Hebster52 Posted May 29 Share Posted May 29 Noh. Nyt kaveri saa tehdä loput viimeistelyt itse kun sain alareunan korjaussauman tinattukin vaikka siitä on jo 17 vuotta kun viimeksi olen mitään tinannut... 1 Quote Link to comment
Mäki Posted June 11 Share Posted June 11 Tämäkin -64 MAngo Green alkaa viimein valmistumaan. 6 Quote Link to comment
Kurre Posted July 15 Share Posted July 15 Tallissa tapahtuu ku Avant kiskoo rumia romuja ulos sieltä. Quote Link to comment
mllks Posted July 29 Share Posted July 29 (edited) On 3/21/2024 at 12:52 AM, mllks said: Laitetaanpas nyt tänne jonkunlainen kuvadumppi täältä palstalta ostetusta projektista jonka parissa olen nyt puuhastellut kaksi talvea. Noin 15 vuotta kyljellään pellossa oli tehnyt tehtävänsä kuskinpuolen kyljelle ja sisärakenteille. Viime talvi meni pohjaa grillatessa, tämä talvi meni sitten pääasiassa kyljen, takasisälokareitten ja moottoritilan kanssa puuhatessa. Viime päivien aikana kori on saanut viimein uutta maalipintaa. Tarkoitus on jättää pintoihin vähän pintarupea, joten maalaus toteutettiin ainoastaan korjattuihin kohtiin. Jos sitä sais tämän vaikka tulevaksi kesäksi vielä ajoon. Tämän projektin voinee julistaa nyt hyvillä mielin valmiiksi, kun sain sen kilvitettyä 30v tauon jälkeen viime viikolla ja ajettua sen Biffiinkin viikonlopuksi. Samalla tuli hyvä 500km testilenkki uudelleenrakennetulle koneelle. Homman kruunasi Saksasta löytyneet panimon logoilla varustetut Westfalia-laidat. Tämä siis ollut alunperinkin leveälavainen, mutta puulava hävinnyt matkan varrelle, kuten moni muukin osa tästä autosta. Paljon sai pisteosaa metsästää, mutta pikkuhiljaa kaikki on saatu ruuvattua kiinni. Edited July 29 by mllks 12 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 7 Share Posted August 7 (edited) Ajattelin että Reposaareen voisi pitkästä aikaa hinata telttakärryn paikalle. Semmoinen pikku brobleema vain että kärry ei ole liikkunut sitten 2015 ja silloinkin renkaat oli jo vanhahkot. Farmi.fi löytyi sopivasti 130km/h luokitellut renkaat sopivalla painoluokalla 5.00-8 koossa, sellaiset tilaukseen ja sisäkumit toisesta liikkeestä. Käynti paikallisessa rengasliikkeessä ja nyt on varakumikin kärryyn oikeassa koossa. Btw on muuten merkintöjen mukaan samankokoisissa kumeissa eroa. Varapyörälle kun ei ole aikaisemmin oikein ollut fiksua telinettä ja oli vähän hölmöä pitää sitä kärryn sisällä kun ongelmatilanteessa sitä ei saa ulos ilman teltan avaamista. Pikku väkerryspäkerrys ja nyt on varapyörällekin hyvä paikka. Laakereihin uudet rasvat ja nyt alkaisi kärry olemaan vetovalmis. Edited August 7 by Tanhis 2 Quote Link to comment
metake Posted August 7 Share Posted August 7 Onko noissa telttakärryn pyörissä 4x100 jako? Biltemassa on 4.80-8 tubeless renkaita vanteineen järkevään hintaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 7 Share Posted August 7 1 hour ago, metake said: Onko noissa telttakärryn pyörissä 4x100 jako? Biltemassa on 4.80-8 tubeless renkaita vanteineen järkevään hintaan. Juu on 4x100, itseasiassa tuo vararenkaan vanne on juurikin bilteman rengas/vanne yhdistelmästä. Bilteman rengas/vanne on vain tähän käyttöön liian matala. Ja vaikka bilteman yhdistelmä on tubeless ei vanteessa silti ole tubeless uraa. Ja nämä uudet renkaat maksoi saman kuin bilteman rengas/vanne yhdistelmä. Quote Link to comment
