippuen suositus vaihteli 40-60% välillä koko iskunvaimentimen liikematkasta, itse päädyin lopulta 50% arvoon pienen harkinnan jälkeen. Asian ratkaisi tarve jättää tila pohjaanlyöntikumia varten. Karkeiden laskelmien jälkeen jousitaulukosta löytyi kolme jousta arvoilla 45, 49 ja 53kg/cm joissa vapaa pituus on vaadittu 265mm. Tarkistin vielä tilanteen jossa koko paino olisi takapyörillä, jousi painuisi kokoon perusmitasta vielä 30mm. Tukivarren liikerata on vielä tarkastamatta, mikäli pyörän asento menee äärimmäiseksi on jousivakiota mietittävä uudelleen. Mihinkä tahansa noista laskelman jousista päätyykään ovat ne vain lähtökohta, lopullinen jousivalinta tehdään kun auto on valmiina pyörillään ja kuormattuna. Kuvassa on vetoakseli tuettuna noin 4 asteen kulmaan alaspäin, iskunvaimennin 50% kokoon puristuneena. Yläkiinnityksessä on säätöreiät alustakorkeuden hienosäätöä varten, säätökorvakko on totetutettu siten että kääntämällä se toisin päin korkeuden muutos puolittuu. 3 Quote
Kunelius Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Hiljalleen etenee. Tein semmoisen koekasauksen, että näkee miten korkeus asettuu ja pääsin mitoittamaan vetareita. 14 Quote
DWL_Puavo Posted March 3, 2018 Posted March 3, 2018 Neljättä päivää influenssa ja yli 38 kuumetta, alkas olla vähän tallille ikävä. Edellisiä ihania talliviikonloppuja muistellessani tein tälläisen kollaasin satunnaiseen järjestykseen reilun parin kuukauden ajalta. Kuvien välissä on muutamassa kuvassa olennaisen takana vilahtavan museonotsin helma uusiutunut lähes täysin vaikka ei se ihan valmis vieläkään ole. 3 3 Quote
sleepercooler Posted March 3, 2018 Posted March 3, 2018 näyttää siltä että on mennyt ryypiskelyn pualelle..... Quote
Etelän Hetelmä Posted March 3, 2018 Posted March 3, 2018 Tuosta kuvasarjasta saa kyllä asioita ennestään tietämätön helposti väärän kuvan teidän tallin todellisesta mielenkiinnon kohteesta... Porukkaa jonkin verran tuntevana voin kyllä vahvistaa, että tallissa ihan oikeasti harrastetaan volkkareita. Quote
APO Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 Universal stone ei petä koskaan :). Harmi kun löyty alta auringonpolttamaa, niin joutuu kuitenkin maalaamaan. 4 Quote
hpa Posted March 14, 2018 Posted March 14, 2018 043 kannen koejuottamista.Ilman esilämmitystä ei kuumene kaasutoholla vaan lämpö siirtyy koko kanteen kuten kuuluukin.Ihmeainetta tuntuu olevan.Irtonaisen jäähdytysrivan sai sulamaan kokonaan. Quote
arvuuttaja Posted March 17, 2018 Posted March 17, 2018 (edited) Pitää kai sitä itsekkin vähän vuodattaa, kun kerta muutkin harrastajat tekevät niin.. Pienessä pajassa pari rautapöytää täynnä kone projekteja ja osa niistä jouduttu sijoittamaan maalatulle ja lakaistulle betonilattialle lakanan alle tilan puutten takia.. Pienimmästä isompaan. -T-1 69x90.5 -T1 69x92 -T4 66x96 -T1 82x90.5 -T-4 71x103 -T.4 82x96 -T.4 83x96 Ja lisänumerot.. 356 (t-1) 78x94 T-4 77x105.4 Edited March 17, 2018 by arvuuttaja 1 Quote
wp Posted March 17, 2018 Posted March 17, 2018 Keulan osien sovittelua, aiemmin oikeaa etupyörää kiusannut camber- ongelma ratkesi. Vanteen yläreuna ei ole enää ulompana alareunaa. Myös iskunvaimentimien tornit alkavat löytää paikkansa ennen lopullista hitsausta. 5 Quote
wp Posted March 17, 2018 Posted March 17, 2018 Pientä koneistusta, jarrusatulan kiinnitystaso ei ollut yhdensuuntainen levyn kanssa. Heittoa oli 0,25mm pahemmassa olka-akselissa 8 Quote
Urbantoy Posted March 17, 2018 Posted March 17, 2018 tästä wp:n laitoksesta taitaa tulla yks hienoimista laitoksista kiihytys rintamalle hetkeen.. rima on nyt nostettu ylös hienosti.. ei mitään pikkupiperrystä.. 2 Quote
wp Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Koska jarrusatuloiden kiinnikkeiden valmistus tyssäsi materiaalin puutteeseen pyöräytin sovitusrenkaat alle ja laskin ensi kerran keulan pukeilta. Tunkkia ei meinannut saada sopimaan alta, pienellä jousipakkojen säädöllä sain keulan lähelle oikeaan korkeuteen ja pääsin kokeilemaan etujousituksen toimintaa. Keula oli erittäin herkkäliikkeinen ja pehmeätoiminen mikä on hyvä asia säädettävyyden kannalta. Sovitusrenkaiden koko on nyt 24 x 3.6 x 15" mutta todennäköisesti vaihtunee 22.5" halkaisijaiseen kapeampaan kunhan aika koittaa. 4 Quote
kari kittilä Posted March 20, 2018 Posted March 20, 2018 Korin sovitusta pohjan päälle, korin muokkausta vielä akseleille sopivaksi ja takapenkin alle tulevan pellin sovittelua oikealle korkeudelle. Quote
Mäki Posted March 24, 2018 Posted March 24, 2018 Pikku päivitys vanhaan -64 tasanopeusautoon: jarrut, laatikko, sisustus, kone ja maalaus. Kesäksi ajoon. 1 Quote
Paadre Posted March 25, 2018 Posted March 25, 2018 Laatikon kasausta ja maalausta. Ja Åke väänsi vetarinsuojakumitkin paikalleen. Jos pääsiäisenä sais paketin paksuun paikalleen. Quote
hpa Posted March 25, 2018 Posted March 25, 2018 043 kansiin asensin pako-ohjureita ja murtui toiseksi viimeinen. Pieni ajatusvirhe, tästäkään en mitään opi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.