MU Posted March 8, 2014 Posted March 8, 2014 Harmi kun ei pysynyt Suomessa mutta kunnostat taas yhden "korvaukseksi" ;) Quote
Guest Jussinbussi Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Eletään aika syvää laman aikaa mutta mielestäni näyttää siltä että tämä juniskupla alkaa pikkuhiljaa puhjeta. Kun taas pallisten ja tölkkien hinnat kiipeää suhteessa kovaa kyytiä. Mm. mainoksissa ja yms. alkanut näkymään järjestään enemmän pallista kuin junista. Muumioituuko Junis? Saa nähdä. ;) Quote
non-hippy Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 mutta mielestäni näyttää siltä että tämä juniskupla alkaa pikkuhiljaa puhjeta. Junis ei oo kupla ;-) 1 Quote
PZQ Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Eletään aika syvää laman aikaa mutta mielestäni näyttää siltä että tämä juniskupla alkaa pikkuhiljaa puhjeta. Kun taas pallisten ja tölkkien hinnat kiipeää suhteessa kovaa kyytiä. Mm. mainoksissa ja yms. alkanut näkymään järjestään enemmän pallista kuin junista. Muumioituuko Junis? Saa nähdä. ;) Juniksettoman-miehen propakandaa? ;) -Pete- 2 Quote
ARTO Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Tää harrastaminen on niin bisnestynyt. Jotkut valitsee mallin sen mukaan mikä on ennakoitu hintakehitys. Rentous ja fiilistely toisella sijalla???!!!? Quote
jori Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Kyl mä ainakin osaan ottaa aika rennosti mun -58 juniksen kanssa, laikka on soinut sen verran lahjakkaasti lähivuosina ja muutostöitä tehty siihen malliin et auton arvo on laskenut ku lehmänhäntä,silti oon tosi tyytyväinen autooni:)) 2 Quote
Guest Jussinbussi Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Ei ole propagandaa. Kunhan seurailen mitä tämän hypetyksen ympärillä tapahtuu. Ja saattaapi olla että ostan vielä junakeulan. -65 kleinbussi, MR-katsastettu, hitsaamaton ja täysin alkuperäinen ihan joka nippeliä ja maalipintaa myöden (ei edes maalattu mistään) 1 omistaja, 60k kilometriä. Ja nimenomaan saattaa, pallis on parempi. ;) Quote
PZQ Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 10/14 Maksoi umppari-junis jallupullon.. 6/15 Sai early-early 67 umppari-pallon ilmaiseksi ;) Eli olen samaa mieltä että junikset huomattavasti kalliimpia :) -Pete- Quote
PZQ Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 (edited) Yhen tähen :) Tarkoitus on siis kertoa ettei ne aihiot maksa maltaita muuta ku interwebissä... Eli jos löytää nettivapaan aihion niin "hinta" pysyy kohtuullisena.. -Pete- Edit: Jallupullo-junis oli niin lohduton, että vaihtoi tallia 11/14 omakustanne hintaan eli yhen tähen jallulla :) Edited June 8, 2015 by PZQ Quote
Guest Jussinbussi Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Juu tarvi toi Tapio vähän aihioita niin täältä Lopeltakin löyty 2 kpl ihan ilmaseks. Kyllä niitä vielä mettät täynnä on. Hyviä alkuperäisiä vähemm'än mutta löytyy niitäkin. ;) Quote
Guest ranex Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Just tänään kuulin että eurooppalaiset etsijät lähettelevät postia arvo autojen omistajille, yrittävät ostaa autoja pois täältä, kun luulevat että kaikkilla menee huonosti ja kaikki olisi edullisesti ostettavissa. Tietolähteeni oli suorastaan närkästänyt hänelle lähetystä ostotarjouksesta. Mutta on varmaan joukossa sellaisiakin auton omistajia jotka myyvät hiljaisuudessa näille joppareille, kun eivät ilkeä myydä julkisesti aarteitaan. niin junis indeksiin lisäys, jossain topiikissa kerroin tuttavani hankkineen ilmaiseksi bussimallin juniksen. Ken sen nettiin laittaa, saa varmaan paremman hinnan, toisille on vaan eduksi että raato lähtee pihaa rumentamasta. Quote
miljoonapelle Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Siis tähän keskusteluun on pakko kanssa lisätä oma mielipide. Todennäköisesti joku vetää palkokasvin nenäänsä ja syvälle, mutta tehköön niin jos haluaa. Siis tätä yksilöä ihmettelin: http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/7288978 Tuolla hinnalla saa jo ihan komian ja toimivan 911 Porschen!!! Onhan kansanauton hinnat pompsahtaneet aika hiumasti verrattuna "urheiluautoihin". Quote