metake Posted August 7 Share Posted August 7 59 minutes ago, Tanhis said: Ja vaikka bilteman yhdistelmä on tubeless ei vanteessa silti ole tubeless uraa. Tuo sun vanne on vanhempaa erää, siksi siinä ei ole tubeles uraa, nykyisissä on. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 11 Share Posted August 11 Vihdoin löytyi viimeinen puuttuva osa ohjauspylvääseen. Tästä innostuneena väsäsin nopeesti ohjauspylvään kasaan varhaispalloon. Ja kun kerta pylväs kasassa niin nopea ihmettely johtojen kanssa ja testaus toimiiko startti, ja toimihan se. VID-20240811-WA0019.mp4 2 Quote Link to comment
Kharon Posted August 22 Share Posted August 22 Tunkkasin Kuplan rullilta alas ja koitin käyntiin, ei tapahtunut mitään muuta kuin että merkkivalot vähän himmenivät kun käänsi avainta. Selkeästi virtaa kuitenkin johonkin meni. Akun lataus tai solenoidin kopistelu ei auttanut, mykkä mikä mykkä, piti purkaa startti pois autosta että saa ihmetellä työpöydällä. Leimakin kyllä meni vanhaksi, että ei tuolla niin kiire olisi ollut, mutta kun on vauhti päällä (eli käyttöauton korjaukset ennen leimaa ja lisäksi vielä katsarin narinat päälle, juuri valmistuivat) niin parasta tehdä, talvella voi laiskamato iskeä eikä saa tehtyä enää mitään. Katsotaan mitä löytyy, mutta sehän ei enää tapahdu tallissa. Startille ei ole tehty vielä mitään ja jos muistatte niin tämä Kuplahan seisoi ~20v välillä, ei ihme josko startti vähän kiukuttelee. Startti on sen näköinen että sitä ei ole koskaan irroitettu/kunnostettu, ehkä on jo aika. Quote Link to comment
Kharon Posted August 23 Share Posted August 23 Solenoidi ei tehnyt mitään pöydälläkään, mutta elpyi kun purki ja putsasi ruosteet pois. Tulipa samalla kurkattua startin sisään, mutta siellä ei näkynyt mitään ihmeellistä, joten pistin takaisin kasaan. Ankkuri ok ja hiilissä pintaa vaikka kuinka, ei ruostetta eli tiivisteet ovat pitäneet hyvin. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 28 Share Posted August 28 (edited) On 5/29/2024 at 9:31 PM, Hebster52 said: Noh. Nyt kaveri saa tehdä loput viimeistelyt itse kun sain alareunan korjaussauman tinattukin vaikka siitä on jo 17 vuotta kun viimeksi olen mitään tinannut... Nyt kaveri on saanut luukun maalattua! Edited August 28 by Hebster52 2 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 30 Share Posted August 30 Tuommoiseen laitteeseen se luukku nyt lopulta pääsi. 4 Quote Link to comment
Kharon Posted September 6 Share Posted September 6 (edited) Pesin ja vahasin Karmannin ja oli niin nätin näköinen että kelpasi katsastuksessakin(1) huomautuksetta. Nyt kelpaa taas ajella seuraavat 2 vuotta. :) Turtle waxin puhdistavaa vahaa alle ja keramiikkaa päälle(2). Ensimmäinen vahaus koko vuonna kun on ollut laiska ja takaluukku alkoi olla jo enemmän matta kuin kiiltävä pesujen jäljiltä. Ei ihme, koko luukku lämpenee kokolailla paljon heti kun pistää auton parkkiin ja kone on kuuma. 1) Ilolan konttori Vantaalla, 35e ja 20min, voisi käydä uudestaankin 2) "Renew super cleaner" ja "Ceramic spray coating" sanovat purkit, 500ml muovipullo ja niinikään 500ml suihkepullo. Edited September 6 by Kharon konttori & hinta lisätty 1 Quote Link to comment
Tonza Posted Tuesday at 09:24 AM Share Posted Tuesday at 09:24 AM Apukuljettajalle asennettu oma ratti ja polkimet 2 3 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.