-Alex- Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 6 hours ago, mikko k said: Juu kyllä. Kannesta lähtee 44mm päältä, sitte 50mm käyrä ja siitä 57mm loput. Dynossa sit joskus näkee että tuliko hitti vai huti.. 😁 Tossa mun Wasp Stage 2 on 41-44-48 koot, Stage 3:ssa tais olla kutakuinkin tuon kokoiset kans. 1 Quote Link to comment
wp Posted March 6, 2021 Share Posted March 6, 2021 Wasp stg 3 / 44.5, 50.8 ja 53.6mm karkeasti päältä mitattuna. Pituus poikkeaa aika lailla "perinteisestä" laipalta kollektoriin. 1 Quote Link to comment
mikko k Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Wasp olisi kiinnostanut, mutta kun jo kuvista näki että se ei sovi kuivasumppupumpun kanssa, niin unohdin sen. Quote Link to comment
x-pj Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 (edited) 40 minutes ago, mikko k said: Wasp olisi kiinnostanut, mutta kun jo kuvista näki että se ei sovi kuivasumppupumpun kanssa, niin unohdin sen. Mulla on wasp, joskin 2 Edited March 7, 2021 by x-pj Quote Link to comment
Mäki Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 7 minutes ago, x-pj said: Mulla on wasp, joskin 2 Testattiin pari vuotta sitten Solaksen penkissä Wasp kakkosta ja ainakaan pikkumoottorissa (2276 cc) sillä ei ollut mitään vaikutusta. Vertailukohtana on 2” Gene Bergin putkisto Quote Link to comment
mikko k Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 45 minutes ago, x-pj said: Mulla on wasp, joskin 2 Kolmella ulkoisella lohkolla pumpussa tilaa ei ole. Enkä viitsinyt ostaa waspia pilkottavaksi. ”Helpompaa” on lähteä alusta asti tekemään. Toisekseen, wheelie barsit ei olisi sopinut waspin kanssa. Quote Link to comment
x-pj Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 2 hours ago, mikko k said: Kolmella ulkoisella lohkolla pumpussa tilaa ei ole. Enkä viitsinyt ostaa waspia pilkottavaksi. ”Helpompaa” on lähteä alusta asti tekemään. Toisekseen, wheelie barsit ei olisi sopinut waspin kanssa. Aivan, yhtään isompi pumppu ei tuohon mahtuisi. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 On 3/7/2021 at 10:22 AM, Mäki said: Testattiin pari vuotta sitten Solaksen penkissä Wasp kakkosta ja ainakaan pikkumoottorissa (2276 cc) sillä ei ollut mitään vaikutusta. Vertailukohtana on 2” Gene Bergin putkisto Wasp 2 tai 50,8mm merged pakosarja kuulostaa aika isolta 2276cc koneeseen? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 13, 2021 Share Posted March 13, 2021 Huomenna näiden putsaus ja asennus 🙃 Tai siis tänään, ku jo sunnuntai menossa...... Quote Link to comment
Pasi Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 On sitä jotain tullut touhuttua.. 🤪 7 Quote Link to comment
Lasse Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Pientä vannejumppaa, lippojen vaihto ja kiillotus. Quote Link to comment
68teevee Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Laskeskelin tossa että kuinka paljon on mennyt tunteja kuskin oven/oviaukon rakentamiseen. 300 jälkeen lopetin😂 No nyt kuitenkin melkein valmis. Saranamuutokset/lukon vaihto nykyaikasempaan/ painonapin ja oven avaus mekaniikan rakentaminen ym😅 11 Quote Link to comment
68teevee Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Alkaa oleen kuskin ovi valmis. Vielä täytyy tehdä irroitettava peitelevy ovenavauspainikkeen päälle. Siittä sitten saa pois painonapin( kuplan takaluukun lukko) jos se hajoaa. Tosin ei alkup napit hajoile vissiin, ja onneksi sattui löytymään nos sellainen niin tuskin hajoo. Ja muutenkin tulee käytettyä kaukosäädin ohjattua oven avausta ( pop out) niin lukkopesäkään ei kulu.laitoin mekaanisen oven avausnapin varmuuden vuoksi kun se nykyään vaaditaan. Vaikkakin sitä ei moni katsuri vaatisikaan .On kyllä tosi vähän tilaa noille kaikille oven sisällä mut just ja just mahtui eikä lasi ota kiinni😅 9 Quote Link to comment
68teevee Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Ikkunanpuitteiden tekoa eilen ja tänään. Täytyis tilata safariikkunan tiivistettä , vai olisko kellekkään jääny nurkkiin ylim? Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 25 minutes ago, 68teevee said: Ikkunanpuitteiden tekoa eilen ja tänään. Täytyis tilata safariikkunan tiivistettä , vai olisko kellekkään jääny nurkkiin ylim? Multa löytys yks tiiviste raamii, muistaakseni.. sitten on yks täyssarja niitä lasinnostohiluja eli mikä laitetaan karmiin ja koriin joiden avulla se ikkuna nostetaan ja lukitaan haluttuun asenton.. Quote Link to comment
mikko k Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Stinger Saturday! Dynoa odotelles. 😊 6 Quote Link to comment
Marko Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 On 3/8/2021 at 6:57 PM, -Alex- said: Wasp 2 tai 50,8mm merged pakosarja kuulostaa aika isolta 2276cc koneeseen? Joo, kannattaa esim Pipemaxilla laskeskella mikä olis optimi koko. Veikkaan että ollaan lähellä 38mm putkea ton kokosessa moottorissa. Quote Link to comment
