EetuP Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 1 hour ago, Tanhis said: Ikävä sanoa mutta tähän vastakappaleeseen ei taida olla oikotietä onneen. Eli ei muutakuin peltiin reikä uuden vastakappaleen kehikon rakennus vanhan pettäneen tilalle ja kenties vastakappaleen onginta pilarin pohjalta ja sitten pelti takaisin kasaan hitsaamalla. Ei ole siitä on kyse, että se olisi ruosteessa, vaan joku on tarvinnut sen palikan joskus. Pähkäilen sitä, millä ton palikan saa pois ja paikalleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 35 minutes ago, EetuP said: Ei ole siitä on kyse, että se olisi ruosteessa, vaan joku on tarvinnut sen palikan joskus. Pähkäilen sitä, millä ton palikan saa pois ja paikalleen. Siis luultavasti se on siellä pilarin pohjalla. Ja tosiaan hitsaushommiksi menee poisottamisen ja takaisinlaittamisen kanssa. Quote Link to comment
EetuP Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 4 minutes ago, Tanhis said: Siis luultavasti se on siellä pilarin pohjalla. Ja tosiaan hitsaushommiksi menee poisottamisen ja takaisinlaittamisen kanssa. Voi prkl. 😥 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 Saattaa kyllä muistkin tehdä tepposet, kun ei hetkeen ole kuplaa ollut kun on noita muita härveleitä. Mutta anyway jos siihen käsiksi pääsee niin etuluukun alta sieltä tuulilasille tulevan putken takaa. Quote Link to comment
EetuP Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 (edited) Ei näy, ei tunnu siellä pohjalla. Kori on hyvinkin ehjä, ni siksi luulen että joku on tarvinnut sen, eli mun järjellä sen saa sieltä pois ilman väkivaltaa. Edited April 21, 2020 by EetuP Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 (edited) 23 minutes ago, EetuP said: Ei näy, ei tunnu siellä pohjalla. Kori on hyvinkin ehjä, ni siksi luulen että joku on tarvinnut sen, eli mun järjellä sen saa sieltä pois ilman väkivaltaa. Muistini mukaan ylemmät ja alemmat saranan vastakappaleet ovat (ainakin paksutolpassa) kiinni samalla tavalla pilarissa, eli pienten keskikohdasta pistehitsattujen pellinlipareiden takana. Ylemmän vastakappaleen saa pois taittamalla liparetta ja vetämällä sen pois, alemman saisi samalla tavalla jos pilarin jalkatilan puolta ei olisi. Nuo lipareet on kiinnitetty verraten heikosti pistehitsein eli periaatteessa se liparekin voi olla irronnut. Ja vaikka lipare olisi vielä paikallaan, vastakappaleen pujottaminen paikalleen ei onnistune ilman kotelon avaamista. Voisiko se vastakappale olla vain pyörähtänyt sellaiseen asentoon että sitä ei näe oven kiinnityspulttien reijistä? Edited April 21, 2020 by Paksu-Tolppa Quote Link to comment
EetuP Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 Kiitos ja anteeksi. Nyt sain tilaa sen verran, että näen. Se on pelkästään tommosilla peltilipareilla kiinni. En löydä toista sieltä pilarista, joten irrotan ton tiputtamatta ja teen peilikuvan. Quote Link to comment
x-pj Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 Mulla on tälläinen kamera. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/tarkastustyokalut/tarkistuskamera-usb-2000034725 Siitä on joskus apu tutkiessa ahtaita paikkoja. Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted April 21, 2020 Share Posted April 21, 2020 (edited) 1 hour ago, EetuP said: Kiitos ja anteeksi. Nyt sain tilaa sen verran, että näen. Se on pelkästään tommosilla peltilipareilla kiinni. En löydä toista sieltä pilarista, joten irrotan ton tiputtamatta ja teen peilikuvan. Onkohan ylä- ja alasaranoiden vastakappaleissa sama jako eli ovatko identtisiä? Sattuukohan tuo (kuvat alla) olemaan oikea, mustaakseni peräisin 1965-1966 Kuplasta. Vaakasuunnassa reikien etäisyys n. 40 mm (mitattuna reikien keskeltä) ja n. 31 mm. Pystysuunnassa reikien etäisyys n. 35 mm. Kierteet näyttävät ehjiltä. Peilikuvissahan on eroa vain tuon jyysteen jossa on kierre osalta. Löytyi vain tämä yksi. Jos on oikeanlainen niin voisin vaikka lähettää tuon kirjepostina. EDIT: Taitaa olla minun kuvissa kappale ylösalaisin sinun kuvaan nähden. YV / O4O54O736neljä Edited April 21, 2020 by Paksu-Tolppa Quote Link to comment
EetuP Posted April 24, 2020 Share Posted April 24, 2020 Mites tää homma oikeaoppisesti tehdään? Ja kierre tuolla akselin päässä ei taida olla normi M8? Ostin avatun paketin ja pultit puuttuu. Quote Link to comment
Ramska Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 Kasaamassa kuplan pallonivel-etuakselia. Mitä rasvaa pallonivelien ja epäkeskomutterin kartioihin tulisi laittaa? Vai kuuluuko joka paikkaan ollenkaan? Sen verran ryytyneitä näyttää kaikki vanhat asennukset olevan. Muissa autoissa, lähinnä koiranluita vaihtaessa, olen käyttänyt kuparivaseliinia.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
x-pj Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 15 minutes ago, Ramska said: Kasaamassa kuplan pallonivel-etuakselia. Mitä rasvaa pallonivelien ja epäkeskomutterin kartioihin tulisi laittaa? Vai kuuluuko joka paikkaan ollenkaan? Sen verran ryytyneitä näyttää kaikki vanhat asennukset olevan. Muissa autoissa, lähinnä koiranluita vaihtaessa, olen käyttänyt kuparivaseliinia. Sent from my iPhone using Tapatalk Kyllä sinne jotain liukastetta kannattaa laitta, jotta on helpompi purkaa. Kuparitahnaa on hyvä. 1 Quote Link to comment
mikasa Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 (edited) Minkä kokonen sylinteri tohon kuuluisi? Työntömitta näyttää tuolta kohdalta 89.5mm. Vai oiskos pitäny mitata tuosta huullooksesta..siitä mitta isompi. Edited April 28, 2020 by mikasa Quote Link to comment
Tutkija Posted April 28, 2020 Share Posted April 28, 2020 1200cc tai 1300cc sylinterit sopii ja mitta on oikeesti 90mm Quote Link to comment
JM Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 On 4/24/2020 at 7:22 PM, EetuP said: Mites tää homma oikeaoppisesti tehdään? Ja kierre tuolla akselin päässä ei taida olla normi M8? Ostin avatun paketin ja pultit puuttuu. Tuuma mitotuksen pultti. Quote Link to comment
Rusakkoporo Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 Aloin vaihtaa tiivisteitä ja innoissani revin noi alumiinilistat pois vanhoista, enkä huomannut kattoo miten päin toi päät yhdistä klipsi oli. Eli siis meneekö toi koukkupää tonne tiivisteuraan vaiko noin päin kun kuvassa? Googlettamalla löysin vain ristiriitasia vastauksia. En tiedä onko tolla asennolla kauheesti seksuaalista merkitystä mutta kiva kun menis niinku kuuluis. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Onko tää kurvi CT, WBX (kaasari), vai jostakin ihan muusta? Quote Link to comment
mikasa Posted May 9, 2020 Share Posted May 9, 2020 Jarrusylintereissä ilmoitetaan koko esim. 20mm, onko tuo mitta männän halkaisija? Quote Link to comment
tijula Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Mikä on tämä liitin AR-koneessa ja minne sen kuuluu mennä? Johdon toinen pää menee vauhtipyörän taakse ja siellä on ilmeisesti joku anturi. Quote Link to comment
