Stidi Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Kyllähän näyttää sprintit hyvältä kolkissa. Historian tuntijat, missävaiheessa 60-lukua on sprintit lanseerattu, ajattelin vaan museokatsastusta? Kyllä noita nelipulttisia sprintstareja on empin kuvastossa ollut melko pian sen jälkeen kun muuttui kuplat yms nelipulttisiksi. Ei ihan vielä -67, mutta oisko -68-69. Quote Link to comment
jarkki86 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Tarvikehelman sovitusta...tuon paremmin ei saa istumaan. Sattui hieman tavallista enemmän muotopuoli osa. Taidanpa tehä ähtärin... Quote Link to comment
metake Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Vaikka Hämeessä ollaankin niin joissain talleissa sentään tapahtuu: https://youtu.be/NXrDzl-qSoE 8 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Itse vast'ikään saman tehneenä (Kotten huolsi venttiilikannet) oli mukavaa nähdä, että muutkin ovat ahertaneet! Quote Link to comment
Jorrma Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Aika paljon tunkkailtiin Hämeessä eestaas. Quote Link to comment
kuplatin Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 (edited) https://youtu.be/gKF6dcKjLJo no joo pikkusen jäätiin tosta, mutta siis kyllähän kaikki näkee et eihän siinä menny ku joku reilu neljä minuuttia, vai mitä toi video on pitkä. Edited January 13, 2017 by kuplatin Quote Link to comment
tolvana Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Ei tainnu mennä kun strömsöössä.... 1 Quote Link to comment
wp Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Maalarimestarin ehdotuksesta loimuisiin lasikuituosiin vedettiin korkean kuiva-ainepitoisuuden PUR- filler joka nyt hiottu ja pinnat odottavat hieman ohuempaa hiomavärikerrosta. Mielenkiintoinen ominaisuus ilmeni tuota "puuroa" ruiskuttaessa, se ikään kuin suli läpi kohdista joissa gelcoat- pinta oli puhki. Jouduin kittaamaan syntyneet rotankolot ennen kontrollivärin ruiskutusta ja pinnan hiontaa 240+320 karkeuksilla. 3 Quote Link to comment
MS940 Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Muutama viikko projektia takana. Vasemman alareunan parsimista. Kanavan uloin mutka varisi alas avatessa. Mietin hetken aikaa ratkaisua tähän ahtaaseen väliin. Heftasin siihen 40mm pakoputkikäyrän. Suoraa meni 20-30cm sisälle. Porasin puskurin kiinnikkeen irti. Varapyöräkotelon pohjaan tulee korjauspelti. Sen entinen korjaus ei ole puhki, kuten sivut mutta liian syvässä ruosteessa. Pohjaväriä entisistä maaleista puhdistettujen peltivanteiden päälle. Quote Link to comment
Mäki Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Virallinen maailmanennätys on reilusti alle minuutin. Osa tuosta mm-porukasta on vielä ihan iskussa, mutta osa on jo kuollut. Kävin kesällä ostamassa muutamat osat pk-seudulta ja mestarin hyllyltä löytyi rampit ja nostorauta. Toivottavasti osat päätyvät näyttelyyn maahantuojalle https://youtu.be/gKF6dcKjLJo no joo pikkusen jäätiin tosta, mutta siis kyllähän kaikki näkee et eihän siinä menny ku joku reilu neljä minuuttia, vai mitä toi video on pitkä. Quote Link to comment
Simon Templar Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Vaikka Hämeessä ollaankin niin joissain talleissa sentään tapahtuu: ihan pahaa tekee ku jäbät menee auton alle pelkän tunkin varassa. joo joo lähen pois valittamasta... Quote Link to comment
Paavuli Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 ihan pahaa tekee ku jäbät menee auton alle pelkän tunkin varassa. joo joo lähen pois valittamasta... Ja pahalta tuntuu kun kuplaa nostetaan moottorista. Vääntyy taka-aisat kun koko kikottimen paino on niiden varassa. Quote Link to comment