non-hippy Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Turhaan ihmettelet. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä jne. terv. nimim. porsse EVVK 1 Quote
GT78 Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Monilla harrastajilla on sekä Porsche että VW konsernien tuotteita tallissa tai ainakin kokemusta molemmista. Itselläkin on. En kyllä miettinyt sitä kuinka monta kuplaa saisi possun hinnalla kun sen hankin. Enkä ole myynyt volkkareita sen takia että hankkisin possun...eli tuskin kannattaa vertailla kahden leirin hintoja keskenään! Quote
DWL_Puavo Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 Miusta ilmajäähy-VW:t ja (vanhemmat) Porschet on ihan hienosti rinnastettavissa keskenään. Tuon juniksen pyynnillä (22000) saa tosiaan toimivan 911:n mutta vaikuttaisi siltä että sillä hinnalla saa nykyään joko pilatun ilmajäähyn (siivellisen / kötöstellyn 70-lukuisen) tai sitten uudemman rumakeulaisen vesijäähdytteisen. Jos tommoseen vesijäähyyn ei haksahda niin positiivista on, että näissä vaihtoehdoissa ei hinta laske. Karkealla tasolla omistamieni ilmajäähdytteisten autojen arvo on noussut jo tuon junakeulan pyynnin verran - 911:ssä ihan vaan odottamalla, muissa juukelinmoisella työmäärällä. Tommonen 80-lukuinen 911 on muuten vähän kehno harrasteauto ropaajalle. Niissä tuppaa olemaan turhan vähän tekemistä, jos DME-releen vaihtamista tai ovikotelojen jatkuvaa korjaamistarvetta ei lasketa. Quote
Essi Posted June 13, 2015 Posted June 13, 2015 (edited) En ole enää Junakeulaa ostamassa, enkä omaani myymässä, mutta kun noin vuonna 2007 ostin oman ’61 Umppariprojektin suht kovapeltisenä ensimmäiseltä omistajalta alle 80tkm ajettuna, niin Nettiauton hinnat olivat silloin jo mielestäni lähteneet käsistä, vaikka olivatkin moninkertaisesti alhaisempia nykytilanteeseen verraten. Ostin projektin pitkälti vain siksi, että se oli halpa - muutamia satasia vain ja sijaitsi lähellä. Oli muuten täsmälleen samanhintainen ja kuntoinenkin, kuin tuo viimeksi mainittu Nettiauton 22TEUR hintalapun EPH-33. Kaveri kun osti sen silloin samasta ladosta. Jos en halpaa kovapeltistä Junakeulaa olisi silloin löytänyt, niin olisin ehkä todennäköisesti tyydyttänyt pakukuumettani jollain FordGMChrysler-sukuisella 60/70-lukulaisella hyötyajoneuvolla. Niissä uskon olevan enemmän hyviä teknisiä ominaisuuksia, mukavuutta ja viripotentiaalia samankaltaisessa hassun näköisessä ja lapsia naurattavassa ulkokuoressa, mutta aihiot ovat jostain kumman syystä paljon Junakeuloja halvempia. Junakeulaani olen rakentanut sellaisella ajatuksella, että pari tonnia siihen saa paukuttaa harrasterahaa vuodessa ja silti vielä voisi saada omansa pois. Jonain vuonna meni enemmän, jonain vähemmän, mutta keskiarvo lienee vielä aika lähellä. Hieman kyllä voisi hävettää pyytää siitä nyt sen mukaista summaa, mutta toisaalta vallitsevan hintatason mukaan se olisi silti vielä halpa. Onneksi ei tarvitse alkaa myymään. Rakentelun ja rahan törsäämisen seurauksena autoni on nyt erittäin paljon itselleni mieleinen harrasteauto, joten olen kohtalooni hyvin tyytyväinen. Lisäksi välillä voi kiusata omaisia ja työkavereita arvuuttelemalla heiltä, että arvatkaapas, mikä mahtaisi olla tontin/parkkipaikan kallein auto, jos myymään ruvettaisiin. J Edited June 13, 2015 by Essi 6 Quote
Ketsa Posted June 14, 2015 Posted June 14, 2015 Tuolla hinnalla saa jo ihan komian ja toimivan 911 Porschen!!! Onhan kansanauton hinnat pompsahtaneet aika hiumasti verrattuna "urheiluautoihin". Minun mielestä possuja ja ilmavolkkareita ei voi verrata 1:1 vain myyntihintojen perusteella. Oikeiden (en siis tarkoita mitään coupe-audeja) possujen osat kun ovat merkittävästi kalliimpia. Köyhällä on varaa ostaa huono ilmavolkkari ja ylläpitää sitä vaikkapa käyttöautona, mutta huonon possun ylläpitämiseen käyttöautona ei köyhällä ole varaa, ei sitten mitenkään... Quote
