Roope Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Toimiskohan tuossa tommone uv-suojauksella oleva vaha joka tarkotettu floridan aurinkoon suolaveden ääreen? http://www.starbrite.com/item/presoftened-paste-wax?category_id=561 http://www.motonet.fi/fi/tuote/387592/Star-brite-Venevaha-UV-suojalla--397g Quote Link to comment
wp Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Olisiko tuo Åken auto maalattu epoksipintavärillä? Joskus maalasin pohjalevyn ja etuakseliston ensin pohjamaali epoksilla ja jälkeen vielä pintaväriksi epoksia ja lopputulos oli sellainen, että osat liituuntuivat sisälläkin muutamassa kuukaudessa. Lääkkeeksi hionta ja polyuretaanilakka päälle? Tai se pahin vaihtoehto alkydimaali eli ns. Miranol....silloin kiehuu lakatessa.Muutoin ei kuulostaisi huonolta vaihtoehdolta, pitääpä kysäistä "kemistiltä" mitä tuumaa... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Simonizia edelleen vahvasti suosittelen kokeiltavaksi! Quote Link to comment
wp Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Tai se pahin vaihtoehto alkydimaali eli ns. Miranol....silloin kiehuu lakatessa. Muutoin ei kuulostaisi huonolta vaihtoehdolta, pitääpä kysäistä "kemistiltä" mitä tuumaa... ....ja kemisti näytti vihreää valoa lakkaukselle ja hionnalle. Jos maalipinta riittävän pitkään kuivunut jopa alkydilla maalattuna niin voisi olla lakattavisssa yli hyvän UV-suojan omaavalla high solid- kirkaslakalla. Kuitenkin kannattaa kokeilla ensin "piilon puolelle" ennen täyden lakkauksen tekemistä. Kertomansa mukaan liituuntuminen johtuu yleensä UV- suojauslisäaineessa säästämisessä, on jopa varsin yleistä. Haetaan halvempaa hintaa tai käyttötarkoituksen suhteen ei ole niin tarkkaa jos pintaa haalistuu. Quote Link to comment
vw. Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Juuei, en tarkoittanut sellaista kovavahaa, vaan esimerkiksi tällaista käsittelyä: http://www.autonruosteenesto.fi/maalipinta/brilliant-plus?gclid=CjwKCAiAjanRBRByEiwAKGyjZfs88CxXQPaaQeeddyC2aGNoFv5hbMrkY0BEV82aG3E9xInDqP7IpRoCtogQAvD_BwEOnko jollain tällaisesta kokemusta, vai onko tuokin vaan vuoden hupi tuon auton kanssa?Itse kyllä kokeilisin ennen hiontaa ja laukausta kuinka tuossa toimisi nanolex si3d. Sillä tulee oikein tehtynä ja kahdella kerroksella hyvä kalvonpaksuus pintaan. Quote Link to comment
PZQ Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Jenkkiläistä Nu Finish vahaa testissä :) 2 Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Vai onko maalattu Hempelin antifouling maalilla? :) Quote Link to comment
Urbantoy Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 (edited) Onko Metake sulla orkkis selluloosamaali, sama mikä mulla -63sessa.. ei mitään toivoa pitää kiiltoa jos ei kokoajan jynssää.. Mulla 63ssa orkkismaali tehtaalta ja liituaa ihan huolella.. Ei pesty sitten -96, ja annettu hapettua ihan kunnolla, nyt viimeset 5 vuotta tallissa, eikä kyllä kiillotoa löydy mistään.. Edited December 8, 2017 by Urbantoy Quote Link to comment
wp Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Jos väripigmentti itsessään ei kestä UV-säteilyä niin helpotus on lyhytaikainen, ns. "auringonpolttamiin" maihin lakan/maalin UV-suoja on selkeästi muita alueita korkeampi. Punaisen sävyt ovat erityisen arkoja. Montako "erikoisvahauskertaa" maksaa saman kuin yliruiskutus, itsellä enemmän näppituntumaa maalaus/lakkausneliön hinnasta kuin fiksauksista. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 No autoglymin punainen / kulta on kestoltaan ainakin ihan surkea. Punainen on kylläkin hiton hyvä puhdistava vaha mutta jos sen jättää kunnon vahan alle niin hyvän kestävän vahan kesto on yhtä huono kuin punaisen yksistään. Itse suosittelisin kokeilemaan joko http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_soft99_fusso_coat/?adwords&gclid=CjwKCAiAjanRBRByEiwAKGyjZfocwCUBWa3WdHMZeWNz0WfJl5nHNhbb5P3VlP2-MBSf62akdI1oGBoCMJUQAvD_BwE tai sitten tätä http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_collinite_476s/ ainakin käyttiksessä työ fusso on ollut ihan omaa luokkaansa verrattuna esim mequirals carambula vahaan. Quote Link to comment
vw. Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Jos väripigmentti itsessään ei kestä UV-säteilyä niin helpotus on lyhytaikainen, ns. "auringonpolttamiin" maihin lakan/maalin UV-suoja on selkeästi muita alueita korkeampi. Punaisen sävyt ovat erityisen arkoja. Montako "erikoisvahauskertaa" maksaa saman kuin yliruiskutus, itsellä enemmän näppituntumaa maalaus/lakkausneliön hinnasta kuin fiksauksista. No esim ehdottamani nanolex si3d pinnoite maksaa noin 60e ja sen pystyy ihan jokainen laittamaan itse ajoneuvoon. Quote Link to comment
