Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Eikös tuo bussi ole voitu maalata museoinnin jälkeen? Vai viekö katsuri muka mr-kilvet jos väri vaihtunut...

Museorekisteröinti

Museoajoneuvoksi voidaan rekisteröinti- tai muutoskatsastuksessa hyväksyä ajoneuvo, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta ja joka on säilytetty alkuperäistä vastaavassa kunnossa tai entisöity asianmukaisesti.

Lausunnon museoajoneuvokelpoisuudesta antaa valtakunnallinen rekisteröity museoajoneuvojärjestö.

Museoajoneuvon hyväksymisestä (rekisteröinti- tai muutoskatsastus) saa lisätietoa katsastustoimipaikoilta.

Museoajoneuvolausunnon ja lisätietoa museoajoneuvoista saa museoajoneuvojärjestöiltä, esim. Suomen Automobiili – Historiallinen Klubi ry:ltä, FHRA ry:ltä ja Autohistoriallinen Seura ry:ltä.

Rekisterissä olevasta ajoneuvosta museoajoneuvo

Jos museorekisteröitävä ajoneuvo on jo rekisterissä, ajoneuvo tulee viedä muutoskatsastukseen. Katsastuksen yhteydessä vaaditaan rekisteröintitodistuksen lisäksi museoajoneuvolausunto.

 

Mun mielestähän katsuri voi sitten katsastuksessa poistaa museorekisteristä auton jos epäilee että sitä muutettu tarpeeks jottei kelpaa enää museoautoks, jolloin pitää hakee uus museoajoneuvokelpoisuus todistus. Todistuksessahan on kuva ja kuvaus auton yleisilmeestä millaisena se on hyväksytty museoautoks..

Link to comment

Eikös tuo bussi ole voitu maalata museoinnin jälkeen? Vai viekö katsuri muka mr-kilvet jos väri vaihtunut...

"Museoajoneuvo voidaan hylätä määräaikaiskatsastuksessa, mikäli sen rakennetta on muutettu tai sen kunto ei enää vastaa museoajoneuvolle asetettuja vaatimuksia."

Link to comment

No nyt ymmärtää asiaa tuntematonkin ekan kommentin. Katsoin itsekkin Trafin ohjeet museointiin ja mielestäni ovat joksenkin tulkinnan varaiset ainakin kun luki nopeasti kerran. Paitsi jos joka kohta ja väri on kuin tehtaalta tullessa.

Link to comment

Eikä tuo ole bussi vaan ikkunapaku, eli aika kaukana alkuperäisestä. Mut ihan hyvä et on hyväksytty museoleimaan, kaikki yli 30v leimassa olevat autothan sinne kuuluis, kunnosta huolimatta.

Yksi museotarkasta sanoi minulle joskus että museoinnin tarkoitus on saada autokantaa säilymään. Eli hänen mielestään ei ole niin tärkeää että kaikki osat on 100% korrekteja koska eivät ne aikanakaan aina olleet. Mutta sillä mielellä että mitä yleisempi auto sitä vaikeampi mr rekisteröinnin pitäisi olla.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Kävin näitä autoja kesällä katsomassakin, pallis oli vielä silloin alkuperäisen harmaa. Tosin hyvin resuinen/ei alkuperäinen. Doppelin museokatsastus papereissa lukee että autossa on alustasarja...

Link to comment

En nyt ihan ekana vikana tuota madallusta rupeisi katsomaan museokatsastuksessa. Kenties penkeissä ja väreissäkin on jotain sanomista.

 

Ja eihän tuo ole edes paha hinta junisdoppelille jos on kunnolla rakennettu ja hitsattu (vähän kyllä epäilen).

Link to comment

 

Museoautoon saa tehdä turvallisuutta parantavia muutoksia esim. H4 valot, paremmat jarrut jne. Olisikohan se madallus mennyt sen piikkii?

 

No niin, nythän se ratkaisi tuon vakuutusyhtiön ja Trafin kaavaileman lähes tuhannen euron vuosittaisen kuluerän tuon viisysin osalta. Siinähän on kauniin ja alkuperäisen ulkoasun lisäksi tehty kaikki vain turvallisuutta lisääväksi, ihan oikeesti - heti Pekalle ja Artolle puhelu koska auto katotaan ja jutellaan mukavia :-) SAHK:n jäsenmaksukin on jo maksettu...

  • Like 1
Link to comment

Juu jotenki tuntuu ettei nää junat oikee jää Suomeen nykyään...ulkomailla sitä on tuota rahanpaskaa enämpi :) mutta ymmärtäähän sen..sinne myyään mistä parhaan hinnan saa...

Alkanu vaa vituttaa tuo jobbaaminen ku täältä päin myytii joku vuos sitte perussiisti räpeltämätön junis muutamalla tonnilla ja uus ostaja hio vähä maalipintaa ja laitto viikon päästä rottana myyntii kolminkertasella hinnala..mutta kukin tyylillään :)

  • Like 1
Link to comment

Norjanfoorumilla britit noituivat kun kaikki haluaa vaan joko busseja tai sit rottaa. Ameriikasta tuli vastaavaa kommenttia ja sanoi että sekä paku- että rottabuumi on siellä vielä moninkertaista ja kaikki vaan haikaili niitä hyviä aikoja kun cal-look oli muotia ja kovimmilla piti olla kunnon leeputukset. Saksanmessuilla vajaa kuukausi sitten hieno splitti 29500, hyväpeltisen näköinen junisprojekti 19000, hienosteltu sonderi 95000 euroo. Ja voi juukeli sentään miten paljon erilaisia pieniä emalikylttejä ja merkkejä! Tuhansittain!

Link to comment

Alkaa vähän lähtee lapasesta ton museoinnin idea jos nuo kaksi edellä mainittua todella on museokatsastettu.

 

Haluan oman ruosteisen ja madalletun +30 vuotta vanhan autoni kanssa museoon, jotta pääsen nauttimaan halvoista käyttökustannuksista!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...