wp Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 1 hour ago, mikko k said: Totta se tuokin. Mutta jos palataan tuohon Mikan kysymykseen, että onko venakopista ollut paluuletkuja? No wp kertoi jo että on ollut. Ja mulla ei oo ollut. Hyötynä tietysti että kopat tyhjenee nopeammin tarjoten enemmän öljyä kiertoon. Mutta mitäs haittaa siitä on jos kopissa on öljyä enemmän? Paitsi se että kopat pitää olla tiiviit ja ohjurit ei sopisi olla kovin väljät? Entäs hyötynä se että keinuvivusto saa lisävoitelua ja venttiilijouset lisäjäähdytystä? Onko tästä mielipiteitä? Edit: Niin ja eikös joku ole rakennellut lisäöljysuihkuja venajousille? Jos jouset eivät saa kunnolla voiteluöljyä jäähtyäkseen niin riski katkeamisesta kasvaa. Materiaalin ominaisuudet muuttuvat ja vaihteleva kuormitus aiheuttaa väsymismurtuman jouseen. Endurance- tyyppisissä moottoreissa on käytetty Mikon mainitsemia öljysuihkuja paljonkin. Yksinkertaisimmillaan sellaisena voisi toimia pieni reikä onton työntötangon yläpäässä. Olen katsonut muutaman videon jossa rullanokalla varustetun moottorin venttiilikoneistoa on kuvattu spintron- laitteistossa. Ilman jäähdytysöljyä jousien lämpötila nousee savuavan kuumaksi sekunneissa, antaa ajattelemisen aihetta🤔 1 Quote
mikko k Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 No tästä tulikin mieleen että just tällä viikolla näin fasessa videon V8:n venakoneistosta, jossa kone käy suurilla kierroksilla, toki hidastettuna. Siinä siis näkyi kuinka jouset värähtää pari kertaa edestakaisin venttiilien sulkeutumisen ja uudelleen avautumisen välillä! Quote
x-pj Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 5 hours ago, mikko k said: Totta se tuokin. Mutta jos palataan tuohon Mikan kysymykseen, että onko venakopista ollut paluuletkuja? No wp kertoi jo että on ollut. Ja mulla ei oo ollut. Hyötynä tietysti että kopat tyhjenee nopeammin tarjoten enemmän öljyä kiertoon. Mutta mitäs haittaa siitä on jos kopissa on öljyä enemmän? Paitsi se että kopat pitää olla tiiviit ja ohjurit ei sopisi olla kovin väljät? Entäs hyötynä se että keinuvivusto saa lisävoitelua ja venttiilijouset lisäjäähdytystä? Onko tästä mielipiteitä? Edit: Niin ja eikös joku ole rakennellut lisäöljysuihkuja venajousille? Minulla ei ole koskaan ollut paluuletkuja venakopista. Varsinaisia suihkuja ei ollut venajousille, mutta oli parannettu/lisätty öljyn nousua ventiilikoneistolle. Itse olen nähnyt ainoaksi mahdolliseksi ongelmaksi öljyn riittävyyden. Jos kopissa on paljon, loppuu kampikammiosta. Märkäsumppukoneessa minulla oli lisäöljypohja. Sen ansiosta ei ollut öljyn riittävyysongelmaa. Minun mottorit on aina olleet maltillisesti kiertäviä vapareita. Korkealle kiertävä turpo on varmaan haasteellisempi kaikin puolin. 1 Quote
mite^ Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 (edited) Facesta kopsattu JPM sivulta Here are two modifications that helps to minimize the oil level in valve cover on cyl 3-4. Bleed hole from the front pressure release valve is blocked. New hole is drilled leading the oil straight to the sump instead of out in number 3 ex push rod tube. The baffel in the sump is customized to stop oil splay from crank rotation going out the push rod tubes. Kuvan copyright JPM Edited March 13, 2022 by mite^ 3 Quote
wp Posted March 14, 2022 Posted March 14, 2022 9 hours ago, mite^ said: Facesta kopsattu JPM sivulta Here are two modifications that helps to minimize the oil level in valve cover on cyl 3-4. Bleed hole from the front pressure release valve is blocked. New hole is drilled leading the oil straight to the sump instead of out in number 3 ex push rod tube. The baffel in the sump is customized to stop oil splay from crank rotation going out the push rod tubes. Kuvan copyright JPM Tätä en ole nähnytkään, tuo kaapija pitää soveltaa omaan loiskelevyyn Quote
