Twn Cornet Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 Vanhoissa 6v tyhjäkäynnin mangeettiventtiilin päässä on pieni ruuvi (noin 3mm) Miksi siinä on se ruuvi. ? Quote Link to comment
Kharon Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 7 hours ago, Twn Cornet said: Vanhoissa 6v tyhjäkäynnin mangeettiventtiilin päässä on pieni ruuvi (noin 3mm) Miksi siinä on se ruuvi. ? Oikein vanhoissa oli johdotkin ruuveilla kiinni (siis ulkopäässä) ja siis jossain siellä ruuvin alla reikä johon johto tulee. Vähän uudemmissa on lattaliittimet ajamassa samaa asiaa. Jos se ruuvi on sisäpäässä niin sitten pitää nostaa kädet pystyyn, ei tietoa. Quote Link to comment
Twn Cornet Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 9 hours ago, Kharon said: Oikein vanhoissa oli johdotkin ruuveilla kiinni (siis ulkopäässä) ja siis jossain siellä ruuvin alla reikä johon johto tulee. Vähän uudemmissa on lattaliittimet ajamassa samaa asiaa. Jos se ruuvi on sisäpäässä niin sitten pitää nostaa kädet pystyyn, ei tietoa. Tuossa kuvassa näkyy tuo ruuvi nr 2. (sain jo vastauksen joten asia selvisi minulle ) Quote Link to comment
Kharon Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 1 hour ago, Twn Cornet said: Tuossa kuvassa näkyy tuo ruuvi nr 2. (sain jo vastauksen joten asia selvisi minulle ) Katos, tuommoista ei ole nähtykään aikaisemmin. Kiitos kuvasta. 1 Quote Link to comment
Vainika Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 Onkos kokemuksia 92mm thick wall sylintereistä? Saako tehtyä "luotettavan" miedon katumoottorin vai onko syytä pysyä suoraa 90.5mm sylintereissä? Quote Link to comment
Tutkija Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 1 hour ago, Vainika said: Onkos kokemuksia 92mm thick wall sylintereistä? Saako tehtyä "luotettavan" miedon katumoottorin vai onko syytä pysyä suoraa 90.5mm sylintereissä? Saa luotettavan vaikka tiukemmankin katumoottorin. Tai luotettavan kisamoottorinkin. 1 Quote Link to comment
Vainika Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 1 hour ago, Tutkija said: Saa luotettavan vaikka tiukemmankin katumoottorin. Tai luotettavan kisamoottorinkin. Kiitos näillä tiedoilla eteenpäin kone hommaa. Quote Link to comment
Jodde Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 On 11/4/2020 at 8:52 PM, mikko k said: Kolmossylinterin vasempaan ylänurkkaan. Eli kuljettajan puolen etummainen ylhäällä. Pitääkö tämä jäädä saman pituiseksi kuin noi muut keskipitkät vai kuuluuko jäädä yhtä ulos kun muut pitkät? Quote Link to comment
mikko k Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 43 minutes ago, Jodde said: Pitääkö tämä jäädä saman pituiseksi kuin noi muut keskipitkät vai kuuluuko jäädä yhtä ulos kun muut pitkät? Samanpituiseksi kuin muut keskipitkät, eli uloimmaiset ylänurkissa. Muut pitkät tulee alariveihin ja lyhyimmät keskimmäisiin ylös. Quote Link to comment