wp Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 (edited) 7 hours ago, Marko said: Joo, kannattaa esim Pipemaxilla laskeskella mikä olis optimi koko. Veikkaan että ollaan lähellä 38mm putkea ton kokosessa moottorissa. Tuossa olisi dynopapereiden pohjalta optimoitu pakosarja 2332cc, 13:1 puristussuhteiseen moottoriin optimoitu sarja. 3 stepillä tehty, putkikoot valittiin sen mukaan mitä löytyi järkevästi eli 44.5, 48.0 ja 50.8. Uusi dynotus kertoi että keskiteho koko käytettävällä kierroslukualueella nousi, moottoriteho kantoi 500rpm pidemmälle ohi tehohuipun. Moottoriin tehtiin samalla optimoinnit kokonaisuutena eli imusarjapituudet ja keskihalkaisijat säädettiin Pipemaxin antamien arvojen mukaiseksi. Huipputeho ei noussut mitenkään merkittävästi mutta keskimäärin (area under curve) kylläkin. Alkuperäinen pakosarja oli 44.5mm merged + stinger Edited March 28, 2021 by wp 4 Quote Link to comment
mikko k Posted April 3, 2021 Share Posted April 3, 2021 Mistäs volsun sukulaisesta tuollainen on peräisin? Quote Link to comment
Mäki Posted April 3, 2021 Share Posted April 3, 2021 Kakkiksesta raaviittiin vähän varaosia entisöintiprojektiin. Quote Link to comment
mikko k Posted April 3, 2021 Share Posted April 3, 2021 Tämä pelastettiin museoinnilta.. 😊 1 Quote Link to comment
mikko k Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 (edited) Dyno day: 304hv/320Nm. (Edit: alla siis 6sec video) IMG_1586.MOV Edited April 7, 2021 by mikko k 12 Quote Link to comment
Kharon Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Muihin nähden aika pientä mutta nostinpa akun paikalleen ja elvytin Karmannin talviseisonnan jäljiltä käyntiin. Nyt sitten vain odotellaan ajokelejä, +5 ei oikein houkuttele, mutta jos vaikka +12 ja vähän paistetta olisi niin sitten kyllä. Saa nähdä. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Ollaanpas siellä pääkaupunkiseudulla ronkeleita... +12 ja auringonpaistetta pitäisi olla ennenkuin volkkaria tallista ulos. Täällä Oulun seudulla Talvikupla on ollut ajossa läpi talvikauden... Quote Link to comment
Kharon Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 2 hours ago, Etelän Hetelmä said: Ollaanpas siellä pääkaupunkiseudulla ronkeleita... +12 ja auringonpaistetta pitäisi olla ennenkuin volkkaria tallista ulos. Täällä Oulun seudulla Talvikupla on ollut ajossa läpi talvikauden... Kyllä kyllä! Eikä kyllä sielu KG:tä kestä suolassa uittaa .... lähinnä sen suolauskauden päättymisestä on kyse. Quote Link to comment
hpa Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Tallissa tehty katon keväthuolto ja maalaus. Viime vikolla käytin kuplaa myös huollon pihalla. Huomiseksi tilasin Kempeleeseenkin lumisadetta, niin saa kunnossapito lähteä liikkeelle. Quote Link to comment
mikan Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 On 4/7/2021 at 2:59 PM, mikko k said: Dyno day: 304hv/320Nm. (Edit: alla siis 6sec video) 300 heppaa kuulostaa aika eleettömältä. Yllätyin! Quote Link to comment
mikko k Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 42 minutes ago, mikan said: 300 heppaa kuulostaa aika eleettömältä. Yllätyin! 300hv ylittyy noin 1000rpm alueella. Ei sen pidäkään rykiä ja rynkyttää.. 😁 Video on lasin takaa kuvattu, joten metelikin on vaimeampi kun todellisuudessa. Ilman korvatulppia ei viitsi lähellä olla.. Quote Link to comment
mikan Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 No tuo selittääkin, ruudun takaa... Toivottavasti joskus tulee se päivä, että pääsee kuulemaan livenä miltä se kuulostaa tositoimissa. 1 Quote Link to comment
Raihna Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Mikko..tuliko paljonkin voimaa lisää.edelliseen verrattuna? Quote Link to comment
mikko k Posted April 9, 2021 Share Posted April 9, 2021 10 hours ago, Raihna said: Mikko..tuliko paljonkin voimaa lisää.edelliseen verrattuna? Noin 10hv/10Nm tuli huippuihin lisää. Ei siis mitenkään paljon, mutta olennaisempaa onkin että sekä teho että vääntö kasvoi koko kierrosalueella. Eli kokonaisuutena parempi/sopivampi kuin edellinen pakosarja kun mikään osa-alue ei laskenut. 1 Quote Link to comment
mite^ Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 Lomalla viimeinkin voit ottaa iisimmin. 🤷🏻♂️ Quote Link to comment
jupsu Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Tuli väänneltyä rautalankaa. 1 Quote Link to comment
Tutkija Posted May 1, 2021 Share Posted May 1, 2021 Kevään viimeinen kausihuolto 1 Quote Link to comment
jupsu Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 Tuli tehtyä uusi 8-tapitusjigi, kun vanha alkoi käymään hieman epätarkaksi yli 200 porauskerran jälkeen. Nyt osuu taas tapit kohdilleen. Quote Link to comment
Lasse Posted May 6, 2021 Share Posted May 6, 2021 Siellä lepää. Ei täydellinen, mutta noin niin ekaksi kattoverhoiluksi saa kelvata. Sitten pitäisi rääpiä noi matot ja kiinnittää ikkunat. 6 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.