Jorrma Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Virallinen maailmanennätys on reilusti alle minuutin. Osa tuosta mm-porukasta on vielä ihan iskussa, mutta osa on jo kuollut. Kävin kesällä ostamassa muutamat osat pk-seudulta ja mestarin hyllyltä löytyi rampit ja nostorauta. Toivottavasti osat päätyvät näyttelyyn maahantuojalle Mut se on ihme kun ei keneltäkään löydy vhs tallenteena tota hommaa, itsekin vain töllötin sen sillon kun tuli telkkarista toi. Quote Link to comment
kuplatin Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 (edited) Ja pahalta tuntuu kun kuplaa nostetaan moottorista. Vääntyy taka-aisat kun koko kikottimen paino on niiden varassa.No VW's were harmed during the filming of this video.. Videosta ei näitä asioita vaan näe, time lapse hämää...auton alle ei missään tilanteessa menty ilman että se olisi turvallisesti pukeilla ja autoa myöskin nostettiin runkotunnelista niin optimi kohdasta kuin se näissä olosuhteissa mahdollista, ei koskaan moottorista. Tehäänkö niin et sä voisit Paavuli vaikka tulla poikkeen meillä joku päivä, niin näät ihan itse et miten se homma meni.. ;) Edited January 17, 2017 by kuplatin Quote Link to comment
Paavuli Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 No VW's were harmed during the filming of this video.. Videosta ei näitä asioita vaan näe, time lapse hämää...auton alle ei missään tilanteessa menty ilman että se olisi turvallisesti pukeilla ja autoa myöskin nostettiin runkotunnelista niin optimi kohdasta kuin se näissä olosuhteissa mahdollista, ei koskaan moottorista. Tehäänkö niin et sä voisit Paavuli vaikka tulla poikkeen meillä joku päivä, niin näät ihan itse et miten se homma meni.. ;) Sopii, voitte samalla tulla "heittämään" stroukkerin punasen konttiin. Ei mee ihan mm. nopeudella kun tilaa on -5mm jokapuolella... :) Quote Link to comment
Mazzem Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 (edited) Alkas sisusta oleen pikku hinkkausta vaille valmis. Ovi pahveihin vielä reiät puhkoa ja paikolleen. Samalla päivittyy sisusta mustaksi. Edited January 23, 2017 by Mazzem 1 Quote Link to comment
hpa Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Äsken kävin kääntämässä lämmitystä tallissa pienemmälle. 1 Quote Link to comment
jaraku Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 ilpuriin jotain pienta JA pysyvää. rattiputki on pitakäsittelyssä ja nuo pipari soirot menee autoon kuhan kerkeen tekeen juttuja valmiiksi. 1 Quote Link to comment
MU Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Ovaali sai nimensä mukaisen pakohuutajan. 14 Quote Link to comment
hpa Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Takaspoileria suunnittelin mutta ajoneuvo oli väärin päin. 2 Quote Link to comment
68teevee Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Työmaan ilmeisesti hankalimmat kohdat , lokasuojien ja kylkipellin väliset saumat sain valmiiksi . Oli kyllä yllättävän iso työ suunnitella/mittailla , leikata ja hitsuutella nuo kohdat . Seuraavaksi täytyis katon jäykisteet tehdä loppuun sisäpuolelta . 9 Quote Link to comment
Roope Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Alkaa tulla kiirettä tulevallekkin kesälle, mutta viimein on kori taas alustalla :) :) 12 Quote Link to comment
sleepercooler Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Alkaa tulla kiirettä tulevallekkin kesälle, mutta viimein on kori taas alustalla :) :) Herkkua herkkua, hieno jo nyt..... Quote Link to comment
mapping Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Viimistä päivää pohjavärissä. Alkaa tää kittiä ja pakkelia homma tympiin. Ikuisuus rojekti, pääsis joskus kasaan. Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Quote Link to comment