Jodde Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 7 minutes ago, mikko k said: Samanpituiseksi kuin muut keskipitkät, eli uloimmaiset ylänurkissa. Muut pitkät tulee alariveihin ja lyhyimmät keskimmäisiin ylös. Kiitos, taitaa olla toi casesaveri liian paljon ulkona enkä saa sitä pitkä pinna pulttia tarpeeksi sisään. Missä tän saisi korjattua, kun ei omat sepän taidot riitä siihen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 Jos koesovitat pyttyjä, kansia ja keinuvipuja paikalleen, niin näet onko pidemmälle jäävästä pinnapultista edes mitään ongelmaa, tuskin tässä tapauksessa. Pultin pituus ei oo ihan nöpönuukaa - ellet oo tekemässä tosi kapeaa konetta (ts. paljon lasketut kannet) joissa pinnapultin pää voi alkaa ottaa kiinni keinuvipuihin. Tässä tapauksessa varmaan hyvinkin teoreettinen ongelma. Pinnapulttia voi lyhentää ihan vaikka rautasahalla / rälläkällä. Toinen mikä kannattaa tarkastaa, on se, että pytyt menee pohjaan asti lohkoon, kun toisinaan ne jää lohkon vastepinnastaan kantamaan just näihin casesavereiden ulommas jääneisiin päihin. Sitten vaan pytystä vingulla tai viilalla siihen vastepintaan pieni väistö casesaverin kohdalle. 2 Quote Link to comment
mikko k Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 1 hour ago, Jodde said: Kiitos, taitaa olla toi casesaveri liian paljon ulkona enkä saa sitä pitkä pinna pulttia tarpeeksi sisään. Missä tän saisi korjattua, kun ei omat sepän taidot riitä siihen. Tuohon voi nyt laittaa samanmittaisen kuin muissakin ylänurkissa. Ellei itsellä ole niin palstalta varmaan löytyy. Ja noi vastepinnat kannattaa tarkistaa kuten Puavo tuossa edellä mainitsi. 1 Quote Link to comment
jupsu Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Tyhmä kysymys, mutta kun ei vaan enään itse muista kun ei ole tullut jakajien kanssa pelattua hetkeen. Kumpi napa tässä bilteman puolassa olikaan plussa ja kumpi miinus? Niitä kun ei ole millään merkattu. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Ei sillä ole väliä kumpaan kumman laittaa. Quote Link to comment
jupsu Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 56 minutes ago, Matti-Pekka said: Ei sillä ole väliä kumpaan kumman laittaa. Ok, kiitos. Hieman arvelin että sillä ei mitään väliä ole, mutta kun en vain enään muistanut. Quote Link to comment
avut_on Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Kysytääs taas tyhmiä, niin säästyy aikaa ja ärräpäitä... Pitäis vaihtaa alapallonivelen suojakumi. Millä kikalla saan tuon tapin läpi reiästä, jotta pääsen kumiin käsiksi? Mitä kaikkea pitää avata / irroittaa? Quote Link to comment
peruskallio Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Ei siitä mitään tarvitse lisää irroittaa, ehkä iskari jos haluaa paremmin liikevaraa. Itse olen nuo irroittanut lyömällä porakiilan sinne ala ja yläpallon mutterien väliin, on kartiolla reiässä kiinni. Laita mutteri löysälle takaisin suojaksi. myydäänhän tarkoitukseen oikeitakin työkaluja, mutta onnistuu noinkin. 1 Quote Link to comment
avut_on Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Kiitoksia! Tätä vähän epäilinkin. On vaan niin pirun tiukassa, että päätin tarkistaa ennen turvautumista kovempaan väkivaltaan. Quote Link to comment
Viltsu Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Minä olen aina tunkilla avittanut rumpua/napaa ylös päin, niin lopsahtaa alempi irti. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 Voipi olla ettei tarvitse muutakuin pajavasaralla reilun kopautuksen tuohon olka-akselin kylkeen missä kartio kiinni. Quote Link to comment
jarkki86 Posted May 19, 2022 Share Posted May 19, 2022 (edited) Nyt olisi tulossa weber ict34 kaasarit nurkkiin. Olisiko kenelläkään tietoa sopiiko noihin paikalleen/tilan puolesta teollisuuskoneen öljykylpysuodattimet?(jos ei niin mitkä käy, 30hp?) Kuplaan olisi mahdutettava. Imusarjoina ovat cb:n valmisteet jotka tuovat kaasarit uudemman mallin puhallinkopan torvien sivuille. Edited May 20, 2022 by jarkki86 Quote Link to comment