mikko k Posted March 14, 2022 Posted March 14, 2022 9 hours ago, mite^ said: Facesta kopsattu JPM sivulta Here are two modifications that helps to minimize the oil level in valve cover on cyl 3-4. Bleed hole from the front pressure release valve is blocked. New hole is drilled leading the oil straight to the sump instead of out in number 3 ex push rod tube. The baffel in the sump is customized to stop oil splay from crank rotation going out the push rod tubes. Kuvan copyright JPM Kiitos mite! Tuo loiskelevyhän onkin se ”puuttuva linkki” jota en tajunnut kun mietin että kuinka se öljy menee niin helposti 3/4 venakoppaan! Mullahan tuossa kuivasumppukoneessa ei loiskelevyä ole lainkaan. Jotenkin ei vain tullut koko levy mieleen vaikka oonkin sitä muissa koneissa käyttänyt. Sehän todellakin ohjaa öljyä suoraan suojaputkiin! Johanneksen kaapija pitää kyllä omiin muihin koneisiin rakentaa. Quote
mite^ Posted March 14, 2022 Posted March 14, 2022 12 hours ago, mikko k said: Kiitos mite! Tuo loiskelevyhän onkin se ”puuttuva linkki” jota en tajunnut kun mietin että kuinka se öljy menee niin helposti 3/4 venakoppaan! Mullahan tuossa kuivasumppukoneessa ei loiskelevyä ole lainkaan. Jotenkin ei vain tullut koko levy mieleen vaikka oonkin sitä muissa koneissa käyttänyt. Sehän todellakin ohjaa öljyä suoraan suojaputkiin! Johanneksen kaapija pitää kyllä omiin muihin koneisiin rakentaa. Kiva et joku hyöty joskus mustakin. 🤣 JPM Facesivulla on enemmän kuvia noista modauksista. Quote
mikko k Posted March 14, 2022 Posted March 14, 2022 52 minutes ago, mite^ said: Kiva et joku hyöty joskus mustakin. 🤣 JPM Facesivulla on enemmän kuvia noista modauksista. 😁👍 Täytyykin kahlata JPMn sivut tarkemmin läpi! 😊 Quote
portu Posted March 15, 2022 Posted March 15, 2022 1 minute ago, MU said: Maalarivelho tehnyt taikojaan. Hieno homma! Hyvä siitä tulee. 1 Quote
Stidi Posted March 15, 2022 Posted March 15, 2022 12 minutes ago, MU said: Maalarivelho tehnyt taikojaan. Texas brown? Quote
Juha Ikonen Posted March 15, 2022 Posted March 15, 2022 1 hour ago, MU said: Maalarivelho tehnyt taikojaan. Missäs maalattu? Aika magee pinta👍 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted March 25, 2022 Posted March 25, 2022 Eli siis tämä pitää luukun ajon aikana paikallaan, mutta niin että on alaosastaan raollaan? Onko tarkoitus pitää näin siis lämpöjä alempana? Quote
Urbantoy Posted March 25, 2022 Posted March 25, 2022 (edited) 54 minutes ago, Tuomo Lehmikangas said: Eli siis tämä pitää luukun ajon aikana paikallaan, mutta niin että on alaosastaan raollaan? Onko tarkoitus pitää näin siis lämpöjä alempana? Tuohan toimii samalla lailla semmosella polkupyörän tarakan kumiremmilla puskuriin (vai mikä liekkään se on) ku jollain Mantorpin reisulla millä olit mukana raotettiin luukkua jostain kulkimesta, en muista mikä vuosi se oli. Oisko ollut BugRun24/25 tai jotain, ettei ollut Saken RattySplitissä Kiitti ideasti Stidi, hyvä totetutus.. Ei tarvita enää noita tilata kaukaa Edited March 25, 2022 by Urbantoy Quote
Sakke Posted March 26, 2022 Posted March 26, 2022 Taisipa olla varahihna jonka kiepsautin puskurin ympäri ja sitten toinen pää vain lukkolaitteen kielen taakse. Quote
tolvana Posted March 27, 2022 Posted March 27, 2022 Joskus, vaikkakin harvoin kokee onnistumisen iloa... 1.7 typ4 bensajärjestelmä (5 suutinta) elvytetty henkiin. Muutaman tunnin ärräpäitten jälkeen läpivuotavat ja muutenvaan pissivät muuttuivat sumuttaviksi ja pitäviksi. Josko pääsisi kohta käyntiin laittamaan. 20220327_113343.mp4 2 Quote
oskari Posted March 27, 2022 Posted March 27, 2022 Okrasa TSV-1500 työn alla. Tämä on oikeaa pussihousu virittämistä. Moottori vuodelta 1965. 9 Quote
wp Posted March 27, 2022 Posted March 27, 2022 39 minutes ago, oskari said: Okrasa TSV-1500 työn alla. Tämä on oikeaa pussihousu virittämistä. Moottori vuodelta 1965. Ihan mielenkiinnosta, onko kannet kanavien osalta vakiot ja minkä kokoinen on imukanavan aukko laipalla ? Minkä kokoiset venttiilit kansissa ? Quote