tijula Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 Vastailen itse itselleni. Todennäköisesti anturi kertoo TDC:n ja tieto pitäisi mennä diagnostiikkapistokkeeseen. Missä ko. liitin pitäisi olla, niin siitä ei ole toistaiseksi tietoa. Koneen käynnin kannalta ilmeisesti täysin tarpeeton juttu. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 7 hours ago, tijula said: Vastailen itse itselleni. Todennäköisesti anturi kertoo TDC:n ja tieto pitäisi mennä diagnostiikkapistokkeeseen. Missä ko. liitin pitäisi olla, niin siitä ei ole toistaiseksi tietoa. Koneen käynnin kannalta ilmeisesti täysin tarpeeton juttu. Omissa koneprojekteissa se on jätetty pois...ei ole aiheuttanut ongelmia. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 12 hours ago, tijula said: Mikä on tämä liitin AR-koneessa ja minne sen kuuluu mennä? Johdon toinen pää menee vauhtipyörän taakse ja siellä on ilmeisesti joku anturi. Jos jostain löydät alkuperäisen diagnostiikka koneen niin silloin tuo olisi hyvä olla paikallaan. Mutta 99,9% tapauksissa täysin turhake ja anturin voi korvata vaikapa muovitulpalla. Quote Link to comment
x-pj Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 7 hours ago, tijula said: Vastailen itse itselleni. Todennäköisesti anturi kertoo TDC:n ja tieto pitäisi mennä diagnostiikkapistokkeeseen. Missä ko. liitin pitäisi olla, niin siitä ei ole toistaiseksi tietoa. Koneen käynnin kannalta ilmeisesti täysin tarpeeton juttu. Juuri noin. Muistaakseni pistoke on tulipellissä vasemmassa yläkulmassa. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 On 5/4/2020 at 8:43 PM, Rusakkoporo said: Aloin vaihtaa tiivisteitä ja innoissani revin noi alumiinilistat pois vanhoista, enkä huomannut kattoo miten päin toi päät yhdistä klipsi oli. Eli siis meneekö toi koukkupää tonne tiivisteuraan vaiko noin päin kun kuvassa? Googlettamalla löysin vain ristiriitasia vastauksia. En tiedä onko tolla asennolla kauheesti seksuaalista merkitystä mutta kiva kun menis niinku kuuluis. Ite laittasin just toisin päin kuin mitä kuvassa on menossa. Quote Link to comment
x-pj Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 Minä kyllä laitoin tuon pätkän päällimmäiseksi. Siihen sopi kokonsa puolesta ja oli helpompin asentaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 13, 2020 Share Posted May 13, 2020 x-pj, puhe on lipareen koukusta, ei siitä kumpi tulee kumman sisään. 1 Quote Link to comment
Kahviäijä Posted May 14, 2020 Share Posted May 14, 2020 Hey, onko muilla tullut tankin suodatinta vaihtaessa vastaan tällästä tankinlähtöä kuin jaetussa kuvassa? https://aircooled.fi/tuote/1394/polttoainetankin-lahtoputkisarja-t12-861479 Tollasen lähtösarjan oon tilannut tilalle mutta multa puuttuu ainakin kiinnitysmutteri. Eli mitähän mä nyt teen? en tiiä uskallanko vaan vääntää tosta lähdöstä, näyttää kiinteältä eli silloin tässä ei varmaan oo sitä tankin sisäistä suodatinta? Vai onko jollain varmaa tietoa että kyseessä on vaihdettavia osia ilman juottamista? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 9 hours ago, Kahviäijä said: Hey, onko muilla tullut tankin suodatinta vaihtaessa vastaan tällästä tankinlähtöä kuin jaetussa kuvassa? https://aircooled.fi/tuote/1394/polttoainetankin-lahtoputkisarja-t12-861479 Tollasen lähtösarjan oon tilannut tilalle mutta multa puuttuu ainakin kiinnitysmutteri. Eli mitähän mä nyt teen? en tiiä uskallanko vaan vääntää tosta lähdöstä, näyttää kiinteältä eli silloin tässä ei varmaan oo sitä tankin sisäistä suodatinta? Vai onko jollain varmaa tietoa että kyseessä on vaihdettavia osia ilman juottamista? En muista miten noi palliksissa olivat, mutta sen verran kiinteältä näyttää että jos se ei tuolta vuoda niin jättäisi paikalleensa. Quote Link to comment