Ruby Red Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Kuulostaako tämä laakerivialta? video-1654897471.mp4 Quote Link to comment
Tutkija Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 Pyöritä toiseen suuntaan niin ei hiilet ahdista vastaa tai ota hiilet irti kollektorista. Muuten ei pysty sanomaan onko laakerivikaa. Mut epäilisin et on laakerivikaa kun pysähtyy noin nopeesti. Quote Link to comment
Ruby Red Posted June 11, 2022 Share Posted June 11, 2022 Tälläistä rororo ääntä se piti käydessä. video-1654927736.mp4 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2022 Share Posted June 13, 2022 Voihan siellä myös puhallin ottaa puhallinkoppaan kiinni. Quote Link to comment
JRi Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 En löytänyt hakutoiminnolla oikein vastaavasta vaivasta keskustelua… mutta kyseessä pallokeulan voimansiirron jyrinä kun veto päällä. Toiseen suuntaan (oikealle) kääntäessä katoaa täysin, ja siis käytännössä suoralla tieosuudella pienellä ratin käännöllä saa jyrinän esiin ja pois. Voiko vetarin nivel aiheuttaa moisen äänen vai pitääkö lähteä etsimään syytä syvemmältä askista (tai muualta). Alusta on vakiokorkuinen, samoin kone ja laatikko vakiota. Kytkin vaihdettu nykyaikaiseen 700km sitten… Quote Link to comment
x-pj Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 59 minutes ago, JRi said: En löytänyt hakutoiminnolla oikein vastaavasta vaivasta keskustelua… mutta kyseessä pallokeulan voimansiirron jyrinä kun veto päällä. Toiseen suuntaan (oikealle) kääntäessä katoaa täysin, ja siis käytännössä suoralla tieosuudella pienellä ratin käännöllä saa jyrinän esiin ja pois. Voiko vetarin nivel aiheuttaa moisen äänen vai pitääkö lähteä etsimään syytä syvemmältä askista (tai muualta). Alusta on vakiokorkuinen, samoin kone ja laatikko vakiota. Kytkin vaihdettu nykyaikaiseen 700km sitten… Voi olla pyöränlaakeri Quote Link to comment
JRi Posted July 6, 2022 Share Posted July 6, 2022 7 minutes ago, x-pj said: Voi olla pyöränlaakeri Siltä se kuulostaa mutta tuo että kuuluu vain kun veto on päällä 🤔 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 7, 2022 Share Posted July 7, 2022 Vetarit on molemmista päistä ihan vaan pulteilla kiinni pyörännavassa sekä vaihteistossa. Irrotus, putsaus ja rasvaus. Helppo huolto. Itse tein saman Toukokuussa kun äänsi. Quote Link to comment
JRi Posted July 7, 2022 Share Posted July 7, 2022 1 hour ago, Kemin Karavaanari said: Vetarit on molemmista päistä ihan vaan pulteilla kiinni pyörännavassa sekä vaihteistossa. Irrotus, putsaus ja rasvaus. Helppo huolto. Itse tein saman Toukokuussa kun äänsi. Kiitos. Minkälaista ääntä piti? Meillä tosiaan pitää kunnon jyrinää... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 7, 2022 Share Posted July 7, 2022 3 hours ago, JRi said: Kiitos. Minkälaista ääntä piti? Meillä tosiaan pitää kunnon jyrinää... Aika vastaavat oireet kun sinulla ja tuli aika ykskaks. Uudet rasvat ja ollut hiljaa parituhatta kilsaa. Quote Link to comment