metake Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Onko Metake sulla orkkis selluloosamaali, sama mikä mulla -63sessa.. ei mitään toivoa pitää kiiltoa jos ei kokoajan jynssää.. Mulla 63ssa orkkismaali tehtaalta ja liituaa ihan huolella.. Ei pesty sitten -96, ja annettu hapettua ihan kunnolla, nyt viimeset 5 vuotta tallissa, eikä kyllä kiillotoa löydy mistään.. Ei ole orkkis maali. Toi on joskus 70-luvun alussa maalattu yli "jollain etäisesti alkuperäistä sävyä muistuttavalla maalilla" Quote Link to comment
metake Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Itse kyllä kokeilisin ennen hiontaa ja laukausta kuinka tuossa toimisi nanolex si3d. Sillä tulee oikein tehtynä ja kahdella kerroksella hyvä kalvonpaksuus pintaan. Tämä on jotain sellaista mitä hiukan hainkin. Pitää ehkä testata toimivuus. No autoglymin punainen / kulta on kestoltaan ainakin ihan surkea.Itse suosittelisin kokeilemaan joko http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_soft99_fusso_coat/?adwords&gclid=CjwKCAiAjanRBRByEiwAKGyjZfocwCUBWa3WdHMZeWNz0WfJl5nHNhbb5P3VlP2-MBSf62akdI1oGBoCMJUQAvD_BwE tai sitten tätä http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_collinite_476s/ Pitää ehkä testata näitäkin. Autoglymiä olen käyttänyt "kun sitä on sattunut kaapista löytymään" Kyseinen autohan ei siis tosiaankaan ole mikään virheetön näyttelypuudeli, pikemminkin päinvastoin, mutta näyttää silti paljon paremmalta vahattuna. Alkaa vaan tuo joka vuotinen cleaner ja vahausrumba kyllästyttämään. EDIT: Onko kellään tästä aineesta kokemusta: http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000620/Nasiol-ZR53-Keraaminen-kestopinnoite Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 ootko katellu pesukinnas sivuilta vinkit? Kunnon HC meininki siellä. Quote Link to comment
kerkko Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 ootko katellu pesukinnas sivuilta vinkit? Kunnon HC meininki siellä. En onneksi ole koskaan tiennyt että auton pesu ja vahaus on noin vaikeaa. K. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Lakalla joo. Monet epoksithan kestää hyvin just ton liituuntumisen takia (mainitaan maalien käyttötiedotteessa, mikäli on liituuntuvaa sorttia. Quote Link to comment
Juha Ikonen Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Juuei, en tarkoittanut sellaista kovavahaa, vaan esimerkiksi tällaista käsittelyä: http://www.autonruosteenesto.fi/maalipinta/brilliant-plus?gclid=CjwKCAiAjanRBRByEiwAKGyjZfs88CxXQPaaQeeddyC2aGNoFv5hbMrkY0BEV82aG3E9xInDqP7IpRoCtogQAvD_BwE Onko jollain tällaisesta kokemusta, vai onko tuokin vaan vuoden hupi tuon auton kanssa? Ainakin uudessa autossa toimii. Kolmas auto tuolla käsittelyllä menossa. Ekana musta Audi A6, laitettiin noin vuoden vanhahaan autoon. Musta näytti tosi kiiltävälle ja niitä pieniä "hiusnaarmuja" ei tullut juurikaan. Nyt rouvan punaisessa A3:ssa, käsittely tehty uutena. Kahden vuoden jälkeen kiilto vieläkin hyvä. Hinta riippuu auton koosta ja maalipinnan kunnosta, A3 kokoluokkaan, uuteen autoon tehtynä muistaakseni 280Eur. Siihen päälle vuosittain tarkastus/autonputsaus 90Eur. Omastamielestäni kestää paremmin kuin 100-150 Eur kestovahaus, sekin kokeiltu lähiaikoona tyosuhdeautoon. 1 Quote Link to comment
HSuomi Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Aken autohan on hienompi tommosena himmeenä :) Korostaa kromeja jne. Quote Link to comment
x-pj Posted December 10, 2017 Share Posted December 10, 2017 Eilen oli vihdoin kaikki valmiina ja oli tarkoitus pudottaa auto pukeilta ja läheä koeajolle. Kone oli jo ollut moneen kertaan käynnissä ja kaikki esisäädöt ja vuodon varmistukset tehty. Sitten päätin vielä tarkistaan kytkimen toiminnan, kun helpompi tehdä säätö pukeilla. Kone käyntii ja testaamaan. Kytkin tuntui olevan ihan OK, mutta sitten muului moukaisu ja kone sammui. Heti muistu mieleen, että tais jäädä öljysumpulta tulevan letkun hana aukasematta. Jarruvalosta kyhätty öljynpaineen varoitusvalo valaisi kyllä ohjaamon punaiseksi, mutta se ei tuntunut häiriitsevän toimitusta. Onneksi kone oli siinä vaiheessa jo tyhjäkäynnillä, eIkä ole jumissa. Muuta en tutkinut vaan lähdin kotiin. Suunitemissä oli laittaa kytkin, joka estää käynnistyksen hana kiinni, mutta ei tuntunut olevan siihen aikaa. Nyt on aikaa... Nyt vasta löyty intoa aukasta kone. Ei tullut maailmanloppu. Äkkiä katsoen näyttäisi, että selviää yhden kaulan kiillotuksella ja uusilla laakereilla. 5 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 10, 2017 Share Posted December 10, 2017 Peltihommat jatkunut 3 Quote Link to comment