Zigzag Posted March 27, 2022 Posted March 27, 2022 (edited) Takalasin tiivisteenvaihto -73 avokuplaan. Aivan järjetön vääntö. Ensin piti yrittää pari tuntia lasi väärinpäin, en vaan millään uskonut, että lasin VW leimat piti laittaa väärinpäin. En tietenkään tarkastanut miten päin lasi oli ennen irrotusta. Tarkistin vielä vanhoista kuvista, että väärin päin leimat oli aikaisemminkin. Kehys on katossa kuitenkin oikein päin. Seuraavaksi ei meinannut lasi sopia uuden tiivisteen kanssa millään paikoilleen. Vaihdettiin koristelistattomaan tiivisteeseen, kun sellainenkin tuli vahingossa hommattua. Sillä oltiin jo lähempän onnistua. Broidi onneksi älysi katsoa vanhan tiivisteen profiilia, ja huomattiin, että siitä oli veistetty yksi sisäpuolen "lipare" pois. No, muokattiin sitten samalla tavalla listatonta tiivistettä ja sitten ei ollut mitään ongelmaa saada sitä paikoilleen. Koristelistallisen tiivisteen profiili oli sellainen, että sen muokkaaminen olisi ollut huomattavasti vaikeampaa. Sambassa on ollut juttua, että vanhat puukehykset voivat kutistua, mutta tämä kehys ei vaikuta puulta vaan joltain komposiittimateriaalita ja ehkä metallilta. Edited March 29, 2022 by Zigzag 1 Quote
68teevee Posted March 28, 2022 Posted March 28, 2022 (edited) Nyt kun vielä keksisi miten saan tuulilasin yksin paikoilleen kun on korona päällä ja ei oo mahkuja saada apumiestä ulkopuolelle painelemaan klasia. 😅 Muutenkin paljon kesken ja 3 päivää aikaa tehä jonkinmoiseen näyttelykuntoon😅 Listat jää viimeistelemättä jostain on tingittävä , pe### korona ei olis voinu tulla pahimpaan hetkeen. Edited March 28, 2022 by 68teevee 3 Quote
WESTY Posted March 28, 2022 Posted March 28, 2022 Eiköhän joku jo sairastanut vois tulla auttamaan. Quote
Stidi Posted March 28, 2022 Posted March 28, 2022 26 minutes ago, WESTY said: Eiköhän joku jo sairastanut vois tulla auttamaan. Kuinka monta vuotta tätä pandemiaa jo kärsitty, ja vieläkään et tiedä että tauti voi tarttua uudestaan? 1 Quote
mikan Posted March 29, 2022 Posted March 29, 2022 Pitäiskö mun tulla lasia painamaan, kun mulla on korona parhaillaan? 2 Quote
x-pj Posted March 29, 2022 Posted March 29, 2022 tai joku koronakieltäjä vois tulla, nehän ei sairastu. 2 2 Quote
Pedalpusher Posted March 29, 2022 Posted March 29, 2022 Ihanko yksin vetelit? Mäkin laitoin eilen palliksen tuulilasin yksin mutta saakeli apparin yläkulma ku kävin painelemas ennekö taas vetelin naruista niin rits ja halki sieltä yläkulmasta! S###ana :D Siinä meni kovalla työllä Raumalta tänne asti kuljetettu lasi. Sivulasi sentään säily ehjänä ku viikonloppuna kaverin kans se ähellettiin. Siinä oli kyllä hommaa pariin kertaan sai tehdä ku ei meinannu mahtua! Quote
68teevee Posted March 29, 2022 Posted March 29, 2022 Joo sain yksin. Cal look tiiviste oli liian paksu mun karmiin joten veistin hieman pois ja sain kii. Mutta täytyy uusia uuteen näyttelyn jälkeen vissiin täytyy tilata vaihteeksi se listallinen tiiviste Quote
mmm5mMattiH Posted April 1, 2022 Posted April 1, 2022 Täällä ei tapahdu tänään muutako humaltuminen. 3 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted April 1, 2022 Posted April 1, 2022 On se Matilla varsin viihtyisän oloinen talli. Kelpaa siellä touhuta. 2 Quote
mikan Posted April 1, 2022 Posted April 1, 2022 7 minutes ago, Tuomo Lehmikangas said: On se Matilla varsin viihtyisän oloinen talli. Kelpaa siellä touhuta. ...juopua, Jope Ruonasuuta lainatakseni. 😉 4 Quote
68teevee Posted April 2, 2022 Posted April 2, 2022 Vihdoinkin pirkkahallissa, tosin hieman keskeneräisenä mutta 99% valmis. 37 Quote
68teevee Posted April 7, 2022 Posted April 7, 2022 (edited) Tuli kutsu/lähtö pohjoismaiden isoimpaan autonäyttelyyn ruotsin elemiaan. Edited April 7, 2022 by 68teevee 14 Quote
JoNi Posted April 7, 2022 Posted April 7, 2022 Ei siis nähdä jenkkiauto näyttelyssä stadissa! Harmin paikka :( Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.