WhiteWagen Posted June 23, 2015 Posted June 23, 2015 Junakeulojen arvoon vaikuttaa ns. "maailmanmarkkkinahinnat" Niin kauan kuin kysyntä ja tarjonta on globaalia, ja autolla on laaja tunnettavuus ja ennen kaikkea haluttavuus, hinnat pysyy tai ei ainakaan romahda. Tuskin moni muu automalli on niin haluttu. Varsinkaan "arkiauto"! Kuplat pysyvät kohtuullisina, kun tarjontaa on niin paljon. Silloin, kun itse aloin haluta junakeulaa, ei ollut oikein tarjokkaita. Ostin projektin, ja aika kalliiksihan se tulee. Jos juniksen laitto raadosta helmeksi olisi edullista, niin kyllä ne "vaiheessa" olevat projektit tulisi nopeammin valmiiksi. Vuosien työ ja monet jää kesken odottelemaan uutta innnostusta tai seuraavaa harrastajaa. Viimesenä vaan ei vähäisimpänä, varaosien saanti (uustuotanto) mahdollistaa kunnostuksen. Ellei näin olisi, jäljellä olevien autojen arvo romahtaisi, kun niitä ei voisi pitää kunnossa. Quote
-tipi- Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 (edited) Ei näytä touhu rauhoittuvan. Edited January 22, 2017 by -tipi- 4 Quote
Etelän Hetelmä Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 Joo. Finanssikriisin jälkihoidon myötä maailmassa velloo aika paljon rahaa. Osa rahasta sijoitetaan autoihin, jotka siten siirtyvät pois varsinaisesta harrastuskäytöstä keräilijöiden talleihin odottamaan mahdollista arvonnousua. 2 Quote
Stidi Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 Nettitarinoiden mukaan ei ole edes alkuperäinen 21-window toi barrett jacksonilla myyty. Hullu hinta, aito tai ei. Quote
Anpu Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 Kindigin tekemä joka selittää paljon hintaa. Quote
NO H2O Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 Juu... Kaksi kuuluisaa tekijä ja auto kun kohtaavat, siitä se hinta koostuu... Quote
GT78 Posted January 22, 2017 Posted January 22, 2017 Ja huutokaupoissa kun kaksi sellasta kohtaa jotka tuon on halunneet niin lompakko on auki niin kauan että se saadaan. Tunteet ohittaa järjen tunnetusti.. Quote
mikan Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Eipä näyttänyt mobile.de:ssä olevan kuin pari junakeulaa myynnissä ja niistäkin toinen Suomessa. Mutta hämmästyttäviä hintoja saksasssa pyydetään pallokeuloista! Joko on liian myöhäistä ostaa pallokeuloja varastoon ja myydä ulkomaille? :-) t. Mika Quote
Urbantoy Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 (edited) osta kaikki suomesta ja rupee shippaan niitä ulos.. En ite enää ostais (lue, välttämättä pystyis jos jonkun jären pitäs päässä, mullahan ei tunnetusti sitä ole ja sekinhän on ihan tunnetusti muutama sanonut kaveripiiristä, jos niitä on) Walasta jos hinnat on mitä on.. Mun kuntoinen läskimaha ois melko kallis nyt ku viis vuotta on kulunut.. Ja sillä ei ole muuta tehty kuin tontitettu ja ajettu.. sen kuntoset on harvassa Edited March 18, 2018 by Urbantoy Quote
Guest vellus Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 2 hours ago, mikan said: Eipä näyttänyt mobile.de:ssä olevan kuin pari junakeulaa myynnissä ja niistäkin toinen Suomessa. Mutta hämmästyttäviä hintoja saksasssa pyydetään pallokeuloista! Joko on liian myöhäistä ostaa pallokeuloja varastoon ja myydä ulkomaille? :-) t. Mika Mobile.de:ssä 227kpl juniksia myynnissä kun äsken katsoin Quote
Urbantoy Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 Haku kriteerit ollut vituillaa jos vain kaks löyty.. mäkin hain, ei löytynyt yhtään ku laitoin että ilmanen ja näyttelykuntonen(no eihän niitä ollut mutta sinnepäin alasvetovalikosta) Quote
tolvana Posted March 18, 2018 Posted March 18, 2018 About sata junista hintahaitari 9999-189900€, vaan oli t34 ghiiojakin kymmenkunta mikä on paljon suhteessa valmistusmäärään, 411 ja 412 on ne raret ja siihenkin on syynsä. Selasin siis läpi kaikki pre 1970 volkswagenit... Quote
mikan Posted March 19, 2018 Posted March 19, 2018 No kettu! Oli lipsahtanut vähän väärin hakuaehdot, sori siitä. :-) Noo, yhtä kaikki, hämmästelin kuitenkin pallokeulojen hintapyyntejä. Kovia ovat. t. Mika Quote
NO H2O Posted March 19, 2018 Posted March 19, 2018 Hakusanaksi kun laittaa vielä "westfalia" niin saa pitää kaksin käsin pöydän reunasta kiinni että kestää tuolilla... ;-) 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.