JRi Posted July 10, 2022 Share Posted July 10, 2022 On 7/7/2022 at 1:51 PM, Kemin Karavaanari said: Aika vastaavat oireet kun sinulla ja tuli aika ykskaks. Uudet rasvat ja ollut hiljaa parituhatta kilsaa. Tällä kertaa vika ei ollut vetarin- eikä pyörän laakereissa, vaan takanavan pultti oli (edellisen omistajan jäljiltä) löysällä ja pikkuhiljaa syönyt itselleen enemmän ja enemmän ”pelivaraa”. Uusi kruunumutteri + oikea momentti poisti jyrinän ja taas voi nauttia pelkästä tuulen suhinasta ohjaajan paikalla 😊 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 11, 2022 Share Posted July 11, 2022 22 hours ago, JRi said: Tällä kertaa vika ei ollut vetarin- eikä pyörän laakereissa, vaan takanavan pultti oli (edellisen omistajan jäljiltä) löysällä ja pikkuhiljaa syönyt itselleen enemmän ja enemmän ”pelivaraa”. Uusi kruunumutteri + oikea momentti poisti jyrinän ja taas voi nauttia pelkästä tuulen suhinasta ohjaajan paikalla 😊 Suosittelen tarkkailemaan löystyykö mutteri uudestaan. Näillä kun vähän ollut tapana uusia vika sitten kun se kerran on syönyt itsensä löysäksi ja jatkuva vika korjaantuu Navan/rummun ja kruunumutterin vaihdolla tai pahimmillaanvoi vaatia jopa nysän vaihdon. Quote Link to comment
JRi Posted July 11, 2022 Share Posted July 11, 2022 5 hours ago, Tanhis said: Suosittelen tarkkailemaan löystyykö mutteri uudestaan. Näillä kun vähän ollut tapana uusia vika sitten kun se kerran on syönyt itsensä löysäksi ja jatkuva vika korjaantuu Navan/rummun ja kruunumutterin vaihdolla tai pahimmillaanvoi vaatia jopa nysän vaihdon. Kiitos vinkistä, pitääpä tarkkailla. Voihan se 55 vuotta saada metallin väsymään… nyt tosiaan mutteri vaihdettu uuteen tarvike-malliin. Vanha oli varmaan orginaali kun isompaa kaliiberia Quote Link to comment
JRi Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 Kysellääs tällä kertaa sytytystulpista... Motonet tarjoaa tulppaa niin pitkällä kuin lyhyellä kierteelläkin pallokeulaan. Kun ei ole sen suurempaa kokemusta type1 moottoreista ja niiden kansista, niin onko oikeasti olemassa erilaisia kansia joihin toisiin menee pidemmällä kierteellä olevat tulpat? Quote Link to comment
-tipi- Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 On virikansia pidemmillä ja ohuemmilla tulpan kierteillä. Quote Link to comment
JRi Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 1 minute ago, -tipi- said: On virikansia pidemmillä ja ohuemmilla tulpan kierteillä. Mutta lähtökohtaisesti oletuksena perus VW-vakio kansi on siis lyhyellä kierteellä? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) 3 hours ago, JRi said: Mutta lähtökohtaisesti oletuksena perus VW-vakio kansi on siis lyhyellä kierteellä? Type1 koneessa kyllä. Type4 koneessa ei. Eli type1 kone pystyjäähdytyksellä, type4 kone päätyjäähdytyksellä. Pallista saanut molemmilla koneilla. Edited September 20, 2023 by Tanhis Quote Link to comment
SamiO Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 (edited) Jos on ihan outoa niin tarkennuksena ei sekota sitte type 3 koneeseen joka on type 1 mutta päätyjäähdytyksellä. Type 4 kone helppo tunnistaa pakoaukoista jotka on alaspäin, type1,3 jne eteen/taakse. Edited September 21, 2023 by SamiO Quote Link to comment
Tanhis Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 28 minutes ago, SamiO said: Jos on ihan outoa niin tarkennuksena ei sekota sitte type 3 koneeseen joka on type 1 mutta päätyjäähdytyksellä. Type 4 kone helppo tunnistaa pakoaukoista jotka on alaspäin, type1,3 jne eteen/taakse. Tietty palliksisssa ei type 3 konetta ole tehtaan puolesta ollut, mutta kait sellaisiakin sinne perään on nostettu. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.