non-hippy Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 12 minutes ago, Tanhis said: En muista miten noi palliksissa olivat, mutta sen verran kiinteältä näyttää että jos se ei tuolta vuoda niin jättäisi paikalleensa. Kahdenlaisia palliksen tankkeja olen nähnyt. Vanhemmissa toi irroitettava liitin ja uudemmissa kiinteästi tankin pohjassa oleva. Ei kannata vääntää. Quote Link to comment
Kahviäijä Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Tätä vähän epäilinki, pitänee laittaa tohon heti tankin lähdön viereen sellanen muovinen tarvikesuodatin, olis ees jonkinlaine suodatus. Quote Link to comment
vwagen Posted May 15, 2020 Share Posted May 15, 2020 Sellainen siellä on ollut alunperinkin,tai siis nuo pienet suorat tarvikesuodattimet ovat kopioita alkuperäisestä VW suodattimesta.. Quote Link to comment
Twn Cornet Posted May 17, 2020 Share Posted May 17, 2020 Kuplassani -66 1300 solex 30 pict 1 kaasuttimessa on yhden ruuvin alla alumiininen pellin soiro jossa on jotakin numeroita ( voi olla kirjaimiakin) Mitä tieto tai tarkoitusta noilla numeroilla on. Quote Link to comment
hpa Posted May 17, 2020 Share Posted May 17, 2020 Se on kaasuttimen tyyppikilpi. Quote Link to comment
jarkki86 Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 Mikä jakaja kuuluu pict 34-3 kaveriksi, käykö esim nykyinen. Jur4 0 231 137 039 111 905 205 aa Vai meneekö (taas) ostohommiksi? Quote Link to comment
Zigzag Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 Olisiko tuosta apua. http://members.trainorders.com/android/temp/CarbBaseFlangeNumbersA.doc Quote Link to comment
Amatööri Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 Mulla on työn alla 74:n vaihdelaatikon kannatinkumien vaihto. Millä opilla tuon etukannakkeen saa irti? Laatikkoa pitäs saada rutkasti taaksepäin, mutta paljonko on tarpeeksi? Mulla on kone irti, mutta edelleen auton alla ja sen pitäs kai riittää tässä tapauksessa vai onko se uitettava alta pois? Quote Link to comment
sinttis Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 As21 merkintä lohkon kyljessä. Laturinjalan alla kierrätys merkki ja uusi stanssi ab? Sylinterin sisähalkaisija 77. Takakannakepaikat löytyy. En tiedä onko auottu moottoria jälkeenpäin. Onkohan 64 iskulla? Sylinterin päät ns. Kauluksella. Onko ollut 69 iskulla 77mm sarjoja? Quote Link to comment
jmatto Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 1300 (1286) kuutioinen on juuri 77 millisillä männillä ja 69 iskulla. 1 Quote Link to comment
metake Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 Mulla on työn alla 74:n vaihdelaatikon kannatinkumien vaihto. Millä opilla tuon etukannakkeen saa irti? Laatikkoa pitäs saada rutkasti taaksepäin, mutta paljonko on tarpeeksi? Mulla on kone irti, mutta edelleen auton alla ja sen pitäs kai riittää tässä tapauksessa vai onko se uitettava alta pois?Vetariputket kannattaa irrottaa jousilatoista, muuten on aika tiukka vääntää laatikkoa tarpeeksi taaksepäin, ja tietysti vaihteensiirtotanko takapenkin alta luonnollisesti..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.