wp Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Maalarimestarin ehdotuksesta loimuisiin lasikuituosiin vedettiin korkean kuiva-ainepitoisuuden PUR- filler joka nyt hiottu ja pinnat odottavat hieman ohuempaa hiomavärikerrosta. Mielenkiintoinen ominaisuus ilmeni tuota "puuroa" ruiskuttaessa, se ikään kuin suli läpi kohdista joissa gelcoat- pinta oli puhki. Jouduin kittaamaan syntyneet rotankolot ennen kontrollivärin ruiskutusta ja pinnan hiontaa 240+320 karkeuksilla. Pohjatöissä on päästy nyt siihen vaiheeseen että irto-osiin on ruiskutettu tulevaa pintaväriä ennakoiva sävytetty pohjamaali. Ruiskumestarin mukaan ovat enää vesihiontaa vailla ennen pintaväriä, huomenna vielä pieni kittaus vasempaan takalokasuojankaareen niin saadaan ehkä korikin samaan sävyyn. 5 Quote Link to comment
Mäki Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Hoitaako Hese homman? Pohjatöissä on päästy nyt siihen vaiheeseen että irto-osiin on ruiskutettu tulevaa pintaväriä ennakoiva sävytetty pohjamaali. Ruiskumestarin mukaan ovat enää vesihiontaa vailla ennen pintaväriä, huomenna vielä pieni kittaus vasempaan takalokasuojankaareen niin saadaan ehkä korikin samaan sävyyn. Quote Link to comment
wp Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Hoitaako Hese homman?Mahdollisesti, pitää katsoa kuinka paljon roskaa tulee koemaalauksessa tuossa nykyisessä "uunissa"Ei ole valoiltaan ja ilmanvaihdoltaan paras mahdollinen, noihin pohjamaalauksiin kuitenkin riittävä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Sain tallin pikavisiitin aikana säikteltyä 1600 koneen käyntiin. Kävi oikein hienosti. Videota en tohkeissain muistanu ottaa... :) Käynnistäessä oli kuvan lisäks laitettuna käärmes kiinni.. 2 Quote Link to comment
KalleJ Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Paluu talliin värit pinnassa. 1 Quote Link to comment
MS940 Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Tässä parin viikon turaukset.. Päätin pelastaa etulokarin kaikesta huolimatta. Edellisviikonloppu olikin TIG hommaa, kun seoskaasu loppui. Hyvä sikäli, että vähensi hiomistarvetta. Muutenkin vähän vastusti mm yksi pikkurälläkkä tippui pöydältä ja katkesi. Sitten kun oli kaasua langansyöttö temppuili. Hitsausmaskista hajosi kaiken lisäksi muoviruuvi. Sain vihdoin hierottua kotelon pohjan korjauspalat ja laitettua ne kiinni sekä aukaisin sivut. Kyllä tämä kesäksi valmistuu, kunhan ei maalista välitä! Quote Link to comment
wp Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Korikin saatiin ruiskutettua, koekappaleena toiminut takahelma hiottiin 3M 800-karkeuksisella "nahkalla" ja tukityynyllä ja todettiin että riittää viimeistelyksi ennen värin ruiskutusta 2 Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Jotain paskaa tullu näperrelty... 1 Quote Link to comment
mapping Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Tulipa hieno väri ja pinta tuolla fillerillä. Pitäskö vielä miettiä pintamaalin väri uusiksi? Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote Link to comment
Geronimo Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Äsken kävin kääntämässä lämmitystä tallissa pienemmälle. Äsken kävin tallista hakemassa tarpeellista tavaraa ja samalla tarkistin lämpötilanteen sekä sen että The Paksu siellä talvehtii, oli - 13,5 tai sinnepäin. Ulkona - 15,8. Samanlaiset haalaritkin löytyy kuin em. videossa muttei silti tarkene... Ei tapahdu tallissa ennenku pakkanen raukeaa. :-) Quote Link to comment
wp Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Suojapaperit pois ja sisäpinnan epoksin tassutus ennen maalausta 2 Quote Link to comment
jaraku Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Jotain paskaa tullu näperrelty... mitäs näillä paskoilla on niinkun virka. hi hii..... Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 No ainakaan ei sas unohtaa niitä niinku niiden nimikin viittaa... ;) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Tulipa hieno väri ja pinta tuolla fillerillä. Pitäskö vielä miettiä pintamaalin väri uusiksi? Lakka päälle ja hyvä tulee =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.