wp Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Alumiinisisälokasuojat löysivät paikkansa, hieman piti kartiopiikillä kammeta että jokainen kiinnitysniitti osui reikäänsä. 10 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 15, 2017 Share Posted December 15, 2017 Jassoo pyöränkaaresta vaihdelaatikon sarviin kumia tulossa :) Quote Link to comment
wp Posted December 15, 2017 Share Posted December 15, 2017 (edited) Jassoo pyöränkaaresta vaihdelaatikon sarviin kumia tulossa :) Juu ei, 8" vanne ja 8,5" sliksi. Pysytään kohtuudessa :) Käytännön toteutuksen takia mitat kuten kuvassa näkyy. Minulla on tehtynä samat osat myös teräksestä metanolin varalta, ei niin kuumota jos syttyy... Edited December 15, 2017 by wp 2 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 20, 2017 Share Posted December 20, 2017 Hitsuuttelua ja uudenpalan valmistelua 1 Quote Link to comment
Lasse Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 https://www.shineld.fi/product/434/soft99-fusso-coat-12-months-wax-200g Siinä vaha. 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 21, 2017 Share Posted December 21, 2017 Takakylki menossa umpeen. 1 Quote Link to comment
mikko k Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Joulunpyhinä oli hyvää aikaa kurkata kaverin 091:n sisälle. Sekä kaivella omista varastoista esille oman 091 loodan sisälle tulevat osat. Jos sais itsensä aktivoitua tuonkin tekemiseen.. 4 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Valmistakin saatu aikaseksi Quote Link to comment
Jorrma Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Vielä kun ton sisäänvetäytyneen kyljen pellin vasaroi ettei tinaa mee kilotolkulla niin alkaa valmista olla. Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Vielä kun ton sisäänvetäytyneen kyljen pellin vasaroi ettei tinaa mee kilotolkulla niin alkaa valmista olla. Ois varmaan pitänyt tarkentaa että täman osion hitsaus valmis. Ja tuotahan ei saa mennä vasaroimaan pilalle vaan muilla konsteilla jos Jorrma sallii;) Quote Link to comment
ARTO Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 (edited) Isossa amerikassa leivotaan pellille hinkatut ulkopinnat 2-8mm kittikerroksilla ja vasta sitten maaleja pintaan. pitää varovasti painaa ovet kiinni ettei kylkikitit tipahda. Edited December 26, 2017 by ARTO Quote Link to comment
Mäki Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Isossa amerikassa leivotaan pellille hinkatut ulkopinnat 2-8mm kittikerroksilla ja vasta sitten maaleja pintaan. pitää varovasti painaa ovet kiinni ettei kylkikitit tipahda. Paksunkin kittikerroksen saa pysymään kiinni esim. ovessa, kunhan lyö oveen rivin reikiä piikkivasaralla ennen kittaamista 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted December 30, 2017 Share Posted December 30, 2017 Tänään otin kuskinpuolen käsittelyyn ja sain tehtyä A-pilarin alaosan sekä helmakotelon vaihdon. 1 Quote Link to comment
KGP Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 Tankin hiplausta..nyt ei tankki ainakaan ulkopuolelta ruostu.hiekkapuhallus ja sinkkiä pintaan.seuraavana alkaa jarruremontti ja jos alkas sitten vielä moottori jumppaan..kesäksi baanalle..on Type seisonut jo kunnialliset 28 vuotta projektina niin eiköhän ois aika saada tielle.. 1 Quote Link to comment
kari kittilä Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 Kuskinpuolen etu sisälokasuoja korjattu Quote Link to comment
AlteSchwanz Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 (edited) Collinite sai ainakin itsellä Kuplan liituuntuneen maalin kestämään tähän saakka pisimpään kiiltävänä. Se on koostumukseltaan jollain tapaa rasvainen ja freesaa maalin. http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_collinite_915/ Tietty ensin kannattaa ottaa jollakin kiillotustahnalla mattapinta pois. Edited January 2, 2018 by AlteSchwanz Quote Link to comment
wp Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Tukivarsia ja vetoakseleita tänään... 11 Quote Link to comment
AVe Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Nättiä on! Iso peukku! Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
metake Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Pientä jarrupäivitystä menossa.. 3 Quote Link to comment
metake Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Ja pientä puskureiden päivitystä. Tukiraudat puuttuu vielä mutta ehkä ne kevääseen mennessä.. 3 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.